Ducati, 2.1.2010
Co přináší Ducati Hypermotard 1100EVO SP? Větší světlou výšku, vyšší úhel klopení, lepší pružení a tlumení, vyšší řidítka, lepší ovladatelnost v kritických situacích a ještě nižší hmotnost! Je to stroj pro jezdce, kteří se nebojí extrémů...
SP pružící a tlumící jednotky
Zcela nové, černé, plně nastavitelné vidlice Marzocchi o průměru 50 mm mají o 30 mm delší zdvih a zvyšují světlou výšku o 35 mm. Díky nim se též zlepšila ovladatelnost v zatáčkách a chování na okruhu. Vidlice jsou pokryty černou vrstvou DLC (diamond-like carbon), která snižuje tření a umožňuje Hypermotardu rychle reagovat na jakékoliv změny povrchu vozovky.
Zadní tlumič Öhlins s oddělenou nádobkou je rovněž plně nastavitelný, takže se dá uzpůsobit různým situacím a jízdním stylům.
SP brzdy
Extrémní brzdy s úžasným výkonem. Přesně toto umožňují brzdiče Brembo Monobloc, odvozené ze závodních superbiků Ducati. Jsou vyrobeny z jediného kusu slitiny, takže mají vyšší tuhost a odolnost deformacím než klasické brzdiče, a to i při extrémním brzdění. Zároveň poskytují lepší cit brzdného výkonu na páčce. Dva brzdiče, každý se čtyrmi pístky o průměru 34 mm, se zakusují do disků o průměru 305 mm.
SP lehká kola Marchesini
Jedna z cest, jak zlepšit řízení a výkony motocyklu, je snížení neodpružených hmot, čehož se dá dosáhnout lehčími koly. Pětipaprsková černá kola Marchesini s červenými proužky se proto také podílejí na výkonech nového Hypermotardu. Obě kola jsou vyrobena kováním a následním obráběním lehké slitiny a díky výrazně nižší hmotonsti zaručují menší setrvačnost i snížení neodpružené hmotnosti. To vše pak má za následek lepší akceleraci, brzdění i rychlejší řízení. Celek doplňují pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP rychlostní specifikace Z se skvělou kontrolovatelností, přilnavostí a stabilitou i za krajních podmínek.
SP doplńky
Další vychytávky Hypermotardu 1100EVO SP jsou speciální vroubkované stupačky, ze kterých bota neklouže, doplněné zespodu teflonovými slidery. Pro ty, kdo preferují komfort, dodává Ducati ke stupačkám také gumovou vložku.
Řidítka jsou o 20 mm výše, což zlepšuje jíztdní pozici. Stejně jako mnoho jiných součástí motorky, i risery řidítek jsou vyvedeny v černé barvě.
Standardně je montován zadní karbonový blatníček. Kompozity jsou použity také na chrániče vidlic, kryt rozvodového řemenu, přední blatník a zadní kryty.
Hyper data
Jako standardní vybavení je dodáván Ducati Data Analyser (DDA), zahrnující PC software, USB kartu pro sběr dat a instrukce pro uživatele. Zařízení umožňuje shlédnout a analyzovat výkony motocyklu a jezdce a porovnávat s jinými zdroji informací.
Systém zaznamenává mnoho různých údajů, jako např. otevření plynu, rychlost motocyklu, otáčky, teplotu motoru, ujetou vzdálenost, počet kol a časy na kolo při jízdě na okruhu atd. Po jízdě se dá stáhnout až 2 MB dat (zhruba 3,5 hodiny jízdy).
Další informace o motocyklu: www.ducati-czech.cz