Moto Guzzi a redakce MotoRoute, 14.12.2020
Více než padesát let po představení první generace Moto Guzzi V7 přichází pro rok 2021 tento motocykl v přepracovaném provedení.
Model V7 prošel tak důkladnými změnami, že progresivní číslování římskými číslicemi, které doprovázelo jeho vývojové etapy od návratu na trh v roce 2007, je pryč. Charakter a autenticita nicméně zůstávají nedotčeny, protože tyto hodnoty se s časem nemění a jsou hluboce zakořeněny v genetických kódech každého stroje Moto Guzzi.
V nabídce jsou dvě verze novinky: kromě zakladatele modelové řady, modelu V7 Stone s markantním a minimalistickým designem, přichází ještě model V7 Special s klasickými a elegantními tvary.
Nově představená Moto Guzzi V7 přichází s motorem o objemu 850 cm3, který vychází z nové pohonné jednotky modelu V85 TT. Jedná se o nejnovější a nejmodernější agregát vyrobený v Mandellu, který je zárukou vyššího výkonu a celkově vyšší účinnosti. Poskytuje tak maximální potěšení z jízdy, zábavu a spolehlivost.
Nový agregát má o 25 % vyšší maximální výkon, takže oproti předchozí generaci s výkonem 52 koní v 6200 otáčkách nyní nabízí 65 koní při 6800 otáčkách. Nejvyšší točivý moment rovněž výrazně narostl ze 60 Nm ve 4250 otáčkách na vynikající hodnotu 73 Nm v 5000 otáčkách, přičemž více než 80 % točivého momentu je k dispozici už ve 3000 otáčkách.
V porovnání s předchozí verzí má novinka z Mandella celkově vyšší úroveň výbavy a na pohled odráží svou designovou vyspělost, do níž se promítají také větší rozměry motoru a velkoryse dimenzované výfukové svody s novým uspořádáním. Zezadu pak vynikne větší kloubový hřídel sekundárního převodu a širší zadní kolo, stejně jako pár robustnějších tlumičů Kayaba.
Stylové boční panely jsou nové a spolu s novým kratším zadním blatníkem a novým výfukovým systémem dávají novince odlišný a atraktivnější vzhled.
Změny zahrnují mnoho nových prvků pro zlepšení stability a komfortu, přičemž pověstná ovladatelnost nejprodávanějšího modelu Moto Guzzi zůstává zachována. Rám byl zpevněn v oblasti hlavy řízení pomocí ocelových výztuh, zatímco dva nové zadní tlumiče mají vyšší zdvihy odpružení a nové pohodlnější dvoustupňové sedlo. Se stejným cílem byly použity také nové držáky stupaček spolujezdce.
Moto Guzzi V7 Stone má nové osvětlení kompletně osazené LED včetně předního světlometu s funkcí denního svícení ve tvaru orla známého z loga Moto Guzzi a nový přístrojový panel. Ten tvoří jediný kulatý budík osazený displejem, který perfektně ladí s minimalistickým vzhledem motocyklu.
Hliníkové ráfky ve sportovním designu, které má ve výbavě model Stone, jsou rovněž nové, zadní ráfek přitom obouvá širší pneumatiku 150/70.
Moto Guzzi V7 Special zůstává u elegantního analogového přístrojového panelu se dvěma budíky (tachometr a otáčkoměr) a ultra-klasických ráfků s drátovým výpletem.
Model V7 bude v nabídce také ve verzi se sníženým výkonem, který vyhovuje skupině řidičského oprávnění A2 a je ideální pro nové Guzzisty.
V základní výbavě je rovněž nastavitelná kontrola trakce MGCT (kterou lze zcela vypnout).
V7 Stone je v nabídce ve třech matných barevných provedeních:
- Nero Ruvido
- Azzurro Ghiaccio
- Arancione Rame
Barevné varianty verze V7 Special, která má blíž ke klasickému a elegantnímu duchu původního modelu, jsou:
- Blu Formale
- Grigio Casual.
V České republice nové modely Moto Guzzi V7 očekáváme koncem února příštího roku, ceny nebyly prozatím stanoveny.