Honda, 21.12.2011
2012 NC700X: Nový koncept zábavného crossoveru
Zcela nový model; motocykl typu Adventure pro každodenní dojíždění, nový motor a převodovka; nový rám a odpružení
Obsah:
1. Představení modelu
2. Klíčové vlastnosti
3. Podrobné informace o modelu
4. Barevné provedení
5. Volitelná výbava
6. Technické údaje
1. Představení modelu
Crossover NC700X nabízí odpružení s dlouhým zdvihem, agilitu a vzpřímenou jízdní pozici off-roadových motocyklů v provedení zajišťujícím vysoký standard na poli stability, brzdného účinku a výkonu motoru. Tyto charakteristiky jsou příslibem zábavného a nenuceného jízdního zážitku spojeného s praktičností a snadnou ovladatelností, což z tohoto stroje dělá dopravní prostředek, který je nanejvýše vhodný pro každodenní dojíždění.
Srdcem tohoto nového stroje je na míru šitá soustava motoru a převodovky. Kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor o zdvihovém objemu 670 cm3 , mezi jehož základní vlastnosti patří lehkost a kompaktnost, je umístěn tak, aby bylo zajištěno nízké těžiště. Tento motor nabízí velmi praktický přenos výkonu se silným točivým momentem v rozsahu od nízkých až po střední otáčky motoru v kombinaci s nízkými emisemi výfukových plynů a se skutečně mimořádnou úsporností (27,9 km/l v režimu WMTC. Testováno v režimu D). Model NC700X nabízí možnost užít si nový motor v kombinaci s inovativní dvouspojkovou převodovkou Honda druhé generace, která umožňuje jak ruční řazení, tak řazení plně automatické, a je vítaným rozšířením vyspělé a všestranně orientované podstaty nového moderního motocyklu.
Součástí modelu NC700X je zabezpečený vnitřní úložný prostor, do kterého se pohodlně vejde přilba, a který se netradičně nachází v místě, kde byste obvykle očekávali palivovou nádrž. Tento model je volitelně k dispozici také s kombinovaným protiblokovacím brzdovým systémem (C-ABS) Honda. Stručně řečeno nabízí tento motocykl praktičnost dopravního prostředku pro každodenní dojíždění se snadnou ovladatelností ve stylu crossoveru.
2. Klíčové vlastnosti
2.1 Moderní dvouválcový motor
Vyvinutý tak, aby poskytoval citlivý výkon a silný točivý moment v kompaktním provedení, odpovídá nový řadový dvouválcový motor o zdvihovém objemu 670cm3 dnešním požadavkům na ohleduplnost vůči životnímu prostředí, protože nabízí velice nízkou spotřebu paliva (27,9km/litr) a dojezd na jednu nádrž až 400 km.
2.2 Všestranné zaměření a praktické využití
Se svým vnitřním úložným prostorem, kapotáží a větrným štítkem chránícími před větrem a se vzpřímenou jízdní pozicí je model NC700X připraven na vše, ať se jedná o jízdu napříč městem nebo o cestování na dlouhou vzdálenost.
2.3 Nadšené a intuitivní řízení
Jízda na lehkém, přímočarém a hbitém motocyklu NC700X je zábavná a snadná.
Přestože je postaven na stejném stabilním ocelovém rámu s kosočtverečnou konfigurací jako model NC700S, je motocykl NC700Xvybaven svým vlastním unikátně řešeným odpružením, díky kterému je podvozek maximálně přizpůsobivý.
2.4 Styl crossoveru
Drsný styl modelu NC700X vypovídá o jeho neomezené využitelnosti.
2.5 Volitelná dvouspojková převodovka
Model NC700X je dostupný buď s konvenční 6ti stupňovou převodovkou nebo v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou Honda druhé generace. Systém spolupracuje se dvěma hydraulicky řízenými spojkami, které v rámci tří režimů s možností přepnutí zajišťují plynulé a rychlé přeřazování. Režim ručního řazení (MT) umožňuje jezdci řadit prostřednictvím ovladače na řídítkách a automatický režim nabízí dva dílčí režimy: S pro sportovní jízdu a D pro běžnou každodenní jízdu.
2.6 Bezpečné brzdění s pomocí systému C-ABS
Kombinovaný protiblokovací brzdový systém (C-ABS) je pro model NC700X k dispozici jako volitelná výbava.
3. Podrobné informace o modelu
3.1 Motor
Navržen na míru
V raném stádiu vývoje modelu NC700X byl proveden nový výzkum zaměřený na stroje střední třídy, ze kterého vyplynuly některé zásadní údaje týkající se běžného provozu motorů při každodenním dojíždění. Výzkum ukázal, že v 90% se jezdí rychlostmi do 140 km/h a rychlost motoru je 6000 ot./min. nebo méně. Motocykl NC700X tedy vyžadoval nový motor, který by co nejlépe vyhovoval těmto požadavkům - motor, který by nabízel silný točivý moment ve spektru otáček, které jsou typické pro běžnou každodenní jízdu, flexibilitu a mimořádnou úspornost.
Zcela nový dvouválcový motor
Kapalinou chlazený dvouválcový motor SOHC se zdvihovým objemem 670 cm3 je připraven čelit výzvám 21. století. Jedná se o motor, který se může pochlubit hladkým a čistým chodem, nízkou spotřebou paliva a kompaktností, přičemž je zároveň zábavný a nabízí díky svému relativně dlouhém zdvihu SOHC architektury a speciálnímu tvaru spalovací komory silný výkon při nízkých otáčkách. Nadmíru uspokojivý pocit plynoucí z nenucených otáček motoru ještě umocňuje kliková skříň s relativně vysokou setrvačnou hmotností. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 38,1 kW při 6 250 ot./min., ale mnohem důležitější je dostupnost maximálního točivého momentu 62 Nm již při 4 750 ot./min. A co více, přes tak plynulý a lineární přenos výkonu si nyní nově u středně velkého motocyklu může jezdec užít i silný výkon.
Praktický, efektivní a spolehlivý
Proporce řadového dvouválce jsou nejen praktické, ale také efektivní, a motor nezabírá v rámci motocyklu příliš mnoho prostoru. Snížením počtu dílů na minimum se motor dočkal odlehčení, větší efektivity a spolehlivosti. Například je zde nehledě na dva válce jen jedna skříň škrtící klapky a jeden výfuk. Kde jen je to možné, mají komponenty více než jen jednu úlohu. Vačkový hřídel žene také vodní čerpadlo systému chlazení, zatímco vyvažovací hřídel, který zajišťuje hladký a uspokojující chod, ovládá také olejové čerpadlo.
Pro dosažení co nejnižší spotřeby paliva byla využita stechiometrická analýza. Na základě stechiometrické analýzy spalování paliva byl motor navržen tak, aby bylo dosaženo přesného poměru palivo/vzduch nutného pro kompletní a čisté spalování při všech otáčkách motoru a za všech jízdních podmínek. Díky těmto technologickým postupům bylo dosaženo úsporného chodu motoru dojezdu 27,9 km na litr (dvouspojková převodovka). Takto nízká spotřeba paliva je atraktivní také z hlediska odpovědnosti vůči životnímu prostředí. Krom toho vytváří z modelu NC700X praktický stroj pro každodenní využití, který nabízí nízké provozní náklady, a zároveň i cestovní motocykl, protože na jednu nádrž ujede dostatečnou vzdálenost.
Čistější výfukové plyny
Díky stejným stechiometrickým výpočtům , na základě kterých bylo dosaženo snížení spotřeby paliva a maximalizace točivého momentu, dokáže motor spalovat palivo velmi čistě, přičemž produkuje výfukové plyny s minimálním množstvím škodlivých emisí. Systém vstřikování paliva PGM-FI zajišťuje optimální dodávku paliva, která je přesnější také díky čidlu kyslíku ve výfukovém systému. Výsledkem je motor, který splňuje normu EURO 3. V neposlední řadě došlo k posunutí vysoce absorpčního katalyzátoru blíže k motoru. V důsledku tohoto opatření katalyzátor dosahuje po studeném startu mnohem dříve přiměřené provozní teploty, čímž se opět snižuje množství škodlivých emisí.
3.2 Všestranné zaměření a praktické využití
Opravdová všestrannost
Model NC700X mění definici víceúčelového motocyklu spojením silného a zároveň úsporného motoru s pohodlnou jízdní pozicí a všestranným podvozkem. Během všedních dnů nabízí ideální řešení pro dojíždění do práce a o víkendech svým dobrodružným duchem zase inspiruje k vyjížďkám pro zábavu. Dlouhý výlet, pohodová projížďka po venkovských silničkách nebo cesta ve dvou městským provozem na sraz s přáteli - NC700X je připraven na cokoliv.
Praktický a pohodlný
Součástí motocyklu NC700X je vnitřní úložný prostor s dostatkem místa pro plnou přilbu, nepromokavý oděv nebo tašku. Stejně jako víčko palivové nádrže se i tento prostor odemyká klíčem, kterým lze odemknout a vyklopit také sedlo. Palivová nádrž o kapacitě 14,1 litru umožňuje ujet před dalším čerpáním paliva vzdálenost 400 km. Za tento dojezd nevděčí motocykl velké palivové nádrži, ale úspornosti motoru, který nemusí nést nadbytečnou tíhu těžkých dílů a nabízí velmi nízké provozní náklady.
Motocykl NC700X je vybaven také větrným štítkem, který zajišťuje komfortní jízdu i při vysoké rychlosti.
Vzpřímená jízdní pozice
NC700X nabízí uvolněnou a pohodlnou vzpřímenou jízdní pozici, jejíž předností je mimo jiné také výborný rozhled, díky kterému jezdec včas zaregistruje případnou překážku. Další z výhod této jízdní pozice převzaté z off-roadových motocyklů je dobrá ovladatelnost v nízkých rychlostech. V kombinaci s nízkým těžištěm stroje a velkorysým dorazem řízení je výsledkem výjimečná ovladatelnost a pružnost v nízkých rychlostech. V hustém dopravním provozu nebo na klikatých silničkách pak poskytuje model NC700X jezdci dostatek sebedůvěry. Vzhledem k důmyslně tvarované kapotáži je tento stroj dobrým společníkem také při jízdách cestovní rychlostí. Větrný štít a zakřivení kapotáže vedou nepříjemný vítr okolo jezdce, pro kterého pak není jízda namáhavá.
Vyspělý multifunkční digitální přístrojový panel
NC700X komunikuje s jezdcem prostřednictvím přehledného digitálního přístrojového panelu, na kterém se objevují všechny zásadní provozní informace. Součástí přehledného a dobře čitelného přístrojového displeje jsou digitální rychloměr, digitální grafický otáčkoměr, hodiny, grafický palivoměr a dvě denní počítadla.
3.3 Nadšené a intuitivní řízení
Vysoce přizpůsobivý podvozek crossoveru
Přestože je postaven na stejném stabilním ocelovém rámu s kosočtverečnou konfigurací jako model NC700S, je motocykl NC700X vybaven svým vlastním unikátně řešeným odpružením a koly v crossoverovém duchu, důsledkem čehož je maximálně přizpůsobivý podvozek.
Ocelový rám kosočtverečné konstrukce
Stabilní ocelový rám s kosočtverečnou konfigurací podporuje agilní a citlivé reakce řízení. Tento typ rámu je ideálním řešením pro stroje, jejichž prioritou je odlehčení, protože zabírá minimální prostor, přičemž nabízí špičkovou jízdní dynamiku.
Sebejistá stabilita
Zdvih odpružení u modelu NC700X zaručuje hladkou jízdu bez ohledu na typ povrchu (153,5 mm vpředu a 150 mm vzadu). Pružina a tlumení jsou optimalizovány na základě zdvihu odpružení, čímž je zajištěna dobrá kontrola nad motocyklem a výborná zpětná vazba. Celková geometrie podvozku přispívá k dobré ovladatelnosti, k čemuž napomáhají také off-roadovými motocykly inspirovaná jízdní pozice a 35° doraz řízení - stabilita je pak zajištěna i při plném zatížení nákladem.
Kola z lehkých slitin
Víceúčelový charakter stroje NC700X se odráží také v odlehčených 17" kolech z lehkých slitin, která podporují vynikající trakci a kontrolu nad motocyklem na každém typu povrchu. Aby bylo zajištěno co nejúčinnější pohlcování nárazů, mají paprsky ráfků tvar písmene "Y", čímž se dále zvyšuje jízdní kvalita. Přední kolo nese pneumatiku o rozměru 120/70 a zadní kolo je opatřeno širokou pneumatikou 160/60.
3.4 Styl
Silný a inspirativní
NC700X je víceúčelový stroj, který byl navržen tak, aby vynikal v mnoha ohledech a při různých jízdních podmínkách. Aby byla vyzdvižena jeho dobrodružná povaha, dostal tento motocykl nezdolný a sebejistý postoj, který napovídá, že si dokáže poradit s jakýmkoliv jízdním prostředím. Design modelu NC700X vyjadřuje ochotu vyrazit kamkoliv bez ohledu na to, jak bude cesta náročná.
3.5 Volitelná dvouspojková převodovka
Dvouspojková převodovka Honda povznáší bezstarostnou jízdu na motocyklu NC700X na novou úroveň, protože kromě ručního řazení prostřednictvím ovladače na řídítkách nabízí také jízdu s automatickou převodovku - stačí jen vybrat požadovaný režim a jet. Jak již název napovídá, systém se skládá ze dvou spojek: první slouží pro startování a řazení 1., 3. a 5. převodového stupně; a druhá pro řazení 2., 4. a 6. stupně. Díky předvolení dalšího převodového stupně v době, kdy spojka není aktuálně využívána, systém hydraulicky přepíná spojku kdykoliv je to nutné, výsledkem čehož je pohotové, plynulé a hladké řazení. Takto plynulé řazení ocení především Váš spolujezdec.
Mimořádná flexibilita je podpořena třemi provozními režimy. Režim MT slouží pro plně ruční řazení, což znamená, že jezdec může řadit převodové stupně pomocí ovládacích prvků na řídítkách. Krom toho jsou k dispozici také dva plně automatické režimy. Režim D je ideálním pomocníkem pro jízdu po městě nebo po dálnici. Ve sportovním režimu S umožňuje převodovka nechat otáčky motoru před přeřazením vyšplhat o něco výše, čímž je zajištěn vyšší výkon, a podřazování při zpomalení zas probíhá o něco dříve, což zvyšuje brzdnou sílu motoru.
Oba režimy dvouspojkové převodovky, D i S, umožňují v případě potřeby momentální ruční přeřazení. Jezdec jednoduše zvolí požadovaný převodový stupeň pomocí řadicích tlačítek režimu MT, pak bude dvouspojková převodovka opět pokračovat v automatickém režimu. Tato funkce je užitečná především před předjížděním nebo před prudkou zatáčkou v kopci. Aby byl zajištěn optimální vzorec řazení při jízdě v režimech D a S, byl tento systém důkladně testován na různých typech evropských silnic.
Bezproblémová údržba
Navrženy tak, aby poskytovaly co nejvyšší pohodlí a co nejnižší provozní náklady, nevyžadují motor ani převodovka téměř žádnou údržbu. Volitelná dvouspojková převodovka spolupracuje se dvěma výkonnými spojkami s velkým průměrem lamel tak, aby si dokázala bez problémů poradit s každodenní jízdou v městské dopravě, kde se často zastavuje. Při první servisní prohlídce po zakoupení motocyklu se provádí stejně jako u dalších motocyklů určených pro každodenní užívání kontrola vůle ventilů, ale žádnou další pozornost motor nevyžaduje. Servisní intervaly jsou po 12 000 km a vysoce efektivní zapalovací svíčky z iridia je nutné vyměnit až po ujetí 48 000 km. Výsledkem je pohodlný a úsporný dopravní prostředek, který vyžaduje jen minimální údržbu a může se pochlubit nízkými provozními náklady.
3.6 Bezpečné brzdění s pomocí systému C-ABS
Společnost Honda se zavázala neustále zvyšovat bezpečnost motocyklů a je hrdá na to, že může i verzi NC700X představit ve spojení s kombinovaným brzdovým systémem ABS. Tento systém významně zvyšuje brzdný účinek v kritických situacích. Systém přední a zadní brzdy pracuje u jednostopých vozidel obvykle odděleně. To znamená, že jezdec musí přesně odhadnout, jakou silou má brzdit přední a zadní brzdou, což vyžaduje určitou dávku zkušeností. Systém C-ABS oba systémy propojuje a během brzdění rozděluje brzdnou sílu v optimálním poměru mezi obě brzdy. Výsledkem je efektivní a bezpečné zpomalování. Krom toho je součástí systému C-ABS protiblokovací funkce. Pokud systém zaznamená, že hrozí zablokování a smyk jednoho z kol, systém C-ABS dočasně sníží hydraulický tlak vyvíjený na příslušnou brzdu, čímž za všech okolností zajišťuje efektivní a bezpečné brzdění.
4. Barvy
Model NC700X 2012 bude představen ve čtyřech barevných provedení.
- Černá metalíza Darkness
- Stříbrná metalíza Digital
- Perleťově bílá Sunbeam
- Červená Magna
5. Volitelná výbava
Všestranné zaměření modelu NC700X lze podtrhnout výběrem příslušenství z originální nabídky Honda.
Horní kufr o objemu 35 litrů
Horní kufr o objemu 45 litrů
Sada bočních kufrů o objemu 29 litrů
Dekorace bočních kufrů
Taška do horního kufru o objemu 35 litrů
Taška do horního kufru o objemu 45 litrů
Sada tašek do bočních kufrů
Vysoký větrný štít
Dekorace boční kapotáže
Deflektory horní části nohou
Deflektory spodní části nohou
Mlhová LED světla
Konstrukce pod přední masku
Vyhřívané rukojeti
12 V zásuvka (stejnosměrný proud)
Hlavní stojan
Alarm
U-zámek
6. Technické údaje – NC700X (typ ED)
MOTOR
Typ: Kapalinou chlazený čtyřdobý osmiventilový dvouválcový řadový motor SOHC
Zdvihový objem: 670 cm3
Vrtání x zdvih: 73 mm x 80 mm
Kompresní poměr: 10,7 : 1
Max. výkon: 38,1 kW / 6 250 ot./min. (95/1/EC)
*35 kW/6 250 ot./min. (95/1/EC)
Maximální kroutící moment: 62 Nm/4 750 ot./min. (95/1/EC)
*60 Nm/4 750 ot./min. (95/1/EC)
PALIVOVÝ SYSTÉM
Příprava směsi: Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Průměr škrtící klapky: 36 mm
Vzduchový filtr: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 14,1 litrů
Spotřeba paliva: (Režim WMTC mode*. Testováno v režimu D).
ELEKTRICKÝ SYSTÉM
Systém zapalování: Počítačem řízené digitální elektronické zapalování s elektronicky řízeným předstihem
Časování zapalování: 12° BTDC (volnoběh) ~ 20° BTDC (6600 ot./min.)
Typ zapalovací svíčky: IFR6G-11K
Startér: Elektrický
Akumulátor: 12 V-11 AH
Přední světlomet: 12V; 60W ´ 1 (dálkové) / 55W ´ 1 (potkávací)
HNACÍ ÚSTROJÍ
Spojka: Mokrá, vícekotoučová (DCT dvě mokré, hydraulické, vícekotoučové spojky)
Chod spojky: Manuální (DCT režim D/režim S/manuální režim)
Typ převodovky: 6ti stupňová
Primární převod: 1,731, DCT 1,921
Převodový poměr:
1 2,812, DCT 2,666
2 1,894, DCT 1,904
3 1,454, DCT 1,454
4 1,200, DCT 1,200
5 1,033, DCT 1,033
6 0,837, DCT 0,837
Koncový převodový poměr: 2,687, DCT 2,437
Sekundární převod: Řetěz
RÁM
Typ: S kosočtverečnou konfigurací; ocelové trubky
PODVOZEK
Rozměry: (D x Š x V) 2210 mm x 830 mm x 1285 mm
Rozvor kol: 1540 mm
Úhel sklonu vidlic: 27°
Závlek kola: 110 mm
Poloměr otočení: 3,0 m
Výška sedla: 830 mm
Světlá výška: 165 mm
Provozní hmotnost: 214 kg (F: 102 kg; R: 112 kg), DCT 218 kg (F: 104 kg; R: 114 kg)
Max. převozní kapacita: 209 kg
ODPRUŽENÍ
Přední 41 mm teleskopická vidlice, zdvih 153,5 mm
Zadní: Tlumič Monoshock, kyvné rameno Pro-Link, zdvih 150 mm
KOLA
Přední: Vícepaprskové z lehkých slitin
Zadní: Vícepaprskové z lehkých slitin
Rozměry ráfků: Přední 17M/C x MT3.50, zadní 17M/C XMT 4.50
Rozměry pneumatik: Přední 120/70-ZR17M/C(58W), Zadní 160/60-ZR17M/C (69W)
Tlak: Přední 250 kPa, zadní 290 kPa
BRZDY
Přední: Hydraulická s vlnitým kotoučem o průměru 320 mm, s dvoupístkovým (ABS třípístkovým) třmenem a s brzdovými destičkami ze slinutého kovu
Zadní: Hydraulická s vlnitým kotoučem o průměru 240 mm, s jednopístkovým třmenem a s brzdovými destičkami ze slinutého kovu
Všechny zde uvedené údaje jsou prozatímní a mohou být bez předchozího upozornění změněny. Prosím, vezměte na vědomí, že zde uvedené údaje jsou výsledky získanými společností Honda za standardizovaných testovacích podmínek podle WMTC. Testy jsou prováděny na okruhu se standardní verzí motocyklu, pouze s jezdcem a bez dalšího vybavení. Aktuální spotřeba paliva se může lišit v závislosti na stylu Vaší jízdy, údržbě motocyklu, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a mnoha dalších faktorech.