Faber Moto, 7.11.2019
Koncern Piaggio, jehož produkty značek Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa společnost Faber Moto s.r.o. dováží do České republiky, představil na výstavě EICMA v Miláně nové motocykly a skútry.
- Aprilia vystavuje s napětím očekávaný model RS 660 a od něj odvozený koncept naháče Tuono 660
- Modelová řada Aprilia V4 byla modernizována modely RSV4 1100 Factory a Tuono V4 1100 Factory
- Moto Guzzi nabízí model V85 TT Travel s vynikající výbavou a dvě nové verze úspěšné modelové řady V7 III pro modelový rok 2020 (V7 III Stone S a V7 III Racer 10th Anniversary)
- Piaggio prezentuje nový model Medley a modernizovanou modelovou řadu Beverly
- Vespa ukazuje speciální limitovanou verzi modelu Primavera, která je výsledkem spolupráce se Seanem Wotherspoonem, jedním z nejvlivnějších designérů na světě
- Novinky pro rok 2020 doplňují nové modely Racing Sixties, Primavera (RED) a verze modelu Vespa Elettrica s nejvyšší rychlostí 70 km/h
Aprilia RS 660
Pro značku Aprilia začíná na výstavě EICMA 2019 nová éra. Na zcela novém technickém základě, definovaném motorem „660 parallel twin“, vznikla nová generace ještě lehčích a výkonnějších motocyklů s náročným designem.
Jedná se o návrat ke středně velkým motorům, které využívají přednosti elektronických systémů a technologií závodního oddělení Aprilia Racing. Jezdci si tak znovu mohou užívat radost a potěšení z jízdy i v každodenním provozu.
Prvním zástupcem této nové generace je Aprilia RS 660, přicházející s novým konceptem sportovnosti, založeným na prvotřídní technice a vysokém výkonu, který však není přemrštěný, aby mohl jezdec znovu objevovat potěšení z dynamické jízdy i na silnicích. Tento sportovní motocykl je díky tomu vhodný pro všechny jezdce, od nichž nevyžaduje mimořádné zkušenosti, ani dovednosti.
Inovativní koncept, na němž je tento projekt založen, se zrcadlí ve vynikajícím poměru hmotnosti a výkonu, který je u modelu RS 660 169 kg ku 100 k. Tím je zaručena nejvyšší úroveň radosti z jízdy v každodenním provozu, zároveň však nový model uspokojí i sportovní ambice.
I po technické stránce se jedná o jedinečný motocykl. Nový rám a kyvná vidlice z lehkého hliníku jsou doplněny novým paralelním dvouválcem o vysokém výkonu. Elektronické řízení převzaté z modelu RSV4 představuje prvenství v této třídě. Jeho součástí je elektronické ovládání škrticích klapek („ride-by-wire“) a platforma s šesti osami setrvačnosti, která umožňuje optimalizovat činnost elektronicky řízených asistenčních systémů APRC. Motocykl nabízí pět jízdních režimů.
Variabilní nastavení elektronicky řízených systémů zvyšují úroveň bezpečnosti a jízdní dynamiky při jízdě v každodenním provozu, při dynamické jízdě na silnicích a v limitních situacích na závodním okruhu.
RS ??660 se kromě toho vyznačuje mimořádně pokrokovou aerodynamikou. Stabilitu ve vysokých rychlostech optimalizuje a jezdce i spolujezdce před tlakem vzduchu chrání speciální dvojitá kapotáž s aerodynamickou funkcí.
Aprilia Tuono 660 Concept
Tuono 660 Concept je ztělesněním nového konceptu sportovní mnohostrannosti, který Aprilia zavádí s novou rodinou motocyklů, u níž je základem konstrukce nový dvouválcový motor 660 cm³. Jeho výkon ve studii Tuono 660 Concept je 95 k.
Motocykl poskytuje maximální potěšení z jízdy v každodenním provozu i při sportovním nasazení, ale také skvělé výkony pro všechny jezdce, vytříbený podvozek a prémiovou výbavu, jež nově definuje sportovní charakter. V souladu s tradicemi značky Aprilia vznikl z modelu RS 660 „naháč“, motocykl bez kapotáže, který se vyznačuje stejnou technikou a suverénním podvozkem. Současně je však vyšší polohou sedla a širokými řídítky koncipován především pro silniční provoz. Ve své třídě se jedná o jedinečný projekt.
Šarmantní a lehký dvouválec se středně velkým zdvihovým objemem a extrémně vyspělou technikou poskytuje nejvyšší výkony pro extrémní potěšení z jízdy, vyplývající z vynikajícího poměru hmotnosti a výkonu. Tuono 660 Concept je neodolatelnou nabídkou pro nováčky v motocyklovém světě. K dispozici bude také verze o výkonu 34 kW, jež je vhodná pro začátečníky i mladé jezdce, kteří hledají vysokovýkonný motocykl bez kapotáže, s vysokým emocionálním nábojem, pro potěšení z každodenních jízd na silnici i pro příležitostné jízdy na závodních okruzích v souladu s tradicí modelů Tuono.
Aprilia RSV4 1100 Factory
Díky novému, velmi vyspělému poloaktivnímu podvozku je nejrychlejší, nejvýkonnější a nejlehčí RSV4 na závodním okruhu ještě efektivnější a umožňuje jízdu i na silnicích. Řídicí jednotka podvozku Öhlins Smart EC 2.0 ovládá všechny elektronicky řízené systémy motocyklu a dokáže rozpoznat všechny jízdní situace, jimž přizpůsobuje nastavení hydraulické vidlice, tlumičů a tlumiče řízení na základě speciálního algoritmu, vyvinutého ve spolupráci společností Öhlins a Aprilia.
Základem modelu Aprilia RSV4 je čtyřválec s válci do V/65° a skvělým nejvyšším výkonem 217 k, který je u standardního sportovního motocyklu nevídaný. Zcela nastavitelný podvozek pochází z dynastie závodních motocyklů, ověnčených 18 tituly a 143 vítězstvími ve Velkých cenách ve třídě 250 cm3.
Motor a podvozek doplňují nejmodernější systémy elektronického řízení motoru a jeho dynamiky. Aprilia byla první značkou, která začala standardně nabízet elektronicky řízené ovládání škrticích klapek s různými jízdními režimy (Multimap Ride-by-Wire) a především patentovanou platformu APRC pro řízení jízdní dynamiky.
Také aerodynamika je velmi precizní díky dílům kapotáže z uhlíkového kompozitu, které byly odvozeny z prototypu Aprilia Racing RS-GP.
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
Tuono V4 1100 Factory je nejexkluzivnější verzí modelové řady Tuono, jež se obrací na extrémně náročné publikum a je vybavena komponenty, pocházejícími většinou ze superbiku Aprilia RSV4.
Verze Factory má nyní řadu detailů z uhlíkových kompozitů (přední blatník, víčko palivové nádrže a boční díly). Tento ušlechtilý materiál je nejen lehký a odolný, ale vyznačuje se také nejvyšší kvalitou zpracování.
Aprilia Tuono V4 1100 Factory standardně nabízí aktuálně nejpokrokovější a nejefektivnější systém odpružení s nejnovější technologií výrobce Öhlins, která byla vyvinuta v úzké spolupráci s inženýry značky Aprilia. Speciální technologie poloaktivního systému odpružení Smart EC 2.0 umožňuje snadné změny nastavení vidlice a tlumičů. Jezdec si může tlačítky na řídítkách vybrat poloaktivní nebo manuální režim.
Standardní elektronická výbava je velmi rozsáhlá a zahrnuje mimo jiné systém Cornering ABS i soubor pokrokových elektronicky řízených funkcí APRC.
Ohromující motor Aprilia V4 poskytuje nejvyšší výkon 175 k a maximální točivý moment 121 N.m, tedy výkonové parametry na vrcholu ve svém segmentu. Tento motor je zárukou emocionálních zážitků na silnicích i závodních okruzích.
Moto Guzzi V85 TT Travel
Po mimořádném úspěchu modelu V85 TT, prvního klasického cestovního endura, které dokázalo jezdce na motocyklech nadchnout svým vytříbeným a pozoruhodným klasickým stylem v kombinaci s nejmodernější technikou, představuje Moto Guzzi cestovní verzi Travel s širokou výbavou.
Standardně se dodává mimo jiné vyšší cestovní čelní štít, dvojice bočních kufrů s velkým objemem, sada vyhřívaných rukojetí, dvojice přídavných světlometů LED a multimediální platforma Moto Guzzi MIA, jejímž prostřednictvím lze k vozidlu připojit chytrý telefon a rozšířit funkčnost přístrojového panelu. Exkluzivně pro model V85 TT Travel byl namíchán barevný odstín Sabbia Namib.
Moto Guzzi V7 III Stone S
Moto Guzzi V7 III Stone S je jediným členem modelové řady V7 III pro rok 2020, který bude vyroben v limitovaném počtu pouhých 750 číslovaných exemplářů.
Pro nový model Moto Guzzi V7 III Stone S je charakteristická nejen palivová nádrž s krásnou, saténově chromovanou povrchovou úpravou, která je nahoře ozdobena popruhy z černé kůže, ale také světlomety LED, jejich umístění, poloha přístrojů a kratší zadní blatník. To vše propůjčuje verzi Stone S, společně s neobvyklými zpětnými zrcátky na koncích řídítek, razantní a dynamický profil.
Sportovní atmosféru vytváří také řada červených detailů, mezi něž patří nezbytní orlové na obou stranách palivové nádrže, pružiny a přitažlivé červené prošívání, které zdobí speciální sedlo čalouněné Alcantarou s hydrofobní povrchovou úpravou. Součástí výbavy je také uzamykatelné víčko palivové nádrže z eloxovaného hliníku a boční panely z hliníku se speciálním logem.
I mechanické části byly zdokonaleny. Skříň škrticích klapek je vyrobena z eloxovaného hliníku a hlavy válců jsou opatřeny obráběnými chladicími žebry.
Moto Guzzi V7 III Stone S představuje jako novinku také vysokovýkonné pneumatiky Dunlop Arrowmax Streetsmart, které umocňují dynamické vlastnosti motocyklu s logem orla.
Moto Guzzi V7 III Racer slaví 10leté jubileum
Model Moto Guzzi V7 Racer, který oslavil premiéru v roce 2010, byl vždy nejsportovnější verzí řady V7. Model V7 III Racer oslaví své desetileté jubileum v modernizované podobě, která navazuje na bohaté tradice.
Nová verze modelu V7 III Racer se od předchůdce výrazně odlišuje přední partií s nápadným novým čelním štítem ve stylu „cafe racer“. Kapotáž je zdobena speciálními červenými grafickými prvky, což platí i pro čalounění sedla, a doplněna detailem „10th Anniversary“ na oslavu výročí.
Jubilejní model je vybaven novým světlometem LED, zadní svítilnou LED a ukazateli směru LED. Modernější a dynamičtější vzhled je umocněn zašpičatělým, aerodynamicky tvarovaným zadním blatníkem a neobvyklými zpětnými zrcátky na koncích řídítek.
Mnoho stylistických prvků odkazuje na předchozí verze „café raceru“ z Mandella, které připomínají jeho desetiletou historii. Palivová nádrž se vrací ke krásné, leskle chromované povrchové úpravě, jíž se vyznačoval původní model z roku 2010, zatímco další markantní znaky modelu V7 Racer se znovu objevují na bočních štítcích pro startovní číslo: závodní jezdec V7 II nebo Nr. 7 a trojbarevná vlajka s červeným okrajem.
V7 III Racer 10th Anniversary bude jako vždy vyroben v číslované edici a používá nové pneumatiky Dunlop Arrowmax Streetsmart s vyšší úrovní provozních vlastností, která umožňuje jezdci maximálně si užívat dynamiku „café raceru“ z Mandella.
Piaggio Medley
Piaggio Medley kombinuje agilitu městského vozidla s dynamikou, komfortem a odolností skútru kategorie GT s velkými koly. Perfektní spojovací článek pro komplexní mobilitu je prezentován na výstavě EICMA 2019 se zcela novým vzhledem, v ještě dynamičtější, výkonnější a technicky vyspělejší podobě.
Nový design klade důraz na sportovnost zcela nově navrženou přídí, v jejímž středu je umístěn nový vertikální prvek, který se vyznačuje trojrozměrnou voštinovou mřížkou a je moderní interpretací klasické „kravaty“. Novými tvary zaujmou nejen řídítka, ale také nový světlomet LED a zcela nové digitální přístroje na displeji LCD.
V novém modelu Piaggio Medley slaví debut nejnovější verze řady motorů Piaggio i-get se zdvihovým objemem 125 nebo 150 cm3. Obě jednotky disponují kapalinovým chlazením, čtyřmi ventily a elektronicky řízeným vstřikováním. S nejvyšším výkonem 11 kW, resp. 12,1 kW, jsou nejvýkonnějšími motory ve své kategorii.
Nové skútry Piaggio Medley jsou standardně vybaveny zdokonalenou funkcí „Start & Stop“ a dvouokruhovým protiblokovacím systémem ABS. Jejich sériová výbava navíc zahrnuje prvky, které jsou obvykle vyhrazeny skútrům vyšší třídy. Poprvé je v segmentu skútrů s velkými koly nabízen systém rozšířené konektivity s chytrým telefonem. Díky systému Piaggio MIA je možné propojit přenosné zařízení s vozidlem prostřednictvím Bluetooth a pomocí ovládacích prvků na řídítkách a displeje ovládat telefonní funkce, používat hlasové povely nebo poslouchat hudbu.
Modelová řada je tvořena verzemi Medley a Medley S. Verze S se vyznačuje sportovním vzhledem a je nabízena se standardním systémem Piaggio MIA.
Piaggio Beverly
Piaggio Beverly, bestseller v segmentu skútrů s velkými koly, se na výstavě EICMA prezentuje jako nová modelová řada pro rok 2020 s motory 300 a 350.
V posledním uvedeném případě se jedná o inovativní vysokovýkonný motor, který byl poprvé představen v roce 2011 v jediné vrcholné verzi. Sortiment sportovních a cestovních skútrů byl nyní rozšířen o celou modelovou řadu Beverly, kterou tvoří verze Beverly, Beverly S a nově i Beverly Tourer.
Piaggio Beverly 300 a 350, klasické skútry pro městskou mobilitu, nabízejí bezpečnost, komfort, spolehlivost a vysoké výkony. K dispozici jsou v klasické a oblíbené pastelově bílé barvě, kterou doplňuje nová matně černá barva Nero Meteora.
Piaggio Beverly 300 a 350 S jsou sportovnější verze modelu Beverly. Zákazníci mají na výběr matné odstíny modrá Neptun, zelená Laguna a stříbrná Komet, a to v kombinaci s detaily, lakovanými matnou, tmavě šedou barvou, jež skútru propůjčují mladistvý a agresivní vzhled.
Piaggio Beverly 350 Tourer, nová vlajková loď modelové řady Beverly, je sériově dodávána s praktickou a sportovní kapotáží a prostorným horním kufrem o objemu 36 litrů v barvě skútru, včetně opěrky zad sladěné se sedlem. Součástí výbavy je také systém pro konektivitu Piaggio MIA, který umožňuje propojení chytrého telefonu s vozidlem prostřednictvím Bluetooth.
Beverly 350 Tourer je k dispozici se speciální pastelovou barvou Grey Materia, v kombinaci s černým sedlem, dvojitým prošíváním a stříbrnou povrchovou úpravou. Celkový dojem završují černě lakovaná kola s leštěnými okraji ráfku.
Vespa Primavera Sean Wotherspoon
Vespa Primavera Sean Wotherspoon je speciální edice vyjadřující tvůrčí energii, jež spojuje značku Vespa a Seana Wotherspoona, jednoho z nejkreativnějších a nejvlivnějších designérů na americké scéně.
Ocelová kapotáž modelu Vespa Primavera Sean se vyznačuje originálním stylem. Seanova láska k inspiracím ze „staré školy“ a kaleidoskopickým kombinacím, které mají své kořeny v 80. a 90. letech, se proto silně odráží v interpretaci stylu Vespa s klasickou a současně moderní duší. Lakování připomíná chromatickou explozi, v níž je demonstrativní neúcta vyjádřena dominancí žluté, červené, tmavě zelené a zelené Aqua.
Velký prostor je věnován také kombinaci různých materiálů, jako jsou kovy, plasty, samet a pryž. Práce Seana Wotherspoona pro značku Vespa zahrnuje ovšem také přílbu a oblast životního stylu. Vznikla tak speciální kolekce funkčního oblečení v moderním pouličním stylu, kterou tvoří čtyři trička a jeden oblek.
Vespa Primavera (RED)
U speciální edice modelu Vespa Primavera 125 (RED) je celá karoserie lakována charakteristickou červenou barvou (RED), včetně kol, která jsou na celé siluetě vozidla okamžitě nápadná. Díky tomu je tento model opravdu jedinečný a snadno rozpoznatelný.
Dalším prvkem, který zušlechťuje vzhled této zcela nové verze Vespa, je nepostradatelné a ikonické logo Vespa (RED) vedle jedinečného motivu „kravaty“ modelu Primavera, na čelním štítu s kontrastujícím bílým prvkem.
Vespa Primavera (RED) je poháněna moderním, vzduchem chlazeným čtyřdobým motorem s elektronicky řízeným vstřikováním a tříventilovým rozvodem.
Vespa Racing Sixties
Vespa Racing Sixties je speciální řadou, která byla inspirována klasickou a fascinující estetikou motoristického sportu. Tyto modely připomínají éru džentlmenských jezdců z 60. let, svět, v němž se svoboda smýšlení projevovala i v oblasti individualizace vozidel.
Varianty Racing Sixties sportovních skútrů Vespa Sprint (se zdvihovým objemem 50, 125 nebo 150 cm³) a skútrů Vespa GTS Super (se zdvihovým objemem 125 nebo 300 cm³) nabízejí nové grafické prvky, jimiž se na první pohled odlišují. Jedná se o dva estetické přístupy, které se vyznačují velmi elegantní sportovností. První z nich kombinuje žlutou se zelenou v klasickém stylu, zatímco druhá verze vytváří červenou a bílou dynamičtější, svěžejší a modernější atmosféru.
Modely Vespa Sprint a Vespa GTS Super Racing Sixties navíc postrádají klasické chromované ozdobné prvky, jejichž místo zaujímají zlatě metalické povrchové úpravy kol. Exkluzivitu a drahocennost jim dodává nové sedlo čalouněné měkkou, sametovou nubukovou kůží s ochrannou vrstvou v kombinaci s odolnou umělou kůží a s ručním prošíváním.
Vespa Elettrica 70 km/h
Vespa Elettrica se jako opravdový inovátor rozvíjí a zdokonaluje. Na výstavě motocyklů EICMA slaví debut zcela nová verze 70 km/h, která doplňuje původní variantu 45 km/h, jež byla vyvinuta výhradně pro městský provoz a je homologována jako moped.
Vyšší výkon jako motocykl homologovaného modelu Vespa Elettrica 70 km/h je výsledkem zkušeností koncernu Piaggio s elektromotory a lithium-iontovými akumulátory, na jejichž základě byly optimalizovány veškeré komponenty. Vyšší výkon posouvá typicky intenzivní zrychlení skútru Vespa Elettrica na ještě vyšší úroveň, zatímco dojezd zůstal téměř beze změny. V režimu ECO, v němž je nejvyšší rychlost omezena na 45 km/h, zaručuje Vespa Elettrica 70 km/h stejný maximální dojezd až 100 km. V režimu Power může jezdec překonat na jedno nabití akumulátorů vzdálenost až 70 km. Prodloužení převodu navíc minimalizovalo již tak nízkou hlučnost, protože při stejné rychlosti jsou otáčky elektromotoru nižší.
Vespa Elettrica 70 km/h se odlišuje několika stylistickými detaily. Přední pružiny jsou lakovány červeně a tato barva se objevuje také na krytu motoru a plaketě „Elettrica“.