Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Tiskové zprávy

Honda CB650F model 2017

Honda a redakce MotoRoute, 8.11.2016

Nahý čtyřválcový stroj Honda CB650F střední kategorie získal pro rok 2017 navíc 3 kW k maximálnímu výkonu, atraktivnější zvuk, vidlici Showa s dvojitými průtokovými ventily (SDBV) a inovované brzdové třmeny Nissin.

Nový vzhled obnaženého stroje zvýrazňuje motor a vyzařuje drsnější, nekompromisní přístup.

 

1. Úvod

Čtyřválcové stroje střední třídy již dlouhou dobu představují hlavní kategorii v modelové řadě motocyklů Honda. Nabízejí totiž dostupný a příjemný výkon motoru, jenž z nich v kombinaci s nízkou hmotností dělá skvělé společníky pro začátek nebo pro pokračování motocyklové kariéry.

Na tuto tradici navazuje model CB650F, jenž byl poprvé představen v roce 2014. Tento model, jenž byl navržen týmem mladých konstruktérů, je ztělesněním lehkých proporcí a špičkové kvality všech strojů Honda střední kategorie. Svým výfukovým potrubím svedeným na jednu stranu odkazuje na legendární CB400 ze 70. let a dnes do své kategorie přináší vlnu nové energie a stylu nahých „streetfighterů“.

Pro rok 2017 přidává ještě více adrenalinu. Nová Honda CB650F přináší více výkonu doplněného výraznějším zvukovým projevem, jenž lépe odpovídá jejím tvrdým rysům. Ještě menší kapotáž v kombinaci s vylepšenou ovladatelností završují nabídku, které je těžké odolat.

Pan Sadataka Okabe, vedoucí projektu CB650F pro modelový rok 2017:
„Pravé čtyřválcové motocykly střední kategorie mají u značky Honda dlouhou tradici. Větší nemusí vždy znamenat lepší a pro rok 2017 jsme chtěli zájemcům o CB650F nabídnout ještě více toho, co je opravdu důležité – výkonu, zrychlení, stylu a ovladatelnosti – bez nárůstu hmotnosti nebo ceny. Chtěli jsme také vylepšit výbavu stroje, jenž nově přichází s LED světly a s nejnovější vidlicí SDBV.“

 

2. Informace o modelu

Vyšší maximální výkon díky upravenému sání a nový bezodporový výfuk umožňují CB650F plynulou akceleraci až k červenému poli na 11 000 ot./min., přičemž kratší převodové stupně umožňují dynamičtější akceleraci ve středních otáčkách.

Vylepšení motoru se projevila i na jeho zvuku, jenž začíná hlubokým duněním v nízkých otáčkách a s rostoucími otáčkami rychle narůstá do prudkého vytí.

Ovladatelnost stroje se zlepšila díky přední vidlici Showa s dvojitým průtokovým ventilem a inovovaným předním brzdovým třmenům Nissin. Dynamické linie CB650F – s menší kapotáží a štítkem – zdůrazňují svalnaté proporce motoru a agresivní rysy celého stroje.

Přední i zadní světla jsou nyní z LED diod, řídítka upevněná pomocí gumových silentbloků přispívají k pohodlí na delších cestách.

 

3. Hlavní vlastnosti

3.1 Motor

Pro rok 2017 dostal motor CB650F o 3 kW vyšší maximální výkon, jehož hodnota nyní činí 67 kW při 11 000 ot./min.

Nárůst výkonu, který se plně projeví od 5 000 ot./min., je dán novým tvarem sacích a výfukových kanálů. Kratší sací kanály přivádějí vzduch od svislé vzduchové komory (se zvětšeným vstupním otvorem) ke čtyřem 32 mm otvorům škrticí klapky.

Výfukové potrubí s uspořádáním 4-1 svedené na pravou stranu stroje má v koncovce výfuku dvouprůchodovou vnitřní konstrukci (namísto tříprůchodové), jež snižuje protitlak. Výfuk má také větší výstupní otvor.

Díky kratším převodům od druhého do pátého rychlostního stupně nová Honda CB650F akceleruje rychleji než její předchůdce a při akceleraci z rychlosti 60 km/h na druhý rychlostní stupeň činí rozdíl 3 délky na 400 m.

Vyššího maxima točivého momentu 64 Nm je dosaženo při 8000 ot./min., zatímco motor je díky své pružnosti schopen rozjezdu na 6. rychlostní stupeň již od 1 500 ot./min. Hrdelní dunění při nízkých a středních rychlostech s rostoucími otáčkami přechází v návykové vytí, jež jezdci CBR650F připomene bohatý rodokmen čtyřválcových závodních strojů značky Honda.

Motor o objemu 649 cm3 využívá kompaktní vnitřní architekturu, u níž jsou šestistupňová převodovka a startér/spojka umístěny na sobě. Blok válců je nakloněn vpřed pod úhlem 30°.

16-ventilová hlava s rozvodem DOHC má přímo poháněnou vačku; vrtání a zdvih činí 67 mm x 46 mm, kompresní poměr dosahuje 11,4:1. Asymetrické boky pístů minimalizují kontakt s vrtáním a snižují tření. Železné trny na vnějším povrchu vložek válců snižují spotřebu oleje (a tření) a zlepšují přenos tepla, zatímco tichý SV vačkový řetěz snižuje ztráty třením díky vanadovému povlaku jeho čepů.

Vedením chladicí kapaliny vnitřními kanály v hlavě válců se konstruktérům povedlo odbourat značnou část vnějších hadic.

Spotřeba paliva 4,8 l/100 km (v režimu WMTC) umožňuje dojezd na 17,3 litrovou nádrž přes 350 km. Motor v modelu CB650F splňuje emisní normu EURO 4.

3.2 Podvozek

Ocelový kosočtvercový rám Hondy CB650F je tvořen dvěma páteřovými prvky z elipsovitých profilů o rozměru 64 mm x 30 mm, jejichž tuhost byla specificky naladěna (tužší kolem osy vidlice a „pružnější“ v oblasti profilů) tak, aby nabízela vyváženou ovladatelnost s vysokou úrovní zpětné vazby. Sklon vidlice je 25,5° a závlek 101 mm; rozvor kol činí 1 450 mm. Pohotovostní hmotnost činí 208 kg.

Zcela nová 41 mm přední vidlice Showa s dvojitým průtokovým ventilem (SDBV) zlepšuje komfort jízdy i ovladatelnost a na své 120 mm dráze poskytuje proporcionální tlumení v odskoku a tužší tlumení v kompresi. Osmihranné uzávěry vidlice jsou provedeny z atraktivního Alumitu.

Centrální tlumič, jehož předpětí lze nastavit v 7 stupních, je přímo spojen se zakřiveným, gravitačně litým kyvným ramenem.

Šestipaprsková kola z hliníkové slitiny jsou obuta do radiálních pneumatik o rozměrech 120/70-17 vpředu a 180/55-17 vzadu a pro snazší údržbu jsou opatřena ventily ve tvaru L. Inovované dvoupístové přední brzdové třmeny Nissin spolupracují se dvěma 320 mm vlnovitými kotouči, zatímco jednopístový zadní třmen brzdí 240 mm kotouč. Dvoukanálový systém ABS je součástí standardní výbavy.

Styling CB650 byl osekán na maximum a je čistý, jako zaťatá pěst. Nová, menší boční kapotáž zdůrazňuje zaoblenou palivovou nádrž a odhaluje motor, zatímco krátké sedlo a vzad posunutý přední blatník přispívají k centralizaci hmoty. Čiré zadní světlo i přední světlomet jsou vybaveny LED diodami. Štítek nad předním světlem je menší a vyznačuje se ostřejšími úhly a hranami.

Pozice jezdce se posunula mírně vpřed, takže jezdec sedí blíže k přednímu kolu; rovnější trubková řídítka jsou opatřena optimalizovanými interními závažími a jsou upevněna pomocí pryžových silentbloků, jež zvyšují pohodlí jezdce. Zúžená střední část sedla umožňuje jezdci lépe dosáhnout na zem. Sedlo je upevněno na pečlivě navržených pryžových blocích (se specifickou tvrdostí), jež minimalizují jakékoliv vibrace. Výška sedla je 810 mm.

Přístrojový panel je tvořen dvěma velkými digitálními displeji. Na levé straně se nachází otáčkoměr a ukazatel rychlosti. Vpravo pak ukazatel stavu paliva, hodiny, počítadlo kilometrů a kontrolky. Oba displeje jsou bíle podsvíceny. Klíč je kompaktní, s vlnovitou vnitřní drážkou.

K černému rámu, kyvnému ramenu a kolům (s nimiž kontrastují bronzové kryty motoru) bude model CB650F dostupný v následujících barevných provedeních:

  • Červená Millennium Red
  • Stříbrná metalíza Sword Silver Metallic
  • Bílá perleťová Pearl Metalloid White
  • Matná černá metalíza Matt Gunpowder Black Metallic
  • Modrá perleťová Spencer Blue

4. Technické parametry

MOTOR

 

Typ

Kapalinou chlazený 4-taktní řadový čtyřválec s rozvodem DOHC

Zdvihový objem

649 cm3

Vrtání x zdvih

67 x 46 mm

Kompresní poměr

11,4:1

Maximální výkon

67 kW @ 11 000 ot./min.

Max. točivý moment

64 Nm @ 8 000 ot./min.

Olejová náplň

3,5 l

PALIVOVÝ SYSTÉM

 

Karburace

PGM-FI

Objem palivové nádrže

17,3 l

Spotřeba paliva

21 km/l

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA

 

Startování

Elektrický

Kapacita baterie

12V – 8,6AH

Výkon alternátoru

343 W

HNACÍ ÚSTROJÍ

 

Typ spojky

Mokrá, lamelová s vinutými pružinami

Typ převodovky

6-stupňová

Stálý převod

Řetěz

RÁM

 

Typ

Ocelový

PODVOZEK

 

Rozměry (DxŠxV)

2 110 x 775 x 1 120 mm

Rozvor kol

1 450 mm

Úhel přední vidlice

25,5°

Závlek

101 mm

Výška sedla

810 mm

Světlá výška

150 mm

Pohotovostní hmotnost

208 kg

Odpružení

 

Typ vpředu

41 mm konvenční teleskopická

vidlice

Typ vzadu

Tlumič Monoshock s nastavitelným

předpětím

KOLA

 

Typ vpředu

6-paprsková

Typ vzadu

6-paprsková

Pneumatika vpředu

120/70ZR17 M/C (58W)

Pneumatika vzadu

180/55ZR17 M/C (73W)

BRZDY

 

Systém ABS, Typ

320 mm hydraulická se dvěma kotouči,

2-pístovými třmeny, 240 mm hydraulická

kotoučová

PŘÍSTROJE A ELEKTRICKÁ VÝBAVA

 

Světlomet

LED

Zadní světlo

LED

Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.


Honda_CB650F_2017_001
Honda_CB650F_2017_001
Honda_CB650F_2017_002
Honda_CB650F_2017_002
Honda_CB650F_2017_003
Honda_CB650F_2017_003
Honda_CB650F_2017_004
Honda_CB650F_2017_004
Honda_CB650F_2017_005
Honda_CB650F_2017_005
Honda_CB650F_2017_006
Honda_CB650F_2017_006
Honda_CB650F_2017_007
Honda_CB650F_2017_007
Honda_CB650F_2017_008
Honda_CB650F_2017_008
Honda_CB650F_2017_009
Honda_CB650F_2017_009
Honda_CB650F_2017_010
Honda_CB650F_2017_010
Honda_CB650F_2017_011
Honda_CB650F_2017_011
Honda_CB650F_2017_012
Honda_CB650F_2017_012
Honda_CB650F_2017_013
Honda_CB650F_2017_013
Honda_CB650F_2017_014
Honda_CB650F_2017_014
Honda_CB650F_2017_015
Honda_CB650F_2017_015
Honda_CB650F_2017_016
Honda_CB650F_2017_016
Honda_CB650F_2017_017
Honda_CB650F_2017_017
Honda_CB650F_2017_018
Honda_CB650F_2017_018

Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor