Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Novinky na EICMA 2013 – část 2

Michal Hamšík, 5.11.2013

Dnes už jsme si řekli něco o novinkách BMW, Ducati a H-D, teď pojďme na další dvě značky.

 

Honda

Největší japonský výrobce uvedl hned několik nových modelů, ovšem některé z nich jsou poněkud diskutabilní...

Řada NC dostala motory s obsahem zvětšeným ze 700 na 750 kubíků, takže nově najdeme v portfoliu Hondy typy NC 750S, NC750X a Integra 750. Motor má nyní o 7 koní víc (55 k při 6250 ot.), k tomu se váže i vyšší kroutící moment 68 Nm při 4750 ot., ale spotřeba – už tak velice nízká – by měla ještě klesnout, a to pod 3 l/100 km!

CTX 700 a CTX 700N
Původní a již osvědčený motor řady NC se objevuje v novém modelu CTX 700, resp. CTX 700N. Popravdě, tento motocykl už na fotkách nevypadal nijak hezky a v reálu je... také ošklivý. Jistě, je to subjektivní, ale dosud jsem nepotkal nikoho, komu by se líbil. CTX je standardně vybaveno šestistupňovým automatem DCT a brzdami s ABS. Motorka je to unikátní, to nepochybně, ale uvidíme, jak se bude prodávat.

 

 

 



CTX 1300
Dosti kontroverzní je rovněž typ CTX 1300. Vypadá to, jakoby v Hondě zůstalo na skladě hodně nevyužitých motorů z Pan Europeanu, a tak je konstruktéři narvali do šasi z F6B...
Ale vážně, tenhle „touring cruiser“ je rovněž zvláštní směsí stylů a prvků z různých motorek. Vzhled posuďte sami, o pohon se stará upravený čtyřválec do V z ST 1300 o výkonu 62 kW při 6000 ot. a s kroutícím momentem 106 Nm při 4500 ot.
Ve standardní výbavě je kontrola trakce TCS, kombinovaný brzdový systém s ABS,  audio systém s dvěma reproduktory a bluetooth, vyhřívané rukojeti atd. Potěší poměrně velká nádrž (19,5 l), spotřeba by měla být 5,8 l/100 km.
CTX není žádný drobeček, pohotovostní hmotnost je 338 kg. K jejímu zvládnutí na místě dopomůže celkem nízké sedlo ve výšce 735 mm.


VFR 800F
Modernizovaná VFR 800F se naopak jeví jako krok správným směrem. Oblíbený sport tourer zhubl o 10 kilo, motor z Crossrunneru má nyní 106 koní při 10250 ot. a točivý moment 75 Nm při 8500 ot. Stroj má nastavitelnou výšku sedla (789 až 809 mm), velkou nádrž na 21,5 litru a kontrolu trakce. Nové jsou přední i zadní vidlice a radiální brzdy, upravený kokpit atd. Věříme, že tohle bude skvělá motorka.

 

 

 



CB 650F a CBR 650F
Nová řada motorek o objemu 650 cm3 vypadá velice sympaticky. Tvoří ji naháč CB 650F a sportovně  kapotovaná silnice CBR 650F. Technicky jsou to stejné motorky lišící se jen vzhledem, obě pohání kapalinou chlazený řadový šestnáctiventilový čtyřválec 2xOHC. Motor má být naladěn pro zátah hodně odspodu, nejvyšší výkon je 87 koní při 11 000 ot. a krouťák 63 Nm při 8000 ot. Výrobce slibuje spotřebu pod 5 litrů, nádrž je na 17 l. Pěkné jsou výfukové svody :-). 

 

 



Honda představila ještě třeba CBR 300R, CBR 1000RR Fireblade SP, Crosstourer s novou třístupňovou kontrolou trakce atd. Naživo je k vidění i závodní CRF 450 Rally.

 

Kawasaki

Výrobce chlubící se letos titulem z MS Superbike předvedl v Miláně několik nových modelů.

Z 1000

Nová verze oblíbeného supernaháče je ještě radikálnější. Design připomíná mimozemského Vetřelce a nudit se jistě nebudete díky čtyřválci s výkonem 142 koní při 10000 otáčkách a s točivým momentem 111 Nm při 7300 ot.
Vše bylo přepracováno, ostřejší má být zrychlení i řízení, řidítka jsou širší, radiální monoblokové brzdy výkonnější, zkrátka, tohle je nadupaný streetfighter.

Z 1000SX
O předělaném polokapotovaném sporttoureru jsme už psali tady. Motor má stejné výkonové parametry jako u naháče.

J 300
Zelený výrobce předvedl vůbec poprvé ve své historii skútr, a to typ J300. Základ, tedy jednoválcový motor produkující 28 koní, pochází od Kymca. Design drží linii Kawasaki.


Honda CB 650F
Honda CB 650F
Honda CBR 1000RR Fireblade SP
Honda CBR 1000RR Fireblade SP
Honda CBR 300R
Honda CBR 300R
Honda CBR 650F
Honda CBR 650F
Honda CRF 450 Rally
Honda CRF 450 Rally
Honda CTX 1300_1
Honda CTX 1300_1
Honda CTX 1300_2
Honda CTX 1300_2
Honda CTX 1300_3
Honda CTX 1300_3
Honda CTX 1300_4
Honda CTX 1300_4
Honda CTX 700
Honda CTX 700
Honda Forza 300
Honda Forza 300
Honda řada NC
Honda řada NC
Honda VFR 800F_1
Honda VFR 800F_1
Honda VFR 800F_2
Honda VFR 800F_2
Honda VFR 800F_3
Honda VFR 800F_3
Kawasaki ER-6n
Kawasaki ER-6n
Kawasaki J 300
Kawasaki J 300
Kawasaki Z 1000_1
Kawasaki Z 1000_1
Kawasaki Z 1000_2
Kawasaki Z 1000_2
Kawasaki Z 1000_3
Kawasaki Z 1000_3
Kawasaki Z 1000_4
Kawasaki Z 1000_4
Kawasaki Z 1000_5
Kawasaki Z 1000_5
Kawasaki Z 1000_6
Kawasaki Z 1000_6
Kawasaki ZX-10R Toma Sykese
Kawasaki ZX-10R Toma Sykese

Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor