Honda a redakce MotoRoute, 4.10.2022
Na veletrhu Intermot v Kolíně nad Rýnem dnes společnost Honda představila netrpělivě očekávaný, zcela nový motocykl CB750 Hornet, čímž se do modelové řady této značky vrací jedno z nejskloňovanějších jmen ve světě motocyklů.
Rychlý, agilní a zábavný. Hornet je zárukou potěšení z jízdy v každé situaci nejen díky nejlepšímu poměru výkonu a hmotnosti ve své třídě, ale také díky vyváženosti, stabilitě a agilní ovladatelnosti, jimiž jsou stroje značky Honda pověstné.
Zcela nový kompaktní a lehký řadový dvouválcový motor o objemu 755 cm3 ve svých malých rozměrech ukrývá špičková technická řešení. Tradiční výkonové „žihadlo“ modelu Hornet zůstalo zachováno – maximálního výkonu 67,5 kW stroj dosahuje při 9 500 ot./min. Zároveň však motor nabízí vysoký točivý moment v celém rozmezí otáček (s maximem 75 Nm při 7 250 ot./min.), jenž je zárukou dynamiky v nízkých a středních otáčkách a příjemné akcelerace v jakékoliv jízdní situaci.
Nový motor je výstavní skříní technického know-how značky Honda:
- 270° fázování klikového hřídele vytváří pulzující charakter typický pro vidlicové dvouválce a společně se speciálně vyvinutým výfukem produkují atraktivní zvuk
- patentované sací vedení s vířivým prouděním Vortex Flow Ducts nasávaný vzduch rovnoměrně rozděluje do celého prostoru vzduchové komory, což přispívá k ostré reakci plynu a rychlému nárůstu otáček
- válce motoru jsou podobně jako u CBR1000RR-R Fireblade potaženy kombinací niklu a karbidu křemíku
- důmyslné prostorové uspořádání a osmiventilová hlava Unicam přispívají k dosažení mimořádně kompaktních rozměrů.
Nový motor je uložen ve zcela novém lehkém ocelovém lichoběžníkovém rámu o hmotnosti pouhých 16,6 kg, jenž byl vyladěn tak, aby motoru umožňoval naplno využít jeho schopnosti a výkony. K agilitě a zpětné vazbě přispívá inverzní 41mm vidlice Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BPTM) upevněná v novém vrchním a spodním uchycení.
Dalším faktorem pro maximalizaci zábavnosti stroje je zadní tlumič s nastavitelným předpětím, který je s novým ocelovým kyvným ramenem spojen pomocí systému Pro-Link.
K potěšení z jízdy, praktičnosti stroje i k potěšení z jeho vlastnictví přispívá bohatá standardní výbava, které vévodí pětipalcový barevný TFT displej, jenž čitelně zobrazuje všechny důležité informace a umožňuje ovládání všech systémů. Konektivitu zajišťuje systém hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control, jenž je k dispozici pro zařízení se systémem Android a (poprvé i pro) iOS. Veškeré osvětlení je tvořeno LED diodami; ukazatele směru s funkcí automatického vypnutí jsou navíc vybaveny systémem signalizace nouzového brzdění, jenž přispívá k vyšší bezpečnosti jezdce.
Nový Hornet také disponuje třemi jízdními režimy s přednastavenými kombinacemi výkonu motoru, brzdění motorem a úrovně zásahů systému nastavitelné kontroly trakce s integrovanou technologií zamezující zvedání předního kola (Wheelie Control). Ve čtvrtém režimu „User“ si může jezdec sám zvolit preferovanou kombinaci podle aktuálních podmínek a jeho jízdního stylu.
Design modelu Hornet, za který odpovídá výzkumné a vývojové středisko značky Honda v Římě (jehož designéři stojí mimo jiné za úspěšnými modely Africa Twin, X-ADV a za řadou nahých strojů Neo Sports Café), se vyznačuje ostrými rysy, moderním vyjádřením technické krásy a siluetou, liniemi a tvary utvářejícími kompaktní a agresivní proporce. Nejvýraznějším rysem je ostře řezaná palivová nádrž inspirovaná křídly sršně (angl. hornet, pozn. překl.). Kamkoliv se podíváte – od agresivně zkosené přední kapotáže až po ostrou a minimalistickou záď, tam spatříte prvky napětí a agresivity, ze kterých vyzařuje ryzí sportovní charakter.
Pro CB750 Hornet bude k dispozici kompletní nabídka originálního příslušenství včetně tří paketů – Sport, Style a Touring, které uspokojí potřeby každého jezdce.
Model bude k dispozici ve čtyřech barvách: bílé perleťové Pearl Glare White, černé Graphite Black (v obou případech s elegantním rámem lakovaným v červené metalíze Metallic Red Flame a anodizovanou červenou vidlicí), matné šedé metalíze Matte Iridium Gray Metallic a v matné žluté Mat Goldfinch Yellow.
Cena modelu v ČR: 189 900,- Kč
Jméno Hornet je zpět, a to v balení, které jistě napíše další vzrušující kapitolu jeho slavné historie.
Podrobný popis modelu najdete níže.
1. Honda CB750 Hornet - úvod
Původní model CB600F Hornet z roku 1998 si v Evropě získal velkou popularitu, a to z řady důvodů. Jeho kompaktní nahé proporce se skvěle hodily do městského provozu a díky výkonnému motoru a skvělé ovladatelnosti byl průjezd každé zatáčky důvodem k radosti a nadšení. Různé verze model Hornet posunuly směrem ke sportovně-cestovnímu motocyklu, či v rukách závodníků poháru Hornet Cup k závodnímu stroji. V roce 2007 navíc vznikla vylepšená verze RR s vyšším výkonem a mnohem agresivnějším vzhledem.
Každý jednotlivý majitel si našel svůj důvod, proč právě jeho Hornet byl tak skvělý. Dvě věci však zůstaly vždy neměnné: Jednalo se o velmi zábavný stroj. A tato zábava byla navíc cenově dostupná.
25 let je dlouhá doba a motocyklový svět se od příchodu prvního Hornetu značně proměnil. Segment nahých strojů stále roste co do velikosti i komplexity, objevují se stále nové vývojové větve a očekávání jezdců nikdy nebyla vyšší než dnes. To je skvělý čas pro příchod nového Hornetu – stroje pro dnešní dobu a pro zcela novou generaci jezdců. Čeká na něj velký odkaz, na který má navázat, a také řada silných konkurentů, se kterými se bude muset utkat. Toho všeho si konstruktéři značky Honda byli vědomi.
Na těchto základech vzniklo něco mimořádného – zcela nový stroj střední hmotnostní kategorie CB750 Hornet, který čerpá inspiraci a směr od svého předchůdce, ale přináší slavné jméno Hornet do dnešní doby. A spolu s ním pořádnou dávku vzrušení a čistého adrenalinu.
Stylistické řešení, na němž se podílela nejnovější generace kreativních designérů v římském výzkumném a vývojovém středisku společnosti Honda, bylo vytvořeno s cílem přilákat mladší jezdce, kteří chtějí přejít na silnější stroj. Zcela nový dvouválcový motor nabízí spoustu výkonu a točivého momentu a disponuje bohatou elektronickou výbavou. Prvotřídní odpružení Showa je spojeno s novým lehkým ocelovým rámem a se špičkovým podvozkem, který jezdci umožňuje využít veškerý dostupný potenciál stroje. Minimalistický vzhled s nekompromisními rysy definují ostrý a moderní streetfighter styl.
Konstruktéři značky Honda dali modelu CB750 Hornet do vínku nejlepší poměr výkonu a hmotnosti v dané třídě. A pro zjednodušení stačí tři slova, která novinku nejlépe vystihují:
rychlý, agilní, zábavný.
Pan Fuyuki Hosokawa, vedoucí testovacího projektu v Honda R&D, Japonsko:
„Hornet byl pro značku Honda vždy velmi výjimečným motocyklem. Vzrušující a podmanivý výkon se vždy snoubil s lehkým a agilním ovládáním.
Před zahájením tohoto projektu jsme dlouho a intenzivně přemýšleli o tom, jaký typ výkonu chceme jezdci poskytnout. Věděli jsme, že je nezbytné zachovat klasický výkonový „ráz“ ve vysokých otáčkách, jenž je pro model Hornet charakteristický, ale zároveň jsme chtěli, aby motor v nové generaci Hornetu pro moderní dobu měl opravdu silný točivý moment a „pulzující“ charakter v nízkých a středních otáčkách. Naším cílem vždy bylo tyto vlastnosti sladit s co nejlehčí a nejagilnější ovladatelností, aby každá jízda - i ve městě - byla co nejpoutavější a přinášela co největší uspokojení.
Abychom dosáhli požadovaného výkonu a lehké ovladatelnosti, věděli jsme, že musíme vyvinout zcela nový dvouválcový motor s krátkým zdvihem a s 270° fázováním klikového hřídele. Takový, který by přinesl nejen potřebný maximální výkon, ale také sportovní točivý moment při nízké rychlosti, který je ideální pro jízdu v městském prostředí a pro výjezdy ze zatáček na otevřené silnici.
Pro nás byl Hornet vždy ryzím ztělesněním koncepce strojů streetfighter a tento nový Hornet na tuto tradici hrdě navazuje.“
Pan Giovanni Dovis, hlavní designér, Honda R&D Řím:
„Designovou filozofií značky Honda je vytvářet něco čistého a funkčního nekomplikovaným způsobem – modely, které jsou nejen půvabně jednoduché, ale zároveň i emočně atraktivní. Naším sloganem, kterým jsme se při vývoji nového modelu Hornet řídili, bylo „Smyslná dynamika“. Základem designu stroje musely být - stejně jako u originálu - zřetelné rysy motocyklů kategorie streetfighter, my jsme mu však chtěli dodat mnohem agresivnější úhly a proporce. Silueta a svalnaté rysy geparda v plné rychlosti nás inspirovaly svou silou, která se odráží ve výkonu nového motoru.
Vzhled nového Hornetu slibuje agilitu, dynamiku a nízkou hmotnost díky štíhlým proporcím, špičaté zádi a mimořádně ostrým liniím. Tím vzniká nový vzhled s kompaktními proporcemi, který se vyznačuje napětím a agresivitou od přídě až po záď, čímž zdůrazňuje skutečně sportovní zaměření tohoto modelu.
A chtěli jsme, aby tento motocykl vynikl i jiným způsobem: metalický červený rám a barevně sladěná anodizovaná vidlice jsou výrazným protikladem odměřenosti bílého nebo černého barevného provedení. A samozřejmě jsme museli vzdát hold předchůdci unikátní matnou žlutou barvou Mat Goldfinch Yellow.”
2. Informace o modelu
Zcela nový motor modelu Hornet nabízí maximum schopností konstruktérů značky Honda v malém balení. Nejdůležitější hodnoty: řadový dvouválcový motor se zdvihovým objemem 755 cm3, maximální výkon 67,5 kW a točivý moment 75 Nm. S pohotovostní hmotností 190 kg stroj dosahuje nejlepšího poměru výkonu a hmotnosti ve své třídě: 0,36 kW na kg / 2,81 kg na kW.
Kompaktní osmiventilová hlava válců Unicam odvozená od závodních strojů CRF využívá k zajištění optimálního spalování sestupné přívodní kanály a sací vedení s vířivým prouděním (Vortex Flow Duct). 270° fázování klikového hřídele dodává motoru specifický pocit a charakter; primární hnací hřídel slouží zároveň jako vyvažovací, zatímco šestistupňová převodovka se ovládá přes pomocnou/třecí spojku.
Elektronické asistenční systémy dostupné díky elektronicky řízené škrticí klapce (TBW) zahrnují 3 jízdní režimy (plus uživatelský režim USER), systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC) se 3 úrovněmi, systém pro zamezení zvedání předního kola (Wheelie Control) se 3 úrovněmi nastavení výkonu motoru a brzdění motorem.
Nový motor je s ohledem na maximalizaci jeho potenciálu umístěn ve zcela novém lichoběžníkovém ocelovém rámu, který se díky optimalizaci tuhosti a tloušťky stěn/trubek vyznačuje mimořádně nízkou hmotností.
Optimální agilitu a zpětnou vazbu pro jezdce zajišťuje prvotřídní odpružení: 41mm inverzní vidlice Showa SFF-BPTM a zadní tlumič s přepákováním Pro-Link. Dva čtyřpístové radiální brzdové třmeny jsou zárukou vysoké účinnosti brzd, zatímco pneumatiky jsou dimenzovány s ohledem na co nejlepší úroveň přilnavosti a agility – jejich šířka činí 120 mm vpředu a 160 mm vzadu.
Bohatému seznamu výbavy vévodí barevný 5palcový TFT displej, který čitelně zobrazuje všechny potřebné informace a umožňuje ovládání všech systémů, a to včetně podpory konektivity Honda Smartphone Voice Control pro telefony se systémy Android i iOS. Veškeré osvětlení je tvořeno LED diodami; ukazatele směru s funkcí automatického vypnutí jsou navíc vybaveny systémem signalizace nouzového brzdění (ESS).
Nabídka dostupného příslušenství zahrnuje rychlořazení, textilní zavazadla, padací protektory, či kosmetické doplňky (kompletní seznam je uveden níže v kapitole 4. Příslušenství).
Model CB750 Hornet pro modelový rok 2023 bude dostupný v následujících barevných provedeních:
- bílá perleťová Pearl Glare White s rámem v červené metalíze Metallic Red Flame a s anodizovanou červenou vidlicí
- černá Graphite Black s rámem v červené metalíze Metallic Red Flame a s anodizovanou červenou vidlicí
- matně šedá metalíza Matte Iridium Gray Metallic
- matná žlutá Mat Goldfinch Yellow
3. Hlavní vlastnosti
3.1 Motor
- Zcela nový osmiventilový řadový dvouválec Unicam se zdvihovým objemem 755 cm3
- Max. výkon – 67,5 kW při 9 500 ot./min.
- Max. točivý moment – 75 Nm při 7 250 ot./min.
- 270° fázování klikového hřídele a nerovnoměrné pořadí zapalování dodávají motoru nezaměnitelný charakter
- Patentované sací vedení s vířivým prouděním (Vortex Air Flow) pro optimální průtok vzduchu
- Pomocná/třecí spojka umožňuje lehké ovládání páčky a eliminuje odskakování zadního kola při podřazování
- Spotřeba paliva 4,35 l/100 km s potenciálním dojezdem na plnou nádrž 340 km
Představení nového motoru Honda je vždy mimořádná událost. A je-li představen jako součást zcela nového modelu Hornet, je to důkazem významu, který návratu tohoto ikonického motocyklu přikládáme. Konstruktéři společnosti Honda vytvořili zcela nový řadový dvouválcový agregát vyznačující se výkonovou špičkou, která je pro model Hornet typická. Motor každému jezdci umožní využít maximum jeho schopností, disponuje strhující výkonovou špičkou, ale zároveň nabízí dostupný výkon a použitelnost v nízkých a středních otáčkách pro příjemný každodenní pohyb po městě, což ocení méně zkušení majitelé.
Agregát o zdvihovém objemu 755 cm3 s osmiventilovou hlavou válců Unicam disponuje výkonem 67,5 kW při 9 500 ot./min. a točivým momentem 75 Nm při 7 250 ot./min. Vrtání a zdvih jsou 87 x 63,5 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 11,0:1. V kompaktní a lehké hlavě Unicam (která využívá konfiguraci ze závodního motokrosového stroje CRF450R) se nachází 35,5mm sací ventily ovládané vačkou a 29mm výfukové ventily ovládané vahadly. Zdvih sacích ventilů je 9,3 mm, u výfukových ventilů pak 8,2 mm.
Pro ostré rozjezdy a reakci na plyn je motor vybaven systémem Vortex Flow Ducts, který zajišťuje rovnoměrný přívod vzduchu z bočních vstupních otvorů do vzduchové komory, jež následně zásobuje spádové sací kanály a škrticí klapky o průměru 46 mm.
270° fázování klikového hřídele a nerovnoměrné pořadí zapalování vytváří charakteristický dvouválcový pulzující charakter. S ohledem na co nejmenší rozměry není motor vybaven pohonem vyvažovacího hřídele; o jeho roztáčení se stará primární převod. Vodní čerpadlo je ukryto v levém krytu motoru a motor nepotřebuje vodou chlazený chladič oleje. Válce jsou opatřeny povlakem z Ni-SiC (kombinace niklu a karbidu křemíku), který se využívá i u modelů CBR1000RR-R Fireblade a CRF450R.
Pomocná/třecí spojka se šikmo uspořádanými segmenty lamel nabízí lehké ovládání páčky, usnadňuje řazení a pomáhá předcházet odskakování zadního kola při prudkém brzdění a rychlém podřazování.
Spotřeba paliva 4,35 l/100 km (v režimu WMTC) umožňuje dojezd na 15,2litrovou nádrž přes 340 km. K dispozici bude také verze s výkonem 35 kW pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2.
3.2 Elektronika motoru
- Tři výchozí jízdní režimy: RAIN, STANDARD a SPORT
- Tři úrovně výkonu motoru, brzdění motorem a nastavitelná kontrola trakce s integrovaným systémem pro zamezení zvedání předního kola
- Možnost vlastních nastavení v uživatelském režimu USER
Elektronicky řízená škrticí klapka nabízí tři výchozí jízdní režimy, v rámci kterých jsou výkon motoru a jeho vlastnosti upravovány s ohledem na podmínky a záměry jezdce; mezi jednotlivými režimy lze snadno přepínat tlačítkem na levé rukojeti a jejich nastavení lze upravit prostřednictvím TFT displeje.
K dispozici jsou 3 úrovně výkonu motoru (Engine Power – EP), brzdění motorem (Engine Brake – EB) a nastavitelné kontroly trakce (Honda Selectable Torque Control – HSTC) se systémem pro zamezení zvedání předního kola; HSTC je také možné zcela vypnout. Jízdní režimy nabízejí různé kombinace jednotlivých parametrů.
V režimu SPORT je výkon motoru nastaven na hodnotu 3 a úroveň brzdění motorem na hodnotu 1. Systém HSTC umožňuje dosažení maximálního výkonu s minimálním množstvím zásahů.
Režim STANDARD představuje střední nastavení, kdy parametry EP, EB i HSTC jsou nastaveny na hodnotu 2.
Režim RAIN (déšť) využívá nejnižší nastavení EP (na hodnotu 1) pro nejméně agresivní přísun síly, hodnotu 2 pro brzdění motorem a hodnotu 3 pro systém HSTC.
Režim USER umožňuje jezdci zvolit některé ze tří nastavení pro každý parametr a tato nastavení uložit pro budoucí použití.
3.3 Vzhled a výbava
- Nový styl charakterizovaný důrazem na minimalismus
- Vzpřímená pozice jezdce pro přirozenou kontrolu
- Nastavitelný 5palcový TFT displej s indikátorem řazení
- Systém pro hlasové ovládání telefonu Honda Smartphone Voice Control podporuje připojení telefonů Android a iOS
- Zadní ukazatele směru jsou vybaveny funkcí výstražných světel pro nouzové brzdění a k dispozici je také jejich automatické vypínání
Návrháři z římského výzkumného a vývojového centra značky Honda s respektem zhodnotili design minulých Hornetů a poté zahájili práci na novém moderním vyjádření technické krásy se siluetou, liniemi a tvary charakterizovanými kompaktními a elegantními proporcemi.
Hlavním charakteristickým rysem modelu Hornet je palivová nádrž inspirovaná tvarem křídel sršně (angl. Hornet, pozn. překl.). Kamkoliv se podíváte – od agresivně zkosené přední kapotáže až po ostrou a minimalistickou záď, tam spatříte prvky napětí a agresivity, ze kterých vyzařuje ryzí sportovní charakter.
Nedílnou součástí designu byla také použitelnost stroje pro všechny jezdce. Sedlo je umístěno v příjemných 795 mm a vzpřímená pozice jezdce se stupačkami posunutými mírně vzad spolu se širokými řídítky poskytuje přirozenou kontrolu nad strojem.
Přístrojový panel je tvořen 5palcovým barevným TFT displejem, který nabízí čtyři způsoby zobrazení údajů o rychlosti a otáčkách v analogové nebo sloupcové formě v závislosti na preferencích jezdce. Dále jsou na něm zobrazovány údaje o množství paliva a spotřebě, zvoleném jízdním režimu, parametrech motoru, zařazeném rychlostním stupni a také nastavitelný indikátor přeřazení na vyšší rychlostní stupeň na otáčkoměru. Jeho funkce se ovládají přímo na displeji nebo tlačítky na levé rukojeti.
Součástí rozhraní je i nový systém hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control, který jezdci nabízí možnost propojení s jeho Android telefonem a umožňuje hlasové ovládání telefonních hovorů, zpráv, přehrávání hudby a navigace. Poprvé budou některé z funkcí systému HSVC dostupné i pro telefony s operačním systémem iOS. Pro využití této funkce je zapotřebí komunikátor v přilbě. Telefon se k přístrojovému panelu připojí prostřednictvím technologie Bluetooth. Ovládání systému Honda Smartphone Voice Control je možné také prostřednictvím tlačítek na levé rukojeti.
Pro zjednodušení a zmenšení celé elektrické soustavy model Hornet využívá sběrnici CAN (Controller Area Network) v kombinaci s centrální řídicí jednotkou palubní sítě (Body Control Unit – BCU). Jednotka BCU je umístěna pod hlavním sedlem a zajišťuje zpracování ovládacích signálů z modulátoru ABS, z TFT displeje a z ovládacích tlačítek, které nejsou ovládány jednotkou ECU nebo systémem CAN.
Zadní ukazatele směru jsou vybaveny funkcí výstražných světel pro nouzové brzdění (Emergency Stop Signal - ESS). Pokud při rychlosti nad 56 km/h jezdec aktivuje kteroukoliv brzdu a záporné zrychlení přesáhne hodnotu 6,0 m/s2, začnou výstražná světla blikat, aby na prudké brzdění upozornila ostatní účastníky silničního provozu. V případě, že je aktivován systém ABS, se hranice pro aktivaci této funkce při stejné rychlosti snižuje na záporné zrychlení nejméně 2,5 m/s2.
Ukazatele směru mají navíc funkci automatické deaktivace. Namísto použití jednoduchého časovače systém porovnává rozdíl v otáčkách předního a zadního kola a na základě toho vypočítává, zda je možné ukazatele směru s ohledem na situaci vypnout.
3.4 Podvozek
Ocelový lichoběžníkový rám modelu Hornet je lehký, jeho hmotnost činí pouhých 16,6 kg (pro srovnání, u CB650R je to 18,5 kg). Díky komplexnímu technologickému procesu ztužení a ztenčení hlavní/spodní trubky a optimalizaci tvaru čepu řídítek vznikla nesmírně pevná platforma s vyváženou tuhostí, která zprostředkovává pocit kontroly nad strojem a jejíž geometrie je nastavena s ohledem na agilitu - přesně tak, jak motor potřebuje.
Sklon vidlice a závlek jsou 25° a 99 mm, rozvor kol činí 1 420 mm a pohotovostní hmotnost dosahuje 190 kg.
S ohledem na zlepšení ovladatelnosti a sportovních vlastností (zejména brzdění z vyšších rychlostí) je inverzní 41mm vidlice Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BPTM) upevněna pomocí vrchního a spodního upevňovacího bodu vyvinutého speciálně pro model Hornet. Se zdvihem 130 mm a rozdělením funkcí, kdy je tlumič s rozdělováním tlaku umístěn v jedné trubce a pružicí mechanismus ve druhé, se zlepšují jak reakce na změny povrchu vozovky, tak celková kvalita jízdy.
Zadní tlumič je s ocelovým kyvným ramenem spojen přes systém Pro-Link a nabízí zdvih 150 mm. Jeho konstrukce je zárukou vynikající odezvy a řízení teploty; je vybaven 5stupňovou regulací předpětí, přičemž nastavení odpružení i tlumení je optimalizováno tak, aby bylo v souladu s přední vidlicí.
Dva přední kotouče o průměru 296 mm s radiálními čtyřpístovými třmeny Nissin zajišťují působivý a účinek brzd již na lehké stisknutí páčky a jeho progresivní nárůst. Pro ještě lepší ovladatelnost a kvalitu jízdy jsou lehká kola opatřena paprsky ve tvaru písmene Y. Přední kolo o šířce 3,5 palce je obuto do pneumatiky 120/70-ZR17, zadní kolo má šířku 4,5 palce a pneumatiku 160/60-ZR17.
4. Příslušenství
Pro model Hornet je k dispozici široká nabídka příslušenství, se kterým lze stroj přizpůsobit preferencím jezdce a způsobu užívání.
Pro agresivní sportovní jízdu i pro uvolněné dlouhé cesty je k dispozici rychlořazení, které nabízí okamžité přeřazení na vyšší rychlostní stupeň pod plynem nebo podřazování bez použití spojky s funkcí automatické úpravy otáček. Citlivost řadicí páky na tlak lze nastavit ve 3 stupních v závislosti na preferencích jezdce.
Kryt sedla spolujezdce utváří sportovní atraktivitu jednomístného stroje, zatímco z prošívaného sedla jezdce – ve zcela novém šedočerném provedení – vyzařuje prémiový appeal a větší pohodlí. Nová jsou také závaží na konce hliníkových řídítek, držák na horní objímku řídítek, plexi štítek, polepy kol, stupačky jezdce a padací protektory.
Nezapomnělo se ani na praktickou stránku. Tankbag a taška na sedlo nabízejí praktičnost textilních zavazadel, zatímco nové řešení pevných bočních kufrů poskytuje potřebnou bezpečnost. Pro komfort jezdce jsou k dispozici také vyhřívané rukojeti.
Pro snazší výběr byly jednotlivé položky příslušenství seskupeny do 3 paketů:
PAKET SPORT
Rychlořazení, plexi štítek, kryt sedla spolujezdce a stupačky pro jezdce.
PAKET STYLE
Závaží na koncích řídítek, držák na horní objímku řídítek, ochranný polep nádrže, polepy kol a padací protektory.
PAKET TOURING
Boční kufry, tankbag a taška na sedlo.
5. Technické parametry
MOTOR
|
Typ motoru
|
Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec OHC s 8 ventily, 270° fázováním klikového hřídele a hlavou uni-cam
|
Zdvihový objem
|
755 cm3
|
Vrtání x zdvih (mm)
|
87 mm x 63,5 mm
|
Kompresní poměr
|
11,0 : 1
|
Maximální výkon
|
67,5 kW při 9 500 ot./min.
|
Max. točivý moment
|
75 Nm při 7 250 ot./min.
|
Úroveň hluku (dB)
|
Lwot - 77,5; Lurban - 73,5
|
Max. rychlost
|
205 km/h
|
Olejová náplň
|
3,8 l
|
Startování
|
Elektrické
|
PALIVOVÝ SYSTÉM
|
Karburace
|
Elektronické vstřikování PGM-FI
|
Objem palivové nádrže
|
15,2 l
|
Emise CO2 (WMTC)
|
100 g/km
|
Spotřeba paliva
|
4,35 l / 100 km
|
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
|
Kapacita baterie
|
12 V, 7,4 Ah
|
HNACÍ ÚSTROJÍ
|
Typ spojky
|
Mokrá lamelová, pomocná třecí spojka
|
Typ převodovky
|
6stupňová manuální převodovka
|
Stálý převod
|
Řetěz
|
RÁM
|
Typ rámu
|
Ocelový, kosočtvercové profily
|
PODVOZEK
|
Rozměry (D x Š x V)
|
2 090 mm x 780 mm x 1 085 mm
|
Rozvor kol
|
1 420 mm
|
Záklon rejdového čepu
|
25°
|
Závlek
|
99 mm
|
Výška sedla
|
795 mm
|
Světlá výška
|
140 mm
|
Pohotovostní hmotnost
|
190 kg
|
Poloměr otáčení
|
2,7 m
|
ZAVĚŠENÍ KOL
|
Přední vidlice
|
Inverzní 41mm vidlice Showa SFF-BPTM, zdvih 130 mm
|
Zavěšení zadního kola
|
Tlumič Monoshock, kyvné rameno Pro-Link, zdvih 150 mm
|
KOLA
|
Přední kolo
|
Z lehké slitiny, 5 paprsků ve tvaru Y
|
Zadní kolo
|
Z lehké slitiny, 5 paprsků ve tvaru Y
|
Pneumatika vpředu
|
120/70ZR-17
|
Pneumatika vzadu
|
160/60ZR-17
|
BRZDY
|
Typ ABS
|
2kanálový
|
Brzdy vpředu
|
Dva 296mm x 4mm kotouče s radiálně upevněnými čtyřpístovými třmeny Nissin
|
Brzdy vzadu
|
Jeden kotouč o rozměrech 240 mm x 5 mm s jednopístovým třmenem
|
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
|
Přístrojový panel
|
TFT displej
|
Světlomet
|
LED
|
Zadní světlo
|
LED
|
Konektivita
|
HSVC
|
USB
|
Typ C
|
Ukazatele směru s funkcí automatického vypínání
|
Ano
|
Zabezpečovací systém
|
HISS
|
Další funkce
|
ESS, 4 jízdní režimy
|