Nacházíte se: TESTY MOTOCYKLŮ / Nové motocykly

Nové modely Aprilia / Moto Guzzi 2015

Buben, redakce, 1.6.2015

 

Na konci května odstartoval další ročník Aprilia Demo Tour a jako již tradičně jsme se sešli ve čtvrtek před hlavní víkendovou akcí na novinářském dni s kolegy z ostatních redakcí.

(aktualizováno 16.6.2015) Nejbližší příležitost projet se na strojích od firmy A spirit budete mít 20.6. - 21.6.2015 v Opavě MOTO LIVE TOUR 2015 - Repremoto, Opava. Tak přijďte italský holky ochutnat i vy.

 

 

Jizerské hory nám byly tentokrát naopak netradičně nakloněny, a tak jsme po dlouhé době nemuseli vyjíždět na trasy se zapnutým režimem Rain.

Tak a můžeme vyrazit. Co zkusíme první? Nabušené naháče a ostatní kolenobrusky jsem nechal stranou a zaměřil se na Italky, na kterých se dá cestovat dál než na hranici okresu. První mi pod ruku padlo červenočerné Stelvio NTX, velké cestovní enduro od Moto Guzzi.

 

 

 

Moto Guzzi Stelvio NTX

Tahle 105 koňová dvanáctistovka s bezúdržbovým kardanem je klasikou mezi cestovními endury a ač suchá hmotnost přesahuje 250 kg, má Stelvio co nabídnout. Kdo cestuje a nechce tankovat každých 300 km, bude na Stelviu milovat jeho 32 litrovou nádrž. No, s tím už někam dojedete. Maximální i průměrnou spotřebu si ohlídáte na displeji, a tak v klidu můžete ujet 500 km a nestarat se, kde dát své Guzzině loknout.

Dvě 12V zásuvky a boční deflektory také přispívají k jízdnímu komfortu, spolu vypínatelným ABS a nastavitelnou kontrolou trakce.

Oproti standardu má verze NTX drátěná kola (2,50 x 19" a 4,25 x 17"), boční hliníkové kufry, přední plexisklo vyšší o 6 cm, deflektory na bocích nádrže odvádějícící vzduch od kolen řidiče, padací rámy, přídavné reflektory a hliníkový kryt motoru. Nyní navíc za akční cenu 379.990,-Kč. A také mu tahle barevná kombinace opravdu sluší.

 

Moto Guzzi Audace

Kdo dává přednost cestování s grácií, je tady nabušená stylovka v podobě custom biku Audace. 1380 ccm vyladěných na 96 k a 120 Nm při 2750 točkách dává tomuto svalovci dostatek sebevědomí a síly pro různé nastavení mysli řidiče.

Tři palivové mapy Sport, Turistic a Rain zajistí, že se s Audace nikdy nudit nebudete a zároveň pojedete maximálně bezpečně. Vypínatelná kontrola trakce a ABS jsou tu pro pocit jistoty začínajícím jezdcům a maximální potěchu z jízdy pro ty zkušenější. Na delší přesuny se určitě bude hodit tempomat. Přístrojová deska kombinuje analogový a digitální displej se všemi důležitými údaji včetně spotřeby a stavu dobíjení.

Audace má styl a taky pořádný koule. Ve verzi All Black určitě. Máte je i vy?

 

Aprilia Caponord Rally

Nejvíc jsem se ale samozřejmě těšil na nový Caponord Rally, a proto jsem se na něm během čtvrtka svezl několikrát. Caponord v základní verzi jsme si představili vloni v časopise. Pro tento rok připravila Aprilia verzi Rally, jež má naplňovat ambice jezdců, kteří krom asfaltu chtějí ochutnávat i prach šotolinových cest.

K zásadním změnám patří 19"" přední kolo (120/70), užší zadní ráfek (170/60 ZR 17") a předsazení osy předního kola pro lepší vedení stroje v terénu. Tři palivové mapy, vypínatelné dvoukanálové ABS a třístupňová ATC, tempomat, ochranné rámy motoru a kapot, větší plexi, hliníkové boční kufry a odolnější kryt motoru.

Moc se vyvedla barevná provedení. Na testu byla k dispozici krásně žluto-černá kombinace a i další dvě se jasně odlišují od konkurence. Ke 125 koníkům pod zadkem není moc co dodávat, ale co se dramaticky zlepšilo je chování motoru v nízkých otáčkách, takže jednička s dvojkou už nejsou ucukané jako u čistě silniční verze. Celkové vyladění motoru u mě zabodovalo.

Samostatnou kapitolou u Caponordu je semiaktivní odpružení ADD, které oceníte hlavně na rozbitých cestách a delších přejezdech. Buď si předvolíte, nebo to necháte na automatu. Nádrž pojme 24 litrů, takže s dojezdem si nemusíte dělat starosti ani v terénu a nově přepákovaný stojan zase menším postavám umožní bezproblémové odstavení motocyklu.

Pokud vše dobře dopadne, budeme mít Caponord Rally k dispozici na týdenní test na přelomu července a srpna, a o nové Aprilii vám řekneme více. 

 

 


Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor