Touratech, 24. 1. 2023
Německý Touratech představil radikální prototyp motocyklu R 1250 GS RR, který ukazuje off-roadový potenciál současných boxerů BMW. Motocykl je vybaven 21" předním kolem, elektronickým podvozkem a řadou ochranných prvků.
Off-road bez kompromisů
Přestavba zaručuje směrovou stabilitu i ve složitém terénu, zejména díky přednímu kolu o průměru 21", které vzniklo „naroubováním" pevného ráfku Excel na původní střed. Specialista Touratechu na odpružení Lars Würdemann k tomu řekl:
„Protože jsme dráty pletli dovnitř - jako na Sportenduru - a niply musely sedět na ráfku, potřebovali jsme speciální adaptéry na náboj. Bylo to hodně práce, ale obrovská tuhost 21" předního kola nám dala za pravdu.“
Standardní komponenty doplňují koncept endura
Co se týče prvků odpružení, Touratech spoléhá na poslední generaci elektronických komponentů z řady Touratech Suspension Plug & Travel EVO. Pro motocykl R 1250 GS RR byly vybrány v extra dlouhém provedení. Tyto speciální tlumiče jsou na vyžádání zákazníka k dispozici i pro modely BMW R 1250 GS Adventure a R 1250 GS.
Z produkce Touratechu pochází i mnoho jiných částí, například nastavitelné pedály převodovky a zadní brzdy, sklopné páčky spojky a přední brzdy, držáky řídítek aj.
Aby byla dosažena co nejmenší šířka motocyklu pro průjezd úzkými pasážemi, byly odstraněny standardní padáky a místo nich instalovány hliníkové ochranné prvky Touratech. Spodní část motoru je chráněna krytem „Rally“ z hydroformovaného hliníku.
Vyzkoušeno v praxi
Po důkladném testování týmem Touratechu i marketingovým ředitelem Martinem Wickertem dostal motocykl R 1250 GS RR do ruky hard endurový specialista Kevin Gallas, který se pravidelně umisťuje na špici v různých extrémních enduro soutěžích, včetně úspěšné účasti na legendárním Erzbergu.
Kevin se na tomto stroji zúčastnil závodu Transitalia Marathon (TIM). Pro závod byl motocykl vybaven navigační věží s držákem roadbooku, tripmasteru a GPS.
Kevin byl z výkonu stroje více než nadšený: „V off-roadových úsecích bylo přední kolo a přilnavost dobře čitelné a poskytovalo velké rezervy i při vysokých rychlostech a skocích, stejně jako na různých terénech a kamenitých polích.“
Důležité poznatky pro sériovou výrobu
Motocykl Touratech R 1250 GS RR zůstane jako jediný neprodejný kousek, který bude využíván na různých akcích. Avšak nabyté zkušenosti budou využity ve prospěch zákazníků Touratechu ve formě komponentů semi-aktivního odpružení Touratech Suspension Plug & Travel EVO i u dalších doplňků.