Redakce, 13.11.2012
Honda letos zatím ukázala čtyři nové modely pro příští rok - retro naháče CB1100 a skútry NSC 50R, SH 125i a SH 150i. Jak jsme už včera informovali na Facebooku, nyní vytáhla z rukávu dalších šest modelů.
CB 500X, CB 500F a CBR 500R
Tři nové, navzájem technicky příbuzné stroje střední třídy jsou poháněny nově vyvinutým řadovým dvouválcem DOHC s vrtáním 67 mm a zdvihem 66,8 mm. Tato pohonná jednotka má výkon 35 kW při 8 500 otáčkách a krouťák 43,1 Nm při 7 000 ot., přičemž průměrná spotřeba dosahuje sympatických 3,7 l/100 km.
Všechny modely by měly nabídnout snadné ovládání, každodenní použitelnost a praktičnost i nízké provozní náklady.
Celokapotovaná CBR 500R se sportovním vzhledem, insiprovaným litrovým Fire Bladem, má přitáhnout jak mladé jezdce, tak i zkušenější motorkáře, hledající cenově výhodný sportovně orientovaný motocykl. Stroj má v pohotovostním stavu 194 kg, ve standardu je ABS.
Naháč CB 500F má opět design inspirovaný větším bráchou, v tomto případě CB 1000R. Honda jej propaguje jako ideální "první velký motocykl". Z této trojice je se 190 kg nejlehčí, ABS je na přání za příplatek (+ 2 kg hmotnosti).
A do třetice, CB 500X má crossover vzhled, podobný modelům Crosstourer či Crossrunner. Oproti dvěma již uvedeným je vyšší, má delší rozvor (1 421 mm) i zdvihy pérování (vpředu 140 mm) a také větší nádrž (17,3 litru), takže se bude hodit na delší cesty i každodenní jízdu po rozbitých okreskách. S terénem ale nepočítejte, litá 17" kola ukazují na silniční zaměření. Pohotovostní hmotnost je 195 kg, ABS je zde standard.
Gold Wing F6B
Model Gold Wing F6B je dalším rozšířením hondí rodiny šestiválců. Kombinuje známý boxer motor o objemu 1832 cm3 z Gold Wingu s odlehčeným designem a lehčím ovládáním. Podvozek je stejný jako u Gold Wingu. Vznikl tak zvláštní motocykl někde na pomezí cruiseru a cesťáku, trochu stylově připomínající Victory Vision. Oproti "Golďasu" má o 28 kg méně, konkrétně 385 kg pohotovostní hmotnosti. Cenově má být "výrazně levnější" než Gold Wing, tak se nechme překvapit. Tohle bude zajímavý stroj!
NSS 300 Forza
Sportovně laděný skútr střední třídy má poskytnout pohodlí, výkon a praktičnost pro každodenní dojíždění nejen po městě, ale i na větší vzdálenosti. Do podsedlového prostoru se dle výrobce vejdou dvě integrálky, pohon obstarává jednoválec odvozený od SH 300i.
CBR 600RR
Supersport byl pro rok 2013 významně vylepšen. Kromě nového vzhledu a aerodynamiky dostal 41 mm přední vidlici Showa, upravené zavěšení zadního kola a nová dvanáctipaprsková kola. Motor má upravenou palivovou mapu a jiné nastavení ovládání sání pro lepší reakci na přidání plynu. CBR bude k dispozici také v Repsol barvách.