Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Novinky na EICMA 2013 – část 1

Michal Hamšík, 5.11.2013

Na letošní výstavě EICMA byla představena opravdu velká řada novinek, a to jak očekávaných, tak i těch nečekaných. Pojďme se na ně stručně podívat.

 

 

BMW

U bavoráků jsou k vidění nové typy R nineT, C evolution a R 1200GS Adventure, představené již před časem. Premiéru zde měly dnes tyto modely:

 

S 1000R
Sportovní naháč odvozený od superbiku S 1000RR. Nejvyšší výkon 160 koní při 11000 ot., krouťák 112 Nm při 9250 ot. a pohotovostní hmotnost 207 kg s plnou nádrží. Samozřejmě spousta elektroniky, jako jsou plyn E-Gas, systémy Race ABS, ASC, elektronicky řízený podvozek se systémem DDC (Dynamic Damping Control) a standardně výběr ze dvou jízdních módů (Rain a Road). Za příplatek navíc režimy Dynamic (sportovní na silnici) a Dynamic Pro (na okruh). Další zajímavosti jsou elektronicky ovládaná klapka ve výfuku či hliníková nádrž.

 

 

 

 

R 1200RT
Nové ertéčko se čekalo, tady jsou základní fakta:

  • Nový boxer chlazený částečně kapalinou (jako GS) o objemu 1170 cm3, výkonu 92 kW (125 k) při 7750 ot. a krouťáku 125 Nm při 6500 ot.
  • Klikovka a alternátor s vyšší centralizací hmoty pro hladší chod
  • Dva jízdní módy (Rain a Road)
  • Za příplatek navíc mód Pro zahrnující režim Dynamic a funkci Hill Start Control usnadňující rozjezd a zastavení v prudkém kopci
  • Automatic Stability Control (ASC)
  • Za příplatek poloaktivní odpružení Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment)
  • Za příplatek asistent řazení
  • Nový rám a podvozek
  • Nová kapotáž, nový stavitelný plexištít, optimalizovaná aerodynamika
  • Nové přední světlo, za příplatek denní LED světlo
  • Multifunkční přístrojový panel s barevným TFT displejem a palubním počítačem BMW Motorrad Pro
  • Inovativní audio systém

Dále má BMW nové oblečení, přílby a vybavení pro jezdce.

 

Ducati

Kromě různých vylepšení starších modelů či nedávno představené Panigale 899 a limitované edice superbiku Superleggera předvedla Ducati nový Monster 1200 a 1200S.
Oba stroje jsou poháněny motorem 1198 Testastretta 11° DS. Nová vlajková loď řady je vybavena zcela novým rámem a upraveným designem.
Motor verze 1200S disponuje výkonem 145 koní, které uvádějí do pohybu 182 kg suché váhy. Podvozek z kvalitních komponentů je vzadu osazen jednostrannou kyvkou. Sedlo má stavitelnou výšku a ovšem nechybí elektronika - osmistupňová kontrola trakce, třístupňové ABS a tři jízdní režimy.

 

 

 

Harley-Davidson

Harley se samozřejmě chlubí novými modely vytvořenými v rámci projektu Rushmore.
Ovšem revolucí jsou nové "malé" Harleje Street 500 a Street 750 s motory V60 Revolution X a objemy 494 a 749 cm3! Jde o dvouválce do V, úhel válců je 60°, mají čtyři ventily na válec a zcela kapalinové chlazení. Výkon je dále přenášen přes šestistupňovou převodovku a ozubený řemen.
Motorky na kolech 17" vpředu a 15" vzadu váží cca 220 kg (pohotovostní) a mají mít velice příznivou cenu.


BMW C evolution_1
BMW C evolution_1
BMW C evolution_2
BMW C evolution_2
BMW C evolution_3
BMW C evolution_3
BMW R 1200GSAdventure_01
BMW R 1200GSAdventure_01
BMW R 1200GSAdventure_02
BMW R 1200GSAdventure_02
BMW R 1200GSAdventure_03
BMW R 1200GSAdventure_03
BMW R 1200GSAdventure_04
BMW R 1200GSAdventure_04
BMW R 1200GSAdventure_05
BMW R 1200GSAdventure_05
BMW R 1200GSAdventure_06
BMW R 1200GSAdventure_06
BMW R 1200GSAdventure_07
BMW R 1200GSAdventure_07
BMW R 1200GSAdventure_08
BMW R 1200GSAdventure_08
BMW R 1200GSAdventure_09
BMW R 1200GSAdventure_09
BMW R 1200GSAdventure_10
BMW R 1200GSAdventure_10
BMW R 1200GSAdventure_11
BMW R 1200GSAdventure_11
BMW R 1200GSAdventure_12
BMW R 1200GSAdventure_12
BMW R 1200GSAdventure_13
BMW R 1200GSAdventure_13
BMW R 1200GSAdventure_14
BMW R 1200GSAdventure_14
BMW R 1200GSAdventure_15
BMW R 1200GSAdventure_15
BMW R 1200GSAdventure_16
BMW R 1200GSAdventure_16
BMW R 1200RT_01
BMW R 1200RT_01
BMW R 1200RT_02
BMW R 1200RT_02
BMW R 1200RT_03
BMW R 1200RT_03
BMW R 1200RT_04
BMW R 1200RT_04
BMW R 1200RT_05
BMW R 1200RT_05
BMW R 1200RT_06
BMW R 1200RT_06
BMW R 1200RT_07
BMW R 1200RT_07
BMW R 1200RT_08
BMW R 1200RT_08
BMW R 1200RT_09
BMW R 1200RT_09
BMW R 1200RT_10
BMW R 1200RT_10
BMW R 1200RT_11
BMW R 1200RT_11
BMW R 1200RT_12
BMW R 1200RT_12
BMW R 1200RT_13
BMW R 1200RT_13
BMW R 1200RT_14
BMW R 1200RT_14
BMW R nineT_1
BMW R nineT_1
BMW R nineT_2
BMW R nineT_2
BMW R nineT_3
BMW R nineT_3
BMW R nineT_4
BMW R nineT_4
BMW S 1000R_01
BMW S 1000R_01
BMW S 1000R_02
BMW S 1000R_02
BMW S 1000R_03
BMW S 1000R_03
BMW S 1000R_04
BMW S 1000R_04
BMW S 1000R_05
BMW S 1000R_05
BMW S 1000R_06
BMW S 1000R_06
BMW S 1000R_07
BMW S 1000R_07
BMW S 1000R_08
BMW S 1000R_08
BMW S 1000R_09
BMW S 1000R_09
BMW S 1000R_10
BMW S 1000R_10
Ducati Monster 1200_1
Ducati Monster 1200_1
Ducati Monster 1200_2
Ducati Monster 1200_2
Ducati Monster 1200_3
Ducati Monster 1200_3
Ducati Monster 1200S
Ducati Monster 1200S
H-D Street_1
H-D Street_1
H-D Street_2
H-D Street_2

Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor