Redakce, 7.12.2010
MotoRoute 6/2010 vychází 8.12.2010
Z obsahu:
Novinky z výstav INTERMOT a EICMA
Představujeme: BMW K 1600GT/GTL
Recenze: Motoatlas Británie a Francie
Novinka na českém trhu pro cestovatele na motorkách.
Reportáž: 5. setkání příznivců magazínu MotoRoute
Jaký byl podzimní motocestovatelský sraz ve Vizovicích?
Singapur – Dháka
aneb co všechno (a nejen to) se dá podniknout s motorkou v jihovýchodní Asii
"...Laos je chaotický. Mezi chvílí, kdy přední pneumatika bavoráku lízne bahno přístaviště a první pasovou kontrolou, uběhne 12 hodin. Na levém břehu řeky je těžká komunikace, umocněná zvráceností komunismem pokřivených lidských myslí těch, kteří střeží ve svých rukách úřední moc. Provoz běží v pravém silničním pruhu. Ve městě je málo jídla, světla, energie, vody k umytí..."
Irská adventura
"...Míříme směr severozápad, objet hrabství Sligo a Mayo. Jedeme kolem pobřeží a sjíždíme do vnitrozemí přes Partry do národního parku Murrisk. Tady projíždíme sedla s nádhernými vyhlídkami, okolo jezer, pasoucích se ovcí, přes úzké silničky a neustále opakující se vracečky dál a dál nekonečnou, typicky drsnou irskou krajinou..."
Test: Suzuki Bandit 1250
Vyzkoušeli jsme staronového univerzálního naháče.
Tridays – rakouské setkání Triumphů
Reportáž ze značkového srazu u našich jižních sousedů.
Velký vandr Střední Asií za 40 dnů – 2. část
"...Máme za sebou 250 kilometrů, když se mi v navigaci objeví uložený bod pod názvem „Brána pekel“. Opouštíme silnici a vjíždíme do písku, který je hlavně v zatáčkách místy dost hluboký. Zopakuji si v duchu staré pravidlo: „Koukej do dálky a drž plyn.“ Motorka je sice neustále ve smyku, ale setrvačnost vyvolaná rychlejší jízdou jí udává ten správný směr..."
Hrady a zámky
Krasíkov a Úsov
Přes půl Evropy za velbloudy (Tunisko)
"...Vyrážíme přes solné jezero Chott el Jerrid, které je v těchto místech široké asi 60 kilometrů. Jezero je po většinu roku vyschlé, pouze v době dešťů se pod vrstvou soli vytvoří lepkavé bahno, Když uschne, je tvrdé jako malta. Bělost soli se dá přirovnat k čerstvě napadenému sněhu. Jízda ve slaném bahně je jednodušší ve stupačkách a zatáčet se dá pouze přenášením váhy. Motorka se mi přesto boří asi 10 centimetrů a po přidání plynu mám bahno až na horním kufru..."