BMW a redakce MotoRoute, 28.10.2021
Šestiválec v motorce byla vždycky exotická, luxusní záležitost. Nejinak je tomu u BMW řady K 1600, která je ve výrobě od roku 2010.
K 1600 GT představuje agilnější, dynamičtější variantu šestiválcového cesťáku, zatímco K 1600 GTL je co nejpohodlnějším tourerem. Oproti tomu K 1600 B je designovka v nízkém, aerodynamickém stylu bagger.
Z tohoto modelu je pak odvozen K 1600 Grand America, optimalizovaný pro daleké komfortní cestování v americkém stylu.
Upravený šestiválcový motor nyní splňuje normu Euro 5 a má vylepšenou elektroniku. Došlo tak nejen ke snížení emisí, ale i ke zlepšení výkonových parametrů. Nejvyšší výkon sice zůstal 118 kW (160 k), ale nyní je dosahován při 6750 ot./min., tedy o tisíc otáček níže. Krouťák se zvýšil ze 175 na 180 Nm, stále při 5250 ot./min. Výsledkem je ještě lepší a hladší akcelerace.
Novinkou je systém MSR, zabraňující prokluzu kol při brzdění motorem. Motocykly jsou vybaveny elektronicky řízeným podvozkem Dynamic ESA nové generace s automatickým nastavováním pružení a tlumení.
Nová jsou také LED světla, včetně adaptivního full LED hlavního světlometu s řadou vychytávek a funkcí.
Hlavní 10,25" barevný TFT displej má ve standardu integrovanou GPS navigaci a konektivitu s mobilním telefonem. Nechybí schránka na mobil s USB-C konektorem. Nový je taktéž audio systém 2.0 v základní výbavě K 1600 GTL a Grand America, za příplatek u modelů K 1600 GT a K 1600 B.
V další příplatkové výbavě najdeme například systém nouzového volání eCall.
Řada K 1600 bude k dispozici v atraktivních barevných provedeních.