Marek Olbert, redakce MotoRoute, 22.4.2024
I přes nepřízeň počasí, déšť a sedm stupňů nad nulou, v Ostravě svou první zastávkou začala akce Voge seznamka, při které máte možnost vyzkoušet aktuální letošní modely motocyklů a skútrů Voge.
Na parkovišti spoluorganizátora akce, firmy RESTELMOTO SPORT v Ostravě Martinově, všichni kdo přijeli, si hned mohli ohřát ruce horkým čajem a kávou, kdo chtěl, dostal i snídani se skvělým štrúdlem. Hlavním tahákem však byly motorky, takže se seznam rychle plnil a každou půlhodinu odjížděli účastníci akce na individuální testovací jízdu. Když náhodou některý model neměl nového zájemce na jízdu, bylo možné si jej půjčit i podruhé.
Aktuálně pro mě nemají k projížďce nic volného z požadovaných modelů, tak diskutujeme s dalšími u právě vráceného skútru, hezky pod střechou stanu.
VOGE SR4 MAX
Od pohledu švihák lázeňský, s bezklíčkovým startováním, dvěma stojany a přehledným 7“ TFT digitálním displejem. Při bližším ohledání překvapí na displeji indikátor tlaku v pneumatikách, Bluetooth konektivita, integrovaná přední kamera, která ve smyčce natáčí, co se před tebou děje a komplet LED osvětlení, denní světla a přisvícení do zatáček. To vše v základu.
Na podvozku se taky nešetřilo, komponenty dodává japonská Kayaba, pneu jsou Pirelli Angel Scooter a celý tento příměstský skvost brzdí třmeny od španělské značky J.Juan, kterou najdete i na motocyklech zvučných jmen.
Čtyřtaktní jednoválec s objemem 350 ccm a výkonem 34 koní bude dostatečně uspokojovat potřeby jízdy nejen po městě, ale i na delší cestě za město, třeba na piknik. Na uložení dostatečného množství sendvičů a nealko šampusů slouží bohatě dimenzovaný prostor pod sedlem.
Na prodejně v RESTELMOTO SPORT je k vidění i verze Voge SR4 MAX LUX s vyhřívanými rukojetěmi, sedadlem a elektricky ovládaným čelním plexisklem.
VOGE 525 DSX
První usednutí ve mně vzbuzuje dojem, že bych chtěl mít řídítka trochu širší, ale po prvních ujetých metrech se jeví v pohodě. Dobrá ergonomie, příjemné sedlo i v nevlídném počasí láká na nějakou delší dobrodružnou projížďku, musím se spokojit i s krátkým svezením.
I přes malý objem a 35 kW výkonu mám rohlík, nic jsem nečekal a jsem příjemně překvapen. Od prodejny vede dlouhý táhlý kopec až na hlavní silnici za městem a pětdvapětka vesele zrychluje i tady. Motor je příjemně agilní, jen ve vysokých otáčkách jsou cítit vibrace ve stupačkách a chvílemi v řídítkách. Nutno říct, že úplně čerstvé modely jsou vybaveny novými gumami ve stupačkách, které budou vibrace lépe tlumit.
První díra ve vozovce oznamuje, že podvozek je naladěný na svižné svezení po slušných cestách, plně nastavitelná Upside-Down vidlice Kayaba o 41 mm se zdvihem 150 mm a zadní kyvná vidlice s nastavitelným tlumičem Kayaba a zdvihem 145 mm však umožní, naladit si podvozek k vlastním potřebám.
Vyplétané ráfky s pneumatikami 110/80-R19 a 150/70-R17 lákají k přezutí sériových Metzeler Tourance na něco ostřejšího a vyrazit mimo asfalt. Brzdy, s vypínatelným ABS od BOSCHe, jsou od NISSINu a funguji dobře, přední je dobře dávkovatelná, k plnému účinku místo jednoho prstu použiju dva, což v pohodě. Moc dobrá je zadní brzda, která pak mimo asfalt při vypnutém ABS umožní i nějaké to srandování na štěrku.
S ohledem na deštivé počasí dobře hodnotím i plexi nastavitelné ve dvou polohách, které obstojně chrání, stejně tak i kryty rukojetí. Pro lepší čitelnost bych uvítal matný povrch ochranného skla displeje, ovšem číslice rychloměru jsou natolik velké, že je nepřehlédnete. Potěší sériové mlhovky i krytá zásuvka pro USB a jedna pro klasickou „zapalovač“ zástrčku.
Co je úplně pecka? Hravost a lehkost ovládání celé motorky. Těžiště a celková konstrukce dělá z téhle motorky fakt super ovladatelný zábavný stroj do nepohody, s hrubým vzorkem pak vyšplháte na jakkoliv vzdálený cíl i po kozích stezkách, aniž byste se s motorkou zadýchali. Pocitově opravdu velmi lehká.
VOGE 900 DSX
Na největší tahák předváděcí akce si musím chvíli počkat, ale vyplatilo se. O motocyklu VOGE 900 DSX se mluví už dlouho a na výstavě v Brně byl v obležení návštěvníků. Bez nadsázky přímý konkurent německé motocyklové značky byl v obležení i tady na akci, když se zrovna měnili testovací jezdci.
Řadový dvouválec o objemu 895 kubíků s výkonem 95 koní a 95 Nm krouťáku slibuje hodně zábavy na silnici, přední 21“ kolo pak nabízí možnost neomezené zábavy v terénu. Motor je s upraveným výkonem převzatý z BMW. Opět i tento model, jak jinak, je vybaven LED osvětlením, včetně mlhovek. I přes vyšší váhu, než má 525DSX, bude podvozek v terénu mnohem využitelnější, díky plně nastavitelné upside-down vidlici Kayaba, ovšem zde se zdvihem 194 mm a zadní kyvná vidlice má zdvih 198 mm. Tuhle motorku brzdí komponenty Brembo. Rozměry pneumatik 90/90-R21 a 150/70-R17 umožňují na našem trhu vybrat z nepřeberného množství různých modelů, ať už vyloženě silniční vzorky, částečně terénní nebo fakt hrubé špalky i do bahna. I tady jsou dvě kryté zásuvky, jedna pro klasické USB a USB-C a druhá pro EURO konektory. Protože pokrok nezastavíš, tak tady si můžeš nechat klíček v kapse a jen zmáčknout tlačítko.
Displej je fakt velký a přehledný a díky přední kameře s SD kartou si bez dalšího vybavení můžu pořídit fajn video z jízdy. Jasný fajnový displej s matným sklem informuje o všem důležitém a navíc oproti 525DSX ukazuje intenzitu vyhřívaní rukojetí i sedadla. Ano, krom běžných ovládacích tlačítek najdete v základu i tyto dvě pro vyhřívání a navíc taky jedno pro tempomat. Co bych tady fakt nečekal, je radar na vozidla v mrtvém úhlu, kdy se výstražná ikona objeví v zrcátkách, stejně jako to mají moderní automobily a funguje vlevo i vpravo. Tři jízdní režimy Rain, Road a Sport jsou už tak nějak standardem. Pozor fanfáry... Tramtadadá.... Je to čistokrevné enduro, proto jsou zde 4 režimy a ten „Enduro“ se aktivuje dlouhým podržením přepínače módů, čímž se současně vypne ABS a TCS na zadním kole. A hurá na štěrk :-)
Usedneš a víš, že sedíš na velké cestovní enduro motorce. Široké řídítka, spousta prostoru před i pod sebou.
Po pohrůžkou lynčování začínám na režimu Rain, který je fakt do deště, hodný milý přívětivý, díky staršímu softwaru musím při změně jízdního režimu motocykl zcela zastavit a pak navolit změnu. Rozdíl Rain a Road je značný, stejně tak Road a Sport. Sport je však nejzábavnější a přesto výkon dobře plynovou rukojetí regulovatelný. Úprava pro změnu jízdních režimů při zavřeném plynu je už ve vývoji.
Skvělý podvozek, přímá jistá jízda. Velké překvapení, když po prvních kilometrech nemám z předního kola omezující pocit. Ano, zima a mokro neláká k přehnaným náklonům, ovšem tady je naladění podvozku spolu s rámem a dalšími komponenty tak udělané, že mám podobně jistý pocit, jako při jízdě s menším kolem. Super. Skvělé brzdy, zátah motoru, prostě dospělá motorka.
Pohoda, radost z jízdy a touha vyrazit na dalekou cestu. Asi tak jsem se po krátkém svezení na VOGE 900 DSX cítil.
Zkuste sami otestovat nějakou motorku na některé ze zastávek VOGE seznamky. Termíny najdete v tomto článku: www.motoroute.cz/clanek/191-testovaci-motorky-voge.aspx