Marek Olbert a redakce MotoRoute, 2.8.2017
Komentovaná fotogalerie a technická data k testu Yamaha Tracer 700, uveřejněném v magazínu MotoRoute 4/2017.
Yamaha Tracer 700 vypadá velmi dobře, přestože zlé jazyky mohou tvrdit, že je to čistě subjektivní názor :-)
Není to jen jinak obalená MT-07, jak jsem již párkrát zaslechl. Propracováno a upraveno bylo taky několik dílů, které nejsou na první pohled patrné.
Tracer 700 má upravený podvozek, aby byl více cestovní a zvládal i drncavé silničky. Rozvor je 1450 mm, což může vypadat hodně, ale v kombinaci s úhlem hlavy řízení 65,2° a stopou 90 mm je řízení velmi rychlé. Samozřejmě i celková váha 196 kg s plnou nádrží lehkosti řízení velmi pomáhá.
Tracer 700 má proti MT-07 také o 50 mm delší zadní kyvnou vidlici, což jej pocitově dělá klidnějším na rychlých rovných úsecích i v zatáčkách. Brzdy vypadají jednoduše, ovšem jako celek v kombinaci s váhou motorky naprosto výborné.
I přední brzdy jsou OK a ABS plní svou funkci na výbornou, byť není možnost jeho nastavení. Během testu jsem však neměl potřebu o citlivosti zásahu ABS uvažovat, ani na mokru, ani na šotolině. V pohodě...
Motor je z modelu MT-07, což je velmi dobrá volba, protože je to mladá technika, má slušný výkon a hlavně dobrý krouťák. Je jedno, jestli jedete v nízkých, středních nebo vysokých otáčkách, vždycky se při otočení plynu něco děje. Motor je skvělý. Navíc... Proč vymýšlet vymyšlené, když jde použít to, co funguje a ještě se tak snížila prodejní cena.
Příjemnou drobností se jeví deflektory před ovládacími páčkami. Zprvu jsem je hodnotil jako zajímavý designový prvek vzbuzující enduro image, jízda však prokázala jejich funkčnost. Kdyby byly jen o trochu vyšší, byly by geniální, i tak za lehkého deště proud vzduchu odvádí kapky nad prsty a za chladného počasí ochrání před rychlým zkřehnutím prstů. Nezasahuji příliš do boku, takže ani nebrání průjezdu kolonami aut. To se Yamaze hodně povedlo.
Cestovní komfort odpovídá velikosti motorky a je příjemný. Řidičovo sedlo je dost skloněno dopředu a v pršákách za mokra mi zadek sjížděl k nádrži. Dodávalo to však sportovní motardovské pocity :-)
Kufry vypadají podobně jako na dříve testované Yamaze FJR, ale stejné nesjou. Jsou menší, neumožňují uschovat integrální přilbu, pro dva lidi na prodloužený víkend však zcela dostačující. Jako bonus novým zákazníkům Tracera 700 do konce roku 2017 Yamaha nabízí zadní kufr s nosičem a se třemi kufry už to bude parádní dovolená.
Zadní diodové světlo vypadá dobře a celkově ladí s ostrými rysy motorky. Do konce září 2017 má Tracer 700 sníženou cenu na 209.990 včetně již zmíněného zadního kufru, což jej dělá ještě atraktivnější.
Všechny plasty na motorce jsou pěkně zpracované a celkový design je hodně povedený. Zdálky malé silniční enduro.
Opravdovému enduro použití by mohl vadit nízko položený výfuk a samozřejmě přední 17“ palcové kolo, ovšem kdejakou šotolinovou cestu Tracer rád navštíví a nebude se u toho tvářit kysele.
Přední štít je seřiditelný, není nijak velký, ve srovnání s klasickou MT-07, která nemá žádný, je však větrný komfort naprosto vyhovující.
Baví mě jednoduchá přístrojovka, ukazující i zařazenou rychlost. Když pojedete po zadním, nebudete vědět, jak rychle. Snímač je v předním kole, tak bude svítit nula :-) Otáčkoměr je na spodní hraně LCD displeje a celý panel je přehledný a večer neoslňuje.
A svícení? V pohodě. Parkovací svícení obstarávají LED diody, čirá optika, poměrně velké paraboly, není jim co vytknout.
Test probíhal ve velmi rozmarném počasí, kdy občas padala voda a občas vše pálily sluneční paprsky. S ohledem na vizuální univerzálnost Tracera s převahou vzhledu silniční motorky, volil jsem kůži a rifle Rebelhorn. Neudělal jsem chybu. Rifle jsou z pevného materiálu a docela dlouho odolávají chladu, za horka pustí dostatek vzduchu na odvětrání. Bunda má několik zipů, díky kterým lze regulovat proudění vzduchu na těle a když byl průjezd horkým městem, není přece nic jednoduššího, než si bundu rozepnout. Přilba RSA nejen že je vidět, ale taky slušně větrá. Baví mě jezdit se sluneční clonou a otevřenou výklopnou částí, kdy nefouká do očí, přitom skoro „vítr ve vlasech“.
Informace o aktuálních prodejních akcích, volitelném příslušenství a motocyklech Yamaha najdete na www stránkách www.yamaha-motor.cz.
Yamaha Tracer 700 - technické údaje
Motor
Typ motoru
|
2 válce, kapalinou chlazený, 4-takt, DOHC, 4 ventily
|
Zdvihový objem
|
689 cm3
|
Vrtání x zdvih
|
80,0 mm x 68,6 mm
|
Kompresní poměr
|
11,5 : 1
|
Maximální výkon
|
55,0 kW (74,8 PS) @ 9 000 rpm
|
Limited power version
|
35,0 kW 7 500 rpm
|
Maximální točivý moment
|
68,0 Nm (6,93 kg-m) @ 6 500 rpm
|
Systém mazání
|
zásoba oleje v klikové skříni
|
Typ spojky
|
mokrá, vícelamelová
|
Převodovka
|
6 rychlostí |
Průměrná spotřeba
|
4,3 litry na 100 km |
|
|
Podvozek
Přední odpružení
|
Teleskopické vidlice
|
Přední zdvih
|
130 mm
|
Úhel sklonu
|
24,8º
|
Stopa
|
90 mm
|
Zadní odpružení
|
kyvná vidlice, (kloubové odpružení)
|
Zadní zdvih
|
142 mm
|
Přední brzda
|
Hydraulická s dvojitým kotoučem, 282 mm
|
Zadní brzda
|
Hydraulická jednokotoučová, 245 mm
|
Přední pneumatika
|
120/70 R17 M/C 58W
|
Zadní pneumatika
|
180/55 R17 M/C 73W
|
Rozměry
Celková délka
|
2 138 mm
|
Celková šířka
|
806 mm
|
Celková výška
|
1 270 mm
|
Výška sedla
|
835 mm
|
Rozvor kol
|
1 450 mm
|
Minimální světlá výška
|
140 mm
|
Hmotnost včetně náplní
|
196 kg
|
Kapacita palivové nádrže
|
17,0 l
|
Kapacita olejové nádrže
|
3,0 l
|