Honda a redakce MotoRoute, 18.12.2015
Unikátní model Honda Integra přichází s LED světly, novou přední vidlicí Showa s dvojitým průtokovým ventilem a s LCD přístrojovým panelem s možností volby barvy podsvícení; dvě nová barevná provedení Special Edition nabízejí nové metalické barvy. Verze s dvouspojkovou převodovkou DCT se nově vyznačují třemi úrovněmi režimu S a dalšími softwarovými vylepšeními jízdních režimů MT i AT. Úsporný řadový dvouválcový motor o objemu 750 cm3 splňuje normu EURO4 a inovovaná koncovka výfuku dodává zvuku stroje hlubší tón.
1. Úvod
Model Integra, který byl poprvé představen v roce 2012 jako jeden z trojice strojů založených na platformě nové koncepce Honda New Concept (NC), získal své jméno díky tomu, že v sobě integruje komfort a styl skútru s dynamickými výkony motocyklu.
V roce 2014 se zdvihový objem úsporného dvouválcového motoru tohoto stroje, jenž je standardně vybaven automatickou dvouspojkovou převodovkou Honda DCT, zvýšil na 745 cm3. K vyššímu výkonu a lepší ovladatelnosti se přidaly ostřejší rysy a vylepšená ergonomie.
V další etapě vývoje pro rok 2016 prošel model Integra změnami, které vylepšují jeho vzhled, praktičnost a zážitek z jízdy. Jeden z nejosobitějších jednostopých strojů v modelové řadě Honda se díky nim stává ještě lepším.
2. Informace o modelu
Nejviditelnější změnou pro rok 2016 jsou nová LED světla vpředu i vzadu, která zdůrazňují vytříbenost i praktičnost tohoto modelu. Nové přístroje lze díky nastavitelné barvě podsvícení přizpůsobit vkusu majitele a zároveň se jedná o prémiový prvek výbavy. Prvotřídní dojem završují dvě barevná provedení Special Edition (SE) s novým typem unikátní metalické barvy.
Modernizovaná převodovka DCT a její upravený software umožňuje jemnější reakci na plyn srovnatelnou s ovládáním pomocí spojky. Automatický (AT) režim S nově nabízí 3 úrovně řazení. V manuálním režimu MT byl zvýšen limit otáček pro podřazování. Další softwarová vylepšení zlepšují vlastnosti převodovky DCT v řadě různých situací.
Zadní tlumič je nově opatřen regulátorem pro nastavení předpětí, zatímco na předním kole je použita nová vidlice s dvojitým průtokovým ventilem Showa Dual Bending Valves (SDBV). Nová koncovka výfuku přispívá ke snížení hmotnosti a je naladěna na příjemný „pulsující“ zvuk.
3. Hlavní vlastnosti
3.1 Vzhled a výbava
Vývoj modelu Integra pro rok 2016 se řídil sloganem „Sensual Performance“, záleží tedy na tom, co jezdec cítí, vidí a slyší. Vizuální atraktivitu stroje zvýrazňuje kompaktní LED světlomet s ostrým bílým světlem a světla pro denní svícení. Zadní LED světlo s čirým krytem vhodně doplňuje krátkou koncovku výfuku a dodává zádi modelu Integra kompaktní proporce. Stupačky jsou opatřeny kombinací nerezové oceli a pryže, jež působí dojmem kvality.
Zcela nový přístrojový panel je tvořen negativním LCD displejem. Zobrazované informace zahrnují celkové a denní počítadlo ujetých kilometrů, informaci o zařazeném rychlostním stupni a spotřebě, nastavení (volitelného) vyhřívání rukojetí a také údaj o zvolené úrovni v režimu S.
Jezdec si může změnit také barvu podsvícení čáry otáčkoměru. Vybírat může z celkem 9 možností. Je také možné nastavit změnu barvy podsvícení v závislosti na zařazeném rychlostním stupni, rozmezí otáček, nebo (u verze DCT) jízdním režimu.
Při jízdě s displejem nastaveným na jednu barvu nebo (u verze DCT) pro konkrétní režim má jezdec navíc k dispozici režimy ECO a SHIFT. V režimu ECO se při úsporné jízdě barva podsvícení displeje změní na modrou, při velmi úsporné jízdě pak na zelenou. V režimu SHIFT se při překročení hranice otáček nastavené uživatelem barva podsvícení displeje změní na oranžovou.
Nový klíč s vnitřním výbrusem obsahuje čip imobilizéru Honda Ignition Security System (HISS). Pokud se identifikační data v čipu zabudovaném v klíči a ID v řídicí jednotce motoru neshodují, motor nenastartuje.
Model Integra pro rok 2016 bude k dispozici v pěti barevných provedeních:
- bílá perleťová Pearl Glare White
- stříbrná Matt Bullet Silver
- matná metalíza Matt Gunpowder Metallic
- matná stříbrná metalíza Matt Alpha Silver Metallic (Special Edition)
- matná stříbrná metalíza Matte Majestic Silver Metallic (Special Edition)
U dvou barevných provedení SE značka Honda poprvé používá lak s novým kovovým vzhledem. Tento speciální lak používá jiskřivé vločky s rovnoběžným uspořádáním, které se od standardních metalických laků liší tím, že vytvářejí jednolitou texturu s vysokým kontrastem, jejíž vzhled se podle úhlu pozorování mění. Verze SE jsou navíc opatřeny samolepicími barevnými proužky, polepy ráfků kol a odlišným provedením krytu motoru.
Originální příslušenství Honda zahrnuje speciálně navržený zadní nosič, 35litrový a 45litrový horní box, 29litrové boční kufry, tašky do kufrů, rukojeti s pětistupňovým vyhříváním, U-zámek a deflektory.
3.2 Dvouspojková převodovka
Značka Honda vyrábí převodovky DCT již šestý rok, přičemž každým rokem tato technologie nabývá na popularitě u všech strojů, pro které je dostupná. Převodovka DCT využívá dvě spojky: jednu pro rozjezd a pro 1., 3. a 5. rychlostní stupeň a druhou pro 2., 4. a 6. rychlostní stupeň. Hlavní hřídel jedné spojky se nachází uvnitř druhého, což umožnilo dosažení velmi kompaktních rozměrů. Každá spojka je nezávisle řízena vlastním elektrohydraulickým okruhem.
Systém DCT nabízí dva automatické režimy řazení a také manuální režim MT. Standardní automatický režim D je určen pro běžnou jízdu po silnicích či dálnicích s důrazem na co nejnižší spotřebu paliva. Režim S – v němž převodovka řadí nahoru i dolů ve vyšších otáčkách než v režimu D – byl nově rozdělen na tři úrovně sportovních výkonů. Někteří jezdci dávají přednost jízdě s vyššími otáčkami, jiní preferují otáčky nižší. Díky třem novým režimům si každý může převodovku přizpůsobit svému stylu jízdy. Zvolená úroveň je uložena a při dalších jízdách je při zvolení režimu S použita jako implicitní. Zvolená úroveň a režim jsou rovněž zobrazeny na přístrojovém panelu.
Převodovka DCT u modelu Integra je nově vybavena technologií adaptivního řízení spojky „Adaptive Clutch Capability Control“, která reguluje množství točivého momentu přenášeného spojkou. Při otevření či zavření škrticí klapky tato technologie funguje podobně, jako klasická spojka, a přispívá tak k hladší jízdě. Mezi další vylepšení patří rychlejší aktivace přepínače N-D po nastartování a schopnost detekce jízdy ze svahu nebo do svahu v režimu AT, který podle toho upraví vzorec řazení.
3.3 Podvozek
Robustní ocelový kosočtvercový rám modelu Integra se vyznačuje vysokou mírou tuhosti potřebnou pro agilní a pružné jízdní vlastnosti v různých podmínkách od rušných ulic až po venkovské silnice. Sklon přední vidlice je 27°, zatímco hodnota závleku činí 110 mm. Rozvor kol dosahuje 1 525 mm a poměr rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo je 50/50. Pohotovostní hmotnost činí 238 kg.
41 mm teleskopická vidlice Showa se zdvihem 120 mm je pro rok 2016 vybavena dvojitým průtokovým ventilem s poměrem optimalizovaným pro tlumení v kompresi i odskoku. Díky tomu vidlice již od nízkých rychlostí vytváří tlumicí sílu odpovídající rychlosti pohybu pístu a zvyšuje tak kvalitu i komfort jízdy. Vyšší tlumení v kompresi přispívá k progresivnější a tužší odezvě tlumení a omezuje ponoření přídě při prudkém brzdění. Stylovým detailem jsou šedá alumitová víčka na vidlicích.
Zadní tlumič umožňuje nastavení předpětí pružiny a rovněž se vyznačuje zdvihem 120 mm. S hliníkovým kyvným ramenem je spojen s mechanismem Pro-Link, který nabízí optimální rovnováhu mezi měkkým počátečním pohybem při přejezdu nerovností v nízkých rychlostech a vynikající celkovou ovladatelností.
Přední vlnovitý kotouč o průměru 320 mm s dvoupístovým třmenem poskytuje dostatek snadno regulovatelné brzdné síly. Doplňuje jej 240mm vlnovitý kotouč s jednopístovým třmenem na zadním kole. Lehký dvoukanálový systém ABS zajišťuje rychlé a bezpečné zastavení i na kluzké nebo mokré vozovce. Páky přední a zadní brzdy s délkou stisku nastavitelnou v 6 stupních usnadňují přizpůsobení stroje velikosti rukou jeho majitele.
Přední a zadní kolo z lehké slitiny – o rozměru 17 x 3,50 palce vpředu a 17 x 4,50 palce vzadu jsou obuta do pneumatik 120/70 ZR17 a 160/60 ZR17. Společně s rámem a zavěšením kol dodávají tyto pneumatiky stroji ovladatelnost „správného“ motocyklu, což je jedna z jeho největších konkurenčních výhod. Nové kované ventilky v ráfcích mají tvar písmene L pro snazší kontrolu a úpravu tlaku.
3.4 Motor
Díky své konstrukci nabízí kapalinou chlazený 8ventilový řadový dvouválcový motor SOHC v modelu Integra vysokou dynamiku v nízkých a středních otáčkách. Architektura motoru s relativně velkým zdvihem a speciální tvar spalovací komory společně s klikovým hřídelem s vysokou setrvačností vytvářejí vysoké hodnoty točivého momentu již od nízkých otáček. Hodnota maximálního výkonu dosahuje 40,3 kW při 6 250 ot./min., zatímco maximální točivý moment činí 68 Nm při 4 750 ot./min.
Jednotka PGM-FI vždy dávkuje přesný poměr směsi vzduchu a paliva potřebný pro úplné a čisté vyhoření při všech otáčkách a za každé jízdní situace. Motor splňuje požadavky emisní normy EURO4, emise CO2 dosahují hodnoty 81 g/km a spotřeba paliva 3,5 l/100 km (v režimu WMTC) umožňuje na 14,1litrovou nádrž umístěnou pod sedlem dojezd přes 400 km.
Dva vyvažovací hřídele vyrovnávají vibrace vyvolané vysokou setrvačností hmoty při vyšších otáčkách. Motor tak působí kultivovanějším dojmem a přitom si zachovává charakteristický „puls“ daný 270° sekvencí zapalování. Vrtání a zdvih jsou 80 mm x 77 mm. Díky minimalizaci počtu dílů zůstává motor lehký, úsporný a spolehlivý.
Je vybaven pouze jednou škrticí klapkou o průměru 36 mm a kdykoliv je to možné, jednotlivé komponenty zastávají více rolí: vačkový hřídel pohání vodní čerpadlo, zatímco jeden z vyvažovacích hřídelů pohání olejové čerpadlo.
Nová lehká pětiúhelníková koncovka výfuku je kratší než u předchozí verze a obsahuje dvě komory spojené děrovanou spojovací trubkou, jež fungují jako konečné rezonátory a vytvářejí hlubší, charakterističtější zvuk s typickým pulsem. Katalyzátor s dvouúrovňovou konstrukcí přispívá k menšímu množství škodlivin ve výfukových plynech.
4. Technické parametry
MOTOR
|
|
Typ
|
Kapalinou chlazený, 4-taktní, 8-ventilový, řadový dvouválec SOHC
|
Zdvihový objem
|
745 cm3
|
Vrtání a zdvih
|
77 mm x 80 mm
|
Kompresní poměr
|
10,7 : 1
|
Maximální výkon
|
40,3 kW při 6 250 ot./min. (95/1/ES)
|
Max. točivý moment
|
68 Nm při 4 750 ot./min. (95/1/ES)
|
Olejová náplň
|
4,1 l
|
Zapalování
|
Počítačem řízené digitální tranzistorové s elektronickým předstihem
|
Emise CO2
|
81 g/km
|
PALIVOVÝ SYSTÉM
|
|
Karburace
|
Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
|
Objem palivové nádrže
|
14,1 litru
|
Spotřeba paliva
|
3,5 l/100 km (WMTC, testováno v režimu D)
|
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
|
|
Startér
|
elektrický
|
Kapacita baterie
|
12 V/11,2 AH
|
Výkon alternátoru
|
448 W/5 000 ot./min.
|
HNACÍ ÚSTROJÍ
|
|
Typ spojky
|
Mokrá lamelová, hydraulická 2-spojková
|
Typ převodovky
|
6-stupňová dvouspojková převodovka
|
Stálý převod
|
Řetěz
|
RÁM
|
|
Typ
|
Kosočtvercový; ocelové trubky
|
PODVOZEK
|
|
Rozměry (DxŠxV)
|
2 215 mm x 810 mm x 1 440 mm
|
Rozvor kol
|
1 525 mm
|
Úhel přední vidlice
|
27°
|
Závlek
|
110 mm
|
Výška sedla
|
790 mm
|
Světlá výška
|
135 mm
|
Pohotovostní hmotnost
|
238 kg
|
ZAVĚŠENÍ KOL
|
|
Typ vpředu
|
41 mm teleskopická vidlice, zdvih 120 mm
|
Typ vzadu
|
Tlumič Monoshock, kyvné rameno Pro-Link, zdvih 120 mm
|
KOLA
|
|
Typ vpředu
|
Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny
|
Typ vzadu
|
Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny
|
Velikost ráfku Přední
|
17M/C x MT3,50
|
Velikost ráfku Zadní
|
17M/C x MT4,50
|
Pneumatika vpředu
|
120/70-ZR17M/C (58W)
|
Pneumatika vzadu
|
160/60-ZR17M/C (69W)
|
BRZDY
|
|
Systém ABS, Typ
|
2-kanálový systém ABS
|
Typ vpředu
|
hydraulická, s jedním 320 mm vlnovitým kotoučem, 2-pístovým třmenem a destičkami ze sintrovaného materiálu
|
Typ vzadu
|
hydraulická, s jedním 240 mm vlnovitým kotoučem, 1-pístovým třmenem a pryskyřičnými destičkami
|
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
|
|
Přístrojový panel
|
Digitální ukazatel rychlosti, čárový otáčkoměr, hodiny, čárový ukazatel stavu paliva, dvě denní počítadla, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, údaj o okamžité a průměrné spotřebě paliva a výstražná kontrolka teploty chladicí kapaliny.
|
Zabezpečovací systém
|
HISS
|
Světlomet
|
LED
|
Zadní světlo
|
LED
|
Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.
** Upozornění: uvedené hodnoty jsou výsledky naměřené společností Honda při standardních zkušebních podmínkách stanovených WMTC. Zkoušky jsou prováděny na rovné vozovce se standardní verzí vozidla, s jedním jezdcem a bez dodatečné volitelné výbavy. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na způsobu jízdy, údržbě vašeho stroje, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a dalších faktorech.