Michal Hamšík, 3.11.2010
BMW letos vytasila hlavní trumf už v Kolíně, kde předvedla velký šestiválcový tourer K 1600GT/GLT. Na ten jste se mohli podívat v naší reportáži z INTERMOTu, určitě se k němu ale ještě vrátíme. Do Milána si bavoráci nechali stroj G 650GS. Designově nevybočuje ze současné řady BMW, pohání jej však jednoválcový motor o objemu 652 ccm. Pár základních údajů:
Max. výkon: 35 kW (48 k)/6 500 min-1
Max. kroutící moment: 60 Nm/5 000 min-1
Provozní hmotnost: 192 kg
Výška sedla: 780 mm
Spotřeba při 90 km/h: 3,2 l/100 km
Motocykl má vypínatelné ABS a další, dnes už obvyklé vymoženosti německé značky.
Vylepšení doznal také boxer R 1200R s výkonnějším motorem, upraveným vzhledem a menšími změnami na podvozku. V prodeji bude též "chromovanější" varianta Classic. BMW ukázal rovněž koncept velkého skútru pod názvem Concept C, poháněný řadovým dvouválcem.
Aprilia se vytasila se sportovním naháčem Tuono V4R plným moderní elektroniky, včetně kontroly trakce, systému řazení bez spojky a ubrání plynu atd. Motocykl je poháněn véčkovým dvouválcem odvozeným z modelu RSV, zde o výkonu 162 koní. Kromě menších modelů Aprilia vystavuje také nové Dorsoduro 1200, které mělo svou premiéru už v Kolíně.