Marek Olbert, LivePR, redakce MotoRoute, 1.3.2024
Novinky značek Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa na Motosalonu 2024
Společnost Faber Moto s.r.o. výhradní dovozce značek Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa do České republiky představuje novinky svých značek na Motosalonu 2024 v Brně.
Aprilia RS 457
Aprilia RS 457 je mistrovským dílem inženýrství, které ztělesňuje ducha závodních motocyklů Aprilia a přenáší jej do kategorie dostupné pro držitele řidičských oprávnění A2. Aprilia RS 457 je poháněna nejmodernějším, kapalinou chlazeným paralelním dvouválcovým motorem s dvojitým časováním vačkového hřídele a čtyřmi ventily na válec, který dosahuje výkonu 35 kW, což je maximální možný výkon pro motocykl s řidičským oprávněním A2. Kromě údaje o čistém výkonu je tu také hmotnost motocyklu: 159 kg suchá hmotnost, která se zvyšuje na 175 kg s provozními kapalinami. Poměr výkonu a hmotnosti motocyklu Aprilia RS 457 je prostě bezkonkurenční, protože konstruktéři v Noale se zaměřili na maximum možného a toho dosáhli. Všechna uvedená čísla se během silničního vývoje v sídle společnosti Aprilia v Noale take promítla do čistého výkonu.
Její technická vyspělost je podtržena pokročilými elektronickými asistenty, jako je systém Ride by Wire pro plynulou kontrolu plynu, nastavitelná kontrola trakce a tři jízdní režimy pro optimalizaci výkonu v různých jízdních podmínkách. Díky svému intuitivnímu ovládání a technologické výbavě, včetně LED osvětlení a digitálního displeje, je ideální volbou pro ty, kteří hledají sportovní výkon bez kompromisů, ale zároveň požadují motocykl vhodný pro každodenní použití i okruhové ježdění.
Aprilia RS 457 bude na českém trhu dostupná od května 2024, cena nebyla zatím stanovena.
Fotografie jsou k dispozici zde.
Aprilia RS 660 Extrema
Aprilia RS 660 Extrema je ztělesněním sportovního ducha a technologické inovace, přinášející vylepšenou verzi již tak populárního modelu RS 660. Tento motocykl přichází s řadou exkluzivních vylepšení, která zdůrazňují jeho sportovní charakter a zvyšují jeho výkonnost. Mezi hlavní technické specifikace patří pohotovostní hmotnost pouhých 166 kg a výkon 100 koní, což tomuto modelu umožňuje dosáhnout neuvěřitelného poměru hmotnosti a výkonu. Vybaven je novým a lehčím homologovaným výfukovým systémem SC Project s karbonovou koncovkou, karbonovými komponenty pro snížení celkové hmotnosti a softwarem umožňujícím nastavit quickshifter pro obrácené řazení, což umožňuje rychlejší a efektivnější řazení vhodné pro okruhovou jízdu. S těmito vylepšeními a sportovním vzhledem inspirovaným závodními motocykly Aprilia RS 660 Extrema posouvá hranice možného a nabízí nezapomenutelný jízdní zážitek jak na silnici, tak na závodním okruhu.
Aprilia RS 660 Extrema je na českém trhu dostupná za 299 900 Kč.
Fotografie jsou k dispozici zde.
Moto Guzzi Stelvio
Nové Stelvio slibuje nevšední zábavu z jízdy pro opravdové dobrodruhy. Svým jedinečným stylem, vyváženým nastavením a nejmodernějšími technologiemi, nabízí jedinečný zážitek z jízdy, který potěší ty, kteří hledají dobrodružství a chtějí prozkoumat skryté krásy světa zcela novým způsobem.
Ikonický název „Stelvio“ si novinka vypůjčila od legendárního alpského průsmyku Passo Stelvio (Stelvio Pass), který se rozkládá na téměř 139 800 hektarech a jeho nesčetné zákruty se vinou napříč Jižním Tyrolskem, Trentinem a Lombardií. Passo Stelvio, které je součástí jedné z největších přírodních rezervací v Evropě, nabízí coby druhý nejvýše položený sjízdný průsmyk v celých Alpách dechberoucí kulisu pro motorkáře, kteří hledají nezapomenutelné zážitky v serpentinách.
Nové sportovní cestovní enduro Moto Guzzi Stelvio je univerzální motocykl, který byl speciálně navržen pro dobrodružné jízdy. Je založen na zcela nových a moderních technologiích a jako jediný ve své objemové třídě má kardanový pohon a elektricky výškově nastavitelný plexištít. Zvláštní pozornost při vývoji byla věnována aerodynamice s cílem maximalizovat pohodlí a potěšení z jízdy. Plexištít a přední část motocyklu jsou tvarovány tak, aby optimálně odkláněly proud vzduchu a zamezilo se tak turbulencím. Stelvio pohání nový motor „Compact Block“, který byl představen na modelu V100 Mandello. Jeho krátká konstrukce umožňuje použít agilní podvozek se sportovním charakterem. Jedná se o 90° podélně uložený vidlicový dvouválec s kapalinovým chlazením, rozvodem DOHC a čtyřmi ventily na válec. Šestistupňová převodovka – volitelně je k dispozici quickshifter – je jemně vyladěná a nabízí plynulý a dynamický charakter jízdy. Maximální výkon motoru je 115 koní při 8 700 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 105 Nm při 6 700 otáčkách za minutu, přičemž plných 82 procent motor dosáhne od 3 500 otáček a omezovač zakročí až v působivých 9 500 otáčkách.
Podvozek modelu Moto Guzzi Stelvio tvoří rám z vysoce pevnostních ocelových trubek, kombinovaný s 19palcovým vyplétaným kolem vpředu, 17palcovým kolem vzadu a odpružením s dlouhými zdvihy, které zajišťuje jak jízdní komfort na dlouhých trasách, tak prvotřídní požitek z jízdy v lehkém terénu a ve sportovním tempu na asfaltu.
Kromě standardní verze bude Stelvio jako první Moto Guzzi k dispozici ve verzi s tzv. PFF Rider Assistance Solution. Tato inovativní asistenční platforma nabízí funkce, které hrají klíčovou roli v oblasti aktivní bezpečnosti. Součástí systému PFF Rider Assistance Solution je asistent hlídání mrtvého úhlu, asistent změny jízdního pruhu, systém varování před čelní kolizí, které lze volitelně rozšířit o tempomat. Vývoj je založen na radarové technologii od skupiny Piaggio Fast Forward se sídlem v Bostonu, Massachusetts, specializované na robotiku a založené společností Piaggio Group v roce 2015.
Prvotřídní elektronickou výbavu Moto Guzzi Stelvio doplňuje systém Ride by Wire v kombinaci s šestiosou inerciální platformou, která řídí elektronické systémy a zajišťuje bezpečnost i radost z jízdy. Guzzisti mají k dispozici pět jízdních režimů, které podle potřeby ovládají motorovou brzdu, ABS, kontrolu trakce a motorové mapy: Touring, Rain, Street, Sport a Off-Road. Náklonové světlomety a náklonové ABS ovládá rovněž inerciální platforma. Součástí výbavy je i tempomat a světelný senzor, který automaticky přepíná mezi denním svícením a potkávacími světly.
Pro stylové Guzzisty je k dispozici široká škála příslušenství, které přizpůsobí motocykl jejich osobním potřebám a nabídne optimální výbavu na cestě za novým dobrodružstvím. Mezi komfortní doplňky k Moto Guzzi Stelvio patří trendy bunda s kalhotami, vyhřívaná komfortní sedla ve třech verzích a vyhřívané rukojeti, které zvýší jízdní pohodlí.
Moto Guzzi Stelvio bude na českém trhu dostupná od dubna 2024 od 399 900 Kč.
Fotografie jsou k dispozici zde.
Moto Guzzi V7 Stone Corsa
Moto Guzzi V7 Stone Corsa, odhalená na akci Moto Guzzi Open House 2023, představuje sportovní verzi oblíbeného modelu V7, která oslavuje historii značky a její závodní dědictví. Tento model v sobě kombinuje klasický sportovní design s moderními prvky, jako jsou zpětná zrcátka na koncích řídítek a černě eloxované hliníkové víčko palivové nádrže. S dvoubarevným lakováním, které odkazuje na zlatou éru motocyklových závodů, a možností přeměnit jej na jednomístný závodní motocykl díky pevnému krytu zadní části sedla, Moto Guzzi V7 Stone Corsa nabízí jedinečnou kombinaci stylu, výkonu a historie.
Moto Guzzi V7 Stone Corsa je na českém trhu dostupná za 249 900 Kč.
Fotografie jsou k dispozici zde.
Moto Guzzi V85
Řada Moto Guzzi V85 je navržena pro cestovatele a dobrodruhy, kteří vyžadují všestrannost, výkon a komfort. Tato řada se vyznačuje motorem o objemu 853 cm3, který poskytuje vynikající točivý moment. Design motocyklů kombinuje klasické rysy s moderními technologiemi a aerodynamikou, což zajišťuje optimální jízdní vlastnosti jak na silnici, tak v terénu. Celá řada osloví jak milovníky cestování, tak fanoušky retro stylu, kteří hledají spolehlivého a stylového parťáka pro své dobrodružství.
Pro rok 2024 byla řada Moto Guzzi V85 zcela modernizována a nyní ji tvoří tři modely, z nichž každý má jedinečný charakter: Moto Guzzi V85 Strada, Moto Guzzi V85 TT a Moto Guzzi V85 TT Travel.
Moto Guzzi V85 Strada je lehký, praktický model s minimalistickým stylem, ideální pro každodenní jízdy ve městě i na výletech mimo něj. Díky vzpřímené jízdní pozici a novým paprskovým kolům z hliníkové slitiny poskytuje agilní ovládání a pohodlí.
Moto Guzzi V85 TT je univerzální all-terrain motocykl s inspirativním designem a vybavením pro off-road. Vyznačuje se vyplétanými ráfky a bezdušovými pneumatikami, červeně lakovaným rámem a dvoubarevným lakováním. Je vybaven pro každodenní dojíždění i dobrodružné cestování.
Moto Guzzi V85 TT Travel je navržen pro dlouhé cesty a nabízí rozšířenou ochranu a pohodlí s 23litrovou palivovou nádrží, vyhřívanými rukojeťmi a sedlem, a bočními kufry. Zvláštní výbavu doplňuje multimediální platforma Moto Guzzi MIA, která rozšiřuje funkce přístrojového panelu.
Nová řada Moto Guzzi V85 bude na českém trhu dostupná od června 2024.
Fotografie jsou k dispozici zde.
Vespa Primavera
Inovované modely Primavera a Sprint mají shodnou exkluzivní ocelovou karoserii, která vždy odlišovala Vespu od všech ostatních skútrů a zajistila jí jedinečnost. Nyní se oba modely mohou pochlubit řadou designových vylepšení, díky kterým jsou ještě modernější.
Verze Vespa Primavera Tech je doplněna o bezklíčový systém a ráfky kol jsou nové s pětipaprskovým designem. Mezi další prvky, které prošly designovými úpravami, patří nová ozdobná lišta na blatníku a nový design zadního krytu čelní kapotáže.
Nový přístrojový panel elegantně kombinuje analogové i digitální funkce na třípalcovém LCD displeji. Kromě tradičního tachometru zobrazuje řadu užitečných funkcí včetně dojezdu, spotřeby paliva a průměrné a maximální rychlosti. Digitální přístrojový panel umožňuje také správu multimediální platformy Vespa MIA, která umí propojit Vespu s chytrým telefonem a je součástí standardní výbavy u modelu Vespa Primavera Tech. K ostatním modelům řady je Vespa MIA k dispozici jako volitelné příslušenství.
Bezpečnost zvyšuje také LED technologie ve všech světlech.
Nové modely Vespa Primavera budou na českém trhu dostupné od května 2024.
Fotografie jsou k dispozici zde.
Vespa Sprint S
Vespa Sprint S je přirozeným nástupcem tradičního ztělesnění vitality, stylu a mládí. Vychází z karoserie nové Vespy Primavera a je určena mladým jezdcům, přičemž zdůrazňuje detaily sportovního stylu.
Celý blok řídítek byl přepracován s důrazem na celkový tvar i detaily a nové jsou také rukojeti zajišťující přesnější a přirozenější řízení. Ráfky kol mají šestipaprskový design a tvoří atypický spirálový tvar, který dodává siluetě energii a dynamiku.
Nový přístrojový panel elegantně kombinuje analogové i digitální funkce na třípalcovém LCD displeji. Kromě tradičního tachometru zobrazuje řadu užitečných funkcí včetně dojezdu, spotřeby paliva a průměrné a maximální rychlosti.
Bezpečnost zvyšuje také LED technologie ve všech světlech.
Nové modely Vespa Sprint S budou na českém trhu dostupné od května 2024.
Fotografie jsou k dispozici zde.
Vespa GTV
Vespa GTV dokonale snoubí tradici s moderními prvky, kde nízký přední světlomet a odhalená řídítka doplňují sportovní úpravy a hi-tech výbavu. Skútr je vybaven nejnovějším digitálním panelem, kompletním LED osvětlením a systémem bezklíčového startování, což zvyšuje jeho praktičnost a bezpečnost. Srdcem Vespy GTV je motor 300 HPE s výkonem přes 23 koní, což je nejsilnější motor, jaký byl kdy do Vespy montován, což z ní činí vynikající volbu pro milovníky rychlé jízdy.
Sportovní vzhled doplňuje dvoubarevné jednomístné sedlo s možností instalace pevného krytu. Vespa GTV je vybavena ABS a ASR pro vyšší bezpečnost, a nabízí vysokou míru pohodlí a praktičnosti, včetně USB portu a prostorného úložného prostoru.
Vespa GTV je na českém trhu dostupná za 178 900 Kč.
Fotografie jsou k dispozici zde.
Piaggio 1
Piaggio 1 spojuje špičkové vlastnosti nejmodernějších elektrických skútrů určených pro pohyb ve městě – obratnost, nízkou hmotnost a praktičnost – s kvalitou a spolehlivostí skútrů Piaggio. V první řadě to znamená bezpečnost díky tuhému rámu a odpružení navrženému pro potěšení z jízdy, ale také atraktivní design, pohodlí a jízdní vlastnosti na vysoké úrovni, stejně jako kompletní balíček technologií, který zahrnuje digitální barevný přístrojový panel, kompletní LED osvětlení a bezklíčový systém. Piaggio 1 je také jediným elektrickým skútrem ve své kategorii s velkým úložným prostorem pod sedlem, do kterého se vejde plnohodnotná jet přilba.
Piaggio 1 je na českém trhu dostupné od 89 900 Kč.
Fotografie jsou k dispozici zde.
Piaggio MP3
Piaggio MP3 je inovovaný tříkolový skútr, představující kombinaci komfortu, bezpečnosti a high-tech výbavy. Je prvním skútrem na světě vybaveným systémem ARAS (Advanced Rider Assistance Systems) s inovativním paketem asistenčních funkcí založených na zobrazovací technologii Imaging Radar 4D vyvinuté oddělením Piaggio Fast Forward, vlastním vývojovým centrem pro robotiku Piaggio Group založeným v roce 2015 a působícím v Bostonu v USA. K tomu všemu nová MP3 nabízí plně barevný 7“ TFT přístrojový panel, největší v segmentu, bezklíčové startování, konektivitu s navigací a u verze Exclusive 530 HPE tempomat a zpátečku s couvací kamerou.
Piaggio MP3 je na českém trhu dostupné od 172 900 Kč.
Fotografie jsou k dispozici zde.
Jeďte se podívat na výstavu a prohlédněte si motorky na živo, určitě to stojí za cestu do Brna.