Marek Olbert, redakce MotoRoute, 26.9.2022
Test přilby Cassida MODULO 2.0 PROFILE VISION, vyšel v magazínu MotoRoute 5/2022, níže najdete fotogalerii s komentáři.
SVĚT SKRZ HLEDÍ CASSIDY
Značka Cassida vznikla v roce 1975 v bývalém Československu a její nabídka do ukončení výroby nebyla nijak rozsáhlá, což znamenalo, že většina tehdejších motorkářů měla totožné přilby. Po revoluci byla výroba ukončena a v roce 2015 se opět na plno rozběhla díky společnosti Auto Components International, s. r. o., která značku mílovými kroky posunuje vpřed. Slovo dalo slovo a dostali jsme do redakce dvě testovací přilby Cassida MODULO 2.0 PROFILE VISION, abychom skrz jejich hledí mohli poznávat svět.
První pozitiva přineslo setkání s krabicí, která nemá typické zavírání, je výklopná a má držák pro jednoduché přenášení, takže se nese jako taška. Po vytažení z textilního obalu, oproti moji předchozí přilbě, překvapila malá pocitová váha, která je 1530 g u velké skořepiny (L-2XL) a 1480 g u malé skořepiny (XS–M). Na první pohled moc pěkně zpracovaný výrobek s reflexním lakováním zajišťujícím zvýšenou viditelnost při odrazu světla.
Na levoboku je ovládání sluneční clony, příprava pro uchycení komunikátorů s průchodem pro kabeláž sluchátek, větrací mechanismy na bradě a v horní části přilby, odfuk na zátylku, čiré hledí s upínkami pro PINLOCK, který jsme doobjednali a nasadili.
Nasazení fólie je velmi jednoduché, stejně tak demontáž hledí pro její pohodlnou aplikaci, protože má snadno přístupný mechanismus upevnění bez potřeby nářadí. Cvak a hotovo, sbohem mlžení. Jak prosté…
Na výklopné sluneční cloně je ochranná fólie, nezapomenout před první jízdou sundat, já to udělal, až když při pohledu skrz, jsem měl rozmlžené vidění :-)
Interiér přilby je velmi pěkně zpracovaný nejen s ohledem na komfort a funkci, ale i design. Šedočerná tkanina s drobnými lesklými prvky je doplněna perforovanou výstelkou pro temenní oblast, stejně tak pro čelo a spánky. Líbí se mi to.
Aby bylo jasné, že Cassida je naše, je uvnitř všitá česká vlaječka. To se mi líbí moc. Celá vnitřní výstelka je odnímatelná a má vícevrstvé a materiálové uspořádáni tak, aby cíleně na exponovaných místech byl dostatek materiálu pro absorbování potu a větší komfort.
Fajnový je integrovaný krční límec, omezující průnik hluku a vzduchu kolem krku, límec je navíc doplněný reflexními všitými prvky, které jsou vidět po celém obvodu přilby.
Vyklápěčka, to byl hlavní požadavek, neb jsem brejlovec a spolujezdci tenhle styl taky vyhovuje. Vybrali jsme stejný model i barevnou kombinaci ve velikosti XL a XS, abychom měli pro test stejný výrobek za řídítky i na zadním sedadle.
Přilba vyrobená ze sklolaminátu má exponovaná místa vyztužená kompozitními vlákny a výklopná část je z houževnatého termoplastu.
Cassida Modulo 2.0 má homologaci ECE 22. 05. P/J pro otevřenou a integrální přilbu, pro otevřené použití je na pravé straně mechanická pojistka, zabraňující sklopení vyklápěcí části, což je nutností pro dvojí homologaci.
Na hlavě přilbu zajistí rychloupínací přezka.
Přilba se celkově se dobře drží a stejně tak nasazuje. Protože mám nekonfekční hlavu s brýlemi, výběru nové přilby předcházelo mnoho zkoušek, protože ne každá přilba od různých výrobců mi bez problému sedla. Cassida Modulo 2.0 mě moc překvapila, že jako jediná nezpůsobovala tlak na nožičky brýlí. Volba proto byla jasná.
Protože má moje Multistrada turistické plexi s deflektorem, za kterým je většina přileb tichá, dohodl jsem testování třech naháčů, abych byl vystaven přímému větru. Na každé z motorek se přilba chovala trochu jinak, podle umístění budíků, designového štítku a zrcátek, celkově však výsledek velmi dobrý. První nasazení perfektní, otevření a zavření výklopné části je jednoduché jedním prstem.
Plexisklo má vpředu i malou dodatečnou aretaci proti samovolnému uvolnění při jízdě. Jízda velmi příjemná do nějakých 120-140 km/h, kdy se šum svistu mění na aerodynamický hluk. Mám kolem sebe spoustu borců, co v přilbách z nejvyšší třídy nevyjedou bez špuntů do uší, takže za mě je Cassida Modulo 2.0 v hlučnosti úplně v pohodě.
Větrá docela solidně, přesto jsem už navyklý si na křižovatkách vyklápět přední část, vydýchat se a prohodit pár slov se spolujezdcem. Spolujezdec byl po první celodenní jízdě v nové přilbě nadšený.
Ve stejné konfiguraci, v jaké jezdíme s Ducati Multistrada na delší cesty, nadšeně hlásil, že proti dřívější přilbě chybí pískání na pravé straně, šum vlevo, nevkrádá se spodem do obličeje a do nosu studený vzduch a celkově je nová přilba svým komfortem a tichostí posun vpřed. Je jasné, že turbulence u řidiče za plexisklem a u spolujezdce jsou jiné, takže dříve při větší rychlosti se spolujezdec schovával za zády, teď i kouká co se kde kolem nás děje. Aerodynamický hluk je výrazně menší. Obě naše předchozí přilby známých značek mají 3 a 5 let, takže o nějakých retro kouscích nemůže být řeč.
Protože nás nové přilby nadchly a najeli jsme s nimi od června do půlky září cca 6000 kilometrů, dohodli jsme se s výrobcem, že si přilby necháme a staré půjdou na odpočinek. Pokud je ve vašem okolí prodejce z přilbami Cassida, zajděte si Modulo 2.0 vyzkoušet, případně i další modely skladem. Svého prodejce najdete na webu www.cassidahelmets.cz.
TIP NA VÝLET - ruiny nedostavěné elektrárny "Kraftwerk Vogelsang" v Německu na břehu Odry, částečně rozstřílené ruskou armádou na konci druhé světové války. Moc se jim nedařilo, německý beton byl velmi kvalitní... Komíny mají jen poloviční průstřely s minimem škod.