Vintage Garage Motors a.s., 10.8.2022
Royal Enfield už letos na jaře představil novinku Sram 411, nyní přichází nový, osvěžující a stylový Hunter 350 – jedinečná směs staré školy a moderní doby vytvořená tak, aby vám poskytovala každodenní radost z jízdy.
Hunter 350 je navržen tak, aby měl vynikající manévrovatelnost a ovládání s kratším rozvorem, 17” litými koly, lehčí hmotností a kompaktním rámem, díky čemuž je účelně zkonstruován především pro brouzdání městskými ulicemi.
Dvě varianty modelu nabízí šest nápadných barevných provedení. Nový Hunter 350 bude k dispozici v evropských showroomech od listopadu, evropské ceny budou oznámeny na říjnovém veletrhu Intermot.
Nový Hunter 350 je určen především pro městský ruch. Je remixovaným roadsterem s typickým charakterem Royal Enfield přepracovaným do stylové, kompaktní, a přesto svalnaté geometrie, která si snadno poradí s přeplněnými městskými ulicemi i mimo ně.
Jak se celý motocyklový svět posouvá od překombinovaného a složitého k funkčnímu a jednoduchému, dal si Royal Enfield za úkol postavit velkoměstský motocykl, který se perfektně hodí do těch nejúžasnějších čtvrtí celé naší planety – od Bombaje po Bangkok, od New Yorku po Londýn. Motocykl, který je svěže nový, ale vyzařuje „cool old school“ faktor a zachovává si základní Royal Enfield DNA. I když to trvalo vydestilovat, Hunter 350 je tou dokonalou směsí – neuvěřitelně radostný, svalnatý motocykl, který vyzařuje vlastní osobitý styl ukrývající všechny intenzivní chutě čistého motocyklu a podává je ve stylovém balení vhodném pro jakékoli město i místo.
Siddhartha Lal, výkonný ředitel společnosti Eicher Motors Ltd., o inspiraci, která stojí za Hunterem 350, řekl:
„V Royal Enfield úzce spolupracujeme s našimi zákazníky a celou komunitou. Jejich touhy a přání utvářejí motocykly, které vyrábíme, a my pro ně neustále hledáme nové zážitky a nové formáty čistého „motocyklování“. Vždy existovala skupina vášnivých motocyklistů, kteří milovali naši značku, ale v našem portfoliu nenašli ten správný druh přístupu. Hunter 350 je pro ně. Je to motocykl, který spojuje přednosti zdánlivě odlišných druhů a spojuje je v super stylovém a zábavném balení, které je zcela novou příchutí čistého motocyklu s nezaměnitelným charakterem Royal Enfield."
Hunter 350 je v rámci modelové řady motocyklů Royal Enfield zcela unikátní. Hunter, postavený na oceňované platformě řady J o objemu 350 ccm, v kombinaci s vysoce funkňcím podvozkem od Harris Performance, poskytuje agilitu bez křehkosti v městských ulicích a ryzí potěšení vyvolávající úsměv na otevřené silnici.
Dojděte k Hunter 350 a naskočte na tento zábavný motocykl, jenž kombinuje analog staré školy a atmosféru nového věku. Nastartujte ho a budete přivítáni přitažlivým bubláním, které se při zrychlení změní v brnění v zádech. Ostrý jako břitva v ucpaných ulicích díky kompaktní geometrii, hbitému řízení a sebevědomému brzdění. Vezměte ho za hranice města a tento remixovaný roadster bude upalovat po rovinkách na širokých litých kolech a bezdušových pneumatikách. Poté jej nasměrujte do zatáček a jeho pevný, a mimořádně citlivý podvozek a točivý motor o objemu 350 ccm rozzáří všechny vaše smysly."
Generální ředitel Royal Enfield, B Govindarajan, komentoval uvedení Hunter 350 na trh:
„Hunter 350 je výsledkem několika let shromažďování poznatků a spotřebitelských studií z celého světa. Je to motocykl, který se cítí jako doma ve velkých metropolích a je vzrušující pro zkušeného jezdce, a snadný a dostupný pro nového jezdce. Díky kratšímu rozvoru, kompaktnější geometrii a nižší hmotnosti je velmi hbitý a ovladatelný v městském provozu. Jsme si velmi jisti, že tento nový přepracovaný roadster uvede do našeho motocyklového světa zcela novou skupinu globálních jezdců."
Zvuk, barvy, styl, ovladatelnost, výkon – to vše je na spolehlivém Hunter 350 navrženo tak, aby to ve vás probudilo emoce jako žádný jiný.
Hunter 350 má moderní vzhled s dvoubarevným provedením, litými koly, širokými bezdušovými pneumatikami a zaobleným zadním světlem. Nabízí výběr hned ze šesti nejvýraznějších a nejrušivějších designů benzínových nádrží, které kdy zdobily Royal Enfield. Je také kompatibilní s navigací Tripper, která bude k dispozici na objednávku jako originální příslušenství pro motocykly.
Všechny varianty jsou vybaveny litými koly o šířce 110/70 x 17” vpředu a 140/70 x 17” vzadu, bezdušovými pneumatikami pro vynikající ovladatelnost a svalnatý vzhled, 300 mm předními a 270 mm zadními kotoučovými brzdami, dvoukanálovým ABS a praktickým hlavním stojanem. Tento stylový balíček doplňují zadní LED světlo a prvotřídní digitální analogový přístrojový panel, který zobrazuje počítadlo kilometrů, ukazatel zařazené rychlosti, ukazatel stavu paliva s upozorněním na nedostatek paliva, hodiny a připomenutí servisu.
Všechny varianty Hunter 350 se vyznačují přehlednými ovládacími prvky na řídítkách, jejich otočnými spínači napájení a osvětlení, a jsou vybaveny nabíjecím portem USB.
Mark Wells, šéf designu Royal Enfield, řekl:
„Pro Royal Enfield se zdálo být nejpřirozenější věcí na světě vyvinout zábavný, lehčí a obratnější roadster 350. Je to čerstvá novinka, ale stále je to plně Royal Enfield. Pokaždé, když se na něj podívám, Hunter 350 mi dodává bezstarostný pocit – být mladý, naskočit na něj a svištíc se setkat se svými kamarády.“
Hunter byl navržen a vyvinut talentovanými designéry a inženýry ve dvou nejmodernějších technologických centrech Royal Enfield v Indii a Velké Británii, a renomovanými odborníky na podvozky Harris Performance. Jejich poslání je poskytovat vzrušující zážitek z jízdy; fúze vynikajícího motoru řady J s vylepšenými proporcemi podvozku pro lepší agilitu a odezvu.
Geometrie podvozku Hunter 350 je navržena tak, aby poskytovala optimální poměr výšky a hmotnosti a zároveň nabízela vynikající pohodlí díky širokému, dlouhému, jednodílnému sedlu. Díky upraveným úhlům sklonu a řízení, nižší výšce sedla na výsledných 790 mm a kratšímu rozvoru podněcuje výjimečná manévrovatelnost modelu Hunter větší jistotu při projíždění stísněnými ulicemi a cítí se stabilní v každém místě a situaci.
Hunter je poháněn moderním, celosvětově uznávaným, vzduchem a olejem chlazeným jednoválcovým motorem řady J o objemu 349 cm3, který byl nedávno uveden na trh pro Meteor a Classic 350. Se vstřikováním paliva produkuje 20,2 koní při 6100 ot./min a točivý moment 27 Nm při 4000 ot./min.. Poskytuje silný, hluboký zvuk a super hladký lineární přenos výkonu motoru, který poskytuje živou odezvu na plyn a charakteristický zvuk výfuku odpovídající charakteru motocyklu Hunter 350. S primárním vyvažovacím hřídelem, který snižuje vibrace, působí citlivě a kultivovaně, zatímco jeho řazení je přesné a hladké díky optimalizované 5stupňové převodovce.
Hunter 350 bude podporován při svém uvedení na evropský trh (Intermot, Kolín nad Rýnem, 4. až 10. října) řadou originálního příslušenství pro motocykly.
Royal Enfield Hunter 350 - technické údaje
Pohonná jednotka
Čtyřtaktní jednoválec SOHC
Chlazení vzduchem a olejem
Elektronické vstřikování
Objem: 349 cm3
Vrtání: 75 mm
Zdvih: 85,8 mm
Kompresní poměr: 9.5:1
2 ventily
Max. výkon: 20,2 BHP při 6 100 ot./min.
Max. kroutící moment: 27 Nm při 4 000 ot./min.
Max. rychlost: 114 km/h
Max. otáčky: 7 000 ot./min.
Fuel economy (Kmpl) 36.2*
Vícelamelová spojka v olejové lázni
Pětirychlostní převodovka
Rozměry a hmotnosti
Pohotovostní hmotnost: 181 kg
Nosnost: 179 kg
Palivová nádrž: 13 l
Výška sedla: 790 mm
Světlá výška: 150,5 mm
Úhel řízení: 25 stupňů
Stopa: 96,4 mm
Rozvor: 1 370 mm
Podvozek
Dvojitý ocelový trubkový rám
Přední kolo: lehká slitina
Přední pneu: 110/70-17'' 54P (bezdušová)
Zadní kolo: lehká slitina
Zadní pneu: 140/70 - 17'' 66P (bezdušová)
Přední vidlice: teleskopická průměr 41 mm, zdvih 130 mm
Zadní vidlice: kyvná, dva hydraulické tlumiče s nastavením předpětí pružiny (6 stupňů), zdvih 102 mm
Přední brzda: jeden kotouč 300 mm, dvoupístkový třmen
Zadní brzda: jeden kotouč 270 mm, jednopístkový třmen
Dvojkanálové ABS