Honda, 16.12.2011
Crosstourer 2012
Nový sportovně-cestovní motocykl s motorem V4, který volá po dobrodružství
Zcela nový model; prémiový sportovně-cestovní motocykl se smyslem pro dobrodružství; motor V4 se zdvihovým objemem 1 237cm3 ; podvozek vhodný pro všechny typy silnic; pohodlná vzpřímená jízdní pozice; TCS, LED kontrolky, dvouspojková převodovka a kombinovaný brzdový systém ABS
1. Představení modelu
2. Klíčové vlastnosti
3. Podrobné informace o modelu
4. Barvy
5. Historie modelu
6. Volitelná výbava
7. Technické údaje
1. Představení modelu
Společnost Honda s hrdostí uvádí na trh nový Crosstourer, který rozšiřuje moderní modelovou řadu V4 a jehož koncept byl veřejnosti poprvé představen na výstavě Eicma Show v roce 2010. Crosstourer přináší veškerou zábavu a vzrušení sportovně-cestovních motocyklů v kombinaci s pohodlnou vzpřímenou jízdní pozicí a ovladatelností strojů typu adventure. Tyto vlastnosti jsou podpořeny výborným motorem Honda V4 a dvouspojkovou převodovkou s novými funkcemi.
Cílem konstruktérského týmu pod vedením Yosuke Hasegawa (Large Project Leader) bylo vytvořit stroj, který by dokázal čelit výzvám a měl smysl pro dobrodružství. Japonská fráze, kterou konstruktéři používali během práce na konceptu a během celého vývoje by se dala přeložit do češtiny jako: "Dokáži to. Dokáži dojet na místo jako je toto". Výraz “to” může představovat dlouhou cestu po rychlých hlavních silnicích a dálnicích nebo také dobrodružnou cestu do vzdáleného cíle kdesi v horách. Konstruktérský tým pracující na modelu Crosstourer usiloval o vytvoření víceúčelového motocyklu, který by byl skvělým společníkem na cestách a zároveň by se mohl pochlubit prvotřídním a jedinečným designem doplněným přelomovými technologiemi.
Model Crosstourer slučuje prvky sportovně-cestovních motocyklů jako je např. výkonný motor V4, kterým je vybaven také model VFR1200F s vlastnostmi, které lze nalézt u off-roadových motocyklů (např. dlouhý zdvih odpružení a vzpřímená jízdní pozice) a jejichž účelem je zajistit dobrou ovladatelnost a přilnavost. Vzhledem k tomu, že se jedná o crossover, který se pohybuje na pomezí dvou motocyklových žánrů, nabízí model Crosstourer unikátní řešení a všestranné využití. Dlouhý zdvih odpružení, což je typický znak off-roadových motocyklů, který umožňuje plynulý průjezd nerovným terénem, potěší jezdce především při jízdě po hrbolatém povrchu. Robustní pružící systém s dlouhým zdvihem přispívá také ke špičkové jízdní kvalitě a přesným reakcím motocyklu. Mezi výhody vzpřímené jízdní pozice patří komfort, kontrola nad motocyklem a mimořádný rozhled, který jezdec získá.
Stejně jako Crossrunner odhalený na výstavě EICMA v roce 2010, také Crosstourer disponuje silou V4 motoru v podání crossoverového motocyklu. Honda systém dvouspojkové převodovky se perfektně doplňuje s moderní průkopnickou duší modelu Crosstourer. Dvouspojková převodovka nabízí jak manuální řazení prostřednictvím tlačítek na řídítkách, tak bezstarostný plně automatický režim, do kterého lze kdykoliv manuálně zasáhnout. Motocykl je vybaven také systémem kontroly trakce TCS, který zvyšuje stabilitu při jízdě na povrchu s nízkým třením, protože zajišťuje, aby se z motoru nepřenesla na zadní pneumatiku větší síla, než kterou dokáže zvládnout. Různá vylepšení, jako např. kombinovaný brzdový systém ABS od Hondy, jen podtrhují povahu tohoto stroje, který je nehledě na počasí nebo stav vozovky připraven na vše.
Crosstourer vytváří nový standard na poli velkých sportovně-cestovních motocyklů typu adventure. Nabízí totiž jedinečnou kombinaci výkonu V4 motoru s vyspělými technologiemi (kombinovaný brzdový systém ABS, TCS, dvouspojková převodovka), které posilují stabilitu a ovladatelnost jak při sólové jízdě, tak při jízdě ve dvou, a to na všech typech silnic a bez ohledu na délku cesty. Zde začíná dobrodružství.
2. Klíčové vlastnosti
2.1 Motor
Velkokapacitní hnací jednotka V4
Motor V4 se zdvihovým objemem 1 237cm3 , který byl nyní poprvé použit pro sportovně-cestovní motocykl Honda typu adventure, byl optimalizován pro dosažení silnějšího výkonu v nízkých a středních otáčkách tak, aby díky jeho plynulému chodu dokázal Crosstourer bez problémů zdolávat dlouhé vzdálenosti.
2.2 Převodovka
Dvouspojková převodovka
Dvouspojková převodovka Honda zajišťuje hladké a ještě plynulejší řazení převodových stupňů ve všech třech jízdních režimech, což přispívá k opravdové všestrannosti motocyklu Crosstourer. Díky dvěma elektronicky řízeným spojkám umožňuje systém zvolit buď manuální řazení nebo jeden ze dvou plně automatických režimů: pro normální jízdu (režim D) nebo pro jízdu při vysokém výkonu (režim S). Dvouspojková převodovka modelu Crosstourer se může pochlubit také novou logikou softwaru s přidanými funkcemi.
2.3 Podvozek
Všestranný podvozek
K hliníkovému rámu, který jsme zvolili, protože nabízí vynikající rovnováhu mezi hmotností a odolností, jsou připojeny systémy předního a zadního odpružení s dlouhým zdvihem tak, aby byl zajištěn vzrušující jízdní zážitek a komfort i na těch nejhrbolatějších površích.
2.4 Technologie Honda
Systém kontroly trakce (TCS) a kombinovaný brzdový systém ABS podporují schopnost tohoto nového motocyklu poradit si za každého počasí s každou silnicí. Díky této dvojce může být jezdec v klidu i při jízdě po povrchu s nízkou přilnavostí.
3. Podrobné informace o modelu
3.1 Styl
Inspirativní a funkční design
Styl modelu Crosstourer vypovídá o velké síle, která se doplňuje s vytříbeným smyslem pro sport. Opakující se motivy, především ostré křivky, zdůrazňují jeho drsnou dobrodružnou povahu; zatímco štíhlá přední část motocyklu zase dodává dojem lehkosti. Soustava světlometu je uspořádaná patrově, což znamená, že je dálkové světlo umístěno pod jednotkou hlavního světlometu. V rámci konceptu centralizace hmoty a z důvodu zajištění co nejlepší ochrany před větrem jsou světla a větrný štít umístěny na středové ose motocyklu. Kanály v kapotáži přední části motocyklu redukují nápory větru a zároveň vedou studený vzduch k chladiči. Zadní část stroje je maximálně funkční a krom jiného zahrnuje integrovaný nosič zavazadel a kolejničky, ke kterým lze připevnit boční kufry z volitelné výbavy. LED směrová světla, kterými byl vůbec poprvé vybaven jeden z velkokapacitních motocyklů Honda, zajišťují optimální viditelnost.
Ochrana před povětrnostními vlivy
Řídítka modelu Crosstourer byla v inspiraci off-roadovými motocykly opatřena chrániči rukou, které poskytují jezdci zvýšenou ochranu rukou. Nastavitelný větrný štít byl na základě matematických analýz dynamiky proudění vzduchu tvarován tak, aby zajišťoval dostatečnou ochranu před větrem a zároveň svou stavbou umožňoval jezdci užít si osvěžující foukání, které je nedílnou součástí zábavné jízdy na motocyklu, a které však není pro jezdce únavné.
Multifunkční digitální přístrojový panel
Vyspělý multifunkční přístrojový panel působí atraktivně a zároveň je přehledný a dobře čitelný. Panel, kterému dominuje velký a jasně čitelný digitální rychloměr, je umístěný těsně pod spodní hranicí zorného pole jezdce při výhledu na silnici, takže jezdec neztrácí čas a může se maximálně věnovat dění před sebou. Rychloměr je lemován ukazateli zobrazujícími zbývající množství paliva a teplotu motoru. V horní části displeje se nachází grafický otáčkoměr, který v závislosti na otáčkách motoru roluje displejem zleva doprava. Krom toho se na displeji zobrazují informace celkového počítadla kilometrů, dvou denních počítadel kilometrů a dále se zde ukazují: spotřeba paliva (aktuální i průměrná), dojezd, zařazený rychlostní stupeň, hodiny a aktuálně zvolený režim dvouspojkové převodovky (pokud je k dispozici). Na přístrojovém panelu lze upravit úroveň jasu.
3.2 Ergonomický design
Komfortní jízdní pozice
Jedním ze zásadních aspektů přitažlivosti modelu Crosstourer je vzpřímená jízdní pozice vycházející z off-roadových motocyklů, kterou jezdec ocení jak v přeplněných městských ulicích, tak na klikatých venkovských cestách; Crosstourer je spojencem, který inspiruje a zároveň je na něj spoleh. Důkladně propracovaná ergonomie motocyklu Crosstourer nabízí jezdci i spolujezdci komfort i pocit svobody. Sedlo a řídítka, přirozené opory, na kterých kromě stupaček spočívá váha jezdce, jsou navrženy tak, aby byla jízda na motocyklu pohodlná i na dlouhé vzdálenosti. Jízdní pozice nabízí také výborný rozhled a přehled o dopravní situaci. A konečně, uvolněnájízdní pozice přispívá společně s velkorysým maximálním úhlem rejdu, centralizací hmoty a širokými zkosenými řídítky k vynikající ovladatelnosti v nízkých rychlostech.
3.3 Motor
Výkon velkokapacitního motoru V4
Crosstourer je stroj navržený tak, aby poskytoval jezdci pocit, že nic není nemožné: žádná cesta není příliš dlouhá ani příliš náročná a žádný povrch není nedostupný. Motor Honda V4, nyní ve sportovně-cestovním motocyklu typu adventure, který přináší působivý výkon a točivý moment v ovladatelném a citlivě reagujícím provedení, významně přispívá k zábavnému jízdnímu zážitku.
Kompaktní rozměry motoru
Motor V4 má štíhlou a kompaktní stavbu snižující čelní plochu a přispívající k centralizaci hmoty v rámci podvozku, čímž se podílí na výborné ovladatelnosti motocyklu. A co více, zadní pár válců je těsně sevřený, takže je motor vzadu zúžený. Výsledkem je příjemně štíhlý a snadno ovladatelný motocykl. Další podíl na kompaktních rozměrech motoru má také revoluční technologie Honda Unicam vypůjčená z řady jednoválcových motokrosových strojů CRF. To znamená, že motor využívá jeden vačkový hřídel na válec, čímž se snižuje velikost a hmotnost každé hlavy válce, a což umožňuje optimalizovat tvar spalovací komory ve prospěch výkonnosti.
Hladký chod motoru
Motor modelu Crosstourer má válce sevřené v úhlu 76° a klikový hřídel s fázováním 28° mezi klikovými čepy, což v praxi znamená snížení vibrací. Z toho důvodu již motor nepotřebuje vyvažovací hřídel, který oslaboval výkon, a může nabídnout vyšší výkon v kombinaci s vyrovnaným chodem bez vibrací. Toto je motor pro každodenní využití a jízdu na vzdálenost stovek kilometrů, aniž by hrozilo, že se vyčerpá.
Optimalizovaná konfigurace motoru
Hnací jednotka modelu Crosstourer převzatá z motoru motocyklu VFR1200 byla upravena tak, aby lépe odpovídala předpokládané zátěži. Aby došlo k dalšímu zlepšení výkonu v nízkých a středních otáčkách, byla upravena stavba vačkových hřídelů v souladu s časováním ventilů. Výsledkem je uspokojující chod motoru již od velmi nízkých otáček.
Silný zvuk motoru
Legendární V4 motory Honda byly dlouhou dobu charakteristické svými nepravidelnými intervaly zážehů. Protože tyto intervaly zážehů dodávají jezdci pocit důvěrného spojení s motorem, sebejistotu při využívání výkonu motoru a uspokojení ze zvuku motoru, netvoří Crosstourer v tomto ohledu žádnou výjimku.
Zdokonalená regulace motoru
Dalším příspěvkem ke špičkové ovladatelnosti motoru V4 je vyspělý systém "ride-by-wire", který citlivě reaguje na požadavky jezdce a umožňuje přesnou regulaci výkonu; o nic více ani o nic méně.
Dvouspojková převodovka
Ve své snaze vymýšlet stále nové technologie, které by přispěly k zábavnější a pohodlnější jízdě, společnost Honda vyvinula dvouspojkovou převodovku, která pracuje na základě automatické převodovky i ručního řazení a přináší jezdci jak stejnou radost z jízdy jako manuální převodovka, tak stejný komfort jako převodovka automatická. Jak již název napovídá, systém se skládá ze dvou spojek: první slouží pro startování a řazení 1., 3. a 5. převodového stupně; a druhá pro řazení 2., 4. a 6. stupně. Díky předvolení dalšího převodového stupně v době, kdy spojka není aktuálně využívána, systém elektronicky přepíná spojku kdykoliv je to nutné, výsledkem čehož je pohotové, plynulé a hladké řazení. Takto plynulé řazení ocení především Váš spolujezdec.
Režim pro každou situaci
Aby bylo možné uspokojit potřeby různých jízdních stylů a situací, má převodovka k dispozici tři režimy. Režim MT slouží pro plně ruční řazení, což znamená, že jezdec může řadit převodové stupně pomocí tlačítek na řídítkách. Krom toho jsou k dispozici také dva plně automatické režimy. Režim D, který nabízí maximální úsporu paliva, je ideálním řešení pro jízdu ve městě a na dálnici. V tomto režimu řídící jednotka ECU sleduje klíčové parametry, aby se rozhodla mezi dvěma strategiemi; jedna je vhodná pro běžné provozní podmínky, kdy dochází k minimálnímu řazení, aby byl zajištěn hladký chod; a druhá slouží pro jízdu při velké zátěži, kdy je přeřazování při zvýšení akcelerace pohotovější a brzdění motoru zase silnější. Ve sportovním režimu S umožňuje převodovka nechat otáčky motoru před přeřazením vyšplhat o něco výše, čímž je zajištěn vyšší výkon, a podřazování při zpomalení zas probíhá o něco dříve. Oba režimy dvouspojkové převodovky, D i S, umožňují v případě potřeby momentální ruční přeřazení. Jezdec jednoduše zvolí požadovaný rychlostní stupeň pomocí tlačítek manuálního režimu. Nově provedené softwarové změny znamenají, že se po uplynutí určitého intervalu systém vrátí zpět do automatického režimu.
Jistota pramenící ze systému kontroly trakce TCS
Model Crosstourer je vybaven systémem kontroly trakce TCS. Tento systém monitoruje rychlost zadního kola, přičemž se soustředí na kolísání, které by mohlo vést ke ztrátě trakce a následné ztrátě kontroly nad motocyklem. Pokud systém vyhodnotí, že hrozí protáčení kola, sníží výkon, který je na kolo aktuálně přenášen, čímž udrží trakci. Pokud si to jezdec přeje nebo pokud to vyžadují okolnosti, lze tento systém vypnout.
3.4 Podvozek
Čtyřdílný, dutý nosný rám z lehkých slitin
Rám motocyklu Crosstourer tvoří dutý hliníkový základ využívající čtyřdílnou konstrukci. Toto řešení umožňuje velmi přesnou kontrolu nad velmi důležitou rovnováhou hmotnosti a tuhosti každé z částí rámu. Výsledkem je prvotřídní ovladatelnost a uklidňující smysl pro stabilitu bez ohledu na povrch vozovky.
3.5 Kola
Bezdušová tlumená paprsková kola s drátěným výpletem
Navržena speciálně pro tento model byla kola s drátěným výpletem motocyklu Crosstourer zkonstruována tak, aby pohlcovala nárazy vznikající při jízdě na nerovném povrchu a společně s pružícími systémy zajistila pohodlnou a kvalitní jízdu. Rozměry pneumatik – 110/80-R19 vpředu a 150/70-R17 vzadu – byly zvoleny tak, aby byla nalezena rovnováha mezi pohotovou a dynamickou ovladatelností a nenucenou trakcí.
3.6 Odpružení
Pružící jednotky s dlouhým zdvihem
Navrženy tak, aby si hravě poradily s různými silničními povrchy napříč Evropou nabízí oba pružící systémy, přední i zadní, dlouhý a dobře regulovatelný zdvih. Odolná 43 mm teleskopická přední vidlice upside-down nabízí sebejistotu pramenící z přesných reakcí řízení a ze stability navzdory ostrým zatáčkám a prudkému brzdění. Zadní tlumící systém Pro-Link pak zajišťuje silnou trakci a jízdní kvalitu. Přední vidlici i zadní tlumič lze nastavit z hlediska roztažení i předpětí, což jezdci umožňuje přizpůsobit charakteristiku podvozku svému jízdnímu stylu a momentálním podmínkám.
Bezúdržbový převod hřídelem
Aby byla údržba motocyklu Crosstourer tak snadná jako jízda na něm, byl vybaven bezúdržbovým hnacím hřídelem. Převodovka byla zkonstruována tak, aby nabízela odolnost a zároveň velmi tichý chod, a to i při vysokých rychlostech.
3.7 Brzdy
Kombinované brzdy s ABS
Model Crosstourer je vybaven kombinovaným brzdovým systémem ABS, který zajišťuje rovnováhu mezi brzdnou silou přenášenou na přední a zadní kolo, což znamená stabilní zpomalení, a zároveň poskytuje pocit jistoty spojený s protiblokovacím brzdovým systémem. Pokud hrozí, že by se jedno z kol mohlo zablokovat a způsobit smyk, kombinovaný brzdový systém ABS dočasně sníží hydraulický tlak vyvíjený na příslušnou brzdu a rozdělí brzdnou sílu v optimálním poměru mezi obě brzdy, čímž dosáhne efektivního a sebejistého brzdění za všech okolností.
4. Barvy
Model VFR1200X Crosstourer pro rok 2012 bude představen ve čtyřech barevných verzích.
- Stříbrná metalíza Digital
- Perleťově bílá Sunbeam
- Perleťově černá Cosmic
- Červená Candy Prominence
5. Historie modelu
Abychom ověřili správnost nového koncepčního motocyklu, jak z hlediska komfortu, tak z hlediska výkonu a schopnosti dojet kamkoliv, a zjistili, zda o něj budou mít jednotlivci se smyslem pro dobrodružství zájem, představili jsme koncepční model V4 Crosstourer v roce 2010 na výstavě EICMA (Esposizone Internazionale Ciclo Motociclo Accessori) v italském Miláně., . Umístěný po boku menšího stroje Crossrunner zkoumal tento koncept možnosti robustního motocyklu postaveného na základě rámu a výkonného motoru V4 o zdvihovém objemu 1 237cm3 převzatého z modelu VFR1200F.
Sériově vyráběná verze tohoto modelu se od původního konceptu trochu odlišuje. Koncepční motocykl byl ve znamení filosofie "adventure" s důrazem kladeným na cestování na dlouhé vzdálenosti po různém povrchu. Sériově vyráběný Crosstourer je mnohem všestrannější a nabízí větší efektivitu při každodenním dojíždění po městě i při jízdě po dálnici. Abychom dosáhli těchto vlastností, byl přepracován design, přičemž stroj zeštíhlel a stal se ovladatelnějším. Změny se dočkaly i parametry podvozku, který se přizpůsobil vidlici upside-down, aby byla zajištěna lepší ovladatelnost.
Model Crosstourer představuje perfektní platformu pro zdůraznění mnohých technických předností motoru V4, kterými jsou vysoký výstupní výkon ve spojení s kompaktními rozměry, centralizace hmoty a malá čelní plocha pro snížení odporu vzduchu. Charakteristické vrčení V4 motoru je pak dalším z půvabů tohoto stroje.
6. Volitelná výbava
Všestranné zaměření motocyklu Crosstourer můžete rozšířit pomocí volitelné výbavy ze široké nabídky originálního příslušenství Honda, které je navrženo tak, aby pozdvihovalo styl a výkon Vašeho motocyklu. Nabídka příslušenství zahrnuje:
- Alarm Averto: Kompaktní alarm se 118 dB sirénou a záložní baterií. Součástí je i úsporný spánkový režim, který chrání akumulátor před vybitím. Zahrnuje snímač pohybu a nárazu s 8 stupni nastavení citlivosti.
- Horní kufr o objemu 38 litrů Lze do něj uložit jednu přilbu. Ovládání jedním klíčem (lze jej odemknout a zamknout klíčem od zapalování motocyklu). Ladí se sadou bočních kufrů.
- Sada bočních kufrů: Speciálně navržené a plně integrovatelné hranaté boční kufry (pravý o objemu 35 litrů a levý o objemu 39 litrů). Levý kufr dokáže pojmout většinu přileb. Sada perfektně zapadá do designu motocyklu. Ovládání jedním klíčem (lze je odemknout a zamknout klíčem od zapalování motocyklu). Ladí s horním kufrem.
- Vnitřní taška do horního kufru/bočních kufrů: Přenosná vnitřní taška s černými zipy a šedým okřídleným logem Honda. Taška je vybavena popruhem a uchem. Objem 21 litrů. Do horního kufru i do bočních kufrů lze pořídit stejnou vnitřní tašku.
- Hlavní stojan: Umožňuje bezpečnější parkování a usnadňuje čištění a údržbu v oblasti zadního kola.
- Dekorativní konstrukce na přední masku: Trubkovitá konstrukce z eloxovaného hliníku zdůrazňuje drsný vzhled motocyklu. Tento doplněk slouží také jako držák předních LED mlhových světel.
- Sada předních LED mlhových světel: Pár LED mlhových světel, která se připevňují na dekorativní konstrukci přední masky. Jedná se o velmi jasná světla s minimální spotřebou energie a dlouhou životností. Ovládací tlačítko skvěle zapadá do designu této části motocyklu.
- Cestovní větrný štít: Plexi štít pro výměnu. Je o 145 mm vyšší než štít standardní.
- Boční deflektory: Levý a pravý boční deflektor chránící jezdce a spolujezdce před nárazy větru a redukující víření vzduchu v oblasti motocyklu. Deflektory jsou vyrobeny z černého polyuretanu.
- Vyhřívané rukojeti: Součástí sady je integrované ovládání. Ultra štíhlé pro zajištění maximálního komfortu a splynutí s designem motocyklu. 3 úrovně vyhřívání.
- 12 V zásuvka (stejnosměrný proud): Umožňuje napájení přídavného elektrického zařízení. Umístěna pod sedlem.
- Plachta na motocykl: Chrání motocykl před povětrnostními vlivy.
- U-zámek 123/217: Lze jej bez problémů umístit do prostoru pod sedlem.
- Chránič nádrže: Pomáhá chránit nádrž před poškrábáním.
7. Technické údaje – Crosstourer (typ ED)
MOTOR
Typ: Kapalinou chlazený čtyřdobý 16ti ventilový čtyřválec do V (76°) Unicam
Zdvihový objem: 1 237cm3
Vrtání x zdvih: 81 mm x 60 mm
Kompresní poměr: 12:1
Max. výkon: 95 kW / 7 750 ot./min. (95/1/EC)
Maximální kroutící moment: 126 Nm / 6 500 ot./min. (95/1/EC)
PALIVOVÝ SYSTÉM
Tvorba směsi: Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Průměr škrtící klapky: 44 mm
Typ vzduchového filtru: Naolejovaný viskózní papírový filtr
Objem palivové nádrže: 21,5 litrů
Spotřeba paliva: 16,1 km/l (režim WMTC), 16,7 km/l (režim D)
ELEKTRICKÝ SYSTÉM
Systém zapalování: Počítačem řízené digitální elektronické zapalování s elektronicky řízeným předstihem
Časování zapalování: 8,4° BTDC (volnoběh)
Typ zapalovací svíčky: NGK: IMR8E-9HES, DENSO : VUH24ES
Startér: Elektrický
Akumulátor: 12 V
Světlomet: Dálkové 55W / Potkávací 55W
HNACÍ ÚSTROJÍ (* DCT)
Spojka: Mokrá, vícekotoučová
*dvě mokré, hydraulické, vícekotoučové spojky
Režimy převodovky: D/S/manuální
Typ převodovky: 6ti stupňová
Primární převod: 1,738 (73T / 42T)
Převodové stupně:
1: 2,600 (39T / 15T) *2,250 (36T / 16T)
2: 1,600 (32T / 20T) *1,700 (34T / 20T)
3: 1,260 (29T / 28T) *1,304 (30T / 23T)
4: 1,076 (28T / 26T) *1,107 (31T / 28T)
5: 0,961 (25T / 26T) *0,967 (29T / 30T)
6: 0,897 (35T / 39T) *0,886 (31T / 35T)
Koncový převodový poměr:
1,060 (37T / 39T) x (19T / 17T) *1,063 (39T / 41T) x (19T / 17T)
Sekundární převod: Uzavřený hřídel
RÁM
Typ: S kosočtverečnou konfigurací; dvojitý páteřový, hliníkový
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V): 2 285 mm x 915 mm x 1 335 mm
(se standardním větrným štítkem a výbavou)
Rozvor kol: 1 595 mm
Úhel sklonu vidlic: 28°
Závlek kola: 107 mm
Poloměr otočení: 2,7 m
Úhel zatáčení: 40°
Výška sedla: 850 mm
Světlá výška: 180 mm
Provozní hmotnost: 275 kg (F: 132 kg; R: 143 kg) *285 kg (F: 138kg; R: 147kg)
ODPRUŽENÍ
Přední: 43 mm převrácená teleskopická vidlice s hydraulickým tlumením a možností nastavení předpětí a expanzního útlumu
Zadní: Pro-Link s plynem plněným tlumičem, možnost nastavení předpětí a plynule nastavitelný expanzní útlum
KOLA
Přední: bezdušová s drátěným výpletem
Zadní: bezdušová s drátěným výpletem
Rozměry ráfků: Přední 19M/C x MT2.50, zadní 17M/C x MT4.00
Pneumatiky - rozměry: Přední 110/80-R19, zadní 150/70 R17
Pneumatiky - tlak: Přední 250 kPa, zadní 290 kPa
BRZDY
Přední: Dvoukotoučové o průměru 310 mm, kombinovaný brzdový systém ABS
Zadní: Kotoučová o průměru 276 mm, kombinovaný brzdový systém ABS
Všechny zde uvedené údaje jsou prozatímní a mohou být bez předchozího upozornění změněny. Prosím, vezměte na vědomí, že zde uvedené údaje jsou výsledky získanými společností Honda za standardizovaných testovacích podmínek podle WMTC. Testy jsou prováděny na okruhu se standardní verzí motocyklu, pouze s jezdcem a bez dalšího vybavení. Aktuální spotřeba paliva se může lišit v závislosti na stylu Vaší jízdy, údržbě motocyklu, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a mnoha dalších faktorech.