Michal Hamšík, 30.9.2014
Mezinárodní motocyklová výstava INTERMOT v německém Kolíně nad Rýnem je první velkou letošní akcí (tou druhou bude EICMA), kde výrobci předvádějí nové modely motocyklů pro rok 2015. Pojďme se teď podívat na ty nejzajímavější novinky.
Aprilia
Zajímavou novinkou je Caponord 1200 Rally. Nástupce modelu ETV1000 Rally Raid bude mít vyplétané ráfky, přední kolo 19" a velkou standardní výbava.
* elektronický management Ride-by-Wire : 3 mapy SPORT - TOURING - RAIN
* dvoukanálové vypínatelné ABS Continental
* třístupňová vypínatelná kontrola trakce ATC (Aprilia Traction Control)
* elektronický podvozek ADD (Aprilia Dynamic Damping) upravený i pro jízdu mimo asfalt
* tempomat ACC (Aprilia Cruise Control)
* ochranné rámy motoru a bočních kapot
* přídavná LED světla
* větší nastavitelné čelní plexi
* odolnější spodní kryt motoru a chladiče oleje
* pevné hliníkové boční kufry
* centrální stojan
* vyplétané ráfky, přední pneu 120/70 R19 / zadní pneu 170/60 R17
Moto Guzzi
Sesterská značka Guzzi ukázala další generaci klasika V7.
Kawasaki
Určitě nejrevolučnějším motocyklem je Kawasaki Ninja H2R - litrový supersportovní motocykl s kompresorem a výkonem 300 koní. Zatím jde o nehomologovaný prototyp, sériová verze má být spolu s dalšími novými modely předvedena v Miláně. Ta bude zřejmě disponovat výkonem "pouze" cca 225 - 250 koní, ale uvidíme...
Dále předvedla Kawasaki oba nové modely Versys, tzn. verzi 650 i 1000 ccm. Design se uhladil a poněkud teď připomíná Multistradu, v případě litru se však nepochybně bude lépe prodávat.
Honda
Největší japonský výrobce neukázal nástupce Africa Twinu, snad si ho nechává do Milána. Novým modelem tak byl jen upgradovaný Crossrunner, o němž jsme již psali.
Yamaha
Značka s ladičkami zatím ukázala jen stroje MT-07 Moto Cage a XJR 1300 Racer, tedy variace na osvědčené modely. Podstatnější novinky možná na EICMA.
Suzuki
Tahle značka se pochlubila novým naháčem GSX-S 1000 a kapotovanou verzí GSX-S 1000F. Jde o poněkud opožděnou odpověď na konkurenci v podobě Z 1000, S 1000 atd. Stroje pohání motor ze starších GSX-R 1000 (2005-2008) hlídaný dnes už skoro samozřejmou kontrolou trakce (třístupňová).
Stromáky potěší model V-Strom 650XT, lišící se od staršího modelu především vyplétanými koly a pozměněným designem. Především pro cestovatele je zaměřena vylepšená ergonomie s nižším sedlem, vzpřímenějším posazem a polohovatelným větrným štítkem. ABS už nepřekvapí.
BMW
Bavoráčníci se předvedli hned několika novinkami. Superbike S 1000RR už byl oznámen dopředu a vzhledem k našemu zaměření se mu nebudeme příliš věnovat. Zmiňme snad jen zajímavé parametry - nejvyšší výkon 146 kW (199 koní) / 13 500 ot. a krouťák 113 Nm / 10 500 ot.
Roadster R 1200R doznal mnoha změn v designu i konstrukci. Boxer o výkonu 125 koní má mít lepší zátah ve všech otáčkách. Zcela nový je rám, nechybí spousta různých elektronických asistentů (zejména v příplatkové výbavě) a dalších zajímavých detailů.
Na scénu se vrací "ereso", tedy R 1200 RS. V podstatě jde o výše uvedený model, avšak se slušivou polokapotáží.
KTM
Největšími novinkami u oranžových byly již dříve oznámené modely RC 390 a zejména 1290 Super Adventure. Tohle super enduro má nyní motor o objemu dokonce1301 cm3, výkonu 160 koní při 8750 ot. a s kroutícím momentem 140 Nm při 6750 ot. Vpředu je 19" a vzadu 17" kolo, nádrž má objem 30 litrů a hmotnost bez paliva je 229 kg. S tímhle si do terénu každý netroufne...
Novinky doplnily elektrické Freeride E a Freeride E-SM.
Ducati
Italové už dlouho dopředu předvedli marketingově promyšlenou kampaň okolo modelu Scrambler. Retro stroj s moderními prvky byl předveden hned ve čtyřech variacích s označením Classic, Icon, Full Throttle a Urban Enduro. Všechny jsou poháněny motorem z Monsteru 796 o objemu 803 cm3, avšak vylepšeným a upraveným, nyní o výkonu 75 koní a krouťáku 68 Nm.
Scrambler má být zaměřen na jedno - radost z jízdy. K tomu dopomáhá nízká pohotovostní hmotnost 186 kg, nízké těžiště a výborná ovladatelnost.
Harley-Davidson
O nových modelech amerického výrobce jsme již informovali dříve.