Redakce MotoRoute, 16.7.2015
Je tomu již nějaký čas, co byla v prodeji oblíbená motocyklová navigace BT-TX. Nabízela slušné parametry za nízkou cenu a byla tak zajímavou alternativou pro ty, kdo nechtěli utratit za navigaci majlant. Bohužel se již přestala vyrábět a dlouho za ni nebyla náhrada.
Před časem se však objevila nová navigace Easy Go, která je oproti BT-TX modernější, rychlejší, má větší displej, přesto si ale zachovává velmi zajímavou cenu.
Motocyklovou navigaci Easy Go jsme proto zařadili do našeho eshopu, samozřejmě až poté, co jsme ji dva měsíce intenzivně zkoušeli.
Podrobnější test vyjde ještě letos v časopise, zatím alespoň první dojmy.
Zaujme slušné zpracování, navigace v ruce nepůsobí nijak levně či "odfláknutě". Nejsou zde žádná hardwarová tlačítka, jenom zapnutí/vypnutí nahoře a malý reset na zadní straně. Navigace má širokoúhlý displej jako Garmin.
Pozitivní dojmy vzbuzuje i dodávané příslušenství - v balení je kovový a celkem robustně vypadající držák na řidítka, dále držák do auta s přísavkou na sklo a zástrčkou, kabeláž a šroubky. Škoda jen absence síťové nabíječky (nabíjet musíte přes USB, nebo přímo v držáku). Aktivní kolébka je vybavena malou stříškou stínící proti slunci.
Při zapnutí se dostanete na hlavní systémovou obrazovku, kde se dají prohlížet média (obrázky, videa...), ovládá se Bluetooth, jsou zde různá nastavení (jazyk, podsvícení, hlasitost...) a další. Také si můžete nastavit, zda se při zapnutí přístroje dostanete na tuto systémovou obrazovku, nebo se spustí rovnou samotná navigace.
V zařízení je od výrobce navigační software iGO8 a mapy celé Evropy 6/2014. Vše je uloženo přímo v paměti přístroje, takže slot pro SD kartu je volný pro jiné využití. Zařízení dokáže pracovat i s paměťovými kartami SDHC, a to bez problémů s velikostí do 8 GB včetně.
Překlad menu navigace do češtiny je ve všech částech velmi dobrý. Citlivost dotykové obrazovky je bez problémů. V hlavním držáku je přiložen stylus, tedy "tužka" na displej, avšak mačkat se dá v pohodě rukou nebo rukavicí.
Všechny body (pixely) displeje jsou v pořádku a vady nevykazovaly ani jednotlivé subpixely. Zobrazení bez jediného problému. Jas displeje se dá označit jako průměrný, barvy standardní. Řízení/nastavování jasu displeje je ruční přes menu zařízení. Zde je možné nastavit i prodlevu při nečinnosti do vypnutí podsvícení.
Navigace při testech pracovala rychle a spolehlivě. Provedla nás kromě ČR a SR také Polskem, částí Ukrajiny a Sicílií. Testy budou samozřejmě průběžně pokračovat.
Už teď ale můžeme říci, že zatím jsou naše dojmy veskrze pozitivní. Pokud nechcete navigaci do nějakých extrémů, pro běžné ježdění po evropských silnicích se Easy Go jeví jako dobrá volba s vynikajícím poměrem cena / výkon.
Technické údaje a obrázky nové navigace najdete ZDE.