Nacházíte se: TESTY MOTOCYKLŮ / Nové motocykly

Vespa Primavera 125ie Touring

Martin Zeman, 18.9.2017

Koncern Piaggio vyslal pod naše ruce nový model Vespy z dnes už celosvětově oblíbené řady Primavera.

 

Vzhled

Celý stroj má tradiční (a konkurencí neumně napodobovaný) design Vespa, obohacený o moderní prvky. Světla jsou ikonického kulatého tvaru s technologií LED a podporou automatického denního svícení. Po stranách můžeme vidět dvojici zapuštěných blinkrů a nad SPZ-tkou nám svítí výrazné vystupující hranaté brzdové světlo.

Vespa Primavera 125ie Touring

 

Pohodlí a výbava

Nově designovaný analogově-digitální tachometr je dobře čitelný i na přímém světle. Dělené sedlo je vskutku povedené a i při delším sezení zajišťuje pilotovi relativní pohodlí. To ovšem tak úplně neplatí pro batůžek, hlavně kvůli absenci stupaček. Batůžek se musí spokojit s miniaturním prostorem pro nohy na konci podlahy Primavery.

Do úložného prostoru pod sedlem vměstnáte bohužel pouze jednu skútrovou helmu, to je ale vzhledem k celkové velikosti Primavery pochopitelné.

Karoserie kombinuje designově osvědčený koncept Gran Tourismo vyrobený z kvalitní lisované oceli, doplněný o praktické sklápěcí nosiče, nacházející se jak vpředu pod plexi štítem a majestátním předním světlem, tak za sedlem. Tyto nosiče pracují na funkci přítlačné pružiny, která je dost silná pro pohodlný převoz tašky nebo notebooku. Když dodržíte předepsané zatížení, lze se na nosiče spolehnout.

Výraznou předností je vyklápěcí přihrádka vybavená portem USB pro nabíjení vašeho chytrého zařízení, nebo čehokoli s USB portem. Najdeme tady také přípravu na VMP (Vespa Multimedia Platform), jež dokáže zobrazit informace z palubního počítače. Někomu by se to mohlo zdát nepodstatné, ale pro nadšence to bude určitě velmi zajímavé. Zobrazují se aktuální otáčky, výkon motoru, napětí akumulátoru, okamžitá i dlouhodobá spotřeba a další.

 

Podvozek a jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Primavery se hodí do klikatých úzkých uliček, na průjezd městem, na krátký přesun mezi vesnicemi. Úplně jí nesedí jízdy na delší vzdálenosti a na jízdu dvou metrákových chlapů můžete rovnou zapomenout. V takovém případě je jízda tupá a kvůli měkčím pružinám cítíte v sedle každý kamínek.

Pokud však Primavera dostane svoje optimální podmínky, stává se z ní příjemný a hbitý společník do městských provozů, ba přímo si říká o dobývání lepšího startovního místa před světly.

 

Motor a brzdy

Primavera dostala do vínku jednoválcový čtyřdobý vstřikovací motor o obsahu 125 cm3, výkonu 12,2 koní a s technologií I Get, která poskytuje Start/Stop funkci pro ekonomickou spotřebu.

Kola o průměru 12" doplňuje ABS. Ten se bohužel nedá jakkoli vypnout nebo obejít, ale pro útěchu, ABS funguje jen když má a pilotovi při jízdě nepůsobí žádnou neplechu.

Do nádrže se vejde 7 litrů paliva, což z ní při spotřebě okolo 2,5 až 3 litrů na 100 km nedělá žádného vytrvalostního závodníka, ale také žádného smolíčka pacholíčka.

Maximální rychlost je psaná 95 km/h, ta se ale odvíjí podle příznivého větru. Reálně se smysluplná cestovní rychlost pohybuje o 15 km/h méně. V té totiž nemáte ten drásavý pocit, že už svého miláčka honíte na hraně možností.

Vespa Primavera 125ie Touring

 

Závěrem

Primavera je drobná, pohádkově ovladatelná a živá. Je krásná. Díky svému smyslnému designu probudí zájem u nejednoho kolemjdoucího.

Především bych vypíchnul možnost dobíjení přes USB, řekněme si popravdě, kdo se cítí dobře na hraně s 10% baterie svého telefonu? :-) Pravda, není z nejrychlejších, ale rozhodně patří k nejstylovějším malým skútrům o obsahu 125 cm3 s velice zajímavou základní výbavou. Je to prostě stroj pro nadšence, a tak to s čímkoliv, co vzejde z rukou designérů a mechaniků Vespy, má být...

 

Vespa Primavera 125ie 3V Touring  ABS - technické údaje

Motor: jednoválec, 4T / 3V
Objem: 124,5 cm3
Chlazení: vzduchem
Palivový systém: elektronické vstřikování
Max. výkon: 7,9 kW při 7.700 ot/min.
Max. moment: 10,4 Nm při 6.000 ot/min.
Startování: elektrické
Pohon: automatická převodovka s variátorem
Karosérie: samonosná karosérie z ocelového plechu
Přední odpružení: mono vzpěry
Zadní zavěšení: hydraulické twin šoky s nastavitelným předpětím
Přední brzda: O 200 mm kotouč
Zadní brzda: O 140 mm buben
Přední pneu: 110/70 11" bezdušová
Zadni pneu: 120/70 11" bezdušová
Rozměry (D/Š/V): 1.860 / 735 / 1.145 mm
Rozvor: 1.340 mm
Výška sedla řidiče: 785 mm
Provozní hmotnost: 130 kg
Max. přípustná celková hmotnost: 305 kg
Max. rychlost: ~91 km/h
Objem nádrže: 8 litrů
Palivo: Benzín Super ROZ 95
Emisní norma: Euro 4
Barvy: Marrone Creta Senese, Rosso Vignola
Výbava: LED osvětlení, USB port, přední sklápěcí nosič, zadní sklápěcí nosič, plexi štítek, boční stojan

Cena: 118 900,- Kč


Vespa Primavera 125ie Touring 01
Vespa Primavera 125ie Touring 01
Vespa Primavera 125ie Touring 02
Vespa Primavera 125ie Touring 02
Vespa Primavera 125ie Touring 03
Vespa Primavera 125ie Touring 03
Vespa Primavera 125ie Touring 04
Vespa Primavera 125ie Touring 04
Vespa Primavera 125ie Touring 05
Vespa Primavera 125ie Touring 05
Vespa Primavera 125ie Touring 06
Vespa Primavera 125ie Touring 06
Vespa Primavera 125ie Touring 07
Vespa Primavera 125ie Touring 07
Vespa Primavera 125ie Touring 08
Vespa Primavera 125ie Touring 08
Vespa Primavera 125ie Touring 09
Vespa Primavera 125ie Touring 09
Vespa Primavera 125ie Touring 10
Vespa Primavera 125ie Touring 10
Vespa Primavera 125ie Touring 11
Vespa Primavera 125ie Touring 11
Vespa Primavera 125ie Touring 12
Vespa Primavera 125ie Touring 12
Vespa Primavera 125ie Touring 13
Vespa Primavera 125ie Touring 13
Vespa Primavera 125ie Touring 14
Vespa Primavera 125ie Touring 14
Vespa Primavera 125ie Touring 15
Vespa Primavera 125ie Touring 15
Vespa Primavera 125ie Touring 16
Vespa Primavera 125ie Touring 16
Vespa Primavera 125ie Touring 17
Vespa Primavera 125ie Touring 17
Vespa Primavera 125ie Touring 18
Vespa Primavera 125ie Touring 18
Vespa Primavera 125ie Touring 19
Vespa Primavera 125ie Touring 19

Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor