Marek Olbert, redakce MotoRoute, 9.3.2020
Je to za námi. Bylo to fajn a všichni účastníci výstavy si tuto každoroční událost užili v hojném počtu, přestože byl ve vzduchu strašák v podobě nového onemocnění COVID-19, koronavirus SARS-CoV-2.
V prvé řadě je nutné pogratulovat hlavnímu vítězi ankety Motocykl roku, za všechny do ankety přihlášené motocykly, tuto trofej odváží Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports. Těší mě, že vyhrála motorka tak blízká hlavnímu zaměření našich médií, čtenářů a příznivců, tedy cestování a dobrodružství. Gratulujeme.
Honda ukázala na svém stánku mnoho dalších fajnových motorek, mimo jiné model SH125i, který se stal vítězem kategorie skútrů, taky model CBR1000RR-R Fireblade SP, který vyhrál kategorii sportovních motocyklů. Wow... Hondě se hodně dařilo :-)
Suzuki představila model V-Strom 1050 a 1050XT. Ixtéčko má vyplétané ráfky a je určené dobrodruhům. Podoba s původním motocyklem DR Big není náhodná, ale záměrná. Návrat ke klasice, alespoň trochu. Jo, jsme zvědavi na první svezení.
KTM prezentovala velmi dlouho očekávanou novinku 390 Adventure. Kdo má respekt s velkých výkonů, 32 kW tohoto dobrodruha určitě nikomu neublíží a hodně pobaví.
Harley-Davidson do toho pěkně buší a na stánku ukázal, že HD nejsou jen čopry. Cestovní enduro Pan America je toho jasným příkladem a elektrický LiveWire taktéž.
Peugeot nejsou jen auta, což potvrdily dvoukolé modely Django a Pulsion a hodně zajímavá tříkolka Metropoli ve verzi Ultimate Business.
Vespa dovezla do Brna model Elettrica sice s upravenou elektronikou a tím zvýšenou maximální rychlostí na 70 km/h, líbí se mi i Vespa GTS 300 v úpravě Racing Sixties. Na ploše MotoGuzzi nemohl chybět model V85TT.
Ducati ukázala mého oblíbeného Desert Sleda, novinku Scrambler 1100 Pro Sport a mladší ségru moji Multistrady, novou Multistradu 1260 S Grand Tour. Mmmm... Moc pěkná.
Indian má mnoho zajímavých motorek na výlet, hodně mě však zaujal model FTR ve verzi Rally. Ač Flat Track, rovnocený soupeř všem těm jakoby scramblerům... Indian FTR 1200 Race Replica by se mi však v garáži moc líbil.
Benelli jede docela rychle. Scrambler Leoncino nově jako osmistovka, tedy konkrétně se stejným motorem jako má naked model 752S. Premiérově se představil retro model Imperiale 400 a k vidění byla inovované modely TRK.
Kawasaki a expozici s kamionem nelze přehlédnout. Naháč Z650, kapota Ninja 650, moc pěkná Z900, sporttouring Ninja 1000SX, třetí verze W800 a fajnové malé enduro KLX230 s ABS. Letos je z čeho vybírat.
Royal Enfield končí s jednoválci Bullet a Classic, Himalayan zůstává nadále k dispozici (budeme letos testovat) a značka se více zaměří na dvouválce a současné modely Continental GT 650 TWIN a Interceptor 650 TWIN.
Yamaha byla hodně do modra, ale nejen. Těší mě, že je stále ve výrobě FJR, výborná motorka. Nově přijíždí Tmax s motorem 560, Tricity 300 a vyladěný cestovatel Tracer 700. Hodně lidí prohlíželo červenobílou Ténéré 700. Já taky...
MotoZem opět velký a přehledný stánek se svými produkty a novinkami. Obsáhlá kolekce bot značky Eleveit, Rebelhorn má novou adventure třívrstvou bundu Patrol a nové přilby StreetRacer.
Wemoto ukázalo, že se nápadů nebojí a chce klientům ulehčit při hledání potřebných produktů pro jarní servis. Svíčky, filtry a oleje teď nakoupíte jedním klikem na e-shopu ve stylovém batůžku přímo pro konkrétní model motocyklu.
MBW je česká stálice v motooblečení. Řada Lime má nově oranžové grafické prvky na třívrstvém kompletu CHALLENGER, nový je i model GUARD, což je komplet pánské třívrstvé textilní bundy a kalhot.
RECALL měl stánek rozdělený na sekci komunikátorů Interphone a produkty FIXED, kde hrál prim vyhledávací přívěsek Smile Motion. Přiděláte ke klíčům a už je nemusíte hledat. Fajnový se jeví i bezpečnostní zámek Padlock odemykaný otiskem prstu a taky Buddy GPS Tracker.
Touratech je stálice v segmentu moto adventure. K vidění byla úplně čerstvá novinka Garmin Zumo XT s otočným displejem, široká škála nového motooblečení Klim a aty adventure pneumatiky Motoz.
CAPPA představila nové otevřené přilby CGM APACHE a výklopnou BERLINO. Berlino má homologaci P/J, což je duální homologace i pro jízdu se zvednutou výklopnou částí. Prohlédnout bylo možné i duální moto kameru Cappa C6.
SP Connect není na trhu nováčkem. Nejen pro motorkáře má příslušenství pro smartphony a kamery s netypickým a velmi pevným přichycením, použitelné i pro sport, turistiku, fitness, kolo. V nabídce mají i fajnové SNB vázání.
Car-Pro akademie má u českých motorkářů stále větší ohlas a zájem se v německém městě Görlitz naučit dobře a bezpečně jezdit v náklonu. A v češtině...
Tak snad se opět ve zdraví všicni potkáme za rok v Praze.