Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Tiskové zprávy

Honda PCX125 modelový rok 2017

Honda, 23.5.2016

Stručně a jasně o modelu PCX125

Tento model, patřící mezi nejoblíbenější skútry v objemové kategorii 125 cm3, plní od sezóny 2016 emisní normu EURO4. Díky mimořádně úspornému motoru s technologií Idling Stop a se spotřebou 2,1 l/100 km má nové PCX dojezd 375 kilometrů, což je hodně velká porce ježdění. Pěkné a účelné prémiové LED světla dokreslují novodobý moderní vzhled a díky své variabilitě a komfortu se jedná o skutečně velmi atraktivní stroj.

Model PCX125 je od roku 2013 každoročně nejprodávanějším evropským skútrem. Za jeho úspěchem stojí recept, který značka Honda zdokonaluje již řadu let. Svým výrazným a moderním designem elegantně zapadne do náročného životního městského stylu, zatímco díky svým kompaktním rozměrům si najde cestu v rušném provozu a umožní vždy snadné zaparkování. Pohodlná poloha za řídítky, schránka pro uložení integrální přilby pod sedlem a špičková kvalita zpracování přispívají k eXtrémní úrovni osobního komfortu (Personal Comfort), z nějž název PCX vychází.      

V roce 2010 se stal model PCX prvním jednostopým vozidlem vybaveným technologií Idling Stop; o dva roky později se stal prvním skútrem v Evropě vybaveným mimořádně úsporným motorem Honda eSP („enhanced Smart Power“). Jedním z důvodů popularity PCX je i vysoká hodnota za vynaložené prostředky, a to jak při koupi, tak po celou dobu provozu.  

HONDA PCX125 prožila inovaci

 

Základem identity modelu PCX je důmyslný a sportovní vzhled kombinovaný s vynikajícím komfortem. V roce 2014 prošel model řadou vylepšení a získal dynamičtější a modernější linie, které doplnilo osvětlení tvořené výhradně LED diodami. Přibyly také doplňky zvyšující komfort jezdce, jako je 12V zásuvka, výstražná světla či hodiny.   

Motor Honda „enhanced Smart Power“ se spotřebou 2,1 l/100 km v kombinaci s 8 litrovou palivovou nádrží zajišťuje dojezd přes 375 km. Pro modelový rok 2017 splňuje PCX125 emisní normu EURO 4, což je důkazem pozornosti, kterou značka Honda věnuje spotřebě paliva a ochraně životního prostředí.    

PCX125 zastává v modelové řadě jednostopých strojů Honda zvláštní místo. Svou vysokou hodnotou, moderním vzhledem, zábavnou variabilitou a praktičností je ztělesněním řady klíčových hodnot, jež jsou pro tuto značku typické.

 

Vzhled a výbava

Dynamický vzhled modelu PCX125 odráží moderní technologie, které byly při jeho výrobě použity. Přináší také řadu detailů, které zvyšují jeho užitnou hodnotu a komfort. Elegantní a kompaktní rozměry umožňují jezdci snadno se proplést městským provozem, zatímco jeho poloha s nohama „uvnitř“ stroje zvyšuje komfort a přispívá k pocitu bezpečí. Kompaktní duální LED světlomety dodávají skútru sportovní charakter a poskytují distribuci světla v uspořádání tlumená - dálková - tlumená. Ukazatele směru, zadní světlo a osvětlení registrační značky jsou rovněž složeny z LED diod, které svým menším proudovým odběrem snižují zatížení motoru. Výstražná světla jsou součástí standardní výbavy.

Objemná schránka v levé části kapotáže bez problému pojme láhev s vodou nebo plechovku s nápojem. Nachází se v ní také 12V zásuvka pro nabíjení mobilního telefonu. Pod sedlem je umístěna odkládací schránka pro integrální přilbu a stupňovité sedlo je opatřeno úchytem s pružinou, díky které zůstane po otevření držet ve zvolené poloze.

Výška sedla dosahuje velmi příznivých 760 mm, zatímco výška potřebná pro obkročení stroje je pouhých 540 mm. Jak sedlo, tak víčko palivové nádrže lze jednoduše otevřít tlačítky, otvor pro klíč zapalování je pro vyšší bezpečnost vybaven závěrkou.

Všechny údaje na přístrojovém panelu jsou zobrazovány v úhledném a promyšleném formátu. Jako ukazatel rychlosti slouží podsvícená ručička pohybující se kolem LCD panelu, v němž se nachází otáčkoměr, počítadlo ujetých kilometrů, ukazatel stavu paliva, ukazatel spotřeby a hodiny.

Motor

 

Lehký a kompaktní kapalinou chlazený dvouventilový motor SOHC se zdvihovým objemem 125 cm3, který model PCX125 pohání, se vyznačuje odolností, vynikajícím výkonem i akcelerací a v neposlední řadě také tichým, hladkým chodem a nízkými emisemi CO2.

Důležitá je samozřejmě především působivá spotřeba dosahující i bez použití systému Idling Stop pouhých 2,1 l/100 km (v režimu WMTC). Dojezd stroje tak díky osmilitrové nádrži činí plných 375 km.

Koncepce motoru je založena na škále technologií s nízkým třením, které se navzájem doplňují. Posunutý válec snižuje tření způsobené kontaktem mezi pístem a stěnou válce, čímž přispívá k efektivnímu přenosu energie spalovacího procesu na klikový hřídel. Kompaktní spalovací komora spolu s elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI optimalizují účinnost spalování i chladicí výkon a upravují charakteristiku točivého momentu v závislosti na otáčkách motoru typických pro jezdce na 125cm3 skútru.

Optimalizované časování zapalování společně s efektivním chlazením spalovacího prostoru pomáhá zlepšit odolnost motoru vůči klepání. Katalyzátor se 400 komorami je umístěn ve výfuku. „Zubatá“ litinová vložka s drobnými povrchovými výstupky eliminuje případné deformace a změny průměru vrtání válce. Toto řešení snižuje napětí v pístních kroužcích, čímž dochází ke zmenšení tření. Pro hřídel vahadla slouží jehlové ložisko skořepinového typu, zatímco malá a lehká válečková ložiska fungují v součinnosti s profilem vačky a zatížením ventilové pružiny.

Kompaktní chladič s vysokou účinností, který je integrován do vnější pravé strany klikové skříně, využívá malý a lehký ventilátor, jenž zmenšuje ztráty třením a snižuje aerodynamický odpor. Valivý odpor uvnitř převodového ústrojí klesl díky použití tří hlavních ložisek s nízkým třením, která jsou konstruována tak, aby zvládala zátěž přenášenou na každé z nich.

Elektronicky řízený bezkartáčový startér je integrován přímo na konec klikového hřídele a slouží jako startér i jako alternátor. Vzhledem k tomu, že motor roztáčí přímo, odpadá veškerý hluk daný zapojením převodů či ozubených kol.

Volitelná funkce Idling Stop motor po třech sekundách chodu na volnoběh automaticky vypne a po otočení rukojetí plynu znovu ihned nastartuje. Použití této funkce je velmi snadné díky alternátoru s integrovaným startérem a systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanizmu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi. Systém Idling Stop nabízí funkci sledování stavu baterie, která umožní vypnutí systému s cílem předejít jejímu nadměrnému vybíjení. Motocykl je vybaven výkonnou baterií YTZ8V s dlouhou životností.

Převodovka V-Matic s variátorem využívá tichý a odolný hnací řemen vyrobený z nově vyvinuté a vysoce elastické pryže, který zajišťuje účinný přenos síly na zadní kolo.

 

Podvozek

Honda PCX125 musí nabízet dostatečně citlivé ovládání, které jezdci umožní proplétat se hustým provozem, ale které bude zároveň dostatečně stabilní a komfortní k tomu, aby jezdec i spolujezdec měli vždy potřebné pohodlí. Odolný trubkový rám, krátký rozvor kol 1 315 mm a geometrie řízení – sklon vidlice 27° a závlek 86 mm – společně vytvářejí platformu, která výše uvedené požadavky plně uspokojí. Pohotovostní hmotnost je 130 kg.

Poloměr otáčení je pouze 2 m, což umožňuje snadné manévrování na stísněných místech, zatímco pětipaprsková 14” kola z hliníkové slitiny zvyšují stabilitu a dodávají jezdci jistotu. Od roku 2017 je model vybaven pneumatikami Michelin City Grip; přední má rozměr 90/90-14 a zadní 100/90-14.

Se zdvihem 100 mm je 31mm teleskopická vidlice schopna pohltit množství nerovností a dále přispívá k jistotě jezdce; dva zadní tlumiče poskytují hliníkovému kyvnému rameni zdvih 75 mm. Kombinovaná brzdová soustava Honda (CBS) rozděluje brzdnou sílu mezi přední 220mm kotouč s třípístovým třmenem a 130mm zadní bubnovou brzdu. Při sešlápnutí páky zadní brzdy je část brzdného účinku přenášena i na přední kolo, což brzdám dodává hladký a progresivní charakter.

 

Příslušenství

K dispozici bude celá řada příslušenství, včetně zámku s alarmem Honda, štítu, zadního nosiče, 26litrového horního boxu, plotny pro horní box, U-zámku, venkovní krycí plachty, lišty na výfuk či samolepek na kola.

Nabídka barev

Bílá perleťová „Cool“

Černá perleťová „Nightstar“  

Stříbrná metalická „Moondust“

Červená perleťová „Sienna“

Matná karbonová šedá metalíza

Hnědá perleťová „Havana“

Technické parametry

MOTOR

 

Typ

kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec s rozvodem SOHC a se 2 ventily

Zdvihový objem

125 cm3

Vrtání ´ zdvih

52,4 x 57,9 mm

Kompresní poměr

11:1

Maximální výkon

8,6 kW při 8 500 ot./min.

Max. točivý moment

12,0 Nm při 5 000 ot./min.

Olejová náplň

0,9 litru

PALIVOVÝ SYSTÉM

 

Karburace

Elektronické vstřikování paliva PGM-FI

Objem palivové nádrže

8,0 litru

Spotřeba paliva

2,1 l/100 km (bez funkce Idling Stop, režim WMTC)

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA

 

Startér

elektrický

Kapacita baterie

12 V/6 AH (10H)

Výkon alternátoru

329 W

HNACÍ ÚSTROJÍ

 

Typ spojky

Automatická, odstředivá, suchá

Typ převodovky

V-Matic

Stálý převod

11,27

RÁM

 

Typ

Rám z ocelových trubek

PODVOZEK

 

Rozměry (D´Š´V)

1 930 x 740 x 1 100 mm

Rozvor kol

1 315 mm

Úhel přední vidlice

27°

Závlek

86 mm

Výška sedla

760 mm

Světlá výška

135 mm

Pohotovostní hmotnost

130 kg

ZAVĚŠENÍ KOL

 

Typ vpředu

31mm teleskopická vidlice, zdvih 100 mm

Typ vzadu

kyvná vidlice se dvěma tlumiči, zdvih 75 mm

KOLA

 

Typ vpředu

5paprskové z lehké slitiny

Typ vzadu

5paprskové z lehké slitiny

Velikost ráfku Přední

14M/C x MT1,85

Velikost ráfku Zadní

14M/C x MT2,15

Pneumatika vpředu

90/90-14M/C (46P)

Pneumatika vzadu

100/90-14M/C (57P)

BRZDY

 

Typ vpředu

220mm hydraulická kotoučová s kombinovaným třípístovým třmenem

Typ vzadu

130mm kombinovaná úběžná / vlečná bubnová

PŘÍSTROJE A ELEKTRICKÁ VÝBAVA

 

Světlomet

12 V, 5,4 W x 1 (potkávací)
/ 9,6 W x 1 (dálkový)

Zadní světlo

12V, 2,2 W x 1

 

Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.

# Upozornění: uvedené hodnoty jsou výsledky naměřené společností Honda při standardních zkušebních podmínkách stanovených WMTC. Zkoušky jsou prováděny na rovné vozovce se standardní verzí vozidla, s jedním jezdcem a bez dodatečné volitelné výbavy. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na způsobu jízdy, údržbě vašeho stroje, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a dalších faktorech.