Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Yamaha MT-09

Redakce, 13.6.2013

Už na minulé výstavě v Kolíně představila Yamaha koncept ukazující, že výrobce chystá nový tříválcový motor. V současné době nejsou tříválce mezi motocykly až tak obvyklé, charakteristické jsou pro Triumph a Benelli. Ovšem v minulosti, na přelomu 70. a 80. let minulého století, Yamaha svůj tříválec měla. Vlastně ne tak úplně svůj, modely XS 750 a XS 850 byly vyvinuty ve spolupráci s Porsche. Byly to motorky s charizmatem a Yamaha se jimi odlišila. A právě to chce zřejmě i nyní - v záplavě čtyřválců a dvouválců ukázat něco jiného, byť ne úplně převratného.

MT-09 má být základem zcela nové tříválcové řady a pro Yamahu je tedy velice důležitým modelem. V posledních letech byla značka kritizována za to, že jen inovuje a nepřichází s ničím opravdu novým. To se má nyní změnit.

Řadový tříválec o objemu 850 cm3 slibuje spoustu krouťáku v nízkých a středních otáčkách a maximální výkon 115 koní při 10 500 otáčkách. Stroj má mít pohodlnou, vzpřímenou jízdní pozici, dobré jízdní vlastnosti a příznivou cenu.

Yamaha MT-09 - základní údaje:

  • kapalinou chlazený řadový čtyřtaktní tříválec 2x OHC, 4 ventily na válec
  • vrtání a zdvih 78 mm x 59,1 mm, objem 850 cm3
  • klikovka zalomená 120º, motor pálí při 0º, 240º a 480º
  • max. výkon 115 k při 10 500 ot./min.
  • max. kroutící moment 85 Nm při 8 500 ot./min.
  • kované hliníkové písty
  • nová 6-ti stupňová převodovka a kompaktní spojka
  • sekundární převod řetězem
  • přepínatelné palivové mapy motoru Yamaha D-mode
  • odlévaný rám z hliníkové slitiny
  • zadní oboustranná kyvná vidlice odlitá z hliníkové slitiny, stavitelný útlum a předpětí
  • obrácená přední vidlice 41 mm, stavitelný útlum
  • přední brzda radiální čtyřpístková dvoukotoučová 298 mm, zadní kotouč 245 mm
  • pneu 120/70 R17 a 180/55 R17
  • nádrž 14 litrů
  • provozní hmotnost 188 kg

Nový motocykl má zaútočit na pozice ovládané evropskými výrobci (Triumph Speed Triple, Ducati Monster, BMW F 800 atd.).
Uvidíme, jak se to Yamaze povede, každopádně z hlediska cestovatelského je zde opět malinká nádrž, což je bohužel častý nedostatek mnoha jinak dobrých motorek...

Oficiální video:

 


















Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor