Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Vyšlo

MotoRoute 5/2010

Redakce, 4.10.2010

MotoRoute 5/2010 vychází 7.10.2010

Z obsahu:

Recenze: Regionální mapy Michelin

 

Do Japonska...?!
(Z Moravy po ose do Japonska bez motocestovatelských zkušeností)
"...Co je v Mongolsku úplně nejnamáhavější, je řídit. Třeba motocykl. Silnice je pokrytá z většiny svého úseku vlnkami, tzv. valchou, které vznikají rychlou jízdou. Aby z vás nevytřásly duši, musíte jet nejméně 70 km/h, ideální je od 80 výše. Jenomže to je sebevražda. Pískoviště, kamenité katarakty, díry po vodní erozi, hluboké koleje naplněné pískem, skákání po skalách s Drobkem, to všechno žralo mé sebevědomí ohledně schopností off-roadového ježdění jako kyselina..."

 

 

 

S Čezetou po Trampolíně smrti - 2. díl
(Venezuela, Kolumbie, Ekvádor, Peru)
"...Za pozdního odpoledne dojíždíme do Yurayaca. Petr chce stanovat na břehu zdejší říčky, ale místní mu to důrazně rozmlouvají. Několik kilometrů za Yurayacem nás k přenocování pozval jeden farmář. Večer při rozhovoru zjišťujeme také info o bezpečnostní situaci. Farmář říká, že je velmi dobrá, na této cestě jsou jen dva až tři mrtví za měsíc... To je na místní poměry opravdu bezpečná trasa..."

 

 

 

 

Hrady a zámky
Cornštejn a Zásadka

 

 

 

 

 

 

 

 

Pohoda s garancí
(rakouské příhraničí)
"...Jak jsou dnes alpské průsmyky plné cestovatelů, je naopak ve zdejších horách neuvěřitelný klid. Jen sem tam vesnička, jinak ale kdekoli v dálce jsou v dohledu osamocené zemědělské usedlosti. Hory jsou celé osídlené a jsou proto protkány neuvěřitelně hustou sítí silnic a silniček. Jejich povrch je vesměs ve vynikajícím stavu a nabídka pro motocyklisty zní jednoznačně: kraj tisíců zatáček..."

 

Rozhovor: ing. Libor Hubík
aneb jak se český výrobce motooděvů stal prodejcem německých bot

 

Velký vandr Střední Asií za 40 dní
"...V odpoledních hodinách najíždíme k naší lítosti opět na silnici č. 100 a začínáme hltat kilometry. Potkáváme Němce na BMW, který jede stejným směrem a upozorňuje nás, že situace v Kyrgyzstánu se neustále zhoršuje. Zprávu přijímáme s nevolí, ale není čas se hlouběji zamýšlet, blížíme se k městu Erzincan a další odbočce do kurdských hor. A je to opět nádhera, až se tají dech! Opuštěné horské cesty, průsmyky ve výšce okolo 2 000 m n.m., slunce nad hlavou, my a prach za zadním kolem..."

 


 

 

Honda VT 750S
Shadow jako roadster?

 

 

 

 

 

 

 

 

Biesczadsko-karpatský cruisers off-road
"...Projíždíme patnáct kiláků lesem, kde silnice místy zcela chybí. Jirka na Africe pohodička, s Varaderem je potřeba více opatrněji, zato VTX... Paulino ale bravurně přejíždí všechny výmoly a díry a pokračuje stále s námi kupředu. Bere nám trochu dech, že na VTX je něco takového možné!"

 

 

Test: Motobatoh na notebook SW-Motech Baracuda
 

 

 

Suzuki GSX 1250FA
Kapotovaný Bandit v roli cestovatele

 

Expedice Titicaca 2010
"...Máme za sebou 250 kilometrů po asfaltu a ve dvě hodiny odpoledne vjíždíme do zrádných horských terénů. Zpočátku jde všechno hladce, užíváme si dvouhodinové jízdy do kopce a předjíždíme slabší kubatury. Občas se musíme zeptat na cestu náhodného projíždějícího motorkáře a začínáme se pomalu blížit k ledovci Nevado Coropuna (6 613 m n.m.). Horská krajina je nádherná. Představte si, že vás někdo nechá jezdit po vrcholcích Krkonošského národního parku, tady v kombinaci s výhledy na stáda lam a zasněžené vrcholky ledovců!"