redakce MotoRoute, Ducati, 6.12.2025
Nová Ducati Multistrada V2 je nejlehčí ve své kategorii.
Díky projektu inspirovanému hledáním minimální váhy se zaměřením na rám a nový motor, váží nová Multistrada V2 o celých 18 kg méně než předchozí model. 199 kg v provozním stavu bez paliva představuje nejnižší hodnotu ve své kategorii, kterou oceníte při ovladatelnosti a manévrování při nízké rychlosti i při plném naložení v rychlé jízdě.
Design
Design nové MTS V2 čerpá inspiraci ze stylistických konceptů, které se zapsaly do historie rodiny Multistrada, což je přední charakteristická část se zobákem a sportovními liniemi, zdůrazněnými bočními panely a vizuální robustnost.
Jako všechny Ducati, i Multistrada V2 kombinuje design a funkčnost. Do designu byly integrovány aerodynamická řešení s cílem zlepšit tepelný komfort a ochranu před přírodními živly.
Čelní sklo, vysoce funkční a výškově nastavitelné, bylo dotvořeno pečlivým aerodynamickým výzkumem, který zahrnoval také deflektory, integrované do přední linie. Pro tepelný komfort, stejně jako u Multistrady V4, byly zavedeny boční vzduchové kanály, které pomáhají nasměrovat čerstvý vzduch k nohám jezdce.
Nové světlomety a DRL inspirované nejnovější generací Panigale a Multistradou V4 pomáhají definovat kompaktní a agresivní čelní pohled, který je okamžitě rozpoznatelný. Kratší "zobák" je dobře integrován a vytváří harmoničtější obraz. Ukazatele směru, tenké a sladěné v designu bočních panelů, byly zcela přepracovány a přemístěny tak, aby nabízely optimální viditelnost a vytvořily mezeru mezi nimi a kapotáží, která umožňuje průchod čerstvého vzduchu směrem k jezdci. Zadní část je velmi štíhlá a lehká, nejen díky kratším zadním madlům, aby byla zaručena funkčnost a ergonomie.
Ergonomie a pohodlí
Ergonomie modelu Multistrada V2 byla kompletně přepracována s velkou pozorností věnovanou pohodlí. Sedadla pro jezdce a spolujezdce byla přepracována a prostor pro cestující se ve srovnání s předchozím modelem zlepšil, pokud jde o prostor pro nohy a trup, díky zadnímu hornímu boxu a bočnímu uchycení kufrů.
Aby jezdec mohl bezpečně zastavit s nohama na zemi, byla nová Multistrada V2 vybavena sedadlem, které lze nastavit do dvou poloh, s výškou 850 a 830 mm. Dále katalog Ducati Performance nabízí jako příslušenství sedadlo zvýšené na 870 mm, a jedno snížené na 810. U verze S je díky semiaktivnímu DSS podvozku (Ducati Skyhook Suspension) a systému Minimum Preload možné snižte sedadlo na 790 mm.
Nový motor Ducati V2
Nová Multistrada V2 je vybavena novým motorem Ducati V2, 90° V-twin, 890 ccm, s variabilním časováním a rozvodem sacích ventilů IVT s ventilem s vinutými pružinami. Tento nový motor, extrémně kompaktní a lehký – váží pouze 54,9 kg – významně přispívá ke snížení hmotnosti motocyklu. V této konfiguraci poskytuje 115 koní při 10 750 ot./min a točivý moment 92 Nm při 8 250 ot./min.
Díky variabilnímu časování ventilů motor V2 optimalizuje výkon i pro pomalou jízdu. Převodové poměry byly speciálně navrženy pro Multistradu s kratším prvním a druhým rychlostním stupněm pro zlepšení použitelnosti při nízkých rychlostech a akceleraci při plném zatížení. Převodovka je vybavena novým řazením Ducati Quick Shift 2.0, které nabízí přesnější a rychlejší řazení.
Zcela přepracovaný je i podovozek podvozek
Pro zlepšení komfortu a potěšení z jízdy na jakékoli trase je nová Multistrada V2 vybavena zcela přepracovaným rámem, zadním pomocným rámem a kyvnou vidlicí, které zahrnují stejnou konstrukční filozofii jako Multistrada V4. Rám je hliníkový monokok, který využívá motor jako namáhaný prvek, zadní pomocný rám je ocelová mříž a kyvná vidlice je odlita z hliníku. To vše v kombinaci s novým motorem V2 umožňuje modelu Multistrada dosáhnout extrémně nízké hmotnosti 199 kg v provozním stavu bez paliva u verze a 202 kg u verze V2 S vybavené semiaktivním odpružením.
Díky kompletnímu přepracování a řešení monokokového rámu se inženýrům Ducati podařilo vytvořit štíhlou motorku, která umožní snáze položit nohy na zem. Kromě toho byla vylepšena kontaktní plocha kolen a vnitřní strany stehen s povrchem motorky, což zvyšuje požitek z jízdy a pocit kontroly při vysokých rychlostech. Díky nové ergonomii vyžaduje nová Multistrada V2 menší námahu s řídítky k naklánění a zaručuje neutrálnější chování při vjíždění a průjezdu zatáčkami.
Multistrada V2 je vybavena vidlicí Marzocchi se 45 mm trubkami a tlumičem Sachs s progresivní vazbou, obojí plně nastavitelné. Multistrada V2 S se může pochlubit semiaktivním odpružením s elektronickým ovládáním Ducati Skyhook Suspension, které dále zlepšuje komfort, bezpečnost a výkon díky novým elektronickým vychytávkám, které omezují potápění při brzdění (anti-dive) a tendenci zvedat se při akceleraci (anti-dive). Výše zmíněná funkce Minimum Preload navíc umožňuje snížit zadní odpružení na minimum pouhým stisknutím tlačítka, což usnadňuje kontakt nohou se zemí, zejména při plném zatížení a se spolujezdcem. Stejně jako u nové Multistrady V4 lze režimy odpružení volit nezávisle na režimech jízdy a vybrat tak preferovanou kalibraci odpružení při zachování parametrů elektronického ovládání a odezvy motoru beze změny.
Obě verze nové Multistrady V2 jsou vybaveny 19" předním kolem kombinovaným se 17" zadním kolem, s pneumatikami Pirelli Scorpion Trail II a zdvihem 170 mm, aby nabízely všestrannost a pocit z jízdy. Brzdový systém Brembo obsahuje dvojitý přední kotouč o průměru 320 mm a jeden kotouč o průměru 265 mm se špičkovým výkonem v každé situaci.
Nová elekronika
Nová Multistrada V2 se může pochlubit kompletním elektronickým balíčkem, který lze spravovat pomocí přepracovaných ovládacích prvků na řídítkách a nové 5" barevné palubní desky TFT s kompletně přepracovaným vícejazyčným rozhraním založeným na třech různých informačních režimech.
Pět dostupných jízdních režimů (Sport, Touring, Urban, Enduro a Wet) nabízí možnost přizpůsobení Multistrady V2 jakékoli situaci, nastavení výkonu motoru a odezvy na předem nakonfigurované a upravitelné hodnoty, a to díky čtyřem režimům výkonu, kterými je motor vybaven. Jízdní režimy samozřejmě nastavují ABS v zatáčkách, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC) a Engine Brake Control (EBC) na předem definované úrovně, které může jezdec dodatečně upravit.
Tři informační režimy (Road, Road Pro a Rally) vám umožňují maximálně využít schopnosti palubní desky a měnit zobrazené informace tak, aby jezdci nabídly nejlepší jízdní zážitek v každé situaci: Road Pro například poskytuje procento výkonu a točivý moment používaný v reálném čase.
Konečně je Ducati Multistrada V2 standardně vybavena tempomatem, USB zásuvkou integrovanou do palubní desky, brzdovým světlem Ducati EVO (které zvládá nouzové blikání při náhlém brzdění) a v případě V2 S multimediálním systémem Ducati, s možností aktivace příslušenství Turn-by-turn navigátoru. Kromě toho nová funkce Coming Home udržuje potkávací světla aktivní při vypnutém zapalování, aby osvětlila prostor před předním kolem a usnadnila parkování v garáži.
Všude bezpečně
Stejně jako všechny Multistrady je i nová V2 navržena tak, aby umožnila svým majitelům cestovat s maximálním klidem díky standardním intervalům údržby (kontrola vůle ventilů nastavena každých 30 000 km) a programům 4EVER Ducati a Roadside Assistance. První nabízí evropským zákazníkům záruku platnou 4 roky s neomezeným počtem najetých kilometrů, druhý program Roadside Assistance v Evropě přidává silniční asistenci, přepravu jezdce a pasažéra, náhradní vozidlo a přenocování ve čtyřhvězdičkovém hotelu v případě problémů, které mohou nastat během období pokrytí záruky. Ducati síť servisů má více než 800 oficiálních partnerů ve více než 90 zemích světa.
Příslušenství a dostupnost
Široká škála příslušenství umožní přizpůsobit si Multistradu V2 podle nejrozmanitějších potřeb. Plastové kufry o objemu 60 litrů nebo hliníkové o objemu 76 litrů jsou na rám namontovány pomocí plovoucích úchytů pro zlepšení stability a tím i bezpečnosti. Ocelové rámy pomáhají omezit poškození v případě pádu a středový stojan usnadňuje údržbu.
Milovníci dobrodružství mohou dokoupit paprsková kola, čímž se Multistrada V2 stane všestrannější, když asfalt skončí. A konečně, ti, kteří chtějí vylepšit svou Multistradu V2 změnou zvuku, si mohou vybrat z různých modelů nabízených značkou Termignoni.
Nová Multistrada V2 bude k dispozici ve standardní verzi a V2 S se semiaktivním odpružením DSS. První je nabízena v barvě Ducati Red, zatímco u druhého modelu si můžete vybrat mezi Storm Green a Ducati Red s dodatečnou možností zvolit si výbavu Travel, doplněnou plastovými bočními kufry, středovým stojanem a vyhřívanými rukojeťmi. Nová Ducati Multistrada V2 dorazí do dealerství v lednu 2025, rovněž ve verzi 35 kW pro motocyklisty s řidičákem A2.
Hlavní standardní vlastnosti Multistrada V2 S
Motor Ducati V2, 890 ccm
Maximální výkon 115 koní při 10 750 ot./min
Maximální točivý moment 92 Nm při 8 250 ot./min
Pohotovostní hmotnost bez paliva: 199 kg (202 kg V2 S)
Hliníkový monokokový rám
19litrová nádrž
Ducati Skyhook Suspension a funkcí Minimum Preload
Elektronicky řízená vidlice Marzocchi se 45 mm trubkami, zdvih 170 mm
Elektronicky řízený tlumič Sachs, zdvih 170 mm
Hliníkové ráfky s 19" vpředu a 17" vzadu
Brzdový systém Brembo s dvojitým 320 mm předním kotoučem a 265 mm zadním kotoučem
Pirelli Scorpion Trail II
Elektronický balíček nejnovější generace s 6osou inerciální měřicí jednotkou (6D IMU): ABS s funkcí zatáčení; Ducati Traction Control (DTC); Ducati Wheelie Control (DWC); Ducati Quick Shift (DQS) 2.0; Řízení motorové brzdy (EBC).
Nová 5" full-TFT palubní deska se správou Infomode a přepracovanými ovládacími prvky na řídítkách
Jízdní režimy (Sport, Touring, Urban, Enduro, Wet)
Režimy výkonu (vysoký, střední, nízký, Off-Road)
Full-LED světlomety s funkcí DRL a Coming Home
Ducati brzdové světlo EVO
Multimediální systém Ducati
Tempomat
USB zásuvka na palubní desce
Hlavní standardní vlastnosti Multistrada V2
Standardní funkce stejné jako Multistrada V2 S s výjimkou
Pohotovostní hmotnost bez paliva: 199 kg
Vidlice Marzocchi s trubkami 45 mm s mechanickým ovládáním, zdvih 170 mm
Tlumič Sachs s mechanickým ovládáním, zdvih 170 mm