redakce MotoRoute, 5.8.2019
Letošní rok je plný nejen motocyklových novinek, ale také příslušenství. Výrobci nás lákají na chtěné i nechtěné produkty, méně či více potřebné doplňky a příslušenství, které nám mají jízdu udělat příjemnější, ne-li občas i bezpečnější.
Do kategorie „bezpečnější“, na první pohled to tak nemusí vypadat, ale po zkušenostech našich čtenářů to tak je, patří i bezdrátové komunikátory. Bezdrátové proto, že jejich dosah může být od několika desítek centimetrů, po několik stovek metrů. A právě ty druhé s dlouhým dosahem k druhé jednotce mohou často zachránit i život, když vám kolega před vámi oznámí štěrk na silnici nebo jiné nebezpečí. Samozřejmě mnohem častější využití bude mít interkom při plánování další cesty, nebo při společné diskuzi co si dáte v kempu k večeři.
Mezi vyhledávané interkomy patří značka Interphone, která pro letošek uvedla další novinku. Ano, na trhu se objevil nový Interphone AVANT, který je nyní novým králem portfolia oblíbené značky komunikátorů.
Při letmém pohledu by někdo mohl namítat, že AVANT není až tak převratná novinka, protože se design změnil a zlepši jen nenápadně. Ovšem není to tak, Interphone opět posunul vývoj tohoto komunikátoru o krok dál a přišel s novou koncepcí. Už dávno jsme u tohoto výrobce zvyklí, že když něco udělá, má to hlavu a patu a nepouští se zbytečně na tenký led a odevzdává vždy 100% výkon. Jinými slovy nedělá každý rok dech beroucí revoluce, ale jasné smysluplné evoluce. Žádné kroky do neznáma...
To se týká i nového modelu Avant, jehož tělo zůstalo v podstatě stejné jako u modelu Tour. Pokud se rozhodnete pro změnu a uděláte na své přilbě upgrade z předchozí řady na novou, reinstalace vám zabere asi pět sekund :-) Headset i základna jsou identické, takže vycvaknete starý a nacvaknete nový, to je vše. Přepracovaný je tvar tlačítek, který je nyní ještě lepší pro ovládání v rukavicích, než tomu bylo u předchozí série.
Jenže... Hyper super pecka! Tlačítka můžete nechat neošoupané díky nové funkci hlasového ovládání TTS (text to speech), kdy řeknete například HEY INTERPHONE MUSIC ON a Avant vám do přilby pustí vlastní diskotéku :-) TTS funguje bezvadně, ovšem je to přímo závislé na okolním hluku, tedy je potřeba, abyste slyšeli sami sebe, pak vás uslyší i TTS. Je to však cizinec, takže na něj musíte anglicky. Taková Siri co si s vámi sice nepokecá, ale splní skoro každé přání. I v novém Avantu je nainstalovaný hlasový průvodce a ten už je v češtině.
Nový AVANT přichází s rozšířením počtu uživatelů na dvojnásobek, tedy ne 4, ale celkem 8 jednotek spolu může být propojeno. Věříme, že se najdou tací, co budou namítat, že jsou komunikátory s možností více uživatelů, ale co byste si pak řekli večer u ohně? Aha...? Interphone skutečně nedělá nic zbytečně, proto sáhl ve vývoji po osvědčené technologii mostového propojení v sérii a to zejména z důvodu vyšší stability spojení a menší spotřeby baterie, která vydrží až 20 hodin hovoru za ideálních podmínek a svěží baterce. Na motorce fouká, je chlad, vlhko, takže po půl roce intenzivního používání je reálná výdrž cca 19 hodin.
Párování s dalšími jednotkami probíhá pomocí stejného principu jako u modelu Tour, tedy poskládáte jednotky v párovacím režimu vedle sebe a Bluetooth manager se postará o vše automaticky, tedy i pořadí, které se může během jízdy měnit a tím dodržet nejdelší možný dosah. Všichni výrobci se předhánějí v uvedení co nejvyššího dosahu a ohromují tabulkovými parametry. Tak jako klídek, nespadli jsme ze švestky. Obecně je známo, že všechny Bluetooth technologie umí v běžném provozu maximálně stovky metrů. Vývoj této technologie probíhá od roku 1994, kdy jej vyvinula a na trh poprvé uvedla společnost Ericsson.
Je potřeba taky říct, že Bluetooth používá mikrovlnné frekvenční pásmo 2,4 GHz, které je nelicencované, a proto je využíváno i další bezdrátovými systémy. Je tam trochu plno, proto jde vývoj kupředu a v roce 2016 byl představen nový standard Bluetooth 5.0, který využívá i nový Interphone Avant .
Při testu jsme za běžného provozu mezi dvěma účastníky s Avantem naměřili velmi slušný kilometr. Pokud se propojí pouze dva účastníci, můžete navíc využít funkce interkom HD, která změní technický zvuk na výbornou HD kvalitu identickou s voláním přes moderní mobilní sítě. Velmi příjemné.
Další požadovanou funkcí od uživatelů byla možnost poslechu hudby/GPS bez přerušení interkomu. I to se povedlo a Interphone dává možnost vybrat si ze tří úrovní mixu hudby/GPS a intercomu. Zkoušeno i v náročném provozu ve vyšších rychlostech na dálnici a funkčnost ověřena na výbornou. Moc se nám líbí konektivita s předchozími modely. Přestože je mírně pozměněn postup párování (viz výše), jde pouze o zvyk.
Dočkali jsme se dalšího pokroku a příjemného překvapení z dobré kvality jak zvuku, tak u Interphone již standardně i dobrého zpracování. Věříme, že kdo si pořídí nový Avant místo původní řady, nebude této změny litovat. Kdo žádný interkom dosud neměl a nezažil, skočí s novým Avantem rovnou do třídy First Class.
Jednoduše a přitom kvalitně. Najděte si nejbližšího dealera Interphone a komunikátor Avant vyzkoušejte, stojí to za to.
www.motointercom.cz
VÝROBCEM UDÁVANÉ FUNKCE:
Dosah 1,7 km (laboratorní měření)
Skupinové hovory až pro 8 lidí
Kompatibilní se všemi helmami
Komunikace se všemi interkomy (ANYKOM)
Přímý přístup k funkcím (QUICK TOUCH)
Automatická regulace hlasitosti (NDVC)
Propojení s mobilem
Poslech a sdílení hudby
FM Rádio / RDS
Aplikace pro smartphone
Voděodolný
Aktualizace firmwaru z PC / MAC
Vysoce kvalitní stereo zvuk
Automatické obnovení ztraceného spojení
Funkce Vox Interkom
Sdílení hovoru
Výdrž baterií až 20h
Chcete se fajnově projet a vyhrát jeden interkom Interphone Avant pro sebe?
CESTOVATELSKÁ SOUTĚŽ INTERPHONE
Vyhrajte novinku INTERPHONE AVANT každý měsíc.
Pravidla soutěže:
1) Navštívíte místo, které bude zveřejněno na facebook profilu Interphone Czech and Slovak republic a udělejte na místě fotografii, nebo krátké video s motorkou, tříkolkou, čtyřkolkou.
2) Pošlete foto do soukromé zprávy, následně správci foto zkotrolují pro jeho možnost zveřejnění.
3) Výhrává příspěvek, který dostane do konečného data nejvíce lajků.
4) Pokud nebude možné pořídti foto/video s motorkou, tříkolkou, čtyřkolkou, bude stačit foto v oblečení na motorku.
5) Výhra je vždy udělována za fotografii bez ohledu na to, kolik je na fotografii lidí.
Sledujte co se děje na facebooku Interphone Czech and Slovak republic a vyhrajte Interphone Avant.