1. Představení modelu
Model NC700S vznikl na základě jednoduchého požadavku: vytvořit motocykl, který je radost řídit, je uživatelsky přátelský a za rozumnou cenu.Model NC700S nabízí praktičnost vhodnou pro každodenní dojíždění ve spojení se vzrušující jízdoua výrazným stylem stroje typu naked.
Motivem pro navržení motocyklu NC700S bylo vytvořit "nový koncept zábavného naháče". Již od samého počátku byla posláním modelu NC700S radost z řízení. Klíčovým momentem pro splnění tohoto úkolu je ovladatelnost a NC700S nabízí přímočaré, intuitivní a sebejisté řízení, které potěší každého jezdce bez ohledu na jeho zkušenosti.Nízko posazené sedlo zjednodušuje nasedání na motocykl a motor svým hladkým chodem, citlivými reakcemi a silným vzrušením již při nízkých otáčkách uspokojí všechny druhy jezdců. Výsledkem je stroj, se kterým se každý sžije během chvíle, a který díky svému přímému a jednoduchému ovládání udělá radost každému, kdo se na něm sveze.
Stejně jako je zábavný, je tento stroj i snadno ovladatelný a všestranně zaměřený. Jízdní pozice poskytuje jezdci vysokou úroveň kontroly nad motocyklem a dostatek svobody; mimo jiné zde naleznete také vnitřní úložný prostor, který nabízí dostatek místa pro uložení přilby, což je u motocyklu typu naked nezvykle praktický prvek.Motocykl je dostupný jak s protiblokovacím kombinovaným brzdovým systémem Honda (C-ABS), tak s volitelnou dvouspojkovou převodovkou Honda druhé generace, která nabízí manuální řazení prostřednictvím ovládacích prvků na řídítkách nebo možnost přejít na zcela automatický režim.
Srdcem stroje je zcela nový, pro tento účel navržený, motor. Kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor o zdvihovém objemu 670 cm3, mezi jehož základní vlastnosti patří lehkost a kompaktnost, je umístěn tak, aby bylo zajištěno nízké těžiště. Tento motor nabízí velmi praktický přenos výkonu s vynikajícím točivým momentem v rozsahu od nízkých až po střední otáčky motoru v kombinaci s nízkými emisemi výfukových plynů a se skutečně mimořádnou úsporností.
Model NC700S spojuje pozoruhodný futuristický styl s radostným jízdním zážitkem za rozumnou cenu, což je doplněno všestranností a snadnou ovladatelností - důležitými faktory pro každodenní využívání tohoto vozidla. Jedná se o stroj, který se vrací k původním pilířům jízdy na motocyklu: k zábavě a jednoduchému způsobu přepravy.
2. Klíčové vlastnosti
2.1 Moderní dvouválcový motor
Vyvinutý tak, aby poskytoval citlivý výkon a silný točivý moment v kompaktním provedení, odpovídá nový řadový dvouválcový motor o zdvihovém objemu 670 cm3 dnešním požadavkům na ohleduplnost vůči životnímu prostředí, protože nabízí velice nízkou spotřebu paliva (27km/litr) a dojezd na jednu nádrž až 400 km.
2.2 Všestranné zaměření a praktické využití
S vnitřním úložným prostorem, flexibilní jízdní pozicí a energickým vysoce efektivním motorem je motocykl NC700S připraven na vše ať se jedná o jízdu městem nebo cestování na dlouhou vzdálenost.
2.3 Nadšené a intuitivní řízení
Díky kombinaci ocelového rámu s kosočtverečnou kombinací, 17" kol z lehkých slitin a nastavení geometrie je jízda na lehkém a hbitém motocyklu NC700S zábavná a snadná.
2.4 Styl naked
V rámci filosofie třídy naked dostal NC700S jen minimální množství stylových prvků, což podtrhuje jeho městské zaměření.
2.5 Volitelná dvouspojková převodovka
Model NC700S je dostupný buď s konvenční 6ti stupňovou převodovkou nebo v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou Honda druhé generace. Systém spolupracuje se dvěma elektronicky řízenými spojkami, které v rámci tří režimů s možností přepnutí zajišťují plynulé a rychlé přeřazování. Režim ručního řazení (MT) umožňuje jezdci řadit prostřednictvím ovladače na řídítkách a automatický režim nabízí dva dílčí režimy: S pro sportovní jízdu a D pro běžnou každodenní jízdu.
2.6 Bezpečné brzdění s pomocí systému C-ABS
Kombinovaný protiblokovací brzdový systém (C-ABS) je pro model NC700S k dispozici jako volitelná výbava.
3. Podrobné informace o modelu
3.1 Motor
Zcela nový dvouválcový motor
Kapalinou chlazený dvouválcový motor SOHC se zdvihovým objemem 670 cm3 byl zkonstruován tak, aby reagoval na výzvy 21. století. Jedná se o motor, který se může pochlubit hladkým a čistým chodem, nízkou spotřebou paliva a kompaktností, přičemž je zároveň zábavný a nabízí díky svému relativně dlouhém zdvihu SOHC architektury a speciálnímu tvaru spalovací komory silný výkon při nízkých otáčkách. Nadmíru uspokojivý pocit plynoucí z nenucených otáček motoru ještě umocňuje kliková skříň s vysokou setrvačnou hmotností. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 35 kW při 6 250 ot./min., ale mnohem důležitější je dostupnost maximálního točivého momentu 60 Nm již při 4 750 ot./min. A co více, přes tak plynulý a lineární přenos výkonu si nyní nově u středně velkého motocyklu může jezdec naplno užít silný výkon.
Praktický, efektivní a spolehlivý
Proporce řadového dvouválce jsou nejen praktické, ale také efektivní, a motor nezabírá v rámci motocyklu příliš mnoho prostoru. Snížením počtu dílů na minimum se motor dočkal odlehčení, větší efektivity a spolehlivosti. Například je zde nehledě na dva válce jen jedna skříň škrtící klapky a jeden výfuk. Kde jen je to možné, mají komponenty více než jen jednu úlohu. Vačkový hřídel žene také vodní čerpadlo systému chlazení, zatímco vyvažovací hřídel, který zajišťuje hladký a uspokojující chod motoru, ovládá také olejové čerpadlo.
Pro dosažení co nejnižší spotřeby paliva byla využita stechiometrická analýza. Na základě stechiometrické analýzy spalování paliva byl motor navržen tak, aby bylo dosaženo přesného poměru palivo/vzduch nutného pro kompletní a čisté spalování při všech otáčkách motoru a za všech jízdních podmínek. Díky těmto technologickým postupům bylo dosaženo úsporného chodu motoru dojezdu 27,9km na litr (dvouspojková převodovka).
Čistější výfukové plyny
Díky stejným stechiometrickým výpočtům, na základě kterých bylo dosaženo snížení spotřeby paliva a maximalizace točivého momentu, dokáže motor spalovat palivo velmi čistě, přičemž produkuje výfukové plyny s minimálním množstvím škodlivých emisí. Svůj podíl na nízkých emisích má i vstřikování paliva PGM-FI, které díky čidlu kyslíku v katalyzátoru dávkuje palivo s maximální přesností. V neposlední řadě došlo k posunutí vysoce absorpčního katalyzátoru blíže k motoru. V důsledku tohoto opatření katalyzátor dosahuje po studeném startu mnohem dříve přiměřené provozní teploty, čímž se opět snižuje množství škodlivých emisí. Výsledkem je motor, který splňuje normu EURO 3.
3.2 Všestranné zaměření a praktické využití
Vnitřní úložný prostor; mimořádný dojezd
Netypickým prvkem oproti konvenčním motocyklům je vnitřní úložný prostor, který je dostatečně velký na to, aby dokázal pojmout i přilbu. Palivová nádrž o kapacitě 14,1 litru umožňuje ujet před dalším čerpáním paliva vzdálenost 400 km. Za tento dojezd nevděčí motocykl velké palivové nádrži, ale úspornosti motoru, který nemusí nést nadbytečnou tíhu těžkých dílů a nabízí velmi nízké provozní náklady.
Komfort a snadné nasedání
Jízdní pozice modelu NC700S je obdobná jako u tradičních motocyklů naked, což je ideální řešení pro téměř každé jízdní prostředí. Klíčem ke snadné manipulaci s motocyklem je nízko umístěné sedlo, díky kterému je každý jezdec bez ohledu na svůj vzrůst usazen tak, aby kdykoliv pohodlně dosáhl nohama na zem. Jízdní pozice jezdci umožňuje také mít řízení pevně a pohodlně v rukou. Šířka řídítek napomáhá výborné ovladatelnosti při nízkých i vysokých rychlostech a 35° doraz řízení společně s nízkým těžištěm, kterého je dosaženo díky kompaktnosti motoru, vytváří z modelu NC700S perfektní řešení i pro ty nejužší městské uličky. Výsledkem je vyvážený a dobře ovladatelný stroj. Komfort se vztahuje i na spolujezdce, který se také díky dvěma madlům cítí bezpečně a pohodlně.
Vyspělý multifunkční digitální přístrojový panel
Součástí přehledného a dobře čitelného přístrojového displeje jsou digitální rychloměr, digitální grafický otáčkoměr, hodiny, grafický palivoměr a dvě denní počítadla.
3.3 Nadšené a intuitivní řízení
Podvozek
Okamžité a citlivé reakce řízení
Jedním z hlavních úkolů konstruktérského týmu bylo vytvořit motocykl, který se bude ovládat intuitivně, a který vždy zatočí tak, jak to potřebujete, aniž byste museli vyvinout větší úsilí. Redukováním jízdního zážitku na jeho nejpřímější a nejpoutavější podstatu dokáže motocykl NC700S uspokojit nároky na každodenní dojíždění i na jízdu čistě pro potěšení.
Ocelový rám kosočtverečné konstrukce
Robustní ocelový rám kosočtverečné konstrukce nabízí vysokou stabilitu potřebnou pro dynamickou jízdu a citlivé reakce. Tento typ rámu je ideálním řešením pro stroje, jejichž prioritou je odlehčení, protože zabírá minimální prostor, přičemž nabízí špičkovou jízdní dynamiku. Přední odpružení je tvořeno 41 mm teleskopickou vidlicí s hydraulickým tlumením. Vzhledem k 120 mm plynulému zdvihu dokáže vidlice absorbovat nerovnosti povrchu, což je doprovázeno prvotřídní ovladatelností a zpětnou vazbou při jízdě po rovném povrchu. Systém zadního odpružení využívá tlumič monoshock ve spojení s osvědčenou konfigurací Pro-Link, která nabízí optimální měkký primární zdvih pohlcující nerovnosti a vynikající stabilitu díky rozsahu tlumení 120 mm.
Optimalizovaná geometrie
S úhlem sklonu vidlic 27° a rozvorem kol 1525 mm přináší podvozek sebejistou stabilitu při jízdě po rovné silnici a prvotřídní dynamiku při zatáčení.
Kola z lehkých slitin, výkonné brzdy
Motocykl NC700S je vybaven 17" koly z lehkých slitin a pneumatikami optimálního rozměru. Přední pneumatika 120/70 napomáhá rychlým reakcím snadno ovladatelného řízení a zároveň poskytuje dostatečnou trakci při zatáčení a brzdění, zatímco široká zadní pneumatika 160/60 dodává díky velké přilnavosti jezdci sebejistotu. Pro zajištění efektivního brzdného účinku využívá model NC700S vpředu i vzadu hydraulické kotoučové brzdy. Přední brzdu tvoří jeden kotouč s velkým průměrem 320 mm a vzadu se nachází 240 mm vlnitý kotouč, který zajišťuje účinné brzdění za každého počasí.
3.4 Styl naked
Minimalistický design ve stylu třídy naked dodává motocyklu na stabilitě, což se zúročí při jízdě v městské dopravě.
3.5 Volitelná dvouspojková převodovka
Dvouspojková převodovka Honda povznáší bezstarostnou jízdu na motocyklu NC700S na novou úroveň, protože kromě ručního řazení prostřednictvím ovladače na řídítkách nabízí také jízdu s automatickou převodovku - stačí jen vybrat požadovaný režim a jet. Jak již název napovídá, systém se skládá ze dvou spojek: první slouží pro startování a řazení 1., 3. a 5. převodového stupně; a druhá pro řazení 2., 4. a 6. stupně. Díky předvolení dalšího převodového stupně v době, kdy spojka není aktuálně využívána, systém elektronicky přepíná spojku kdykoliv je to nutné, výsledkem čehož je pohotové, plynulé a hladké řazení. Takto plynulé řazení ocení především Váš spolujezdec.
Mimořádná flexibilita je podpořena třemi provozními režimy. Režim MT slouží pro plně ruční řazení, což znamená, že jezdec může řadit převodové stupně pomocí ovládacích prvků na řídítkách. Krom toho jsou k dispozici také dva plně automatické režimy. Režim D je ideálním pomocníkem pro jízdu po městě nebo po dálnici. Ve sportovním režimu S umožňuje převodovka nechat otáčky motoru před přeřazením vyšplhat o něco výše, čímž je zajištěn vyšší výkon, a podřazování při zpomalení zas probíhá o něco dříve, což zvyšuje brzdnou sílu motoru.
Oba režimy dvouspojkové převodovky, D i S, umožňují v případě potřeby momentální ruční přeřazení. Jezdec jednoduše zvolí požadovaný převodový stupeň pomocí řadicích tlačítek režimu MT, pak bude dvouspojková převodovka opět pokračovat v automatickém režimu. Tato funkce je užitečná především před předjížděním nebo před prudkou zatáčkou v kopci. Aby byl zajištěn optimální vzorec řazení při jízdě v režimech D a S, byl tento systém důkladně testován na různých typech evropských silnic.
Bezproblémová údržba
Navrženy tak, aby poskytovaly co nejvyšší pohodlí a co nejnižší provozní náklady, nevyžadují motor ani převodovka téměř žádnou údržbu. Volitelná dvouspojková převodovka spolupracuje se dvěma výkonnými spojkami s velkým průměrem lamel tak, aby si dokázala bez problémů poradit s každodenní jízdou v městské dopravě, kde se často zastavuje. Při první servisní prohlídce po zakoupení motocyklu se provádí stejně jako u dalších motocyklů určených pro každodenní užívání kontrola vůle ventilů, ale žádnou další pozornost motor nevyžaduje. Servisní intervaly jsou po 12 000 km a vysoce efektivní zapalovací svíčky z iridia je nutné vyměnit až po ujetí 48 000 km. Výsledkem je pohodlný a úsporný dopravní prostředek, který vyžaduje jen minimální údržbu a může se pochlubit nízkými provozními náklady.
3.6 Bezpečné brzdění s pomocí systému C-ABS
Společnost Honda se zavázala neustále zvyšovat bezpečnost motocyklů a je hrdá, že může i verzi NC700S představit ve spojení s kombinovaným brzdovým systémem ABS. Tento systém významně zvyšuje brzdný účinek v kritických situacích. Systém přední a zadní brzdy pracuje u jednostopých vozidel obvykle odděleně. Systém C-ABS oba systémy propojuje a během brzdění rozděluje brzdnou sílu v optimálním poměru mezi obě brzdy. Výsledkem je efektivní a bezpečné zpomalování. Krom toho je součástí systému C-ABS protiblokovací funkce. Pokud systém zaznamená, že hrozí zablokování a smyk jednoho z kol, systém C-ABS dočasně sníží hydraulický tlak vyvíjený na příslušnou brzdu, čímž za všech okolností zajišťuje efektivní a bezpečné brzdění.
4. Barevné provedení
Motocykl NC700S bude v roce 2012 uveden ve třech barevných variantách.
- Stříbrná metalíza Seal
- Perleťově bílá Sunbeam
- Grafitově černá
5. Volitelná výbava
Všestranné zaměření modelu NC700S lze podtrhnout výběrem příslušenství z originální nabídky Honda.
Horní kufr o objemu 35 litrů
Sada bočních kufrů o objemu 29 litrů
Vnitřní taška do horního kufru
Sada tašek do bočních kufrů
Větrný štít
Deflektory horní části nohou
Deflektory spodní části nohou
Vyhřívané rukojeti
12 V zásuvka (stejnosměrný proud)
Hlavní stojan
Alarm
U-zámek
6. Technické údaje – NC700S (typ ED)
MOTOR
Typ: Kapalinou chlazený čtyřdobý osmiventilový dvouválcový řadový motor SOHC
Zdvihový objem: 670 cm3
Vrtání x zdvih: 73 mm x 80 mm
Kompresní poměr: 10,7 : 1
Max. výkon: 35 kW / 6 250 ot./min. (95/1/EC)
Maximální kroutící moment: 60 Nm/4 750 ot./min. (95/1/EC)
PALIVOVÝ SYSTÉM
Tvorba směsi: Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Průměr škrtící klapky: 36 mm
Kapacita vzduchového filtru: 5,8 litrů
Objem palivové nádrže 4,1 litru
Spotřeba paliva: 35,0 kw / MT 27,7 km/l / DCT 27,9 km/l
(režim WMTC* Testováno pro režim D)
ELEKTRICKÝ SYSTÉM
Systém zapalování: Počítačem řízené digitální elektronické zapalování s elektronicky řízeným předstihem
Časování zapalování: 12° BTDC (volnoběh) ~ 20° BTDC (6600 ot./min.)
Typ zapalovací svíčky: IFR6G-11K
Startér: Elektrický
Akumulátor: 12V-11Ah
Přední světlomet: 12V; 60W ´ 1 (dálkové) / 55W ´ 1 (potkávací)
HNACÍ ÚSTROJÍ (*DCT)
Spojka: Mokrá, vícekotoučová
* Dvě mokré, hydraulické, vícekotoučové spojky
Režimy převodovky: D/S/manuální
Typ převodovky: 6ti stupňová
Primární převod: 1,731, DCT 1,921
Převodový poměr:
1 2,812, *2,666
2 1,894, *1,904
3 1,454, *1,454
4 1,200, *1,200
5 1,033, *1,033
6 0,837, *0,837
Koncový převodový poměr: 2,687, *2,437
Sekundární převod: Řetěz
RÁM
Typ: S kosočtverečnou konfigurací; ocelové trubky
PODVOZEK
Rozměry: (D x Š x V) 2 195 mm x 760 mm x 1130 mm
Rozvor kol: 1525 mm
Úhel sklonu vidlic: 27°
Závlek kola: 110 mm
Poloměr otočení: 3 m
Výška sedla: 790 mm
Světlá výška: 140 mm
Provozní hmotnost:
211 kg (F: 101 kg; R: 110 kg)
215 kg s ABS (F: 103 kg; R: 112 kg)
*227 kg (F: 108 kg; R: 119 kg)
Max. převozní kapacita: 209 kg
ODPRUŽENÍ
Přední: 41 mm teleskopická vidlice, zdvih 120 mm
Zadní: Tlumič Monoshock, kyvné rameno Pro-Link, zdvih 120 mm
KOLA
Přední: Z lehkých slitin
Zadní: Z lehkých slitin
Rozměry ráfků: Přední 17M/C x MT3.50,zadní 17M/C X MT 4.50
Rozměry pneumatik: Přední 120/70-ZR17M/C (58W), zadní 160/60-ZR17M/C(69W)
Tlak: Přední 250 kPa, zadní 290 kPa
BRZDY
Přední: Hydraulická s vlnitým kotoučem o průměru 320 mm, s dvoupístkovým (s ABS třípístkovým) třmenem a s brzdovými destičkami ze slinutého kovu
Zadní: Hydraulická s vlnitým kotoučem o průměru 240 mm, s jednopístkovým třmenem a s brzdovými destičkami ze slinutého kovu.
Všechny zde uvedené údaje jsou prozatímní a mohou být bez předchozího upozornění změněny. Prosím, vezměte na vědomí, že zde uvedené údaje jsou výsledky získanými společností Honda za standardizovaných testovacích podmínek podle WMTC. Testy jsou prováděny na okruhu se standardní verzí motocyklu, pouze s jezdcem a bez dalšího vybavení. Aktuální spotřeba paliva se může lišit v závislosti na stylu Vaší jízdy, údržbě motocyklu, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a mnoha dalších faktorech.