BMW, MotoRoute, Marek Olbert, 13.7.2017
Ať je léto nebo zima, BMW nespí a maká. Již dříve jsme informovali o přípravě nového modelu BMW G 310 GS a hle, už je tady. Pro značku BMW Motorrad je GS ztělesněním příslibu dokonalé funkčnosti, spolehlivosti a robustnosti. G 310 GS přináší tyto kvality i do třídy pod 500 cm3 a přistupuje k nim se svou jedinečnou a vyzrálou interpretací.
Model G 310 GS je poctivé GS: zcela moderní produkt, jehož míře všestrannosti se v tuto chvíli v daném segmentu nic nevyrovná. Je obratné a agilní v městském provozu a zároveň neobyčejně robustní v lehkém terénu. To z něj dělá perfektního společníka pro každodenní ježdění. Extrémně kompaktní a přitom dospělé a komfortní GS otevírá v rámci své třídy zcela nový svět jízdních zážitků. A právě tato všestrannost je tím, co dělá z G 310 GS mezi začátečnickými motocykly jedinečnou nabídku.
Typický design GS
BMW G 310 GS je na první pohled rozpoznatelné jako pravé GS. Se svým charakteristickým vysokým předním blatníkem, působivou linií boků a krátkou a vysokou zádí se může G 310 GS pochlubit klasickými prvky sesterských modelů GS. Se svými kompaktními proporcemi a krátkým rozvorem, 19“ předním kolem a prodlouženým zdvihem odpružení nabízí typicky vzpřímenou pozici za řídítky a slibuje agilní a obratné chování na silnici.
Doma na cestách celého světa
Stejně jako G 310 R, i G 310 GS je navrženo pro trhy celého světa. Poradí si s různou kvalitou paliva a splní i všechny emisní předpisy a lokální požadavky. Je doma na cestách celého světa a přináší prémiové aspirace značky BMW do segmentu pod 500 cm3.
Inovativní jednoválcový motor pro radost z dynamické jízdy i všestrannost kdekoliv na světě
Srdcem nového BMW G 310 GS je kapalinou chlazený jednoválcový motor o objemu 313 cm3, známý již z modelu G 310 R. Má čtyři ventily a dvě vačky, umístěné spolu s elektronickým vstřikováním paliva v hlavě válců. Objem 313 cm3 je výsledkem vrtání 80 milimetrů a zdvihu 62,1 milimetru.
Charakteristickým znakem jednoválcového motoru, pohánějícího G 310 GS, je fakt, že jeho válec je nakloněn směrem vzad a hlava válce je otočená o 180 stupňů se sáním vpředu a výfukem vzadu. Tato konfigurace sleduje logiku přímého přísunu čerstvé směsi vzduchu a paliva, což pomáhá zlepšit výkon, a má také pozitivní vliv na architekturu motocyklu.
S výkonem 25 kW (34 k) při 9500 1/min a maximálním točivým momentem 28 Nm při 7500 1/min je motor nového G 310 GS ideálním partnerem pro potěšení z dynamické jízdy, zvláště v kombinaci s nízkou pohotovostní hmotností jen 169,5 kg dle metodiky DIN.
Perfektně navržená ergonomie BMW GS pro uvolněné ježdění na silnicích i v lehkém terénu
Nové G 310 GS nabízí jezdci pohodlnou pozici, která mu umožní užívat si bezstarostného potěšení z jízdy jak na silnici, tak i během výletů po lesních či polních cestách. Jak je pro BMW Motorrad typické, všechny přepínače a ovladače jsou jednoduché a snadno ovladatelné. Velká důležitost byla přikládána jednoduchému a bezpečnému zacházení s motocyklem, přičemž byl brán ohled na osoby s různými tělesnými konstitucemi.
Trubkový rám, obrácená vidlice a dlouhá kyvná vidlice vzadu nabízejí vysokou úroveň stability, precizní reakce na řízení a snadnou ovladatelnost
Pokud jde o podvozek, je nové G 310 GS podobné roadsteru G 310 R, s nímž sdílí využití trubkového prostorového rámu s přišroubovanou zadní sekcí, který kombinuje torzní tuhost s robustností. Ve spojení s dobře vyladěnou tuhostí to představuje základ pro vynikající jízdní stabilitu a precizní ovladatelnost. Přední zavěšení je řešeno obrácenou vidlicí, zatímco vzadu je hliníková kyvná vidlice s přímo připevněnou vinutou pružinou.
Vysokovýkonný brzdný systém ABS jako standard a multifunkční přístrojový panel
Stejně jako všechny motocykly BMW, i nové G 310 GS je standardně dodáváno s ABS. Kombinuje vysokovýkonný brzdový systém s dvoukanálovým ABS, které zaručuje efektivní deceleraci a krátkou brzdou dráhu. Pro použití v lehkém terénu může být ABS u nového G 310 GS pohodlně deaktivováno jediným stiskem tlačítka. Přístrojový panel G 310 GS je tvořen velkým displejem z tekutých krystalů, který nabízí výjimečnou přehlednost a širokou škálu informací.
Skutečné BMW
Stejně jako G 310 R, i G 310 GS je ztělesněním všeho, co značka BMW představuje: moderní konstrukce, výjimečné kvality a samozřejmě také mnoha let bezproblémového partnerství se svým majitelem. Špičkové komponenty a materiály se spojují dohromady, aby vytvořily skutečně všestranný celek. G 310 GS je GS s objemem pod 500 cm3, které je na celém světě pomyslnou vstupní branou do prémiového světa BMW Motorrad.
Ovšem jako naprostá parádička by se mohl nazvat vstřícný krok BMW k ekologii, díky nově představené elektrické koloběžce. Ano, čtete správně. BMW Motorrad X2City. Koloběžková mobilita – značná univerzálnost a nulové emise.
Zábavné a pohodlné díky pomocnému elektrickému pohonu
Díky svým kompaktním rozměrům je BMW Motorrad X2City ještě menší než skládací jízdní kolo. Na rozdíl od skládacích kol je ale v zadním kole ukrytý pomocný elektromotor, díky němuž nabízí pohodlnější a zábavnější svezení. Bezkontaktní elektromotor jezdci poskytuje účinnou podporu a je schopen BMW Motorrad X2City rozjet až na 25 km/h. Ovládací jednotka na řídítkách nabízí pět rychlostí (8, 12, 16, 20 a 25 km/h). Z bezpečnostních důvodů se elektromotor aktivuje až po dosažení rychlosti 6 km/h. Elektrický pohon lze kdykoli vypnout pomocí spínače v brzdové páčce.
Inteligentní řízení energií
Energii elektromotoru dodává lithium-iontový akumulátor s kapacitou 408 Wh. Nachází se ve voděodolné schránce pod nášlapnou deskou a je integrován do rámu, odkud jej lze snadno vyjmout. Systém řízení akumulátoru s integrovanou výkonovou elektronikou zaručuje při každodenním používání dojezd v rozmezí 25 až 35 km. Speciální nabíjecí jednotka s magnetickým konektorem usnadňuje nabíjení prostřednictvím nabíjecího konektoru na koloběžce, nebo přímo na akumulátoru samotném. Akumulátor lze nabíjet přes konvenční domácí zásuvku a proces nabíjení prázdného akumulátoru zabere přibližně 2,5 hodiny.
BMW Motorrad X2City je výsledkem spolupráce mezi BMW Motorrad a ZEG a jeho značkami Kettler, Bulls, Pegasus, Hercules a dalšími. Z toho důvodu není elektrická koloběžka distribuována přes síť prodejců BMW Motorrad, ale prostřednictvím vybraných obchodů s jízdními koly a přes internetový obchod firmy KETTLER Alu-Rad GmbH. Servis a záruční opravy také zajišťují subjekty působící v oblasti jízdních kol. Tento prodejní kanál otevírá BMW Motorrad dveře k novým cílovým skupinám mimo konvenční motocyklový segment. Očekává se, že BMW Motorrad X2City bude v prodeji na konci roku 2017. Cena zatím nebyla stanovena, ale bude nižší než 2500 €.
Těšíme se na další novinky!