Marek Olbert, Ducati, 11.10.2016
Na Intermotu 2016 odhalila Ducati novinku s názvem SuperSport.
Láska na první pohled, i když asi nebude úplně ideální na delší cestování. Ducati design umí, to se ví už dávno, ovšem tento nový kousek je skutečně famózní, alespoň v mých očích. Ale dost subjetktivity a níže už jen fakta...
Výkonný ředitel Ducati pan Claudio Domenicali na tiskové konferneci v řekl, že nový SuperSport je všestranná sportovní motorka, agilní ve městě, příjemná na dálnici a hravě si užívající zatáčky v krajině i na závodním okruhu.
foto: Claudio Domenicali (CEO Ducati), Julien Clement (SuperSport Designer)
Ducati SuperSport je určena pro ty, kteří chtějí sportovní motocykl, avšak zároveň očekávají komfort a snadnou manipulaci při každodenních cestách. Je to zábavná motorka, je univerzální a přitom skutečný plnokrevník, jak je u Ducati zvykem.
Štíhlá stavba dovoluje snadnou manipulaci, jízdní bezpečnost ohlídá Ducati Safety Pack (Bosch ABS + Ducati Traction Control).
SuperSport má dlouhé servisní intervaly a dohromady je tím dosaženo skvělého poměru ceny a kvality.
SuperSport má dvouválcový motor 937cm³ Testastretta 11° s výkonem 113 koní s lineární křivkou točivého momentu. Díky třem jízdním režimům Sport, Touring a Urban můžete temperament motoru jednouše ovlivnit pro maximální požutek s jízdy s ohledem na aktuální stav silnice, či počasí. SuperSport nabízí překvapivě uvolněnou pozici řidiče i spolujezdce, dobrý odvod větru díky výškově nastavitelného plexištítu a slušný kilometrový nájezd díky palivové nádrži s objemem 16 litrů.
Řada SuperSport nabízí také verzi SuperSport S, která má plně nastavitelný podvozek Öhlins s širšími předními vidlicemi (48 mm), rychlořazení Ducati Quick Shift up/down a kryt zadního sedadla. Poslední jmenované jsou také k dispozici jako příslušenství pro SuperSport.
Protože jsem měl možnost jezdit na dřívějších modelech SS, které měly echt sportovní nádech i ergonomii, dá se očekávat, že tahle reinkarnace bude mnohem kultivovanější a nejen víkendový výlet bude na ní velmi příjemý.
Základní technické údaje:
Motor: Testastretta 11°, L-Twin, 4 ventily na válec, Desmo
Výkon: 83.1 kW (113 k) při 9.000 ot/min
Krouťák: 96.7 Nm při 6.500 ot/min
Pneumatiky: 120/70ZR17 a 180/55ZR17
Mokrá váha: 210 kg
Výška sedla: 81 cm
Servisní interval: 15.000 km