Meteorsport, 10.11.2010
Derbi Senda DRD, nabízena ve verzích R a SM, vždy byla pro mladé jezdce, takzvané srdcaře. Nové verze X-Treme a Racing překračují i ty nejdivočejší očekávání: absolutní špička v oblasti image, technologie a sportovního provedení.
Pro Derbi byl vždy název Senda stanoviskem svobody a vždy určoval takt off-road trhu pro náročného zákazníka. Ve verzi DRD reprezentuje to nejlepší, co tato třída může do vybavenosti a zpracování nabídnout. Nezpochybnitelní leadeři třídy 50 ccm, Senda DRD verze R (Enduro) a SM (Supermotard) reprezentují podstatu nepopsatelného požitku jízdy v terénu, přičemž DRD X-Treme a Racing perfektně ztělesňují hodnoty značky Derbi a zajišťují požadavky mladých jezdců a sportovních uživatelů.
DRD X-Treme a Racing byly kompletně přepracovány v rámci technického rozsahu a stylu. Grafika, křivky, přední světlo a sedlo jsou úplně nové: jsou to vylepšení, která dávají novou rodinu DRD příkladem cílevědomého designu a čisté zábavy.
Nové varianty X-Treme enduro a supermotard převzaly prvotřídní znaky z verze Racing. Tyto zahrnují vysoce výkonné přední světlo s panelem pro závodní číslo a zadní LED světlo, které dává motocyklu stylový, high-tech dojem opravdové profi mašiny. Dále je motocykl vybaven multifunkčním přístrojovým panelem, kdy vše je na dosah dotyku konečku prstu.
Robustní struktura dvojitého rámu z vysoce odolné oceli dává Sendě DRD neskutečnou svižnost a sílu.
Derbi Senda DRD Racing , která je také dostupná v obou verzích R a SM, je vybavena prvotřídními technickými řešeními a znaky. Nová Racing se může pochlubit nejlepšími tlumícími komponenty jak vepředu tak vzadu, přesně tak, jak byste očekávali od Derbi řady DRD. Vepředu je 41 mm silná vidlice se zdvihem 195 mm. Zadní tlumič pracuje ve spojení se špičkově rozvrženou kyvnou vidlicí (hliníková ve verzi Racing a ocelová ve verzi X-Treme), která doplňuje svižnost jedinečného šasí.
X-Treme a Racing přichází s brutálním brzdovým systémem: 260 mm kotouč vepředu a 220 mm vzadu pro maximální bezpečí ve všech situacích.
Verze R a SM obou tříd X-Treme a Racing se odlišují osazením kol. R model enduro je vybaven 21“ vepředu a 18“ vzadu s offroadovými pneumatikami, SM supermotard běží na obou 17“ kolech se silničními pneumatikami.
Oba modely jsou poháněny zážehovým, kapalinou chlazeným 50 ccm 2T motorem, davajícím třídě DRD X-Treme a Racing bušící výkon s maximálním kroutícím momentem, dostupným již v nizkých otáčkách motoru. Ve shodě se současnými emisními regulacemi Euro2 dělá 2-taktní 50 ccm motor modely Senda neskutečně požitkářské a dává jim pravý profesionální výkon.
Nízká hmotnost, spolehlivý motor v zábavném, hbitém a mnohostranně použitelném motocyklu, to je Derbi Senda.
Technické specifikace
|
X-TREME (R/SM)
|
RACING (R/SM)
|
Motor
|
Jednoválec dvoutaktní
|
Jednoválec dvoutaktní
|
Vrtání x Zdvih
|
39,88 x 40 mm
|
39,88 x 40 mm
|
Obsah motoru
|
49,9 ccm
|
49,9 ccm
|
Výkon
|
|
|
Kr. moment
|
|
|
Chlazení
|
Kapalina
|
Kapalina
|
Startování
|
Nožní
|
Nožní
|
Kompresní poměr
|
11,5:1
|
11,5:1
|
Palivo
|
Bezolovnaté
|
Bezolovnaté
|
Systém mazání
|
Automatické
|
Automatické
|
Spojka
|
Vícelamelová mokrá spojka
|
Vícelamelová mokrá spojka
|
Převodovka
|
6 rychlostí
|
6 rychlostí
|
Rám
|
Ocelový
|
Ocelový
|
Přední tlumení
|
37 mm vidlice, zdvih 180 mm
|
41 mm vidlice, zdvih 195 mm
|
Zadní tlumení
|
Ocelová kyvná vidlice, hydraulický tlumič
|
Hliníková vidlice s přednastavitelným tlumičem
|
Přední brzda
|
260 mm kotouč s plovoucím třmenem
|
260 mm kotouč s plovoucím třmenem s 2 pístky
|
Zadní brzda
|
220 mm kotouč
|
220 mm kotouč
|
Pneumatiky
|
Přední - R: 80/90x21”; SM: 100/80X17”
Zadní - R: 110/80x18”; SM: 130/70X17”
|
Přední - R: 80/90x21”; SM: 100/80X17”
Zadní - R: 110/80x18”; SM: 130/70X17”
|
Maximální délka
|
R: 2,083 mm; SM: 2,030 mm
|
R: 2,119 mm; SM: 2,065 mm
|
Maximální šířka
|
817 mm
|
817 mm
|
Výška sedla
|
R: 900 mm; SM: 865 mm
|
R: 900 mm; SM: 865 mm
|
Rozvor kol
|
1413 mm (SM) - 1374 mm (R)
|
1413 mm (SM-R)
|
Kapacita nádrže
|
7,0 l
|
7,0 l
|
Hmotnost
|
96 Kg
|
96 Kg
|