BMW a redakce MotoRoute, 13.2.2015
Nové BMW R 1200 RS – nová dimenze sportovní turistiky
Legendární modelová řada RS stále symbolizuje cestování a sport ve vyváženém poměru. V roce 1976 se tehdejší R 100 RS stalo světově prvním sériově vyráběným motocyklem s celokapotáží, vyvinutou ve větrném tunelu. Jakožto univerzální stroj pro cestování i turistiku založil tento typ novou sportovně-turistickou kategorii motocyklů.
S příchodem nového R 1200 RS pokračuje BMW Motorrad v tradici sportovně-turistických motorek s motorem boxer, transformujíce tak skvělým způsobem osvědčený koncept do moderní podoby. Ať už se budete toulat sami či se spolujezdcem po venkovských silnicích, nebo pojedete na dlouhou dovolenou, přenese R 1200 RS sportovní turistiku na zcela novou úroveň.
Silnější boxer pro dynamičtější jízdu
Plochý dvouválec nového R 1200 RS je stejného typu, jako už pohání modely R 1200 GS, GS Adventure, R 1200 RT a nové R 1200 R. Motor má maximální výkon 92 kW (125 k) při 7750 ot./min. a točivý moment 125 Nm při 6500 ot./min. Oproti modelům GS, GS Adventure a RT byl krouťák v nízkým otáčkách poněkud zvýšen. Výfukové plyny jsou odváděny systémem 2-1 s dynamicky skloněným zadním tlumičem. Modifikován byl airbox, sání a chladič.
Elektronika
Ve standardu jsou ABS, kontrola trakce ASC (Automatic Stability Control) a dva jízdní režimy Rain (déšť) a Road. Za příplatek dostanete navíc režim Pro s módy Dynamic a User a s dynamickou kontrolou trakce DTC (Dynamic Traction Control).
Rám a podvozek
Stroj má nový trubkový rám vyvinutý specielně pro tento model s motorem jakožto nosným prvkem. Vpředu je klasická obrácená vidlice a vzadu systém EVO Paralever. Prioritami byly přesnost a neutrálnost řízení a pevnost při brzdění, to vše při zachování sportovní dynamiky.
Za příplatek si můžete pořídit také poslední generaci elektronicky stavitelného aktivního podvozku Dynamic ESA, nastavitelného na dva stupně Road a Dynamic.
Palubní deska
Hlavním prvkem je multifunkční přístrojový panel s analogovým rychloměrem a palubním počítačem s TFT displejem s množstvím informací.
Barvy
Stroj je k dispozici ve dvou barevných provedeních - tradičnější Lupin blue metallic / Light grey metallic a sportovnější a exkluzivnější varianta Granite grey metallic matt.
Základní charakteristiky nového BMW R 1200 RS:
- klasický dvouválcový boxer 92 kW (125 k) při 7750 ot./min. a 125 Nm při 6500 ot./min.
- sportovní a dynamický design
- aerodynamická polokapotáž s nastavitelným štítkem
- torzně pevný trubkový rám s motorem jako nosným prvkem
- klasické odpružení předního kola s obrácenou vidlicí a zadní kyvná vidlice EVO Paralever
- nové sání a centrálně umístěný chladič pro ultra-kompaktní siluetu
- vzpřímená, sportovní ale pohodlná pozice jezdce, komfortní sedlo pro dlouhé cesty
- pětiúhelníkový výfukový systém
- ASC (Automatic Stability Control)
- 2 jízdní režimy Rain a Road
- režim Pro s módy Dynamic a User za příplatek
- DTC (Dynamic Traction Control) jako součást režimu Pro
- za příplatek poslední generace aktivního podvozku Dynamic ESA
- výkonný brzdný systém s radiálními 4-pístkovými třmeny a ABS
- lehká 10-paprsková litá kola
- za příplatek Gear Shift Assistant Pro, sloužící k rychlému bezspojkovému řazení
- sofistikovaný přístrojový panel
- za příplatek systém Keyless Ride - klíček nemusíte strkat do zapalování, ale mít ho třeba v kapse
- inovativní barevná schémata
- široká škála doplňků a příslušenství
BMW R 1200 RS – video se statickými záběry a detaily
BMW R 1200 RS – video s jízdními záběry