BMW, TZ, 20.3.2018
Nejexkluzivnější model v historii BMW Motorrad
BMW představilo v Brně svůj nejnovější závodní stroj HP4 RACE
Nejaktuálnější novinky ze světa motocyklů byly na začátku března odprezentovány na brněnském Motosalonu. BMW Motorrad zde návštěvníkům 9. ročníku představilo širokou škálu svých unikátních strojů, z nichž stojí za zmínku pohodlné stroje na dlouhé cesty nebo třeba futurictický elektroskútr. Nejočekávanějším modelem byl ale exkluzivní závodní speciál BMW HP4 RACE.
Okruhový HP4 RACE je bezpochyby nejvýjimečnějším modelem v historii BMW Motorrad. Poprvé byl prezentován v loňském roce v Miláně a jeho uvedení na trh proběhlo teprve před několika měsíci. Od začátku výroby se počítá pouze s limitovanou edicí 750 kusů. Díky tomu má unikátní motocykl potenciál stát se také hodnotným sběratelským kusem.
Návštěvníci brněnského Motosalonu měli jedinečnou šanci prohlédnout si zblízka novinku, která v sobě kombinuje fascinující technická řešení dokonale provedená do posledního detailu. Za zmínku stojí i skutečnost, že jedinečnost HP4 RACE tkví, v porovnání s jinými závodními motocykly, v ruční montáži. Zajišťuje ji malý, vysoce specializovaný tým, který ručí za kvalitu na nejvyšší úrovni.
Závodní stroj z materiálu budoucnosti
HP4 RACE je čistokrevný závodní motocykl určený pro extrémní rychlostní výkony. Motor v sobě skrývá 215 koní při provozní hmotnosti pouhých 171 kilogramů. Je tedy ještě lehčí než závodní stroje, které jezdí okruhy Světového pohárů superbiků a svou váhou jen mírně překonává motocykly šampionátu MotoGP. Model je lehký díky celokarbonovému nosnému rámu a karbonovým ráfkům, jimiž je HP4 RACE vybaven. BMW Motorrad se stal prvním výrobcem na světě, který na trh uvedl motocykl s rámem vyrobeným čistě z karbonu. Ze stejného jedinečného materiálu jsou vyrobena rovněž obě kola.
Srovnatelný s motocykly Světového poháru superbiků
S motocykly ze Světového poháru superbiků nebo šampionátu MotoGP se může HP4 RACE pohodlně srovnávat, i pokud jde o brzdy a odpružení. Přední vidlice upside-down FGR 300, pružící i tlumící jednotka TTX 36 G totiž pocházejí od švédského Öhlinsu, který dodává díly také pro zmiňované závodní stroje. Kyvná vidlice z lehkých slitin, je další součástí, se kterou se můžete setkat také na stojích ze Světového poháru superbiků. To samé se týká i brzdového systému. Jeho základem jsou dva monoblokové brzdové třmeny Brembo GP4 PR.
Motor disponuje špičkovým výkonem 158 kW (215 k) ve 13 900 1/min a maximálním točivým momentem 120 Nm v 10 000 1/min. K dosažení nejlepších možných výkonů přispívá i šestistupňová závodní převodovka s optimalizovanými převodovými poměry a různými sekundárními převody (součástí je několik rozet). Motocykl BMW HP4 RACE je vybaven širokou paletou elektrických řídících a asistenčních systémů, které mohou být naprogramovány dle požadavků jezdce tak, aby umožnily maximální využití potenciálu stroje. Unikátní je i jeho vzhled. Dominuje mu ručně broušená hliníková nádrž s čirým lakem a doplňky, tlumiče a sedlo v barvách BMW HP Motorsport.