Marek Olbert, redakce, 9.6.2014
O uplynulém víkendu proběhla v opavské firmě RepreMoto akce APRILIA / MOTO GUZZI DEMO TOUR 2014.
Již tradičně tento seriál předváděcích jízd začíná v Kořenově a postupně objede všechny dealery v republice. V Opavě navíc proběhla akce Dainese/Held Day. Při příležitosti testovacích jízd motocyklů bylo možné si vyzkoušet oblečení a doplňky od sportovní značky Dainese, a také od výrobce textilního oblečení Held. Přítomni byli odborníci z firmy Yshop, kteří poradili a pomohli s výběrem.
Mě však zajímaly hlavně motorky, proto jsem udělal s Pavlem Davídkem rezervaci na Moto Guzzi Stelvio NTX 1200 ABS a Aprilia Caponord 1200 ABS, ve zbylém čase pak přímo s majitelem firmy Tomášem Gelnarem na rychlo vypůjčil i Dorsoduro 750. Byl to docela boj, protože zájem o motorky byl velký, ale díky dobré organizaci, zázemí s občerstvením ve stínu (tedy se dalo v klidu počkat než na zájemce přišla řada) vyšlo na každého.
Začínám na Moto Guzzi Stelvio a uznávám, že je to macek motorka. Váha 272 kg není strašlivá, ovšem těžiště obrovského motoru pro manipulaci na místě a do kopečka vyžaduje trochu sebezapření. Za jízdy je však vše v pořádku a s lehkým větrem ve vlasech mizím loukami posetými bunkry vstříc zážitkům. Dobře se vede, skvělé drží stopu a sezení je velmi příjemné.
Čtvrthodinka ježdění nedává moc prostoru k objevování detailů, avšak nechybí 12V zástrčka, spolujezdec si lebedí na pohodlném sedáku, nijak zvlášť na něj nefouká a celkový pocit je moc dobrý. V-twin 90° se 113 Nm pěkně táhne, a svou charakteristikou dává najevo, že se jen tak nějaké výpravné cesty v plné polní nezalekne. Přední 19“ kolo vybízí s vhodným obutím i k šotolinovým radovánkám.
Dorsoduro 750 je bonusová motorka. Lehká, zábavná a velmi živá motorka. Budu-li sobec a nebudu-li chtít jezdit se spolujezdcem, udělal bych si v garáži místo. Pekelný výrobek :-)
Vzhledem k probíhajícímu testu oblečení Modeka Ventura GT musím zmínit pocity z 35°C horka. Vedro bylo opravdu značné a i přes velmi dobré krytí před větrem na Stelviu i Caponordu, byla jízda v bundě díky několika větracím zipům zcela snesitelná i s neodepnutou membránou, na Dorsoduru pak pochopitelně příjemně osvěžující. Aktuálně mám v bundě najeto cca 5000 km a vše funguje jak má.