Harley Davidson, 14.3.2013
Harley-Davidson Breakout je plný stylu, a tak zvědavým pohledům neunikne při projížďce během dne ani při jízdě po nočním bulváru. Breakout je prémiovým modelem, ve speciální úpravě a s komponenty, které nejsou pro ostatní motocykly Harley-Davidson dostupné.
Dlouhý a pekelně nízko položený Breakout je vybaven zadní pneumatikou o šířce 240 mm. Vizuálně vše vyrovnávají masivní vidlice a osekané blatníky, zatímco konzole nádrže a dragstarové řídítka zaručují nízký profil motocyklu. Motor Twin Cam 103 a ostatní komponenty jsou v zářivém chromu a černé lesklé barvě.
Stejně jako model 2013 Custom Vehicle Operations (CVO) Breakout, který mu předchází, drží i tento Breakout dokonale hladké linie a pozornost svádí na motor a kola.
"S modelem Breakout jsme se dostali až na pravou podstatu motocyklu, což znamená, že jsme dali důraz na pohonnou jednotku a kola," říká styling manager Kirk Rasmussen. "Černý a chromovaný motor vizuálně vystupuje ze středové části motocyklu a pro maximální zdůraznění pneumatik jsme osekali blatníky. Odhalením takové spousty gumy jsme chtěli jen podtrhnout jeho drsný a svalnatý vzhled."
Kola Gasser jsou novinkou specifickou pouze pro Breakout, říká Rasmussen.
"Vždy jsme obdivovali dragstarový styl kol Gasser známých ze 60. a 70. let minulého století," říká Rasmussen. "A naše kola jsou inspirované touto klasikou. Každé kolo má 10 půlkulatých paprsků. Každý druhý paprsek má mechanicky obroušený černý lak, podobně jsme obrousili i rám kola, aby se odkryl hliník pod černým lesklým nátěrem."
Olejová hliníková nádrž je také v černém lesklém provedení, stejně jako vidlice, brzdové kotouče, koncovky výfuku a řídítka.
"Pro snížení celkového profilu, jsme umístili tachometr na držák řídítek," říká Rasmussen, "na palivovou nádrž jsme přidali černý kožený proužek a dodali chromovaný kryt, který je právě tak vysoký, aby zakryl potřebnou kabeláž. Nově zakřivená dragstarová řídítka dodávají jízdě agresivní pocit."
Podvozek Softail opisuje čisté linie rámu hardtail vintage a využívá zadního odpružení tlumiči, které jsou montovány na rámu horizontálně a jsou tak šikovně ukryty. Breakout je vybaven ABS a bezpečnostním systémem nainstalovaným přímo v Harley-Davidson.
Klíčové prvky modelu Breakout
- Twin Cam 103B motor o obsahu 1690 cm³, montován přímo na rámu. Motor je vybaven elektronickým sekvenčním vstřikováním paliva (ESPFI) a automatickou kompresí (ACR) a je vybaven 6-rychlostní převodovkou Cruise Drive.
- Pohonná jednotka je v černém provedení s pochromovanými lesklými kryty, pochromované tlumiče výfuků mají lesklé černé koncovky.
- Litá hliníková kola Gasser mají deset paprsků v černém obroušeném provedení.
- Přední a zadní brzdové kotouče mají držáky v lesklém černém provedení.
- Přední a zadní blatníky jsou zkrácené. Přední blatník a umístění jeho držáku jsou pro Breakout specifické. Zadní blatník je tvarován a umístěn tak, aby těsně přiléhal k 240mm široké pneumatice. Podpěry zadního hliníkového blatníku jsou ve vysokém lesku.
- Prostor mezi vidlicemi je široký 49 mm, aby se vešla 130 mm široká přední pneumatika. Spodní část vidlic a kryt světlometu je vyhotoven v lesklém černém provedení.
- Hliníková Single-Rib olejová nádrž je v černém lesku.
- Nádrž o obsahu 18,9 litrů je ozdobena koženým páskem a chromovaným krytem.
- Sedlo spolujezdce se dá velice jednoduše ručně odmontovat a odhalit tak zadní blatník a užít si sólo jízdu. Výška sedla je 660 mm.
- Zcela nová široká dragstarové řídítka jsou lesklém černém provedení. Tachometr je umístěn na pochromovaném držáku řídítek.
- Nízko montovaná SPZ a způsob montáže zadních světel nechávají vyniknout linkám zadního blatníku.
- Sklem vykládaný medailon na palivové nádrži a stejně i grafika jsou exkluzivní pouze pro Breakout.
- Dostupné v barvách Vivid Black, Big Blue Pearl a Ember Red Sunglo.
Pro více informací navštivte webové stránky Harley-Davidson na www.harley-davidson.cz.