Czech Dakar


Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Tiskové zprávy

MOTOSALON 2010 - Předběžná závěrečná zpráva

BVV, 15.3.2010

Premiéra Mezinárodního veletrhu motocyklů, příslušenství a oblečení MOTOSALON 2010 měla u motoristické veřejnosti mimořádný ohlas. Všechny čtyři dny otevřené pro veřejnost vystavovatele příjemně překvapily nečekaně vysokou návštěvností. Rekord padl v sobotu, kdy pavilon P doslova praskal ve švech. Do sobotního večera prošlo branami veletrhu celkem 49 522 návštěvníků a během neděle se jejich celkový počet pravděpodobně přiblíží 60 tisícům. V Press centru se registrovalo 256 novinářů z České republiky, Nizozemí, Polska a Slovenska.

Pavilon P silným strojům slušel
Nový veletrh dostal k dispozici největší pavilon brněnského výstaviště s plochou šestnácti tisíc metrů čtverečních a na dalších 5 000 m2 okolních venkovních ploch probíhal doprovodný program. Moderní pavilon P byl pro expozice předních motocyklových značek výbornou kulisou, vystavovatelé ocenili jeho velkorysý prostor i kvalitní zázemí.
Prvního Motosalonu se zúčastnilo 99 vystavovatelů. K novinkám patřily mj. Honda VFR1200F, BMW S1000RR, závodní speciál Aprilia RXV 450 Rally Dakar, koncept Moto Guzzi V 12 Strada nebo elektrické skútry AKUMOTO 300 a AKUMOTO 600. Velkou pozornost vzbudila světová premiéra tříkolky Velor-X-Trike, kterou firma Motoscoot navázala na tradici populárních Velorexů.

Atraktivní program pro návštěvníky
Veletrh provázela permanentní pódiová show s prezentacemi firem, soutěžemi, přehlídkami motocyklového oblečení a promítáním dokumentů. Proběhly zde besedy a autogramiády známých osobností, mj. členů Czech Dakar Teamu a úspěšných motocyklových jezdců jako Karla Abrahama, Jakuba Smrže, Martina Koreně, Ondřeje Záruby, Martina Lišky nebo Petra Kuchaře. Velký zájem vzbudily testovací dráhy s možností vyzkoušet si jízdu na elektrických skútrech, elektrokolech a dvoustopých vozítkách segway. Na venkovních předváděcích plochách burácely motory motocyklů i čtyřkolek.
Paralelně s Motosalonem proběhl v sobotu mezinárodní závod a exhibice Free Style Motocross Race Brno 2010. V pavilonu V, kterou s plochou 11 000 m2 a výškou 13 metrů poskytuje těmto show ideální prostor, se představili přední freestyloví jezdci z pěti zemí.

Řekli o veletrhu
Petr Hubáček, marketing, PR Motorcycle Department, společnost Honda ČR:
Honda tady vystavuje na 624 m2, protože v Brně našla reprezentativní prostor, parkoviště i dobrý přístup - a to jsou věci, které pražské výstaviště nikdy nemůže splnit. Organizace byla perfektní a návštěvnost nad očekávání vysoká, v sobotu na našem stánku vůbec nebylo k hnutí.

Vladimír Přibyl, generální ředitel společnosti A Spirit – dodavatele značek Aprilia a Guzzi:
Koncept veletrhu se podařil a až na drobné organizační nedostatky dané prvním ročníkem hodnotím Motosalon kladně. Premiéra dopadla velmi dobře a úplně nejvíc se vydařila návštěvnost. I když na motorky vždycky chodilo hodně lidí, takový počet návštěvníků jsme opravdu nečekali. Měli jsme z toho trochu obavy, ale skutečnost nás velmi mile překvapila, v sobotu jich přišlo možná až moc.

Vladimír Hřebřina, vedoucí prodeje MTC Yamaha, společnost MMB:
Motosalon se povedl, měl dobrou propagaci a na první ročník výbornou návštěvnost. Lidem se tady líbí, je to vzdušnější a prostornější než v Praze, i dobře uspořádané. Jezdím na výstavy do zahraničí, do Itálie, Německa, Anglie, a musím říci, že brněnský Motosalon už dosahuje mezinárodní úrovně.

Karel Abraham, motocyklový závodník:
Je to paráda, že se Motosalon koná v Brně. Na brněnském výstavišti už proběhlo hodně motoristických akcí, Autosalony mi pokaždé přišly super a s Motosalony by to mohlo být stejné. Je tady pár moc pěkných kousků, které bych třeba někdy chtěl mít. Doufám, že se první ročník povede, takže se Motosalon bude opakovat i v příštích letech a s ještě větším počtem stánků a motorek.

Přemysl Švanda, prodejce motocyklů společnosti RENOCAR – dodavatele BMW Motorrad:
Je vidět, že Motosalon v Brně má smysl. V Praze si lidé stěžovali na nevyhovující prostory, tady je pěkná prostorná hala a moderní zázemí. Zájem návštěvníků je veliký, tak doufám, že příští rok přijede i víc firem. My jsme tady rozhodně spokojeni.

Richard Bayer, zástupce japonské značky SHOEI na českém trhu:
Na Motosalonu jsme proto, abychom co nejvíce zákazníkům umožnili srovnání helem různých značek. Zatím se to daří a z Motosalonu jsem opravdu nadšený. Musím říci, že mě návštěvnost velmi mile překvapila.

Lukáš Drahovzal, zástupce společnosti ERSICO dodavatele elektrických skútrů AKUMOTO:
Dříve jsme se účastnili výstav v Praze, ale brněnský Motosalon nás mile překvapil jak organizací a krásnými prostory, tak návštěvností, která zaskočila asi úplně každého. Obchodně jsme také úspěšní, odvezeme si několik desítek závazných rezervací na naše elektroskútry. Jsme tady hlavně kvůli prezentaci, takže ekonomický efekt ve formě přijatých objednávek je něco navíc, s čím jsme ani nepočítali. Jednoznačně se ukazuje, že umístit motorkářskou výstavu do Brna bylo správné rozhodnutí, otevírá to novou cílovou skupinu. Zájem je opravdu velký a do budoucna určitě budeme preferovat Brno.

Eliška Loukotová, jednatelka společnosti For Bikers:
Nikdo nečekal tak vysokou návštěvnost, je naprosto super! Brno je úžasné z hlediska výstavního prostoru, jeho kultury a zázemí. Má to tady daleko vyšší úroveň než v Praze, ale pro příště je potřeba zlepšit organizaci ve vztahu k vystavovatelům.

Roman Onderka, primátor statutárního města Brna:
Konečně je Motosalon v Brně! Musím se přiznat, že to byl můj velký sen a mé velké přání, aby všichni mohli přijet do Brna obdivovat tyto krásné stroje. Myslím si, že Motosalon do Brna patří a letošní první ročník zahajuje novou tradici. Nový pavilon P má šmrnc, expozice jednotlivých vystavovatelů mají vysokou úroveň, firmy přivezly i zajímavé novinky. Když se dívám na stroje, které se tady vystavují, musím říci, že je jeden krásnější než druhý. Jsem přesvědčen, že tento veletrh má budoucnost a bude se nadále rozvíjet. A velice mu fandím nejen jako primátor města Brna, ale i jako motorkář.

Leoš Tržil, ředitel Služby dopravní policie ČR:
Motosalon ukazuje nové motocykly a aktuální trend rozvoje motorizace, ale z pohledu policie má i další význam. Řada firem tady představuje bezpečnostní prvky určené k ochraně motorkářů a jejich spolujezdců s cílem zabránit při dopravní nehodě zranění. Na bezpečnost se zaměřují jak expozice, tak doprovodné programy, třeba na stánku BESIP návštěvníci naleznou ukázky vhodného motocyklového oblečení a prvků pasivní bezpečnosti stejně jako videoklipy s tematikou bezpečnosti na motocyklu.

Pavel Tunkl, tajemník Svazu dovozců automobilů:
Brněnské výstaviště z hlediska kvality výstavní plochy a zázemí nemá konkurenci a jsme rádi, že jsme tady. Máme tady téměř všechny značky a pavilon P je krásný sám o sobě, expozice jsou vzdušné a je tady dostatek prostoru, aby si návštěvníci mohli prohlédnout všechny jednotlivé exponáty. A o to jde především – jsme tady kvůli zákazníkům, abychom jim vytvořili co nejpříznivější a nejpříjemnější podmínky k prohlídce.