Nacházíte se: TESTY MOTOCYKLŮ / Nové motocykly

Suzuki SV 650A

Olda Bubeníček, 20.9.2016

Letošní novinku od Suzuki jsme chtěli ochutnat již na jaře, ale zadařilo se až na podzim. Jeden z posledních malých dvouválců do V sliboval svižné poježdění a velmi hravý projev motoru. Povedlo se? Uvidíme o pár řádků dále. 

Stručný výčet několika základních údajů říká, že 645 cm3 umí vykouzlit 72 koňských sil a 64 Nm krouťáku. Navíc suchá hmotnost hlásí dietních 168 kg, což v součtu předešlého a objemu nádrže 17 l signalizuje dojezd někde mezi 300-400 km.

Statistika nuda je, proto do sedla a podíváme se slečně pod sukně.

 

Motor

Osm let jsem jezdil 650 do véčka ve V-Stromu a měl jsem ten projev hrozně rád. Tady narostl výkon o 12 koníků a na živosti motorky je to sakra znát. Kolega na GSX 650F i s 13 koníkama navrch na výjezdech neujížděl, takže dvouválec dostál své pověsti a potvrdil, že s ním pořídíte za málo peněz hodně muziky.

Při zpáteční cestě do Prahy jsem po 90 km při jízdě 110 – 130 km/h dotankoval 3,86 l. Na šestistovku je i celkem povedený zvukový projev šikmo vzhůru vztyčené koncovky výfuku s hliníkovým krytem. 

Podvozek

Můžete mít sebelepší motor, ale jakmile k tomu nedodáte adekvátní podvozek, vyjde spousta snahy naprázdno. To je bohužel i případ nového esvéčka. Přední vidle nelze přitvrdit, zadní pružinu ano, ale nenastavíte odskok.

Pokud jedete po rovném nezvlněném povrchu, je to celkem v pořádku i při mém metráku živé váhy. Jakmile ale na silnici přibude sem tam nějaký ten hup nebo nerovnost, okamžitě to poznáte. A nepřál bych vám vidět to rodeo, jaké jsem na té neposedě v některých zákrutách zažil. Kluci mi pak okamžitě referovali, že to se mnou teda házelo solidně.

Okamžitě jsem tedy z nářadí pod sedlem vylovil klíč a přitvrdil pružinu o dva stupně ze zlatého středu. Trošku to pomohlo, ale řekl bych, že jak máte přes 80 kg, tak se s tím budete na hrbolech prát. 

Brzdy jsou čitelné a přiměřeně účinné váze a povaze stroje. S motorkou si vždy poradily bez problémů a nemám k nim výtek. Přítomnost ABS jistě ocení nejen začínající motorkáři, i když vypnout nelze.

Sedlo a pohodlíčko

Bereme-li si do testu naháče, samozřejmě počítáme s průvanem. Příjemným zjištěním bylo, že do 110 km/h je proudění přijatelné a nijak nekope do helmy nebo do ramen. Při dálničních rychlostech je to už samozřejmě znát, ale tohle nebude polykač kilometrů na trase Praha-Berlín, takže je vše jak má být. Sedlo velmi pohodlné a spolu s pozicí stupaček poskytuje příjemnou jezdeckou pozici, která nebolí a neunavuje.

Ovládací prvky, displej a světla

Tady zůstalo téměř vše při starém. Lepší oproti V-Stromu je chod přepínačů blinkrů, jinak je tu vše na svém místě. Moc se mi líbil čitelný a přehledný displej, který krom standardního rychlo- a otáčkoměru ukazuje zařazenou rychlost, dojezd v km a stav nádrže.

S moderním vzhledem displeje ostře kontrastuje veliké kulaté přední světlo, jak vystřižené z minulého století. Myslím si, že SV má být motorka pro mladé na blbnutí po městě nebo výjezdy do blízkého okolí. Design světlometu by do oka padl spíše dědovi výše zmíněných bajkerů a možná i vyloudil retro slzu dojetí. Přitom vzadu na vás esvéčko zamrká povedenou dvojicí bubínků od pětiranného revolveru, které již snesou označení z 21.století.

Závěrem

Celkově to tedy až na horské pasáže zvlněných silnic bylo fajnové poježdění, kdy si prostě musíte užívat projev véčkového dvouválce, pěkně podbarveného příjemným brbláním z výfuku. Škoda jen toho podvozku, který esvéčku krapet ubírá na kráse.

Cenovkou 177 900 Kč Suzuki ale jistě přiláká mnohé, kteří úplnou neseřiditelnost oželí a užijí si s novým SV 650 A spoustu zábavy.

Suzuki SV 650 - video:
























Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor