BMW, Marek Olbert, redakce MotoRoute, 16.6.2016
Motocykly BMW za několik let své existence (nejen) na českém trhu zaznamenaly obrovský nárůst spokojených zákazníků a nejen to jim umožňuje expandovat do dříve neobhospodařovaných segmentů a kubatur. Pozorní návštěvníci jarní výstavy Motosalon 2016 v Brně jistě zaregistrovali na stánku BMW jejich letošní novinku - model G 310 R.
Již léta jsou oblíbenými stálicemi modely R 1200 GS, turistická ikona K1200, později K1300 a dnes K1600 GT, aż po krále závodních okruhů S1000RR. V roce 2012 BMW narušilo klidné vody na poli skútrů a do současnosti jsou na trhu modely C600 Sport a C650 GT.
V současnosti se na trh městských motocyklů chystá stroj o obsahu válce 313 kubíků, který by měl tento fungující segment trhu doplnit o model s logem modrobílé vrtule.
Svět už není jako dříve, kdy jezdili jen čopráci s fousy po koule a nagelovaní drsňáci v kůži brousili zatáčky kolem baráku na letité CBR, GSX-R... Motorky se stávají užitkovými dopravními prostředky, chtějí je i lidé, kteři dříve o motorkách nikdy neuvažovali a motorky nově vnímají jako relax a možnost pohodlně a rychle dorazit do města za prací.
BMW G 310 R by jim mělo tyto požadavky splnit, navíc s prestižním logem na nádrži.
A co že to vlastně je?
Model G 310 R vychází z většího S 1000 R, přebírá pro roadster typické proporce, barevná schémata a kompaktní, směrem vpřed orientovaný vzhed a výraz. Válec nakloněný dozadu a hlava válce natočená v úhlu 180 stupňů umožňují v porovnání s běžným uspořádáním dosáhnout níže a více dozadu posunutého těžiště, díky němuž působí G 310 R lehce a přirozeně. Celkově i díky dlouhé kyvné vidlici se tento model vyznačuje vysokou stabilitou jízdy a perfektní ovladatelností, takže je vhodný nejen pro začátečníky, ale pro svou agilitu a přesnost ovládání si na své přijdou také zkušení řidiči.
Základní technické údaje.
Motor: vodou chlazený jednoválcový čtyřtaktní motor s dvěma vačkovými hřídeli
Zdvihový objem: 313 cm3
Výkon: 25 kW (34 k) při 9500 1/min
Točivý moment: 28 Nm při 7500 1/min
Převodovka: šestistupňová
Koncový převod: řetěz
Brzdy: jeden kotouč o 300 mm vpředu a 240 mm vzadu
Hmotnost s plnou nádrží: cca 158 kg
Výška sedla: 758 mm
Výbava motocyklu, mj.: nízké sedlo, komfortní sedlo, topcase, hlavní stojan, LED směrovky, elektrická zásuvka 12 V
Barvy: metalíza Pearl White, metalíza Strato Blue, nemetalický lak Cosmic Black
Zahájení prodeje se očekává v říjnu s cenou začínající na 130.500 Kč včetně DPH.
Další informace a 360° prohlídka motocyklu na www stránkách BMW ČR