Geneze, 9.10.2012
Schuberth představuje C3 Pro, první vyklápěcí přilbu vhodnou i pro sportovní jezdce
- Aerodynamicky optimalizovaná pro vysoké rychlosti
- Dvě vestavěné antény pro větší rozsah komunikace a rádiový příjem
- Nejtišší vyklápěcí přilba v historii Schuberthu
Tichá, malá, kompaktní – to jsou charakteristiky provázející vyklápěcí přilby Schuberth C3 již po léta, čímž se staly jedněmi z nejpopulárnějších vyklápěcích přileb a nastavily laťku pro celé odvětví. Na veletrhu INTERMOT Schuberth představil zcela předělaného nástupce, přilbu C3 Pro, která spojuje všechna kritéria úspěchu C3 a zcela nové inovace.
C3 Pro je vybavena spoilerem vyvinutým ve větrném tunelu firmy Schuberth, což z ní dělá první volbu jezdce pro ochranu hlavy pro jízdu i ve vysokých rychlostech – pro cestování a teď i pro sportovní jízdu. Dvě již předinstalované antény garantují větší rozsah komunikace až do 700 metrů a zajišťují optimální rádiový přijem, a to i za vyšších rychlostí. Obě antény jsou kompatibilní s vlastním komunikačním systémem firmy Schuberth SRC System. Propracovaná podšívka vyrobená z vysoce kvalitního mikrovlákna a materiálu Coolmax® spolu s dalším vylepšením odvětrávání zajišťuje maximální pohodlí i na těch nejdelších cestách. S hlasitostí pouhých 82 dB (A) je nová C3 Pro nejtišší přilbou v historii firmy Schuberth.
Vyklápěcí přilba C3 Pro byla vylepšena celkem 23 způsoby.
Od sběratelského kousku k bestselleru
Schuberth představil svou první vyklápěcí přilbu již v roce 1998 pod názvem Concept. Od té doby každá nová generace znamenala revoluci pro trh s vyklápěcími přilbami. Přilba Concept ohromila vysokým komfortem, měla např. první sluneční clonu nezávislou na bradě. Následovala C2, vyvinutá pomocí aeroakustického tunelu a v roce 2002 se stala nejtišší přilbou na trhu. Přilba C3 představená v roce 2008 úplně vyvrátila předsudky o neohrabanosti vyklápěcích přileb, když byla stejně lehká a kompaktní jako celoobličejová přilba.
"V posledních patnácti letech jsme vyklápěcí přilby, kdysi pouze sběratelské předměty, oprostili od předsudků pomocí mnoha inovací a vylepšení a vyvinuli jsme je tak, že dnes mohou být použity mnoha způsoby, a jsou oceňovány velkou skupinou motocyklistů. C3 je dnes na vrcholu nejen v horských průsmycích, ale zjišťujeme, že jsou používány čím dál více dokonce i na okruhových dnech. To nás inspirovalo, abychom aerodynamicky vylepšili naši sérii C ve vlastním větrném tunelu tak, aby ani sportovními jezdcům nic nebránilo si nasadit vyklápěcí přilbu,” říká Marcel Lejeune, výkonný ředitel německé společnosti vyrábějící přilby při příležitosti představení produktu v Kolíně nad Rýnem.
Tichá, malá, kompaktní – a nyní I rychlá
Výsledkem je, že C3 Pro získala výraznou spoilerovou hranu, která zajišťuje, že přilba zůstává zcela pohybově neutrální ve větru i při jízdě za vysokých rychlostí (nad 160 km/h) bez třepání a tendencí ke zvedání.
Nová přilba C3 Pro byla přepracována v celkem 23 bodech. Co je zejména hodno povšimnutí je vysoká kvalita vnitřní podšívky z mixu materiálu Coolmax® a mikrovlákna pro nadstandardní pohodlí I na těch nejdelších cestách, přičemž mohou být všechny části vyndány a vyprány. Chladné hlavy jsou garantovány pomocí velkoobjemové ventilace hlavové a bradové části: v rychlosti 100 km/h do přilby vstoupí a zase vystoupí skoro 9 litrů vzduchu každou vteřinu. S hlasitostí pouhých 82 dB(A) nová C3 Pro dokonce překonává všechny stanovené rekordy v aeroakustice.
Nastaveno na příjem
Stejně jako integrální přilba S2 představená v roce 2011 má i nová C3 Pro dvě vestavěné antény pro vylepšení Bluetooth® a FM rádiového příjmu. Antény jsou přednastaveny na použití s SRC System komunikačním systémem, který je celý zabudován do přilby, nově přidává funkci konference až ve třech jezdcích a má rozsah až 700 metrů. Také podporuje další zařízení používající Bluetooth, jako jsou mobilní telefony, satelitní navigace nebo MP3 přehrávače. Nejdůležitější funkce je možno ovládat hlasem.
Shrnutí vlastností C3 Pro
- Nový spoiler pro vylepšenou aerodynamiku pro rychlou jízdu >160 km/h; první vyklápěcí přilba, která je dobrou volbou i pro sportovní jezdce.
- Směrově stabilní
- Bez nežádoucího třepání
- Extrémně tichá vyklápěcí přilba díky integrovanému akustickému límci - 82 dB(A) ve 100 km/h na motocyklu – dokonce tišší než C3 (84 dB(A))
- Bezpečnostní technologie: snížení hlučnosti znamená, že jezdec je více soustředěný a bdělý.
- Nová vnitřní podšívka z vysoce kvalitního mixu materiálů Coolmax® a mikrovlákna, který zajišťuje ještě větší komfort na dlouhých cestách. Všechny části vnitřní podšívky jsou vyjímatelné a je možné je vyprat.
- Velkoobjemová ventilace, obousměrné odvětrávání poskytuje až 9 litrů čerstvého vzduchu za vteřinu.
- 2 zabudované antény pro vyšší rozsah (až 700 metrů) a vylepšený příjem FM rádia.
Připravené pro Schuberth Rider Communication System (SRC-System)
- Sluneční clona, jednoduché použití díky ovládání na spodku přilby, může být snížena ještě víc než u C3
Fakta C3 Pro
- Materiál: nová skořepina, vylepšená aerodynamika, speciální duroplastová matice vyztužená skleněným vláknem
- Váha: přibližně 1570 g (+/- 50 g, v závislosti na velikosti přilby) zahrnuje vestavěnou sluneční clonu, akustický límec a antény
- Hledí: 2 mm polykarbonát, čiré optické sklo třídy 1, ochrana proti zamlžování Pinlock®, turbulátory vylepšující aeroakustiku, rychlejší výměna bez pomůcek díky Quick-Release-Systemu
- Sluneční clona: integrovaná sluneční clona vyrobená z polykarbonátu, 80% zatmavení, upraveno proti poškrábání
- Odvětrávání: 2 zvětšené přívody vzduchu na čele, 1 větrání na bradě, nastavitelné, optimalizované výstupy vzduchu v krční části
- Vnitřní podšívka: nová vnitřní podšívka s COOLMAX®, vyjímatelná a s možností vyprání, vyměnitelné polstry na tvářích, vyjímatelný akustický límec, rozšířené reflexní části
- Zapínání: Micro-Lock, nastavitelné na obou stranách
- Vybavení: 2 antény pro vylepšený Bluetooth®- a FM rádiový příjem
- Test: ECE 22-05
- Velikosti: XXS-XXXL (malá skořepina 50/51 - 58/59 / velká skořepina 60/61 - 64/65)
- Barvy: Matt Black, Glossy Black, Glossy White, Glossy Silver. Další barvy a designy budou následovat na počátku sezóny 2013.