Marek Olbert, redakce MotoRoute, 29.7.2016
Tato komentovaná fotogalerie motocyklu Yamaha FJR1300AE navazuje na test v magazínu MotoRoute č. 4/2016.
V loňském roce jsme na www portále magazínu MotoRoute informovali o novince Yamaha FJR1300 pro rok 2016. Letos jsme měli možnost ji redakčně vyzkoušet.
Nebývá to běžné, ale zjistil jsem, že na kvalitě se rozhodně neubíralo, avšak přidávalo. A přestože je zdálky design velmi podobný, ne-li stejný, jaký byl u prvního modelu, nic to nemění na mém osobním názoru, že je to nejpěknější cestovní motorka, která ještě pořád jako motorka vypadá. Štíhlá stavba, žádné zbytečnosti, skvělá ovladatelnost nejen za jízdy, ale také na místě, jako je třeba parkoviště. Váha nehraje roli a motorka je výborně vyvážená.
Je vhodná pro menší i větší postavy díky nastavitelné výšce sedadla řidiče. Skoro se mi chce říct pro všechny holky a kluky.
Obrovským skokem kupředu je inovace v oblasti převodovky, kde přibyl šestý rychlostní stupeň, což motorku udělalo ekonomičtější na provoz a zřejmě se tak ještě o kus prodlouží nesmrtelnost tohoto úžasného, výkonného a přitom uživatelsky milého motoru. Zůstaň jaká jsi, FJR...
Tři věci...
Jsem brejlovec a od podstaty mám rád ježdění za světla. FJR značně rozšířila mé obzory po zjištění, jak svítí. Nejen že má luxusní, designově pěkné přední světlomety, které díky LED technologii udělají z noci den, ale má taky doplňkové boční osvětlení, které v závislosti na náklonu motorky osvětluje vozovku na bocích. Noční jízdy přestanou být strašákem pro nejednoho motorkáře. Fakt skvělé.
Málokterá motorka za rozumné peníze má ve standardu boční kufry. Přijdete do obchodu s igelitkama, naskládáte je do kufrů, převezmete fakturu, klíčky od motorky a hned můžete vyrazit na dovolenou. Do kufrů se vejde i integrálka.
Než vyjedete na dovolenou, je potřeba natankovat, což vás může přijít pěkně draho, když berete do plna :-) Nová FJR má kapacitu nádrže 25 litrů, což za ideálních okolností, nemáte-li závodnické ambice, vystačí na 500 kilometrů.