Buben, 10.9.2015
Na středu 2.9. jsme obdrželi pozvánku na představení nového litrového přírustku do rodiny s písmenem S ve znaku.
Suzuki si pro novináře vyhradila jedno celé dopoledne na autodromu v Mostě a kromě samotné novinky GSX-S 1000F připravila ještě tři další kousky ke svezení- naháče GSX-S 1000 ABS, V-Strom 1000 ABS a V-Strom 650XT ABS.
Test malého Stromku jsem měl v živé paměti, a tak jsem byl moc zvědavý, jak mu to pojede na závodní dráze.
Suzuki V-Strom 650XT a V-Strom 1000
Spolu s kolegy z jiných redakcí jsme se zapsali na jednotlivé jízdy a já začínal na litrovém V-Stromu. Motorku jsme testovali minulý rok a tady se nabízela skvělá příležitost k porovnání velkého a malého bráchy, co se projevu na asfaltu týče.
Rozdíl v zátahu a celkové síle motoru je evidentní, ale v čem tkví propastný rozdíl, jsou brzdy. Na litru měly skus jak žralok bílý po týdenním půstu a v několika prvních zatáčkách mne to až nemile překvapilo. Téměř okamžitý nástup bylo třeba respektovat a mít lehkou ruku.
Naproti tomu brzdy na XTéčku jsem masíroval o poznání intenzivněji, ale nutno říci, že i tak zastavovaly motorku na konci cílové rovinky čitelně a s dostatečnou rezervou. XT je hbitý štírek, kterého skládáte do zatáček s minimálním úsilím. Někdy se zdá, že se řízení uzavírá až moc ochotně. Zátah šestsetpadesátky je dostatečný a i menší brácha to umí na okruhu roztočit.
Velký V-Strom je silný a zároveň lehký a obratný cestovatel s vynikající spotřebou a dojezdem i přes 400 km. Kontrolu trakce, skvělý podvozek a radiální monobloky ceníte, až se povozíte.
V pauzách mezi svými jízdami jsem po trati prohnal i mého Stromka a zavzpomínal na rok 2010. Byla to sranda a moc mě to bavilo.
Suzuki GSX-S 1000F
No ale to už je tu nachystaná modrá GSX-S 1000F a našich společných 20 minut. První kolo je seznamka a od druhého do toho začínáme šlapat. Nejdříve jsem si říkal, že na rozdíl od kolegů v závodních kombinézách si jízdu užiju a nebudu tahat za plyn jak šílenec. No vydrželo mi to přesně jedno a půl kola. Pak jsem se stal na těch zbylých pár minut vtělením Aleixe Espargara a tahal.
Na rozdíl od naháče má kapotovaná verze o něco výše řidítka, takže jízdní pozice je pro mne mnohem příjemnější a dovedu si představit, jak to jeden ocení při delší projížďce. Co oceníte určitě, je větrný štítek při rychlostech nad 120 km/h.
A že jede jako prase, to se vsaďte! Na mě až moc, ale závodní okruh je právě to pravé místo, kde s klidným svědomím může člověk tahat za plyn na hranici svých možností. A dojmy? Jede rychle, vypadá skvěle, brzdí parádně a ten zátah je pekelnej.
Novinka od Suzuki se povedla a svým neotřelým designem vystupuje z řady. Na těchto stránkách si prohlédněte další barevné variace. Rajcovní je vínovo-černá kombinace.
Samozřejmě, pro pořádné otestování z hlediska našeho motocestovatelského časopisu by to chtělo mnohem více času, a jezdit nejen po okruhu. Tak alespoň takováto ochutnávka, více třeba jindy :-)
A kolik za tuhle fajnovku vytasíte? 319.900 Kč je cena za 145-hlavé stádo sportovně-turistických koníků.