Marek Olbert, redakce MotoRoute, 1.8.2023
Když byl na výstavě EICMA 2021 představen motocykl SYM NH T 300, byl to dobrý počin ze strany tchajwanského výrobce, protože třístovka v tomhle segmentu vhodně doplnila aktuální evropskou nabídku adventure motorek s objemem motoru mezi 125-500 kubíky.
Objem motoru 278,3 ccm a výkon 18,5 kW by se mohl jevit jako ideální do městského provozu, test v Magazínu MotoRoute 4/2023 však ukázal, že i mimo město a hlavně mimo hlavní silnice je tahle motorka skvělým parťákem do nepohody. Jednoduše je to motorka stejného zaměření, jako mají jiné velké cestovní endura, jen máte nižší výkon a potřebujete mnohem menší investici na pořízení.
Robustní ocelový rám, působivý jednoválcový motor, dostatečně vysoké odpružení se zdvihem 140 mm, vyplétané ráfky s možností obutí i hodně ostrých pneumatik, dobře fungující kotoučové brzdy vpředu i vzadu, ochranný kryt motoru a plně LED osvětlení neposkytují pocit, že jde o cenově dostupnou a dobrou motorku.
Motor: jednoválec 278,3 ccm
Výkon: 18,5 kW / 7 500 ot/min
Točivý moment: 22,5 Nm
Převodovka: 6-rychlostní
Hmotnost: 166 kg - pohotovostní
Kapacita nádrže: 11 l
Spotřeba paliva: 3,3 l/100 km - reálně změřená
Světlá výška: cca 170 mm
Přední brzda: jednokotoučová 288 mm
Zadní brzda: jednokotoučová 222 mm
Přední odpružení: teleskopická vidlice, zdvih 140 mm – nenastavitelná
Zadní odpružení: monoshock, nastavitelné předpětí
Jednoduchý přehledný displej ukazuje rychlost podobně, jako většina tachometrů nových motorek. Chete-li jet 50 km/h, jedete tachometrových 55 a při 90 km/h jedete tachometrových 100. Při zalehnutí na nádrži na rovném úseku dosáhnete deklarované maximálky 139 km/h, ale na tohle si třístovku nekupujte.
Třístovku si nejvíce užijete na okreskách, případně ještě více, když ji vezmete mimo silnice.
Mimo silnice je SYM NH T 300 velice milý sympaťák do nepohody. Umí šotoliny, polní cesty, nebojí se hlíněných výjezdů, velmi dobře se v takových podmínkách ovládá.
Chladič není nijak chráněný proti kamínkům, je ale hodně vysoko, chráněná je však spodní část motoru.
Nemusíte se bát vyhledávat špatné a rozbité cesty, protože pak dosáhnete pěkných cílů a výhledů.
Pro cestování na lehko s nepromokavým vakem nebo pro přidělání jakéhokoliv kufru slouží sériově montovaný robustní nosič.
Během cesty si můžete nabít svůj telefon nebo napájet GPS navigaci.
Pod sedlem je dostatek prostoru pro lékárničku a výstražnou vestu, našlo by se místo i na základní nářadí.
Skutečně povedená a technicky nenáročná motorka pro krátké i delší výlety mimo hlavní silnice.