Yamaha, 5.10.2016
Nový model SCR950. Zrozen k hledání nových cest.
Modely Yamaha z řady Sport Heritage si získaly mimořádnou pozornost jezdců, kteří si cení motocyklů s charakterem spojujících autentický historický odkaz s moderními technologiemi a nadčasovým stylem.
Každý z těchto motocyklů vznikl na základě naší filozofie „Faster Sons", v jejímž rámci tvoříme úchvatné stroje s individuálním stylem jako poctu klasickému designu z minulosti, avšak s moderními výkonovými parametry a jízdními vlastnostmi.
Na rok 2016 společnost Yamaha naplánovala rozšíření svého velmi úspěšného segmentu Sport Heritage v podobě nového modelu SCR950, stylového stroje s odhodlaným vzhledem a vidlicovým dvouválcem, který představuje zhmotnění nadčasovosti ikonického street scrambleru.
V 60. letech 20. století si street scramblery vybírali jezdci požadující jednoduchý, stylový a odolný motocykl, na kterém se mohli prohánět městem i vydávat na víkendové výlety do přírody. Tyto stroje se staly symbolem svobody této významné dekády. A jejich odkaz ožívá v novém modelu SCR950.
Tento nádherný nový street scrambler značky Yamaha poháněný pulzujícím vzduchem chlazeným dvouválcem do V s vysokým točivým momentem zasazeným do rámu z ocelových trubek cílí na současnou generaci jezdců, hledajících ryzí motocykl postavený pro zábavu.
Nový motocykl Yamaha SCR950 opatřený širokými řídítky s hrazdičkou, koly s hliníkovými ráfky a drátěným výpletem a v neposlední řadě s odolnými pneumatikami a manžetami na přední vidlici představuje spojení stylového retro provedení s moderním designem a technikou. Výše umístěné sedlo s plochým profilem poskytuje vyšší jízdní pozici pro volnost pohybu.
Najdeme zde také nové, větší 17-palcové zadní kolo, které přispívá k vyšší jízdní pozici a větší světlé výšce, zajišťující pocit lepší ovladatelnosti.
Yamaha SCR950 - charakteristika
- Módní nový městský scrambler s motorem V-twin
- Vyvinut podle naší filozofie „Faster Sons"
- Nadčasový styl s japonskou spolehlivostí
- Vysoké, ploché sedlo umožňující aktivní posed
- Kovové díly zvýrazňující autentický charakter
- Moderní technologie, špičkové zpracování
- Vzduchem chlazený vidlicový dvouválec s úhlem 60 stupňů
- Přísun výkonu z pulzujícího vidlicového dvouválce s výrazným charakterem
- Ryzí historie se současnými konstrukčními prvky
- Předurčen k dalším úpravám
Kompaktní vzduchem chlazený dvouválec s úhlem rozevření 60 stupňů, celý v černém provedení, produkuje pulzující výkon s velkým točivým momentem. Díky němu je SCR950 skvělý univerzální stroj, na němž je radost jet v nejrůznějších podmínkách.
Jeho kultovní konstrukce typu V-twin podtrhuje nadčasový retro vzhled modelu SCR950, uvnitř však tento motor využívá ty nejmodernější technické vymoženosti. Tato kompaktní pohonná jednotka se může pochlubit lehkými kovanými písty, optimalizovaným rozložením hmotnosti kliky, hlavou se 4 ventily a spalovacími komorami s uzavřenou horní částí.
Motor poskytuje točivý moment 79,5 Nm při pouhých 3 000 ot./min. Špičkový točivý moment umožňuje jezdci na motocyklu SCR950 prudce zrychlovat na všechny převodové stupně už od nízkých otáček, proto se tento street scrambler s vidlicovým dvouválcem díky svému chování skvěle hodí do městského provozu s častým zastavováním a rozjížděním.
Ocelový trubkový rám typu scrambler
Model SCR950 je stejně jako původní street scramblery z 60. let 20. století postaven na černě nastříkaném dvojitém kolébkovém ocelovém rámu, který podtrhuje historickou autentičnost a odolnost motocyklu. Konstrukce pomocného rámu nese vyšší ploché dvojsedlo, na němž lze zaujmout celou řadu jízdních pozic vhodných pro nejrůznější situace, od projížděk po městě až po rychlou jízdu po dálnicích nebo víkendové vyjížďky po vedlejších silnicích.
Výfuk 2 v 1 s nahoru zahnutým tlumičem
Výfukový systém modelu SCR950 využívá uspořádání sběrného potrubí 2 v 1, které ústí do krátkého, nahoru směřujícího tlumiče podtrhující image scrambleru. Tlumič produkuje hutný hluboký zvuk a je opatřen malým tepelným štítem a koncovkou. Integrovaný třícestný katalyzátor je zárukou plnění emisních předpisů EU4.
Designové prvky scrambleru
Principem street scramblerů je jednoduchost, všestrannost a zábavná jízda - podvozek modelu SCR950 byl zkonstruován tak, aby zajišťoval pohodlí a příjemné jízdní zážitky. Široká řídítka jsou opatřena navařenou hrazdičkou, jež k motocyklu ve stylu scrambleru neodmyslitelně patří. Mírné zahnutí dozadu poskytuje uvolněnou a vzpřímenou jízdní pozici společně s vysokou mírou ovladatelnosti.
Bezešvá kapkovitá palivová nádrž dokládá vysokou kvalitu provedení tohoto stylového stroje s vidlicovým dvouválcem. Objem 13,2 litru zajišťuje praktický dlouhý dojezd.
Hliníkové ráfky a 17-palcové zadní kolo
Model SCR950 je opatřen vyplétanými koly s hliníkovými ráfky - jinak to u scrambleru ani nejde. Odolné pneumatiky Bridgestone s hrubým špalkovým vzorkem jsou vyrobené tak, aby si poradily s ulicemi i nezpevněným terénem. Motocykl SCR950 je rovněž vybaven větším 17" zadním kolem s drátěným výpletem, které přispívá k vyšší poloze sedla (830 mm) a spolu s vyšší světlostí tak zajišťuje pocit lepší ovladatelnosti.
Odpružení s plynulým účinkem
Klasická přední vidlice s 41 mm trubkami zaručuje sametově hladké odpružení se zdvihem 135 mm, odolné manžety chrání před nečistotami a prachem. Vzadu najdeme dva tlumiče typu piggyback se zásobníky. Nastavení tlumení a pružin bylo ve výrobě vyladěno tak, aby zajišťovalo v celém 110 mm zdvihu plynulost tlumení a stabilitu zadního kola.
Mezi další pozoruhodné vlastnosti tohoto silného městského scrambleru patří vlnovité brzdové kotouče o průměru 298 mm vpředu i vzadu, nebo kruhový rychloměr s displejem LCD a kouřovým krycím sklíčkem. Pro vyšší praktičnost je SCR950 pod novým plochým dvojsedlem vybaven odkládacím prostorem.
Yamaha SCR950 - základní technické údaje
- Vzduchem chlazený vidlicový dvouválec SOHC s úhlem 60 stupňů o objemu 942 cm3
- Špičkový točivý moment: 79,5 Nm při 3 000 ot/min
- 5-stupňová převodovka s tichým a téměř bezúdržbovým sekundárním převodem řemenem
- Úzké, ploché nízké dvojsedlo s větší výškou 830 mm
- 19-palcové přední kolo a 17-palcové zadní kolo s drátěným výpletem
- Světlá výška 145 mm
- Široká ocelová řídítka ve stylu scrambleru s hrazdičkou
- Hliníkové ráfky
- Odolné pneumatiky Bridgestone TW101 100/90-19 vpředu a TW152 140/80-17 vzadu
- Přední brzda s 298 mm plovoucím kotoučem s vlnovitým profilem, zadní brzda s 298 mm kotoučem s vlnovitým profilem
- Ocelový přední a zadní blatník
- Černě lakovaný motor a ostatní součásti
- Bezešvá palivová nádrž s objemem 13,2 litru s výrazným barevným provedením
- Boční panely ve stylu tradiční registrační značky
- Kruhové zadní světlo LED
- Kruhový rychloměr s displejem LCD a kouřovým sklíčkem
- Hliníkové stupačky
- Dva zadní tlumiče se zásobníkem se speciálním nastavením pro tento model
- 41 mm přední vidlice s pryžovými manžetami a plynulým účinkem tlumení
- Zdvih předního odpružení 135 mm, zdvih zadního odpružení 110 mm
- Výfuk 2 v 1 s nahoru zahnutým tlumičem
Barvy: Vivid Red, Yamaha Black
Dostupnost: Únor 2017
A aby bylo jasné, že "cesta je cíl", níže názorné video...
Nový model MT-09: temná strana Japonska nikdy nespí
S nadšením přijatý model MT-09 nastavil laťku všem ostatním motocyklům kategorie Naked. Výkonný, dynamický, inovativní a vzrušující - tento přelomový model zahýbal celým motocyklovým světem. MT-09 se rychle zařadil k nejpopulárnějším strojům v Evropě, stal se jedním z nejprodávanějších motocyklů značky Yamaha a pomohl společnosti Yamaha dostat se v Evropě koncem roku 2015 na první místo.
Pro rok 2017 navrhli konstruktéři společnosti Yamaha tomuto průkopnickému stroji řady Hyper Naked ještě dynamičtější vzhled, zvýšili však i jeho výkonové parametry a tím i atraktivitu celého motocyklu. Díky novému, agresivnímu vzhledu a moderním technologiím nový model MT-09 opět posouvá hranice, inspiruje a budí nadšení u všech jezdců hledajících adrenalinové zážitky.
Agresivní vzhled
S oběma očima doširoka otevřenýma je tento významný představitel řady Hyper Naked předurčen dohlédnout až za temnou stranu Japonska. Nový MT-09, opatřený dvěma novými, agresivně vyhlížejícími světlomety a dynamickým novým stylem, je ve spojení s asistenční anti-hoppingovou kluznou spojkou (A&S) a vyspělou elektronikou připraven pokračovat ve slavné tradici řady MT.
Radikálně stylizovaná maska modelu MT-09, ovlivněná nekompromisní image vlajkového modelu MT-10, obsahuje nové dvojité LED světlomety s agresivními tvary, které podtrhují energický charakter tohoto motocyklu i jeho kompaktní a odlehčené tvary.
Oba šikmé světlomety jsou opatřeny dvěma diodami LED a výrazná nová maska obepíná celou šířku trubek vidlice. Vytváří tak velmi kompaktní siluetu motocyklu a dodává stroji výhružný, nekompromisní vzhled.
Drsnou image modelu MT-09 podtrhuje dvojice úzkých obrysových světel pod novými dvojitými světlomety. K charismatickému novému vzhledu přispívají rovněž dvě ostře vyhlížející křidélka, navazující na křivky světlometů.
U modelu pro rok 2017 došlo k posunutí multifunkčního přístrojového panelu blíže k nové sestavě světel tak, aby vznikla sevřenější konstrukce. Ukazatele směru byly přemístěny k chladiči.
Mimořádně kompaktní zadní část
Nová, velmi kompaktní konstrukce zadní části podtrhuje sportovní siluetu modelu MT-09 jako zástupce řady Hyper Naked a posiluje jeho krásný agresivní vzhled. V modelovém roce 2017 došlo ke zkrácení dopředu skloněného podsedlového rámu o 30 mm. Z kratší, nahoru zahnuté zádi opatřené novými bočními mřížkami na dálku vyzařují lehkost a hbitost.
K dosažení osobitého a dynamického vzhledu tohoto dokonalého stroje kategorie Hyper Naked byla výrazná zadní část opatřena novým 3D koncovým světlem LED se dvěma hroty, které při pohledu shora připomínají tvar písmene „M".
Model MT-09 je také vybaven nově navrženým sedlem, jež je plošší a o 5 mm vyšší. Bylo speciálně vytvarováno tak, aby jezdci umožňovalo udržovat polohu sezení při brzdění, zatáčení i zrychlování.
Zadní blatník uchycený na kyvné vidlici
Tvar kratší zadní části modelu 2017 zakončuje zcela nový zadní blatník upevněný ke kyvné vidlici a držák registrační značky, který je na jedné straně opatřen lehkou vzpěrou z kovaného hliníku. Tento model MT-09 je prvním motocyklem značky Yamaha, jenž danou konstrukci zadního blatníku využívá.
Při pohledu zezadu nebo z boku působí přepracovaná zadní část kompaktnějším a odlehčenějším dojmem a posiluje pocit mohutného točivého momentu a dynamiky.
Ostřejší, výraznější, kompaktnější design
Při navrhování zcela nového vzhledu modelu MT-09 se konstruktéři společnosti Yamaha důkladně věnovali i úpravám celé řady klíčových stylistických prvků, aby zvýraznili kompaktní design motocyklu a vytvořili silný dojem syrového výkonu.
Chladič byl opatřen novými bočními žebry, jež společně s většími vzduchovými náfuky namontovanými na nádrži zdůrazňují agresivní vzhled modelu MT-09 a přispívají k dojmu kompaktnosti a kráse mechanických součástí, která charakterizuje řadu Hyper Naked společnosti Yamaha.
Asistenční anti-hoppingová kluzná spojka (A&S)
Jednou z nejdůležitějších změn zvyšujících výkonové parametry motocyklu MT-09 2017 je použití nové asistenční a kluzné spojky, která přispívá k celkově lepšímu a sportovnějšímu požitku z jízdy a pro jezdce na motocyklu MT-09 představuje skutečný přínos.
Tato anti-hoppingová spojka je vybavena speciálně zkonstruovanými asistenčními kluznými vačkami a novými pružinami s optimalizovanou tuhostí. Spojka zabírá s větší razancí při rozjezdu z místa a při zrychlování.
Nejdůležitější na této spojce je však to, že pomáhá zajistit stabilitu podvozku při intenzivním brzdění motorem. Díky minimalizaci sil způsobujících odskakování zapříčiněné vysokou mírou zpětného momentu a přemírou brzdění motorem zajišťuje tato nová asistenční a kluzná spojka lepší ovladatelnost a čitelnější jízdní vlastnosti při agresivním podřazování. O 20 % nižší síla potřebná k ovládání páčky dále snižuje námahu jezdce.
Systém rychlořazení (QSS)
Model MT-09 jen díky svému silnému, lineárnímu točivému momentu, kompaktním rozměrům a agilnímu podvozku předurčen poskytovat maximální požitek z jízdy. Pro rok 2017 byl tento přelomový model řady Hyper Naked vybaven rychlořazením (QSS), které jezdcům umožňuje bez spojky řadit vyšší převodové stupně rychleji a plynuleji.
Nový mechanismus má stejnou konstrukci jako u modelu YZF-R1 ověnčeného mnoha vavříny. Na řadicí páce je vybaven snímačem, jenž na okamžik přeruší přenos hnacího točivého momentu, jakmile detekuje řazení nahoru. Zajišťuje tak efektivnější a intenzivnější akceleraci na jednotlivé převodové stupně.
Přední odpružení se špičkovými parametry
Nový model MT-09 je mimo jiné vybaven velmi kvalitním systémem předního odpružení. Obrácená 41 mm vidlice je nyní na levé trubce opatřena novým seřizovačem nastavení tlumení při stlačování, stávající funkci odskoku zastává pravá trubka. Oddělení mechanismů stlačování a odskoku do samostatných trubek vidlice umožnilo optimalizovat průtok hydraulického oleje a zajistit širší možnosti nastavení spolu s konzistentnějším projevem.
Přepracovaný tlumič výfuku
Jako důkaz pozornosti, kterou společnost Yamaha věnuje všem detailům, došlo v modelovém roce 2017 k úpravě vzhledu tlumiče výfuku, který má nyní plošší tvar a novou koncovku, jež lépe koresponduje s kompaktní hmotou a mechanickou krásou motocyklu MT-09.
Kompaktní a lehký tříválcový motor o objemu 850 cm3
Nejdůležitějším prvkem motocyklu, díky němuž je jízda na stroji MT-09 řady Hyper Naked tak vzrušující a neodolatelná, je kompaktní, lehký tříválcový motor o objemu 850 cm3. Prostřednictvím speciální konstrukce s křížovým klikovým hřídelem, kovanými písty a válcy s posunutým uspořádáním má jezdec na stroji MT-09 k dispozici široký rozsah hrubého lineárního točivého momentu,. Ten tvoří nedílnou součást úchvatného a zábavného charakteru tohoto modelu.
Širší sortiment originálního příslušenství
MT-09 se svým potenciálem vynikat v různých oblastech představuje jeden z nejvšestrannějších motocyklů své třídy. Společnost Yamaha proto nabízí pro model MT-09 2017 celou řadu nového i stávajícího příslušenství.
Všichni současní i budoucí vlastníci motocyklů kategorie Hyper Naked si mohou virtuálně sestavit svůj vysněný stroj Yamaha online v aplikaci „My Garage" (Moje garáž). Po zahájení prodeje nového modelu MT-09 si budou zákazníci moci vytvořit vlastní dokonalý stroj řady MT v úžasném 3D zobrazení s rozsahem 360° a doplnit jej širokou nabídkou nově zkonstruovaného i stávajícího příslušenství.
Yamaha MT-09 - klíčové vlastnosti
- Nově tvarované dvojité přední světlomety se 4 diodami LED
- Obrysová světla se 6 LED diodami s křidélky
- O 30 mm kratší záď s integrovaným 3D světlem
- Přepracované sedlo, plošší a o 5 mm vyšší
- Držák zadního blatníku/registrační značky s uchycením na jedné straně
- Asistenční anti-hoppingová kluzná spojka (A&S)
- Systém rychlořazení (QSS)
- Přední odpružení s lepšími parametry
- Plošší tlumič výfuku s koncovkou nového vzhledu
- Přístroje integrované do sestavy světel
- Boční žebra chladiče a zvětšená sání vzduchu
- Přední ukazatele směru přemístěny k bokům chladiče
Barvy
Night Fluo, Race Blue, Tech Black
Dostupnost: Prosinec 2016
Nový model MT-10 SP: Rychlost temnoty
V roce 2017 se společnost Yamaha rozhodla použít nejdokonalejší technologie supersportu YZF-R1M v segmentu Hyper Naked.
Nový model MT-10 SP disponuje elektronickým závodním odpružením (ERS) značky Öhlins, přístrojovým panelem s displejem z tenkovrstvých tranzistorů (TFT) a speciálním barevným provedením a představuje to nejlepší z hlediska výkonu, ovladatelnosti a agresivity.
Dokonalé technologie řady Hyper Naked
Krátce po představení modelu MT-10, který se nedávno objevil v showroomech prodejců a vzbudil velký ohlas, oznamuje společnost Yamaha uvedení modelu MT-10 SP, nejrafinovanějšího motocyklu řady Hyper Naked 2017.
Nový model MT-10 SP je vybaven elektronickým závodním odpružením (ERS) od společnosti Öhlins a přináší do této kategorie techniku modelu YZF-R1M, s níž mohou jezdci na strojích kategorie Hyper Naked vytěžit z podvozku maximum.
Elektronické závodní odpružení (ERS) Öhlins
Elektronické odpružení modelu MT-10 SP je řízeno vlastní jednotkou řízení odpružení (SCU), která analyzuje data z celé řady snímačů monitorujících podmínky jízdy. Jednotka SCU počítá optimální nastavení tlumení při stlačení a odskoku v převažujících podmínkách a řídicí jednotka systému okamžitě upravuje nastavení odpružení tak, aby bylo optimální.
Díky nepřetržitému monitorování a úpravám nastavení během jízdy dává tento exkluzivní systém elektronického závodního odpružení (ERS) Öhlins jezdcům na motocyklu MT-10 SP možnost využívat nejmodernější elektronické odpružení, jaké je v kategorii Hyper Naked k dispozici.
Přístrojový panel s technologií TFT (Thin Film Transistor)
Tato nová vlajková loď segmentu Hyper Naked je vybavena moderním přístrojovým panelem s displejem z tenkovrstvých tranzistorů (TFT), na němž si jezdec může zobrazit celou řadu informací. Multifunkční přístrojový panel LCD vycházející z modelu YZF-R1M je vybaven plnobarevným displejem s mimořádně vysokým rozlišením. Jezdec si může zvolit tmavé nebo světlé pozadí podle toho, zda jede za dne či v noci.
Barevné provedení
Ke zvýraznění exkluzivity se model MT-10 SP dodává v barevném provedení Silver Blu Carbon inspirovaném limitovanou edicí supersportu YZF-R1M. Motocykl MT-10 SP se svými modrými koly, černým předním blatníkem, přední vidlicí zlaté barvy a stříbrnou kapotáží nenechává nikoho na pochybách, že má před sebou ten nejlepší stroj Yamaha kategorie Hyper Naked.
Yamaha MT-10 SP - klíčové vlastnosti
- Elektronické závodní odpružení (ERS) Öhlins
- Plnobarevný přístrojový panel s displejem z tenkovrstvých tranzistorů (TFT)
- Exkluzivní barevné provedení inspirované modelem YZF-R1M
- Systém rychlořazení (QSS)
- Řadový čtyřválec s křížovým klikovým hřídelem
- Technologie elektronického řízení zahrnující řízení trakce (TCS) a systém D-Mode
- Asistenční anti-hoppingová kluzná spojka (A&S)
- Lehký hliníkový rám Deltabox s krátkým rozvorem kol
Barva: Silver Blu Carbon
Dostupnost: Únor 2017
Model MT-10 2017
Se svou vysokou úrovní výkonu, točivého momentu a hbitosti zaujal model MT-10 v kategorii Naked velmi rychle pozici nejlepšího výkonného litrového motocyklu. Jeho dynamická konstrukce, extrémní výkon a nekompromisními parametry posílily image úspěšné řady Hyper Naked společnosti Yamaha.
V roce 2017 je pro tento radikální stroj s technikou převzatou z modelu YZF-R1 připraveno několik vylepšení jeho již tak vysokých technických parametrů, čímž se z něj stává ještě impozantnější univerzální motocykl.
Pro rychlejší řazení nahoru bez spojky je model MT-10 vybaven novým systémem rychlořazení (QSS). Krátkodobým přerušením přenosu hnacího točivého momentu při zjištění řazení vyššího převodového stupně zajišťuje systém QSS při řazení několika stupňů za sebou ještě působivější zrychlení.
Model 2017 dostal rovněž upravené mapování motoru, které zajišťuje vyváženější výkon díky plynulejší charakteristice škrticí klapky od nízkých po vysoké otáčky.
Yamaha MT-10 2017 - klíčové vlastnosti
- Nový systém rychlořazení (QSS)
- Upravené mapování motoru pro lepší charakteristiku škrticí klapky
- Řadový čtyřválec s křížovým klikovým hřídelem
- Technologie elektronického řízení zahrnující řízení trakce (TCS) a systém D-Mode
- Asistenční anti-hoppingová kluzná spojka (A&S)
- Lehký hliníkový rám Deltabox s krátkým rozvorem kol
- Plně nastavitelné přední a zadní odpružení
Barvy: Night Fluo, Racing Blu, Tech Black
Dostupnost: Únor 2017