Max Martin, 2.5.2012
Od začátku, co mi můj Harley-Davidson stojí v garáži nebo jezdí pod zadkem jsem laboroval, jaký mu narvat laufy. Velkej dvouvál americký výroby si zaslouží pořádnej sound. Tovární výfuky jsem vybrakoval, potom vyměnil za „laďáky“ z Louisu, ale stálo to za prd. Zkusil jsem i ScreaminEagle. Pořád nespokojen. A pak jsem uslyšel ty dva: Vance&Hines – to je ONO! Za cca desítku je mám na mašině a od tý doby jezdím s hubou od ucha k uchu. Evropou se couráme dost často a zatím bez problémů. Když si čtu různý diskuze a zkušenosti rádoby profíků, s jakýma vejfukama na Západ určitě NE… darmo mluvit, natož psát.
Začátkem dubna mi zavolal kámoš, že potřebuje protáhnout StreetBoba a manželku, jestli s ním nepojedu do Kulmbachu na zahájení sezóny v Bavorsku. Kdysi jsem tam už byl, proto jsem věděl, o co jde: motorkářskej sraz spojenej s pivníma slavnostma, kterej spolupořádají policajti, Dekra, ADAC atd. Prostě osvěta, že alkohol za řidítka nepatří, ale přijeď a všichni se společně vožerem…
Návrh byl přijat, a tak jsme vyrazili. Naplánovali jsme to v sobotu tam, přespat někde na penzionu a v neděli zpátky. Tak jsem vzal mašinu, na hlavu narazil kokos schválenej pouze na lyže a snowboard, na tandem vzal svůj batůžek, kterážto měla na zádech batoh, a hurá na D5 směr Rozvadov. Spěchali jsme jen chvíli; sjeli jsme na Planou a pokračovali na Cheb a do Němec. Přes přechod jsem projel jen na brumendo, přece jen jsem měl trochu sevřenej zadek obavou, co na to budou západoněmečtí soudruzi říkat. Dobrý, vše bez problémů jako vždy.
Jeli jsme po silnici, která by u nás nesla označení I. třída. Asfalt super, šířka neuvěřitelná, ale rovná jako prkno. Kde jsou zatáčky? No nic, do Kulmbachu jsme dojeli, našli ubytování (20 éček bez účtu za osobu i se snídaní) a jeli jsme na pivo. Motorky jsme nechali na parkingu u pivováru, kam nás navedli četníci, kteří nám je potom i hlídali. Parkování a vstup samozřejmě zdarma. Ubytování v penzionech nebo v nějaký sokolovně. Stany jsme žádný neviděli.
Akce byla v plným proudu, živá muzika hodně slušná. Pivko vynikající: žádný europivo, ale jak z rodinnýho pivovaru, tři nebo čtyři druhy, půllitr kolem tří eur, ostatní občo přibližně taky tak nějak. Jako skvělej nápad se mi jeví zálohy na půllitry a dokonce i na petky s nealkem. Nikde žádnej humus na zemi… Spousty stánků s krmivem (buřty, řízky, sýry, pizza) a nějaký ty krámky s hadrama a doplňkama na bajky.
Sraz jako takovej se neliší od jinejch. Doplňkovej program: živá hudba, FMX, kaskadéři, a tak. Stanoviště tam mělo několik dealerů H-D, BMW a Ducati. Prostě skoro jako u nás. J
Nějak v noci jsme dorazili do postelí…
V neděli cca v jedenáct jsme vyrazili domů. Tentokrát jsme si projeli město, přes zákaz vjezdu vjeli na nádvoří místního hradu, udělali pár fotek, z hradeb skoukli spanilku, a po okreskách courali ku Praze. Jednou nás zastavil policajt. Řval: „ŠTOOOP!!!“, jako protrženej. Ale nebyla v tom žádná agrese, prostě se jen snažil překřičet moje výfuky. Nějaký decibely nebo homologace ho vůbec nezajímaly. Vysvětlil nám, že ta cesta, kterou jedeme, je zacpaná, ať radši jedem jinudy. Tak jsme to s jeho požehnáním otočili přes dvě plný, zamávali mu a pokračovali dle instrukcí.
Co se týče německejch silnic I. třídy – prostě super. Ale ty vesnický spojovačky, který se občas i zatáčej, si s těma českýma v ničem nezadají. Zima i tady zanechala svou stopu a výmolů byl dostatek. Na rozdíl od těch našich cest ale na asfaltu nebyl štěrk nebo písek. Většinou jsou silnice uklizený, a kde náhodou ne, upozorňovaly na znečištění cedule.
No nic, domů jsme dorazili - skoro 700 kiláků a spotřeba 4,8. Harlejujá!
Ponaučení první: Německý policajti nejsou fašisti. Když neděláš voloviny, nevšimnou si tě. Nezajímaj je laufy, helmy, prostě nic. Základ je neupozornit na sebe. Od kamarádů kamioňáků jsem poučen, že příliš předpisová jízda je stejně podezřelá jako jet stylem „jako hovado“. Ideál je jet o tachometrových 10 km/h přes limit. Pak jsi nenápadnej… ;-) Ale samozřejmě vždycky můžeš narazit na vola.
Ponaučení druhý: Německý silnice nejsou vůbec špatný, ale rozhodně ne stoprocentní. Když se chceš kochat mimo hlavní tahy, připrav se na semtam nějakou tu díru.
Ponaučení třetí: Německý řidiči nejsou prasata. Rozhodně se striktně nedrží předpisů, ale navzájem si vyhoví. Jakmile si tě všimnou v zrcátku, uhýbají ke krajnici a nechaj tě v klidu projet.