Nacházíte se: TESTY MOTOCYKLŮ / Nové motocykly

SYM NH T 300

Marek Olbert, redakce MotoRoute, 1.8.2023

Když byl na výstavě EICMA 2021 představen motocykl SYM NH T 300, byl to dobrý počin ze strany tchajwanského výrobce, protože třístovka v tomhle segmentu vhodně doplnila aktuální evropskou nabídku adventure motorek s objemem motoru mezi 125-500 kubíky. 

Objem motoru 278,3 ccm a výkon 18,5 kW by se mohl jevit jako ideální do městského provozu, test v Magazínu MotoRoute 4/2023 však ukázal, že i mimo město a hlavně mimo hlavní silnice je tahle motorka skvělým parťákem do nepohody. Jednoduše je to motorka stejného zaměření, jako mají jiné velké cestovní endura, jen máte nižší výkon a potřebujete mnohem menší investici na pořízení. 

Robustní ocelový rám, působivý jednoválcový motor, dostatečně vysoké odpružení se zdvihem 140 mm, vyplétané ráfky s možností obutí i hodně ostrých pneumatik, dobře fungující kotoučové brzdy vpředu i vzadu, ochranný kryt motoru a plně LED osvětlení neposkytují pocit, že jde o cenově dostupnou a dobrou motorku.

Motor:                     jednoválec 278,3 ccm

Výkon:                    18,5 kW / 7 500 ot/min

Točivý moment:       22,5 Nm

Převodovka:            6-rychlostní

Hmotnost:               166 kg - pohotovostní

Kapacita nádrže:     11 l

Spotřeba paliva:      3,3 l/100 km - reálně změřená

Světlá výška:           cca 170 mm

Přední brzda:         jednokotoučová 288 mm

Zadní brzda:            jednokotoučová 222 mm

Přední odpružení: teleskopická vidlice, zdvih 140 mm – nenastavitelná

Zadní odpružení: monoshock, nastavitelné předpětí

 

Jednoduchý přehledný displej ukazuje rychlost podobně, jako většina tachometrů nových motorek. Chete-li jet 50 km/h, jedete tachometrových 55 a při 90 km/h jedete tachometrových 100. Při zalehnutí na nádrži na rovném úseku dosáhnete deklarované maximálky 139 km/h, ale na tohle si třístovku nekupujte. 

Třístovku si nejvíce užijete na okreskách, případně ještě více, když ji vezmete mimo silnice. 

Mimo silnice je SYM NH T 300 velice milý sympaťák do nepohody. Umí šotoliny, polní cesty, nebojí se hlíněných výjezdů, velmi dobře se v takových podmínkách ovládá. 

Chladič není nijak chráněný proti kamínkům, je ale hodně vysoko, chráněná je však spodní část motoru. 

Nemusíte se bát vyhledávat špatné a rozbité cesty, protože pak dosáhnete pěkných cílů a výhledů.

Pro cestování na lehko s nepromokavým vakem nebo pro přidělání jakéhokoliv kufru slouží sériově montovaný robustní nosič. 

Během cesty si můžete nabít svůj telefon nebo napájet GPS navigaci. 

Pod sedlem je dostatek prostoru pro lékárničku a výstražnou vestu, našlo by se místo i na základní nářadí. 

Skutečně povedená a technicky nenáročná motorka pro krátké i delší výlety mimo hlavní silnice. 


sym_nht300_01
sym_nht300_01
sym_nht300_03
sym_nht300_03
sym_nht300_04
sym_nht300_04
sym_nht300_05
sym_nht300_05
sym_nht300_06
sym_nht300_06
sym_nht300_07
sym_nht300_07
sym_nht300_08
sym_nht300_08
sym_nht300_09
sym_nht300_09
sym_nht300_10
sym_nht300_10
sym_nht300_11
sym_nht300_11
sym_nht300_12
sym_nht300_12
sym_nht300_13
sym_nht300_13
sym_nht300_14
sym_nht300_14
sym_nht300_15
sym_nht300_15
sym_nht300_16
sym_nht300_16
sym_nht300_17
sym_nht300_17
sym_nht300_19
sym_nht300_19