Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Tiskové zprávy

Honda RC213V-S

Honda a redakce MotoRoute, 15.6.2015

Honda uvede na trh model RC213V-S, umožňující provoz na veřejných komunikacích, odvozený od speciálu RC213V, který závodí v sérii MotoGP.

Model RC213V je stroj určený výhradně k závodění, který v letech 2013 a 2014 opakovaně zvítězil na světových mistrovstvích federace FIM ve třídě MotoGP („Road Racing World Championship Grand Prix“, dále jen „MotoGP“). Honda provedla určité změny specifikací závodního speciálu RC213V a takto upravený model nyní uvede na trh pod označením RC213V-S. Model RC213V-S bude možné používat na veřejných komunikacích a objednávky na nový stroj začne Honda přijímat od 13. července 2015.

V roce 1954 vyjádřila Honda svůj záměr zúčastnit se závodů TT na ostrově Man, které tehdy byly součástí velké ceny světového šampionátu silničních motocyklů. Honda vyvinula své vlastní závodní stroje a v roce 1959, pět let od tohoto prohlášení, se s nimi zúčastnila závodů „Isle of Man TT“. V roce 1961 Honda zvítězila na šampionátu závodů TT ve dvou třídách, do nichž vstoupila.

Celkový počet vítězství Hondy v závodech dosáhl v roce 2005 bezprecedentních 600, a k 11. červnu 2015 už vzrostl  na 695 vítězství. Od doby prvních závodů TT na ostrově Man se závodní aktivity Hondy rozšířily na celou řadu závodů, na které společnost pohlíží jako na „pojízdnou laboratoř“. Takto získanou odezvu na rozmanité technologie vyvinuté k závodním účelům uplatňuje i u nabízených produkčních modelů a tato technická řešení využívá k udržování i dalšímu zlepšování vynikající výkonnosti a spolehlivosti motocyklů značky Honda.

Nový model RC213V-S však není jen pouhým výsledkem těchto zkušeností s novými technologiemi, které Honda nasbírala při účasti v závodech, ale spíše představuje úplně nový pokus dostat stroj vyvinutý pro závody v sérii MotoGP na veřejné komunikace.

K vítězství na světovém šampionátu je nutné vyvinout stroj, který jezdí nejrychleji na světě, ale Honda zastává názor, že jezdci musí s motocyklem především dobře manévrovat, takže mezi prostředky nezbytné k vyhrávání závodů řadí snadnou ovladatelnost. Honda se jinými slovy drží zásady, že nejrychlejší stroj na světě je ten, s nímž se i nejsnadněji manévruje.

Už od dob závodů TT na ostrově Man vyvíjí Honda konzistentně na základě tohoto tohoto principu čistě závodní stroje s cílem dosáhnout nejsnadnější manévrovatelnosti na světě – a tato strategie jí přináší jedno vítězství za druhým.

I model RC213V-S byl vyvinut podle této zásady společnosti Honda tak, aby závodní speciál RC213V, který vyhrál šampionáty MotoGP v letech 2013 a 2014, mohl jezdit po veřejných komunikacích. Model RC213V-S zdědil specifikace speciálu RC213V s náležitým důrazem na hmotnostní koncentraci a snížené tření, a také všechny klíčové aspekty při výrobě, které model RC213V jako závodní stroj pro MotoGP odlišují od běžných motocyklů z masové produkce, a to při zachování odpovídajících významných rozdílů zahrnujících nízkou hmotnost, precizní opracování jednotlivých komponent a vynikající odborné dovednosti potřebné při výrobě.

Model RC213V-S je kromě toho vybaven řídicími technologiemi, které využívá i stroj RC213V. Speciál RC213V sestává pouze ze součástí, jež jsou nezbytné k vítězství v závodech, přičemž se vychází z koncepce umožňující změny specifikací dle potřeb jezdce a trati. Pro dosažení parametrů umožňujících provoz modelu RC213V-S na veřejných komunikacích Honda přistoupila jen k minimálnímu množství změn a doplňků oproti stroji RC213V.

Prodej modelu RC213V-S s homologací pro jízdu na veřejných komunikacích se plánuje v Evropě, USA, Austrálii a Japonsku. Výrobcem doporučené ceny  jsou stanoveny na 188 000 EUR (včetně daně) v Německu, potažmo pro zbytek Evropy (prodejní ceny v Evropě se liší v závislosti na dané zemi, podrobnosti budou uvedeny v objednávkovém formuláři na exkluzivních webových stránkách), 21 900 000 JPY (včetně daně) v Japonsku, 244 000 AUD (včetně daně) v Austrálii a 184 000 USD v USA.

Na přání je k dispozici sada pro použití na uzavřených okruzích (tato sada není dostupná v USA).

Žádosti o koupi modelu RC213V-S se začínají přijímat od 0:00 (SEČ) dne 13. července prostřednictvím objednávkového formuláře na exkluzivním webu (www.rc213v-s.com).

  

Charakteristiky modelu Honda RC213V-S

Při vývoji modelu RS213V-S se naše pozornost soustředila spíše na zachování maximální možné míry celkových charakteristik speciálu RC213V a pocitu z jeho řízení, než na snahu kopírovat jeho dynamickou výkonnost. Pro umožnění jízdy v rychlostech, kterých dosahuje závodní speciál RC213V, je na přání k dispozici sportovní sada určená výhradně k jízdě na uzavřených tratích, jako jsou závodní okruhy.

Díky tomu model RC213V-S umožňuje zažít pocit z řízení speciálu RC213V na veřejných komunikacích a zároveň jízdu na ještě vyšší úrovni po uzavřených okruzích.

 

Hlavní změny a doplňky modelu RC213V-S ve srovnání se speciálem RC213V

  • Změny provedené s ohledem na údržbu
    • Zachovali jsme konstrukci hnacího kola vačkového hřídele, ale pneumatické ventily jsme nahradili systémem spirálových pružin
    • Bezprodlevová převodovka byla nahrazena konvenčním systémem
    • Pro výše uvedené změny platí, že byly použity stejné specifikace jako u modelu RCV1000R, závodního stroje pro otevřenou kategorii, který je dostupný na trhu
  • Doplňky přidané proto, aby byl možný provoz na běžných komunikacích
    • Světlomet
    • Zadní světlo
    • Osvětlení zadní RZ
    • Přední a zadní blinkry
    • Levé a pravé zpětné zrcátko
    • Rychloměr
    • Tlumič výfuku s katalyzátorem
    • Uchycení zadní RZ
    • Houkačka
    • Klíček Honda Smart
    • Elektrický startér
    • Boční stojan atd.
  • Změny provedené proto, aby byl možný provoz na běžných komunikacích
    • Úhel natočení kola: 15 stupňů → 26 stupňů
    • Pneumatiky: RS10 od společnosti Bridgestone
    • Přední brzdový kotouč: z nerezové oceli, vyrobený společností Yutaka Giken Co., Ltd.
    • Brzdové destičky: Brembo S.p.A.

Srovnání specifikací modelů RC213V-S a RC213V (specifikace pro Evropu: Všechny hodnoty jsou referenční)

Název modelu
RC213V
RC213V-S
RC213V-S (se sport. sadou)
Celková délka (mm)
2 052
2 100
2 100*
Celková šířka (mm)
645
790
770
Celková výška (mm)
1 110
1 120
1 120*
Rozvor kol (mm)
1 435
1 465
1 465*
Minimální světlá výška (mm)
115
120
120*
Výška sedla (mm)
-
830
830*
Hmotnost motocyklu (kg)
více než 158 (po závodě)
170 (suchá hm.)
160 (suchá hm.)
Maximální počet jezdců
1 osoba
1 osoba
1 osoba
Minimální poloměr otáčení
-
3,7
6,4
Typ motoru
Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, rozvod DOHC, 4válec
Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, rozvod DOHC, 4válec
Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, rozvod DOHC, 4válec
Zdvihový objem (cm3)
999
999
999
Vrtání × zdvih (mm)
-
81,0 × 48,5
81,0 × 48,5
Kompresní poměr
-
13,0
13,0
Maximální výkon (kW [PS]/ot.)
přes 175 kW
117 [159]/11 000
přes 158 [215]/13 000
Max. točivý moment (Nm/ot.)
-
102/10 500
přes 118/10 500
Palivový systém
-
programované vstřikování paliva (PGM-FI)
programované vstřikování paliva (PGM-FI)
Startér
-
elektrický
elektrický
Zapalování
-
celotranzistorové bateriové zapalování
celotranzistorové bateriové zapalování
Objem palivové nádrže (l)
20
16,3
16,3
Spojka
-
suchá lamelová s vinutými pružinami
suchá lamelová s vinutými pružinami
Převodovka
-
šestistupňová se stálým záběrem
šestistupňová se stálým záběrem
Převodový poměr
1.
-
2,125
2,125
2.
-
1,647
1,647
3.
-
1,368
1,368
4.
-
1,217
1,217
5.
-
1,100
1,100
6.
-
1,032
1,032
Redukční poměr
(primární/sekundární)
-
1,933/2,471
1,933/2,353~2,933
Úhel záklonu (ve stupních)
-
24,6
24,6*
Závlek (mm)
-
105
105*
Pneumatiky
Přední
16,5
120/70ZR17M/C
120/70ZR17M/C
Zadní
16,5
190/55ZR17M/C
190/55ZR17M/C
Brzdy
Přední
Hydraulická se dvěma kotouči
Hydraulická se dvěma kotouči
Hydraulická se dvěma kotouči
Zadní
Hydraulická kotoučová
Hydraulická kotoučová
Hydraulická kotoučová
Zavěšení kol
Přední
-
Teleskopická vidlice
Teleskopická vidlice
Zadní
-
Pro-Link
Pro-Link
Rám
kosočtvercový
kosočtvercový
kosočtvercový