Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Tiskové zprávy

Motocykly Harley-Davidson nejoblíbenější

Harley Davidson, Marek Olbert, 7.2.2018

Motocykly Harley-Davidson patří mezi Čechy k nejoblíbenějším 

Harley-Davidson, motocyklová značka symbolizující svobodu a nezávislost, má v Čechách a na Slovensku velmi dlouhé kořeny a snad proto nepřekvapí, že Harley-Davidson Club Praha je nejstarším existujícím Harley-Davidson klubem na světě. Přestože byl oficiálně papírově s podepsanými stanovami založen 25. února 1928, jeho vznik se interně datuje už do roku 1927, kdy tato myšlenka a kolektiv nadšenců vznikl. 

Snad i proto se 115. výročí značky Harley-Davidson oslaví letos v Praze. 

115. výročí značky Harley-Davidson doprovodí v České republice velkolepé oslavy. Předpokládá se, že ze 100 tisíc očekávaných návštěvníků bude až 80 % zahraničních hostů z téměř 60 zemí celého světa. Brand však vnímají pozitivně i Češi, jak vyplývá z průzkumu Response:Now. „Celých 86 % všech dotazovaných vnímá značku jako sympatickou a považuje ji za leadra v segmentu silných prémiových značek,“ říká Jaroslav Vavřina, spolumajitel H-D Praha a organizátor oslav 115. výročí Harley-Davidson v Praze. 

Češi mají k motocyklům pozitivní vztah, svědčí o tom i znalost jejich značek. Brand Harley-Davidson si přitom dokázala spontánně vybavit téměř třetina všech dotazovaných. „Značka má v naší republice dlouholetou tradici, vždyť český Harley-Davidson Club Praha je nejstarším existujícím H-D klubem na světě a funguje nepřetržitě již od roku 1928,“ vysvětluje pozitivní vztah Vavřina s tím, že podpořenou znalost značky má pak nejvyšší ze všech brandů a zná ji téměř každý.

Známá značka motocyklů představuje pro Čechy především symbol životního stylu, svobody a individuality. Veškeré asociace, které si Češi s Harley-Davidson spojují, jsou kladné. Klíčovými přednostmi je podle dotazovaných design, kvalita, spolehlivost a tradice. „Objevovaly se ale také aspekty jako originalita, svoboda, relax, nebo legendárnost,“ vysvětluje organizátor 115. výročí Harley-Davidson v Praze. Z výzkumu také vyplynulo, že Češi značku H-D jako jedinou spojují s vůdčími respektovanými osobnostmi, které si užívají života. 

Ze všech respondentů měla už více jak čtvrtina možnost si Harley-Davidson vyzkoušet na vlastní kůži. „Velice nás potěšilo, že pro šestinu dotázaných by koupě našeho stroje znamenala splnění životního snu,“ raduje se Vavřina a dodává, že bez ohledu na finance a horizont nákupu by koupi tohoto motocyklu zvažovalo téměř 60 % respondentů. 

Všichni, kteří se značkou sympatizují, mají možnost navštívit v příštím roce 115. výročí Harley-Davidson v Praze. Od 5. do 8. července 2018 bude na Výstavišti Holešovice k vidění hlavní expozice, další místa oslav budou rozeseta po celé Praze a středních Čechách. Součástí bude i spanilá jízda napříč Prahou nebo největší výstava motocyklů Harley-Davidson v Evropě. 

Informace o akci na www https://h-d.prague115.com/

 

Výsledky průzkumu

Analýza vnímání a postojů Čechů ke značce Harley-Davidson

  • Cílem projektu bylo zhodnotit znalost, familiaritu a sílu značky a analyzovat percepci a image brandu na českém trhu.
  • Cílová skupina: Populace ČR, 18 let a více, reprezentativní struktura vzorku regionálně, dle věku a místa bydliště
  • Metoda: Kvantitativní CAWI výzkum na základě reprezentativního online panelu
  • Celkový počet respondentů: 543

Klíčové výsledky

  • Harley-Davidson zaujímá pozici leadera, silné prémiové značky mezi Čechy. Představuje pro ně individualitu, svobodu a specifický životní styl. Má své pevné místo v sektoru luxusních značek motocyklů.
  • Značka Harley-Davidson vykazuje nejvyšší podpořenou znalost napříč českou populací. Má o ní představu a zná ji velmi dobře 98 % Čechů.
  • Harley-Davidson je na českém trhu sympatickou značkou, a to s nejvyšším indexem ze všech značek (86 %). Nejvíce sympatií sbírá ve věkové skupině 41-50 let.
  • Motivy k pořízení motocyklu Harley-Davidson jsou nejen statusové, ale také racionální. Češi poukazují na kvalitu a tradici značky, ale také na vysněný životní styl, který se s tímto brandem pojí.
  • Bez ohledu na finance a horizont nákupu by koupi motocyklu Harley-Davidson zvažovalo 60 % Čechů.
  • Klíčovými přednostmi motocyklů Harley-Davidson je kvalita, spolehlivost, tradice a design.
  • Značka je nejčastěji asociovaná s atributy originality a pocitu výjimečnosti, individuality, respektu, relaxaci a svobody.