Nacházíte se: TESTY MOTOCYKLŮ / Nové motocykly

Africa Twin Test Days 2018

Marek Olbert, redakce MotoRoute, 4.6.2018

Honda má pro rok 2018 několik novinek a pro zájemce o adventure modely připravila v Motorlandu Bělá pod Bezdězem předváděcí akci. Pod taktovkou importéra motocyklů Honda ČR si všichni účastníci mohli v termínu od 10. do 12. května vyzkoušet nové modely Africa Twin a jako bonus pak i enduroskútr X-ADV

Předpověď počasí hlásila časté přeháňky a bouřky, ale pořadatelé akce mají tam nahoře asi dobré konexe a areálu se deštíky většinou vyhýbaly. Na druhou stranu, kdyby jakože pršelo fest, mohly by být testovací jízdy na endurech atraktivnější, díky častějšímu prokluzu zadního a nezřídka i předního kola :-).

V připraveném meeting stanu proběhlo představení nových modelů, základní informace o programu dne a další organizační nezbytnosti.  U čerstvě uvařené kávy to byl příjemný začátek.

Harmonogram akce, krom jiného, zahrnoval možnost svézt se 4 jízdy po 20-ti minutách, z toho dvě jízdy po 20-ti minutách s cestovními pneumatikami na silnici a 2 jízdy na off-road pneumatikách v lehkém terénu. Zároveň si všichni mohli vyzkoušet model s manuální převodovkou, tak i s DCT verzi, tedy automatem.

Organizátoři nenechali nic náhodě a přizvali si do svého týmu zkušeného trenéra, nejen, bezpečné jízdy Míru Lisého, enduro jezdce Radka „GASe“ Michnu, dříve majitel nové Africy Twin, dnes majitel nové Africy Twin Adventure Sports, nechyběl ani Vláďa Novotný, který se ostrých motorek s ostrými pneumatikami rozhodně nebojí a s nadhledem je krotí. Instruktoři účastníkům vysvětlovali co a jak na motorce dělat a nedělat, ale také poradili přímo na trati, kde kdo dělá jakou chybu a pomáhali tak zlepšovat jezdecké návyky.

Počáteční ježdění na louce se mohlo z dálky jevit jako banalita, ale vyjeté koleje, terénní překážky, hluboký písek a fakt teplé počasí vytvořili na účastnících nejednu kapku potu.  Tahle jízda prověřila, kdo je připraven na jízdu v lesním terénu a kdo by měl ještě nějakou chvíli trénovat.

V lese pak začala ta pravá zábava. GAS vedl skupinu na skútru X-ADV a nejevil (on ani skútr) žádné známky nezvyklého chování. Jednoduše jakoby do lesa oba patřili :-) Skutečně, X-ADV není určené na žádné velké skoky a tahat ho přes kamenná koryta kdesi na Ukrajině jej zřejmě nepotěší, ale lesní a polní cesty spolu s písčitými výjezdy, kterých je v bývalém vojenském prostoru nespočet, zvládá bravurně.

Jeli jste někdy v Alpách po kamenitých cestách na Col de Sommeiller nebo  Col du Parpaillon? Tak tady se X-ADV rozhodně nezastaví a ještě k tomu z Čech až do Alp vás pohodlně doveze. Příjemně velké plexi lze s trochou umu nastavit i za jízdy, široká řídítka dávají skvělou jistotu v ovládání a pohodlně velké, přesto endurácky užší sedlo všechny pocity umocňuje. Pro letošní rok má tento model vylepšené terénní vlastnosti, je sériově doplněný nastavitelnou kontrolou trakce Honda Selectable Torque Control a přibylo tlačítko „G“, jež umožňuje strmější řazení a pro držitele řidičského oprávnění A2 je nově k dispozici verze s výkonem 35 kW.

Spojení terénního motocyklu s pohodlím skútru řádně zamíchalo trhem a za rok 2017 se ve světě prodalo skoro 10.000 kusů modelu X-ADV. Skútr do terénu, co umí 180 km/h, fakt hustý... V červenci budeme v redakci testovat letošní model a své pocity zveřejníme.

Hlavním lákadlem byl na této akci nový model Africa Twin Adventure Sports. Řekl bych návrat ke kořenům. Africa Twin u mnoha motorkářů evokuje dálky, turistiku po nezpevněných cestách a objevné výpravy. Hned s prvním novým modelem byla většina ohlasů velmi pozitivních a mnoho uživatelů staršího modelu měla o nové motorce jasno.

Jenže... Honda už tehda zřejmě spřádala plány na model, který by byl ještě více Adventure a vznikla tak verze Adventure Sports. Většině bude vyhovovat standardní model, protože umí vše, co se od takové motorky očekává, tedy i silnici i terén. Adventure Sports je však dál a hlavně v terénu standardní model převyšuje, a není to jen výškou sedla.

Adventure Sports dovolí hrubší zacházení, horší cesty, a tak nějak celkově větší zážitky z terénu. Velikost předního i zadního kola byla zachována, tedy pneumatiky s rozměrem 90/90-21 a 150/70-18 pasují na obě verze, je však předpoklad, že uživatel Adventure Sports bude v 99% volit zubatější vzorek.

Proti standardní verzi má tato plně seřiditelný podvozek Showa. Žádná elektronika, hezky ručně, o 20 milimetrů vyšší zdvihy, konkrétně pak 252 mm přední a 240 mm zadní. S takovým podvozkem se dají přejíždět hodně velké kotáry.

Tady na vytýčeném lesním okruhu je fakt excelentní a možnost jezdit na standardní a na Adventure Sports verzi dává poznat znatelný rozdíl. Motorka je celkově vyšší a sedlo je v 92 centimetrech, řídítka jsou výše a lehce posunuté dozadu. Sedlo se dá snížit o 2 centimetry a vhledem k tomu, že je úzké, rozdíl je znatelný. Pro mě se 174 centimetry velmi pozitivní změna.

Přesné řízení i stabilita na asfaltu zajistí bezpečné a komfortně rychlé silniční přejezdy, stejně tak dlouhé přesuny po dálnici k vysněným offroad cílům. Na rozbité silnici je nový podvozek mnohem příjemnější a pobere fakt hodně.

Adventure Sports je těžší než standardní model a váží 243 kg, váha je však skvěle rozložená a nijak nepřekáží. Nepřekáží ani lanko plynu ve výhledu na displej, jak tomu bylo u prvního modelu, protože to už tady není. Africa dostala ride-by-wire a nijak to neovlivňuje pocity s otáčení rukojeti. Přibyly i jízdní režimy Tour, Urban, Gravel a jeden pro individuální nastavení s logickým názvem User.

Palivová nádrž má objem 24,2 litru, což by mělo při pohodové jízdě dovolit nájezd minimálně dalších 100 kilometrů a Honda tvrdí, že by se mělo dát najet 500 km. S ohledem na předpoklad časté jízdy mimo asfalt bude reálná spotřeba zřejmě vyšší, což se však dá očekávat. Na jízdu v terénu je Adventure Sports vybaven také velkým a pevným krytem motoru.

Standardní model Africy Twin má pro letošek taky několik změn. Mimo jiné klesla váha o dva kilogramy, vylepšila se elektronika a změnil se displej (stejný má i Adventure Sports), který je mnohem čitelnější.

 

Oba letošní modely budeme mít na test a následně zveřejníme recenzi.

Africa Twin Test Days 2018 je za námi a akce to byla vskutku výborná. Majitelé dřívějších modelů CRF1000L Africa Twin měli akci zdarma, a kdo s jinou motorkou váhal, jestli utratit 990 Kč za suprový moto zážitek včetně oběda, a nestihl se zaregistrovat, příští rok by neměl zaváhat a sledovat naše www stránky a facebookový profil, kde další ročník budeme prezentovat. 


Honda_Africa_Twin_2018_001
Honda_Africa_Twin_2018_001
Honda_Africa_Twin_2018_002
Honda_Africa_Twin_2018_002
Honda_Africa_Twin_2018_003
Honda_Africa_Twin_2018_003
Honda_Africa_Twin_2018_004
Honda_Africa_Twin_2018_004
Honda_Africa_Twin_2018_005
Honda_Africa_Twin_2018_005
Honda_Africa_Twin_2018_006
Honda_Africa_Twin_2018_006
Honda_Africa_Twin_2018_007
Honda_Africa_Twin_2018_007
Honda_Africa_Twin_2018_008
Honda_Africa_Twin_2018_008
Honda_Africa_Twin_2018_009
Honda_Africa_Twin_2018_009
Honda_Africa_Twin_2018_010
Honda_Africa_Twin_2018_010
Honda_Africa_Twin_2018_011
Honda_Africa_Twin_2018_011
Honda_Africa_Twin_2018_012
Honda_Africa_Twin_2018_012
Honda_Africa_Twin_2018_013
Honda_Africa_Twin_2018_013
Honda_Africa_Twin_2018_014
Honda_Africa_Twin_2018_014
Honda_Africa_Twin_2018_015
Honda_Africa_Twin_2018_015
Honda_Africa_Twin_2018_016
Honda_Africa_Twin_2018_016
Honda_Africa_Twin_2018_017
Honda_Africa_Twin_2018_017
Honda_Africa_Twin_2018_018
Honda_Africa_Twin_2018_018
Honda_Africa_Twin_2018_019
Honda_Africa_Twin_2018_019
Honda_Africa_Twin_2018_020
Honda_Africa_Twin_2018_020
Honda_Africa_Twin_2018_021
Honda_Africa_Twin_2018_021
Honda_Africa_Twin_2018_022
Honda_Africa_Twin_2018_022
Honda_Africa_Twin_2018_023
Honda_Africa_Twin_2018_023
Honda_Africa_Twin_2018_024
Honda_Africa_Twin_2018_024
Honda_Africa_Twin_2018_025
Honda_Africa_Twin_2018_025
Honda_Africa_Twin_2018_026
Honda_Africa_Twin_2018_026
Honda_Africa_Twin_2018_027
Honda_Africa_Twin_2018_027
Honda_Africa_Twin_2018_028
Honda_Africa_Twin_2018_028
Honda_Africa_Twin_2018_029
Honda_Africa_Twin_2018_029
Honda_Africa_Twin_2018_030
Honda_Africa_Twin_2018_030
Honda_Africa_Twin_2018_031
Honda_Africa_Twin_2018_031
Honda_Africa_Twin_2018_032
Honda_Africa_Twin_2018_032
Honda_Africa_Twin_2018_033
Honda_Africa_Twin_2018_033
Honda_Africa_Twin_2018_034
Honda_Africa_Twin_2018_034
Honda_Africa_Twin_2018_035
Honda_Africa_Twin_2018_035
Honda_Africa_Twin_2018_036
Honda_Africa_Twin_2018_036
Honda_Africa_Twin_2018_037
Honda_Africa_Twin_2018_037
Honda_Africa_Twin_2018_038
Honda_Africa_Twin_2018_038
Honda_Africa_Twin_2018_039
Honda_Africa_Twin_2018_039
Honda_Africa_Twin_2018_040
Honda_Africa_Twin_2018_040
Honda_Africa_Twin_2018_041
Honda_Africa_Twin_2018_041
Honda_Africa_Twin_2018_042
Honda_Africa_Twin_2018_042
Honda_Africa_Twin_2018_043
Honda_Africa_Twin_2018_043
Honda_Africa_Twin_2018_044
Honda_Africa_Twin_2018_044
Honda_Africa_Twin_2018_045
Honda_Africa_Twin_2018_045
Honda_Africa_Twin_2018_046
Honda_Africa_Twin_2018_046
Honda_Africa_Twin_2018_047
Honda_Africa_Twin_2018_047
Honda_Africa_Twin_2018_048
Honda_Africa_Twin_2018_048
Honda_Africa_Twin_2018_049
Honda_Africa_Twin_2018_049
Honda_Africa_Twin_2018_050
Honda_Africa_Twin_2018_050
Honda_Africa_Twin_2018_051
Honda_Africa_Twin_2018_051
Honda_Africa_Twin_2018_052
Honda_Africa_Twin_2018_052
Honda_Africa_Twin_2018_053
Honda_Africa_Twin_2018_053
Honda_Africa_Twin_2018_054
Honda_Africa_Twin_2018_054
Honda_Africa_Twin_2018_055
Honda_Africa_Twin_2018_055
Honda_Africa_Twin_2018_056
Honda_Africa_Twin_2018_056
Honda_Africa_Twin_2018_057
Honda_Africa_Twin_2018_057
Honda_Africa_Twin_2018_058
Honda_Africa_Twin_2018_058
Honda_Africa_Twin_2018_059
Honda_Africa_Twin_2018_059
Honda_Africa_Twin_2018_060
Honda_Africa_Twin_2018_060
Honda_Africa_Twin_2018_061
Honda_Africa_Twin_2018_061
Honda_Africa_Twin_2018_062
Honda_Africa_Twin_2018_062
Honda_Africa_Twin_2018_064
Honda_Africa_Twin_2018_064
Honda_Africa_Twin_2018_065
Honda_Africa_Twin_2018_065
Honda_Africa_Twin_2018_066
Honda_Africa_Twin_2018_066
Honda_Africa_Twin_2018_067
Honda_Africa_Twin_2018_067
Honda_Africa_Twin_2018_068
Honda_Africa_Twin_2018_068
Honda_Africa_Twin_2018_069
Honda_Africa_Twin_2018_069
Honda_Africa_Twin_2018_070
Honda_Africa_Twin_2018_070
Honda_Africa_Twin_2018_071
Honda_Africa_Twin_2018_071
Honda_Africa_Twin_2018_072
Honda_Africa_Twin_2018_072
Honda_Africa_Twin_2018_073
Honda_Africa_Twin_2018_073
Honda_Africa_Twin_2018_074
Honda_Africa_Twin_2018_074
Honda_Africa_Twin_2018_075
Honda_Africa_Twin_2018_075
Honda_Africa_Twin_2018_076
Honda_Africa_Twin_2018_076
Honda_Africa_Twin_2018_077
Honda_Africa_Twin_2018_077
Honda_Africa_Twin_2018_078
Honda_Africa_Twin_2018_078
Honda_Africa_Twin_2018_079
Honda_Africa_Twin_2018_079
Honda_Africa_Twin_2018_080
Honda_Africa_Twin_2018_080
Honda_Africa_Twin_2018_081
Honda_Africa_Twin_2018_081
Honda_Africa_Twin_2018_082
Honda_Africa_Twin_2018_082
Honda_Africa_Twin_2018_083
Honda_Africa_Twin_2018_083
Honda_Africa_Twin_2018_084
Honda_Africa_Twin_2018_084
Honda_Africa_Twin_2018_085
Honda_Africa_Twin_2018_085
Honda_Africa_Twin_2018_086
Honda_Africa_Twin_2018_086
Honda_Africa_Twin_2018_087
Honda_Africa_Twin_2018_087
Honda_Africa_Twin_2018_088
Honda_Africa_Twin_2018_088
Honda_Africa_Twin_2018_089
Honda_Africa_Twin_2018_089
Honda_Africa_Twin_2018_090
Honda_Africa_Twin_2018_090
Honda_Africa_Twin_2018_091
Honda_Africa_Twin_2018_091
Honda_Africa_Twin_2018_092
Honda_Africa_Twin_2018_092
Honda_Africa_Twin_2018_093
Honda_Africa_Twin_2018_093
Honda_Africa_Twin_2018_094
Honda_Africa_Twin_2018_094
Honda_Africa_Twin_2018_095
Honda_Africa_Twin_2018_095
Honda_Africa_Twin_2018_096
Honda_Africa_Twin_2018_096
Honda_Africa_Twin_2018_097
Honda_Africa_Twin_2018_097
Honda_Africa_Twin_2018_098
Honda_Africa_Twin_2018_098
Honda_Africa_Twin_2018_099
Honda_Africa_Twin_2018_099
Honda_Africa_Twin_2018_100
Honda_Africa_Twin_2018_100
Honda_Africa_Twin_2018_101
Honda_Africa_Twin_2018_101
Honda_Africa_Twin_2018_102
Honda_Africa_Twin_2018_102
Honda_Africa_Twin_2018_103
Honda_Africa_Twin_2018_103
Honda_Africa_Twin_2018_104
Honda_Africa_Twin_2018_104
Honda_Africa_Twin_2018_105
Honda_Africa_Twin_2018_105
Honda_Africa_Twin_2018_106
Honda_Africa_Twin_2018_106
Honda_Africa_Twin_2018_107
Honda_Africa_Twin_2018_107
Honda_Africa_Twin_2018_108
Honda_Africa_Twin_2018_108
Honda_Africa_Twin_2018_109
Honda_Africa_Twin_2018_109
Honda_Africa_Twin_2018_110
Honda_Africa_Twin_2018_110
Honda_Africa_Twin_2018_111
Honda_Africa_Twin_2018_111
Honda_Africa_Twin_2018_112
Honda_Africa_Twin_2018_112
Honda_Africa_Twin_2018_113
Honda_Africa_Twin_2018_113
Honda_Africa_Twin_2018_114
Honda_Africa_Twin_2018_114
Honda_Africa_Twin_2018_115
Honda_Africa_Twin_2018_115
Honda_Africa_Twin_2018_116
Honda_Africa_Twin_2018_116
Honda_Africa_Twin_2018_117
Honda_Africa_Twin_2018_117
Honda_Africa_Twin_2018_118
Honda_Africa_Twin_2018_118
Honda_Africa_Twin_2018_119
Honda_Africa_Twin_2018_119
Honda_Africa_Twin_2018_120
Honda_Africa_Twin_2018_120
Honda_Africa_Twin_2018_121
Honda_Africa_Twin_2018_121
Honda_Africa_Twin_2018_122
Honda_Africa_Twin_2018_122
Honda_Africa_Twin_2018_123
Honda_Africa_Twin_2018_123
Honda_Africa_Twin_2018_124
Honda_Africa_Twin_2018_124
Honda_Africa_Twin_2018_125
Honda_Africa_Twin_2018_125
Honda_Africa_Twin_2018_126
Honda_Africa_Twin_2018_126
Honda_Africa_Twin_2018_127
Honda_Africa_Twin_2018_127
Honda_Africa_Twin_2018_128
Honda_Africa_Twin_2018_128
Honda_Africa_Twin_2018_129
Honda_Africa_Twin_2018_129
Honda_Africa_Twin_2018_130
Honda_Africa_Twin_2018_130
Honda_Africa_Twin_2018_131
Honda_Africa_Twin_2018_131
Honda_Africa_Twin_2018_132
Honda_Africa_Twin_2018_132
Honda_Africa_Twin_2018_133
Honda_Africa_Twin_2018_133
Honda_Africa_Twin_2018_134
Honda_Africa_Twin_2018_134
Honda_Africa_Twin_2018_135
Honda_Africa_Twin_2018_135
Honda_Africa_Twin_2018_136
Honda_Africa_Twin_2018_136
Honda_Africa_Twin_2018_137
Honda_Africa_Twin_2018_137
Honda_Africa_Twin_2018_138
Honda_Africa_Twin_2018_138
Honda_Africa_Twin_2018_139
Honda_Africa_Twin_2018_139
Honda_Africa_Twin_2018_140
Honda_Africa_Twin_2018_140
Honda_Africa_Twin_2018_141
Honda_Africa_Twin_2018_141
Honda_Africa_Twin_2018_142
Honda_Africa_Twin_2018_142
Honda_Africa_Twin_2018_143
Honda_Africa_Twin_2018_143
Honda_Africa_Twin_2018_144
Honda_Africa_Twin_2018_144